UltimaForum

Zapowiedzi, dema i pełne wersje gier [VXAce] - OSTATNI

Draken - Pią 08 Mar, 2013 00:06
Temat postu: OSTATNI


Witajcie.

Stworzyłem nowy projekt na ruinach, nie tak dawno temu, zaprzestanego innego projektu.
A więc, postanowiłem zmienić co nie co tu i ówdzie, dodać trochę goryczy i wyszło mi to...
[Swoją drogą poprzedni temat można zamknąć i basta]

Ogólnie, cała gra będzie owiana mrocznym, psychodelicznym klimatem. W niektórych momentach będzie nawet strasznie (ale bez tandetnych screamerów, proszę Was).
Na cel No.1 stawiam sobie klimat, następnie fabułę, potem mapki.

Nie zamierzam robić z tego typowego RPG-a, walka będzie pojawiała się sporadyczne, głównie zajmiemy się logicznym rozwiązywaniem sytuacji. Nie będzie sytuacji w stylu - potrzebuję coś, to idę, i to zdobywam, ewentualnie zabijam coś/kogoś.
Gra nie będzie liniowa, będzie można przejść dane fragmenty gry na różne sposoby, w tym niektóre ukryte za które otrzymamy osiągnięcia.

Niestety w demku nie zrobiłem tego, bo byłaby z tym masa roboty, no i nie chciałem tego demka przedłużać - w końcu to tylko demko, co nie?


A więc jak to bywa, rozpoczynamy regulaminowo:

FABUŁA


Spoiler:


Jest rok 2135, planeta Kepler-8991-D.
Stacja górniczo-badawcza "Ulisses".

Po 30 latach ciągłej pracy, stacja traci kontakt z Ziemią. Zostaje wysłany statek mający na celu zbadanie przyczyny utraty komunikacji. Statek wraca po kilku miesiącach, w połowie opustoszały. Załoga, która została zastana na pokładzie jest całkowicie załamana, prawie wszyscy wydają się być pozbawieni życia. Po odczytaniu logu statku okazuje się, że statek w ogóle nie dotarł do Ziemi, i że żadna taka planeta nie istnieje. Ze stacji zostają wysłane statki bezzałogowe, które wracają z podobnymi informacjami. Na jednym z nich obsługa stacji znajduje dziwny pojemnik. Zostaje on odseparowany i zamknięty w sterylnym pomieszczeniu. Niestety, pewnego dnia coś wymyka się z pod kontroli...



SKRYPTY


Spoiler:



- Tactic Ogre PSP Crafting System

- Sideview Battle (Jet)

- Paski HP przeciwników (V.M & D.T.)

- Yanfly Ace Message System

- Syvkal's Ring Menu

- Mr. Bubble Reader Funcs



GALERIA


Spoiler:











DEMO


Rapidshare
Kod:
http://rapidshare.com/files/2307474489/Ostatni%20-%20prolog.exe


Mediafire
Kod:
http://www.mediafire.com/download.php?k4thqia2hho2amo



Termin wyjścia pełnej wersji gry jest na razie nieznany - niedawno ukończyłem dopiero demko (prolog).

Jakieś uwagi/pytania/zastrzeżenia, to pisać.

logarytm - Sob 09 Mar, 2013 17:42

Jak spoko. Pobieram to demo. Nie mogę się doczekać grania. GIT
krakoman - Sob 09 Mar, 2013 18:54

Pobieram DEMO :boogie:
Jak przejdę to coś napiszę :lol:

@EDIT
Nie wyszedłem nawet z domu i muszę coś napisać.
ZMIEŃ CZCIONKĘ! Nie chcesz wiedzieć co robię z oczami żeby coś przeczytać :shock: .
Muza zarąbista :-o !Dźwięki tak samo.Jutro pogram to napiszę.Teraz czasu nie mam.

shiwt - Nie 10 Mar, 2013 00:27

Po przeczytaniu opisu, wygląda miodzio. Byle by nie wyszedł kolejny obcy z tego :D Jutro postaram się pograć i napiszę coś.
Draken - Nie 10 Mar, 2013 11:04

krakoman, czcionkę albo zmienię, albo powiększę aktualną


Niedługo, może nawet dzisiaj, wypuszczę wersję 1.1 prologu z poprawionymi błędami i kilkoma dodatkami :)

