UltimaForum

Zapowiedzi gier i dema [VX] - Kruk 2

INRE - Sob 30 Mar, 2013 22:10
Temat postu: Kruk 2



Słowo wstępu:
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wszelkie rady dotyczące pierwszej części Kruka, wziąłem bardzo do siebie. Chciałbym, aby druga część spodobała się bardziej, zarówno pod względem fabularnym, mechanicznym, graficznym i muzycznym. W skrócie, co to oznacza:
-fabuła rozwinięta o wątki poboczne
-jak najmniej oklepanych motywów
-mniej widowiskowy, ale bardziej rozwinięty system walki
-większy świat
-zadania poboczne
-muzyka (głównie klimatyczne midi ze starych gierek)
-inny tileset
-inne charsety
Mimo tego jednak w pewnym stopniu gra będzie bazować na poprzedniczce, a także na tym, co zostało mi jeszcze po demie Zakonu Rubinowego Smoka.


Informacje ogólne:
Wersja RM: RPG Maker VX
Gatunek: Przygodowa/RPG
Przewidywany czas gry: 4 - 5 h
Termin ukończenia: koniec 2013 lub w 2014 ???


Realia i świat:
Kruk 2 będzie opowiadać o wydarzeniach mających miejsce 10 lat po opisanej w pierwszej części przygodzie, choć nie tylko. W całą opowieść zostaną wplecione wątki, w których nasz główny bohater wspomina to, co miało miejsce dawniej (luka 10 lat miedzy pierwszą a drugą częścią gry oraz co się działo zanim Enialis dotarł do Lothwarrd). Przedstawię wam też wspomnienia innych postaci, a nawet wcielimy się w innych bohaterów, spotkamy innych Kruków i lepiej poznamy historię samej gildii. Tak, więc będziemy mieli do czynienia z kilkoma płaszczyznami, na których wszystko się rozegra.

Gra przeniesie nas na Quervik - wyspę poddawaną ostatnimi laty procesowi kolonizacji przez królestwa ludzi. Rdzenni mieszkańcy wyspy to elfy, krasnoludy i orkowie. Rasy pradawne od dawna wierzyły, że na ich ziemie przybędzie istota zapowiadana przez bogów...
Cytat:
"Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko naszą matkę, naszą ziemię."

Orkowie przenieśli się na północ, do najmroźniejszej części Quervik. Krasnoludy od razu podporządkowały się ludziom. Było im bardzo na rękę wykorzystywanie do pracy w kopalniach orkowych niewolników... Elfy zaś pozostały w swych lasach i do dziś z wielkim poświęceniem, ale jednak z daremnym uporem starają się walczyć z czymś, co jest nieuniknione.


Fabuła:
Cytat:
-„Zgubiła go pewność siebie. Zgubiła chytrość. Zgubiła nienawiść... Nienawiść do otaczającego go świata i do siebie samego.” „Każdy, kto podniesie Hełm Zapomnianego Barbarzyńcy, nigdy z nim się nie rozstanie!” „Każdy, kto podniesie Hełm Zapomnianego Barbarzyńcy, musi umrzeć!”
-„Dlaczego? Nie mogę tego pojąć! DLACZEGO?!” „Ja… Zrobiłem to.” „Jestem Krukiem... Jestem Enialis…”
-„Udasz się do Quervik, gdzie wszystko tak naprawdę się zaczęło. Dotrzesz na samą północ, do mroźnych krain. Odnajdziesz Pradawną Kuźnie Imsha i zniszczysz artefakt. Co będzie dalej? Nie wiem. Czy będzie Ci dane żyć? Nie wiem. Jedno jest pewne. Nigdy więcej się to nie powtórzy.”
-„…”
-„Niech Bóg ma Cię w swej opiece, Kruku. Enialisie.”
-„Boga nie ma. A nawet, jeśli jest, to dawno już mnie opuścił.”

