UltimaForum

Ogólna dyskusja - Jaki rpg maker na poczatek

TheeBaggio - Sro 06 Lut, 2013 08:30
Temat postu: Jaki rpg maker na poczatek
Siemka jaki rpg maker na poczatek?
Amelanduil - Sro 06 Lut, 2013 10:37

RpgMaker WYJDŹ :lol2:
Bardziej poważnie to zależnie od gustu i co byś faktycznie chciał w nim zrobić, wtedy patrzysz, który jest lepszy dla ciebie ._.

Rave - Sro 06 Lut, 2013 12:33

VX Ace. Najlepsze cechy makerów 2000/2k3 i XP (filmy, choć w formacie OGG Theora, 32 bitowa paleta kolorów, skrypcenie bardziej zaawansowanych rzeczy w ruby, ikonki), bez ich wad* (brak limitu kolorów do 256 na grafikę, wooooolneeeee eeeeeveeeeentyyyyyyyy, brak zwalonego API RGSS z XP - ciekawe rzeczy na nim zrobiono, co nie zmienia faktu że jest zwalone i do tego wolne, zamiast tego mamy RGSS3, które jest proste do nauki jak się składnię rubego pozna no i jest superszybkie).

*co prawda ilość tilesetów na grę jest nielimitowana w VX Ace (nie ma głupiego limitu w postaci jednego tilesetu na grę jak w zwykłym VX), jednakże liczba "kwadratów" w tilesecie jest ograniczona, zupełnie jak w 2k3. Pozostają stare sztuczki w postaci eventów graficznych czy robienia map na panoramach.

//edit: A RTP? Cóż jak nie podobają się tobie "pokemonowe" grafiki, można je wymienić - w internecie jest pełno zasobów do VX (celowo mówię VX, bo grafiki z VX można używać też w Ace, jedynymi zasobami których nie można między VX i VX Ace używać są skrypty), gdzieś chyba nawet widziałem konwerter grafik z XP, ale co do tego nie jestem pewny.

SaE - Czw 07 Lut, 2013 19:11

Trochę Ejsa potestowałam i niestety podobnie jak VX w jednej rzeczy nie przebiją wcześniejszych wersji - stabilności. Niektóre skrypty w VX(ejs) wywalają błąd systemowy, po prostu poklikasz coś podczas walki i już gra się craszuje. W XP nigdy mi podobny błąd nie wyskoczył.
spartanPAGE - Czw 07 Lut, 2013 19:31

To i ja swoje trzy grosze wetknę.

To nie jest poznanie nowego języka, tylko obsługi mejkera.

Na google bana nie masz, poczytać możesz.

Jak wspominał Amelanduil, mejkera dobierasz zależnie od stylu gry/twojego gustu.

Każdy mejker ma swoje wady i zalety, nie ma "jedynego słusznego mejkera", ani "mejkera dla początkujących bądź zaawansowanych" - to jest mejker, raz jeszcze przypominam.

Rouch - Czw 07 Lut, 2013 20:43

Nie zgadzam się ze SmoKiem. Maker jest ważny bo od niego zależy czy wydasz grę. Dla gracza nie jest raczej ważne co odpali ale dla tworzącego jest istotny interface, zasób materiałów, dostęp do pomocy etc. Najbardziej obcykany i przystępny jest RMXP. Poradziłbym właśnie ten.
spartanPAGE - Czw 07 Lut, 2013 20:49

Rouch, to nie jest tworzenie gry od podstaw, tylko mejker przypominam.

Dostęp do pomocy, zasobów jest ogromny dla wszystkim mejkerów >=XP.

Interfejs jest przyjazny w każdym mejkerze.

Rouch - Czw 07 Lut, 2013 20:53

Szybciej doczekasz się pomocy do XP niż Ace. Przyjazność interfejsu jest już rzeczą względną.
spartanPAGE - Czw 07 Lut, 2013 20:58

Co wcale nie znaczy, że na Ace nie dostaniesz.
The Big Master - Czw 07 Lut, 2013 21:11

Maker na start ?? ja na start bym ci polecił 2k/2k3, można tam prosto tworzyć mapki, to są freewale więc nic nie płacisz :) a nie to co z XP/VX/VX'Ace że musisz licencje wykupywać <<po to tyle piratów jest>> Dodatkowo łatwo się zapoznasz z właściwościami późniejszych wersji [tak gdzieś możliwie w 50%<zależne od wersji>]. Do tych wersji programów nie ma skryptów Ruby <brak edytora> ale to raczej plus, wtedy potrzebny jest klimat gry a nie przepakowanie jej skryptami i uśmiechnięta morda :) Jest do nich w internecie już wiele gotowych grafik i Muzyczek,
mały minus to to że nie można tam odtwarzać muzyki w formacie MP3 tylko w <bodajże> MIDI ale nie jestem pewien. No cóż na start to taka dobra wersja żeby się trochę z pozapoznawać z RM'ami, a potem już sam decyduj na jaką wersje się przesiąść i czy się przesiąść :)

Ozzma - Pią 08 Lut, 2013 21:41

Jakikolwiek!
Zrób w nim projekt, a wtedy zobaczysz czy się sprawdza!

Naleśnik - Sro 06 Mar, 2013 15:46

Ja od początku mam VX i mi się podoba :)
Behemoth - Sob 13 Kwi, 2013 21:15

Gdy pierwszy raz zagościłem na forum również szukałem podobnego porównania. Szukałem najlepszej wersji dla siebie. Ostatecznie wybrałem RMVX, głównie przez to, że łatwo robi się w nim mapy. Nie wymaga specjalnych umiejętności w używaniu warstw. Pod tym kątem jest lepszy od RMXP. Sugerując się wybraną przez Ciebie ikoną RM, widzę że wybraliśmy podobnie :I
Rave - Pon 15 Kwi, 2013 03:10

Do osób które dały dwa powyższe posty: Naprawdę... Spróbujcie VX Ace. Konwersja jest praktycznie bezbolesna (chyba że używaliście skryptów.

Naprawdę nie ma się co męczyć z jednym tilesetem na całą grę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group