PROLOG (DEMO) v1.1

Mediafire
Kod:
http://www.mediafire.com/?9zj8xgkk67roxbw


Rapidshare
Kod:
http://rapidshare.com/files/1920875099/Ostatni%20-%20prolog.exe


Proszę o przeniesienie do pierwszego postu i podmienienie linków.

krakoman - Nie 10 Mar, 2013 13:42

Pograłem w nowszą wersję i mówię:
CYBERPUNK! :-o
Super klimat itd. Tylko nie wiem co robić w drugiej lokacji (węzeł).
Wszyscy chyba świrują.

Draken - Nie 10 Mar, 2013 14:11

krakoman,

Stworzyłem 2 drogi "ukończenia" tego demka.
Musisz porozmawiać z pewnym żołnierzem w środkowym korytarzu.

Możesz się zgodzić na jego pomoc, lub też nie, wtedy ktoś inny powinien Ci pomóc.

PS
Przeszukuj trupy :diabel:

Viuu - Nie 10 Mar, 2013 16:42

Ta czcionka to jakiś żart? Tego się praktycznie przeczytać nie da...
Jak wgl można wypuścić demo z takim niedopatrzeniem O_o

Dopóki tego nie poprawisz, nie mam zamiaru w to grać ^ ^

logarytm - Nie 10 Mar, 2013 17:51

Czekam również na czcionkę, w której będę widział literki, bo to przegięcie malutkie.
Draken - Nie 10 Mar, 2013 17:51

Viuu,
próbowałem, ale gdy daję np. Arial lub Couriera to zmienia się czcionka tylko w menu. W zdarzeniach ciągle jest ta sama "Arkitech".

Używam tego czegoś na zmianę:

Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Main
#------------------------------------------------------------------------------
#  This processing is executed after module and class definition is finished.
#==============================================================================

  Font.default_name = ["Courier New"] # Edit as you see fit.
  Font.default_size = 16 # Edit as you see fit.

rgss_main { SceneManager.run }



PS: Stworzyłem coś takiego. Co wy na to? Oczywiście to tylko próbka, chyba nie pojawi się w grze.

Spoiler:


Viuu - Nie 10 Mar, 2013 17:58

Prawdopodobnie używasz jakiego Message Systemu... więc to oczywiste, że to tam to się zmienia.
Draken - Nie 10 Mar, 2013 18:26

No dobra. Powiększyłem czcionkę i pogrubiłem. Może nie jest najlepiej, ale więcej pomysłów już nie mam.

Mediafire:
Kod:
http://www.mediafire.com/?fk15kcx9n2fi53h


Rapidshare:
Kod:
http://rapidshare.com/files/2186697480/Ostatni%20-%20prolog.exe

Viuu - Nie 10 Mar, 2013 18:53

Nowsza wersja... może i ma większą czcionkę, ale dalej jest jakaś pourywana i nieczytelna -.-
logarytm - Nie 10 Mar, 2013 19:12

liter nachodzą na siebie. Zwiększ odstęp między nimi i powiększ je jeszcze bardziej.
Draken - Nie 10 Mar, 2013 19:25

Dobra, to musi wystarczyć. Czcionka "Courier". Jak będzie OK proszę o przeniesienie do pierwszego postu.

Rapidshare
Kod:
http://rapidshare.com/files/2307474489/Ostatni%20-%20prolog.exe


Mediafire
Kod:
http://www.mediafire.com/download.php?k4thqia2hho2amo

logarytm - Wto 12 Mar, 2013 16:15

Poprawiłeś czcionkę i da się wszystko czytać. Niestety teraz widzę, że gra chodzi mi na 2 klatki na sekundę kiedy już ruszyła. Mój komputer nie daje rady z tą grą. Mam dwurdzeniowy procesor łącznie prawie 6ghz, oraz 1 giga ramu... Nie jestem przekonany do tej gry. Najpierw czcionka, a teraz okazuje się, że gra jest przeładowana niezoptymalizowanymi skryptami. Oj weź się popraw. Poczekam, aż będzie w pełni sprawdzona i poprawiona wersja. Do tego czasu sobie daruję pobieranie.
Draken - Wto 12 Mar, 2013 17:00

