UltimaForum

Zapowiedzi gier i dema [XP] - Call of the Past - Zew Przeszłości

Kubissus - Czw 08 Lis, 2012 21:26
Temat postu: Call of the Past - Zew Przeszłości

Call of the Past

Jest to mój kolejny projekt, od razu informuję, że szanse na to, iż uda mi się go dokończyć nie są wielkie, ale chciałbym się z wami podzielić informacją o nim.Nie będę także informował o każdym dodanym kwiatku na mapie, jeśli ma być news - to taki porządny :P Ale z racji tego, że moja gra jest przygodówką to nie liczcie na wiele informacji o dalszej części fabuły - spoilerom mówimy NIE
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czym jest CotP?
Spoiler:

Call of the Past jest grą przygodową osadzoną w czasach... no właśnie, tutaj jest trudność, gdyż według najważniejszego pomysłu, który jest zawarty także w tytule - gra powinna toczyć się w przeszłości. Otóż toczy się w przeszłości ale także... w czasach mniej więcej współczesnych. Jak? Zapraszam do akapitu - fabuła


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fabuła
Spoiler:

Bohaterem gry jest Arthur - przeciętny człowiek, którego pochodzenie wplątało go w kłopoty. Został uprowadzony przez pewną organizację, która jak się później okazuje - nazywa się Zakonem Syjonu. Organizacja ta poszukuje wiadomości na temat pewnego przedmiotu - jakiego? Arthur nie jest w to wtajemniczony na początku, lecz dowiaduje się tego wraz z fabułą. Bohater oczywiście nie wie nic na temat artefaktu. Okazuje się jednak, że jeden z jego przodków miał powiązania z Zakonem. Grupka naukowców Syjonu za pomocą maszyny "E-6-X" zagłębia się w kod DNA Arthura aby pozyskać wspomnienia jego przodka. Maszyna ta pozwala na odtwarzanie tych wspomnień, badany ma pełną świadomość na temat tego co dzieje się w symulacji i może wpływać na poczynania swojego przodka - musi jednak dobrze odtwarzać te wspomnienia, gdyż większe odchylenie od prawdziwych wydarzeń powoduje desynchronizację, i Arthur musi zacząć sekwencję od miejsca gdzie ostatnio dokonał synchronizacji (zwykłego sejwa :P). Mimo tego gra jest dość nieliniowa, np. w wątku śledztwa możemy otrzymać przeróżne wyniki i oskarżyć jedną z wielu postaci. Jako że nikt nie wie co dokładnie zrobił jego przodek, to większość z wyborów będą akceptowane i uznawane jako prawdziwe a przy tych większych rozbieżnościach - Leonardo(przodek w którego się wcielamy, prawdopodobnie będzie kilku) postara się naprowadzić gracza na właściwy trop. ( ja to potrafię namieszać co? :D). Nasz bohater został do roli pomocnika wcielony przymusem, nie znając nawet okoliczności, które sprawiły iż się tutaj znalazł.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mechanika
Spoiler:

O mechanice nie będę dużo się rozpisywał, gra jest całkowicie pozbawiona walk, nie zbieramy zbroi, mieczy i grzybków many. Projekt rozgrywa się w świecie całkowicie "realnym" na ile pozwala mi to motyw odczytywania wspomnień. Jest to przygodówka, więc całość polegać będzie głównie na rozwiązywaniu zagadek. Myślę że także fabuła nie jest banalna i kogoś zainteresuje.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grafika
Spoiler:

W grze wykorzystuję głównie (może ponad 90%) grafiki RTP (Proszę mnie nie linczować - nie są one takie złe, zwłaszcza iż najważniejsza jest historia opowiedziana w grze a nie oczoje*na grafika) + kilka zasobów z internetu i moje własne grafiki (mało i biedne są :/) Mapping myślę że nie jest zły/tragiczny (prawidłowe zaznaczyć po obejrzeniu screenów poniżej), ale nie jest to wysoki poziom, który mam nadzieję poprawić


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muzyka
Spoiler:

Co do muzyki - głównie z gier, pełna lista nie jest jeszcze gotowa - projekt jest dopiero w etapie początkowym.
Na razie wykorzystuję utwory z Crusader Kings 2, zamierzam dodać te z Wiedźmina i Gothica. Nie ma co tu pisać.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skrypty
Spoiler:

