|
UltimaForum
|
|
Forum - Połączenie działów Materiały (VX) z Materiały (VXAce)
Rave - Pią 01 Mar, 2013 23:55 Temat postu: Połączenie działów Materiały (VX) z Materiały (VXAce) Powód jest prosty: Jedynie skrypty są "nieprzenoszalne" pomiędzy tymi wersjami, zasoby graficzne zadziałają w obu, gdyż specyfikacje tychże nie zmieniły się pomiędzy VX a VXAce.
makerowiec64 - Sob 02 Mar, 2013 11:50
No w sumie racja. Dobry pomysl tylko jak bedzie sie nazywal ten dzial? (dobra,pozniej sie wymysli).
Tak czy siak jestem za.
Amelanduil - Sob 02 Mar, 2013 12:48
Ewentualnie oba linki do działów będą przekierowywały do jednego, to chyba da się zrobić? Rave ma rację, bez sensu mieć dwie kategorie na to samo.
cj2 - Nie 03 Mar, 2013 10:04
Popieram. Co do nazwy - Materiały [VX(Ace)] lub propozycja Amela.
Viuu - Nie 03 Mar, 2013 12:38
A ja się nie zgadzam. Jeśli już łączyć to wszystkie, a nie tylko VX i VX Ace. Zasoby z XP również w większości można wykorzystać w VX (nie wszystkie ale są takie które można). Ew. zrobić jeden dział dla wszystkich zasobów i zrobić jakieś tagi lub prefix w stylu "[Vx Ace]" określający do czego to oryginalnie miało być. Tutoriale tak samo, prawie wszystkie pasują do wszystkich makerów. Gry również nie muszą być w osobnych działach i też wystarczyłby prefix na jaki maker. Tylko skrypty zrobić w 3 działach np. "RGSS 3", "RGSS2", "RGSS1" tak jak to jest na zagranicznych forach.
O co mi chodzi? O to, że podobieństwa między VX a Ace są praktycznie takie same jak z innymi makerami, więc jak coś łączyć to wszystko...
Lartarin - Nie 03 Mar, 2013 13:37
Bedajdija, Liberum Veto!
Valdali - Nie 03 Mar, 2013 18:28
wgl najlepiej nie łączyć tych działaów bo dobrze jest tak jak teraz -,-
Rave - Nie 03 Mar, 2013 18:34
Viuu napisał/a: | A ja się nie zgadzam. Jeśli już łączyć to wszystkie, a nie tylko VX i VX Ace. Zasoby z XP również w większości można wykorzystać w VX (nie wszystkie ale są takie które można). Ew. zrobić jeden dział dla wszystkich zasobów i zrobić jakieś tagi lub prefix w stylu "[Vx Ace]" określający do czego to oryginalnie miało być. Tutoriale tak samo, prawie wszystkie pasują do wszystkich makerów. Gry również nie muszą być w osobnych działach i też wystarczyłby prefix na jaki maker. Tylko skrypty zrobić w 3 działach np. "RGSS 3", "RGSS2", "RGSS1" tak jak to jest na zagranicznych forach.
O co mi chodzi? O to, że podobieństwa między VX a Ace są praktycznie takie same jak z innymi makerami, więc jak coś łączyć to wszystko... |
Mi chodzi o to, że WSZYSTKIE zasoby graficzne z VX i VX Ace można ze sobą mieszać bez żadnych zmian. W wypadku XP i innych makerów, często trzeba konwertować (autotilesy mają inny format, to samo z tilesetami, itp.).
Łączenie tutoriali/kursów też nie ma sensu ze względu na różnice w komendach (np. 2k3 nie ma selfswitchy, mapping jest całkiem inny, itd.).
Amelanduil - Nie 03 Mar, 2013 19:14
Cytat: | Łączenie tutoriali/kursów też nie ma sensu ze względu na różnice w komendach (np. 2k3 nie ma selfswitchy, mapping jest całkiem inny, itd.). | Nie doczytałeś pewnej istotnej rzeczy... -_- Cytat: | Ew. zrobić jeden dział dla wszystkich zasobów i zrobić jakieś tagi lub prefix w stylu "[Vx Ace]" |
Patent się sprawdza na zagranicznych forach, jak z resztą wspomniał Viuu.
A najbardziej to mnie w ogóle rozbraja argumentacja "nie bo nie"
Malian - Nie 03 Mar, 2013 20:50
Ale... Po co wrzucać materiały do jednego worka i utrudnić ich wyszukiwanie?
Teraz otwierając dział do materiałów XP widzimy wszystkie, które interesują nas na daną wersję.
Wrzucając do jednego działu i ustawiając prefiksy, zmuszamy użytkownika do szukania tagów... A to nie jest najwygodniejsze.
Rave - Nie 03 Mar, 2013 21:13
Tyle że materiały z VX pasują do VX Ace i vice versa (tak samo jak materiały z 2k pasują do 2k3/ME).
//edit: Jedyna nieprzenośna rzecz to skrypty.
Malian - Pon 04 Mar, 2013 13:55
Ale chodziło mi o takie sytuacje, w których podział na działy jest łatwiejszy niż szukanie po prefiksach...
Amelanduil - Pon 04 Mar, 2013 15:16
Cytat: | Ale chodziło mi o takie sytuacje, w których podział na działy jest łatwiejszy niż szukanie po prefiksach... |
Dobra, porównajmy sobie te dwie metody
Działy: klikasz dział
Prefixy: klikasz prefix
NO RZECZYWIŚCIE.
Malian - Wto 05 Mar, 2013 10:59
A po co uruchamiać prefixy na forum? ... Połączmy tylko materiały VX i VXace.
|
|