logarytm, uhm, no wiesz. Ja na laptopie mam C2D i 2GB RAM-u, chodzi płynnie (No, może jak walnę ze 150 zdarzeń na jednej mapie, to się tnie). Więc... Gra chodzi płynniej, o wiele płynniej gdy wyłączę blokowanie światła przez typy terenu. Czyli sufit, ściana i podłoga będą świeciły tak samo. Może to być trochę dziwne, ale innego sposobu nie widzę. :-|

Cytat ze skryptu:

Spoiler:

Kod:
* WARNING - Performance
#-------------------------------------------------------------------------------
# This script may be too heavy to old processors! The Awesome Light Effects was
# tested on a Core 2 Duo E4500 and on a Core i5, without any lag. However,
# there's other factors that may influence the script performance:
# 1. Map size
# This script searches surfaces on the map, in order to cut the light pictures.
# In a huge map, the number of surfaces may increase a lot, affecting the
# DYNAMIC LIGHT SOURCE only. Map size does not influence the static sources.
#
# 2. Number of effects
# This script draws the effects on the screen, but before drawing, it checks
# if the effect is out of screen (in this case, the script will skip the
# light drawing). Too much effects may cause lag, but this is just a prevision.
#
# 3. Effect's picture size
# The picture size of the DYNAMIC LIGHT SOURCE influences directly on your
# game's performace. The bigger is the picture, the slower it will be to
# draw it dynamically. The recommended maximum size is 200x200 pixels 


RXA - Wto 12 Mar, 2013 17:30

Ni cholery z fabuły demka nie zrozumiałem. Muzyka podczas walki jest całkiem niezła, dialogi są momentami słabe, graficznie wygląda całkiem fajnie, ale ma kilka błędów zdarzeniowych.
shiwt - Wto 12 Mar, 2013 22:22

Na mapce gdzie jest napisane help i radio mówi ze muszę się obudzić nie wiadomo wogle co robić. Obleciałem wszystko naciskając przy wszystkim enter i nigdzie nic. No mnie nie przekonałeś do tej gry, ale ja mam wysokie wymagania. Z czcionką już OK
Draken - Wto 02 Kwi, 2013 18:34

Nie było tu nic dawno, tzn. żadnej aktywności z mojej strony, ale proszę.
Gra prze na przód poprzez zaspy śniegu i bryły lodu, a tutaj kilka screenów.
Jestem w etapie końcówki intra. Trochę mi przybyło pomysłów i z kilku mapkowego intra zrobiło mi się coś na kształt pierwszego "czaptera". Przed intrem dodam mały wstęp, a po intrze zacznie się właściwa rozgrywka. Scenariusz mam już napisany w 90%, tak jak zamierzałem, teraz tylko mapy, tworzenie grafik itp. itd.

Zamieszczam 4 screeny, może się niezbyt wyróżniają, ale jednak coś.

Spoiler:












makerowiec64 - Czw 25 Kwi, 2013 14:22

Na początku o tych 4 screenach,wyglądają bardzo ładnie.

Teraz o samej grze:
PLUSY


Oczywiście mapki.Mogłyby być,prawda,trochę...no ale,ogólnie ładnie.
Fabuła.Cóż,ona jest fajna,ale w grze nie znalazłem tego,co jest tu,na forum.
(A może ja się nie dopatrzyłem :-/ )
Skrypty.No cóż,ich trochę jest,faktycznie,ale to jeszcze nie jest szczyt.Na szczęście
to zdarzenia sprawiają,że trochę się spowalnia gra.

MINUSY


Muzyka.Ona mnie trochę drażni,choć nie zawsze.Najgorsze dla mnie to były te
"Piiip" "Piiip" w jakimś momencie.Tak,wiem że mogę sobie ściszyć,nie pisać mi tego.
Grywalność.No,CZASEM (bo nie zawsze) wolno chodzi.Nie pisać,że mam słabego kompa.

Tyle.Czekam na pierwszy chapter.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group