Lista:
 Własne okna w menu - Ayene
 Animowany title - Bevoo
 Moje własne przeróbki
Każdą osobę, której materiały wykorzystam i znam jej nick dodam do creditsów


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Screeny
Spoiler:

Na razie mało, w grze prawie nic nie ma

Fragment "intra", jeśli ktoś jest spostrzegawczy to zauważy ukryte przesłanie ^^ Cały wstęp to nie jeden filmik ale to jest sam początek, fog w tle - jakieś napisy trochę zmienię

Początkowa lokacja, całkowicie odmieniona

To co wyżej

Pomieszczenie z urządzeniem oraz Arthur, skin jeszcze nie zrobiony, na razie dałem coś zastępczego :P


Oceniajcie ludziki, chociaż jeszcze nie ma czego :P

Avara - Czw 08 Lis, 2012 21:37

Można RZądzić państwem, ale wyjaśnień to się Żąda ;-)
Kubissus - Czw 08 Lis, 2012 21:38

O_o nie zauważyłem tej literówki o_O
Przeraża mnie to dlatego, iż w szkole w każdej klasie wygrywałem konkurs ortograficzny
O_O
Poprawione.
Ale o błędy raczej będzie trudno ;P Staram się pisać poprawnie :D

Yoroiookami - Czw 08 Lis, 2012 21:42

Przyszedłem tu po screeny. :I
Głupio mi się przyznać, ale najpierw patrzę na screeny, a dopiero potem czytam zapowiedź. Także prosiłbym szanowną żelkę Kubissusa o dodanie kilku. :mrgreen:

Właśnie przeczytałem ten fajny tekst w "Screeny" i spróbujem coś pokombinować żeby działało. @_@

EDIT: Format linku które podałeś jest bebe. Proponujem ci wrzucić obrazki na www.tinypic.com lub inny hosting obrazków(nie plików). Powinno działać! :I
Wyślij mi wiadomość z obrazkami to zedytuję :mrgreen:

Kubissus - Czw 08 Lis, 2012 21:44

Ze screenami na razie będzie cienko bo gra pod względem ilości map jest dopiero w wczesnym etapie, na razie dobrałem grafiki i skrypty a także przemyślałem całą fabułę :3
Ale postaram się dawać dużo screenów, chociaż jakość mappingu nie będzie powalać ;|

Yoroiookami - Czw 08 Lis, 2012 21:46

Kubissus wierzę w ciebie :I nawet jeśli twoje mapy są gorsze od moich(musiałbyś być 'najgorszym uczniem w klasie') to i tak z chęcią popaczę. Ja taki dziecinny, to więcej kolorów zdecydowanie przyciągnęło by moją uwagę. :roll:

Możesz też wrzucić obrazek ciasteczka do każdego spoilera. Będę zmuszony przeczytać. :I

Postanowiłem zachować się jak profesjonalista i przeczytać co napisałeś, a następnie to zignorować. Ale nie martw się. :przytul: Moje zdanie i tak się nie liczy :lol2: .

Viuu - Pią 09 Lis, 2012 14:44

Nadszedł czas na Viuu~
Muszę przyznać, że fabuła jest oryginalna, masz do tego łeb. Dawno w sumie nie widziałem czegoś takiego. No bo kiedy ostatnio ktoś wziął fabułę z innej gry, pozmieniał imiona i nazwy i podpisał ją jako własne dzieło.
Piszesz, że grafika nie jest tak ważna, najważniejsza jest historia.
Skoro nawet nie potrafisz wymyślić własnej fabuły, co ciekawego nam opowiesz w tej grze?
Do tego gra bez walki... Na pewno będzie niesamowicie ciekawa.
Jak dla mnie, zapowiada się jeden z największych crapów ostatnich czasów.
Mam pytanie, myślałeś, że nikt nie zauważy? Tak serio?
Wybacz, ale dla mnie kradzież fabuły jest zwykłym chamstwem i moim zdaniem ta gra wcale nie powinna wychodzić, nigdy.

Życzę rychłego upadku projektu.

CrasheR - Pią 09 Lis, 2012 14:50

Coś mu tu zalatuje Assassin's Creed... :roll:
Amelanduil - Pią 09 Lis, 2012 14:52

Pozwolisz, że sprostuję twoją fabułę? ^^
Spoiler:

Cytat:
Bohaterem gry jest Desmond Miles - przeciętny człowiek, którego pochodzenie wplątało go w kłopoty. Został uprowadzony przez pewną organizację, która jak się później okazuje - nazywa się Abstergo Industries. Organizacja ta poszukuje wiadomości na temat pewnego przedmiotu - jakiego? Desmond nie jest w to wtajemniczony na początku, lecz dowiaduje się tego wraz z fabułą. Bohater oczywiście nie wie nic na temat artefaktu. Okazuje się jednak, że jeden z jego przodków miał powiązania z Bractwem Asasynów. Grupka naukowców Abstergo za pomocą maszyny "Animus" zagłębia się w kod DNA Desmonda aby pozyskać wspomnienia jego przodka. Maszyna ta pozwala na odtwarzanie tych wspomnień, badany ma pełną świadomość na temat tego co dzieje się w symulacji i może wpływać na poczynania swojego przodka - musi jednak dobrze odtwarzać te wspomnienia, gdyż większe odchylenie od prawdziwych wydarzeń powoduje desynchronizację, i Desmond musi zacząć sekwencję od miejsca gdzie ostatnio dokonał synchronizacji (zwykłego sejwa :P). Mimo tego gra jest dość nieliniowa, np. w wątku śledztwa możemy otrzymać przeróżne wyniki i oskarżyć jedną z wielu postaci. Jako że nikt nie wie co dokładnie zrobił jego przodek, to większość z wyborów będą akceptowane i uznawane jako prawdziwe a przy tych większych rozbieżnościach - Altair (przodek w którego się wcielamy, prawdopodobnie będzie kilku) postara się naprowadzić gracza na właściwy trop. ( ja to potrafię zgapiać fabuły co? :D). Nasz bohater został do roli pomocnika wcielony przymusem, nie znając nawet okoliczności, które sprawiły iż się tutaj znalazł.


I coż, zgadzam się z Viuu, poszedłeś na łatwiznę i zgapiłeś fabułę z gry Ubisoftu, nieładnie. I nie tłumacz się marginalną zmianą gameplay'u w postaci jakiegoś oskarżania, to dalej jest assassins creed, pozbawiony... najlepszego elementu: walki? -_-

Kubissus - Pią 09 Lis, 2012 14:59

Nie zgapiłem, ponieważ jedyne co jest wspólne z AC to motyw maszyny do odczytywania dna :P Żadnego biegania po dachach itd. Reszta wątków jest utworzona przeze mnie i z dala od uniwersum Assassina. A po 2 na pewno jest to już lepsze niż kolejny wybraniec ratujący świat przed smokiem :P
Ale jeśli taka jest wasza reakcja to foch :<

Amelanduil - Pią 09 Lis, 2012 15:04

Cytat:
jedyne co jest wspólne z AC to motyw maszyny do odczytywania dna

Sprzeciw.
Cytat z wikipedii:
Cytat:

Głównym bohaterem gry jest Desmond Miles [...] Jest on zwykłym barmanem, który pewnego dnia zostaje porwany przez tajemniczą organizację Abstergo Industries

zestawienie z fragmentem "twojej" fabuły:
Cytat:
Bohaterem gry jest Arthur [...] Został uprowadzony przez pewną organizację [...]

Co do drugiego...
Cytat:
A po 2 na pewno jest to już lepsze niż kolejny wybraniec ratujący świat przed smokiem :P

Przestańcie się trzymać tego mitu, te gry to też rzadkość, wbrew pozorom -_- Wymień mi choć jedną taką grę, dodaną w ostatnim miesiącu. A po drugie, nie, nie jest lepsze. Wolałbym ratować świat przed smokiem niż grać w podrobionego assassina :lol2:

Kubissus - Pią 09 Lis, 2012 15:14

Huh, z tą wikipedią to mnie przeraziłeś bo nie widziałem tego materiału i wyszło dość podobnie :/ Z assassinem nie miałem dużej styczności, grałem tylko w revelations a resztą przesadnie się nie interesowałem :/
Viuu - Pią 09 Lis, 2012 15:15

Cytat:
A po 2 na pewno jest to już lepsze niż kolejny wybraniec ratujący świat przed smokiem :P

Czyli nie stać cię na nic więcej, niż zgapienie fabuły tylko po to, żeby nie zrobić kolejnej fabuły o ratowaniu świata przed smokiem... Czyli przyznajesz, że nie wymyśliłbyś nic innego niż to i dlatego zgapiłeś fabułę z AC ta?

Kubissus - Pią 09 Lis, 2012 15:19

Ciekawostka:
Początkowo ten projekt miał inną nazwę, a jedynym bohaterem był Leonardo, który miał być zwykłym członkiem jakiegoś zakonu gdzie popełniono morderstwo. W miarę wymyślania dalszego rozwoju akcji dodawałem parę elementów, które wyglądają niemal identycznie jak w AC za co przepraszam ale nie taki miałem cel, a dopiero wy uświadomiliście mi że przegiąłem :P W każdym razie z mogę wam zapewnić, że nie miałem pojęcia iż tak bardzo wam to wyżej wymienioną grę przypomina.
Zawsze mogę pozostać tylko przy Leonardzie, tylko będę musiał odkopać początkowe title i windowskiny :/

krakoman - Sob 10 Lis, 2012 08:24

Czekam z niecierpliwością.
Kubissus - Sro 14 Lis, 2012 14:14

Na razie pracuję dość powoli więc najbliższy update będzie prawdopodobnie na koniec listopada :P
-----------------
Parę screenów, to samo co wcześniej ale poprawione.
Spoiler:


Fragment "intra", jeśli ktoś jest spostrzegawczy to zauważy ukryte przesłanie ^^


Spoiler:


Początkowa lokacja, całkowicie odmieniona


Spoiler:


To co wyżej


Spoiler:


Pomieszczenie z urządzeniem oraz Arthur, skin jeszcze nie zrobiony, na razie dałem coś zastępczego :P



Prosiłbym jakiegoś miłego moda żeby podmienił poprzednie screeny na te nowe :P

Avara - Sro 14 Lis, 2012 19:11

Kubissus napisał/a:
Kod:
...
[url=http://www11.speedyshare.com/Au2yW/download/3.jpg]Obrazek[/url]
...
[url=http://www11.speedyshare.com/9zJQh/download/2.jpg]Obrazek[/url]
...
[url=http://www11.speedyshare.com/4xsu7/download/1.jpg]Obrazek[/url]
...

:kable: Nic dziwnego, że obrazki Ci się wcześniej nie wyświetlały... W ten sposób podaje się linki do stron internetowych, a nie obrazki. W ostatnim poście wstawiłeś obrazki w prawidłowy sposób, więc nie będę Ci już tłumaczyć, jak się to robi. Poza tym po kliknięciu w linki, które podałeś, wyskakiwała strona, by pobrać obrazek. Na szczęście zmieniłeś serwer na jaki wgrywasz obrazki i bardzo dobrze ;-)
Pierwszy post uaktualniony.

Kubissus - Pon 19 Lis, 2012 17:07

Viuu prawdopodobnie ma boskie moce i zesłała na mój komputer awarię żeby projekt upadł ;-( . Moja maszyna aktualnie odmówiła posłuszeństwa i do naprawy/zakupu nowego komputera nie mogę nic większego tworzyć, dostępny mam jedynie internet na taty laptopie więc na na razie prace WSTRZYMANE. Tylko proszę nie spamować że porzucam od razu projekt, bo ja go tylko WSTRZYMUJĘ.
:/

Viuu - Pon 19 Lis, 2012 18:36

Przejrzał mnie! Skąd wiedziałeś, że mam boskie moce i to moja sprawka?
Myślałem, że zrobiłem wszystko tak jak powinienem i nikt nie odkryje, że to moja wina!

Co najważniejsze: "zesłał" a nie "zesłała"...

Cytat:
Tylko proszę nie spamować że porzucam od razu projekt

Jaa porzuca projekt, wiedziałem, że tak będzie!

Cytat:
ja go tylko WSTRZYMUJĘ.

Ehh szkoda... :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group