Kruk długie lata przygotowywał się do wyprawy. Zbierał siły, zbierał ludzi, zbierał odwagę. Wciąż pozostawał najbardziej poszukiwaną osobą w Lothwarrd. Wciąż musiał się ukrywać. Wciąż uciekał. Uciekał przed sprawiedliwością. Uciekał przed odpowiedzialnością. Uciekał przed swym przeznaczeniem. Uciekał przed śmiercią. Nie można jednak ciągle uciekać. Pewnego dnia wyruszył… A dopiero wtedy miało się wszystko rozpocząć…


Bohater:

Imię: Enialis
Wiek: ok. 30 lat
Klasa: Kruk
Charakter: Neutralny
Opis:
Życie i trudne doświadczenia to coś, co zmienia ludzi. Podobnie zmienia ich czas, zmienia też wojna. Enialis to Kruk. Enialis to łotr i zdrajca. Dawniej też pyskaty szczeniak.
Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że czynią coś źle dopiero wtedy, gdy spotka ich za to surowa kara. Chcą się zmienić, zapomnieć o tym, co było. Niestety… Bardzo często na taką zmianę jest już za późno, a pewnych czynów nie można cofnąć ani zapomnieć i trzeba też ponieść za nie konsekwencje.


Rozgrywka:
W grze sterować będziemy głównie jedną postacią - Enialisem. Ale od czasu do czasu będą do nas dołączać różni towarzysze. Czasem będziemy też wcielać się w role postaci ze wspomnień, opowiadań, czy relacji innych.

Ponownie zostanie zastosowany skrypt na walkę w czasie rzeczywistym. Jednak będzie to inna walka. Jak już na początku wspominałem będzie mniej widowiskowa, ale za to skrypt nie będzie mnie tak ograniczał w tworzeniu, dzięki czemu będzie więcej czarów i możliwości rozwoju postaci w walce oraz nie będą nam dokuczały błędy jak w poprzedniej części (zacinający się przeciwnicy, niereagujące hotkeye, czy też przeciwnicy ożywający na ułamek sekundy po śmierci).

Bohater znów będzie skakał i używał haka, aby przyciągać przedmioty i przeciwników i zaczepiać się o różne elementy, tylko, że będzie robił to o wiele częściej.
Pojawią się mini gry (kombinacja klawiszy, strzał do celu, nawalanie przycisk, ale nie tylko).
Uświadczycie kilku prostych zagadek.
Będzie można zmieniać ekwipunek Enialisa, uczyć się nowych czarów i rozdawać statystyki, co poziom.


Screeny:
Spoiler:








Co jeszcze?
Listy skryptów, muzyki i grafik nie podaję. Po prostu na razie nie widzę sensu. Gra jest we wczesnej fazie tworzenia i ciągle coś dodaję, usuwam i zmieniam.

Czekam na komentarze.

noruj - Sob 30 Mar, 2013 22:14

Odważnie robisz wydając drugą część. Ja chętnie zagram, bo Kruk 1 był spoko.
Widzę, że fajnie i na poważnie podszedłeś do sprawy. Widać spory postęp, ale w sumie poczekamy do wydania gry :)

INRE - Wto 02 Kwi, 2013 12:38

Aj tam odważnie :-P . Po prostu chcę rozwinąć i doprowadzić do końca zaczęte wątki, a do samej gry podejść trochę inaczej i może bardziej starannie ;-)
A jak wyjdzie... zobaczymy.

Zainteresowania coś nie ma jak narazie XD.

noruj - Wto 02 Kwi, 2013 13:24

Cytat:
Zainteresowania coś nie ma jak narazie XD.

Za dobry projekt. Tutaj ludzie mają coś do powiedzenia tylko w crapowatych zapowiedziach : )

Feniks - Wto 02 Kwi, 2013 15:17

Cytat:
Tutaj ludzie mają coś do powiedzenia tylko w crapowatych zapowiedziach : )

Muszę się z tym zgodzić. Niestety tak jest. Napiszę coś więcej jak już przejdę 1 część :)
Dzięki za odświeżenie :)

INRE - Pią 05 Kwi, 2013 13:28

noruj napisał/a:
Za dobry projekt. Tutaj ludzie mają coś do powiedzenia tylko w crapowatych zapowiedziach : )

Za dobry na ultimę, ale chyba za słaby na gospodę :-P . Tam też nie za bardzo, a o rmxp nawet lepiej nie wspominać...

Feniks napisał/a:
Napiszę coś więcej jak już przejdę 1 część :)

W takim razie czekam :-)

SaE - Pon 08 Kwi, 2013 14:44

Mam takie wrażenie, że wydźwięk tego zdania:
Cytat:
"Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko naszą matkę, naszą ziemię."

jest mało doniosły. Dla okazania szacunku "naszej matce, naszej ziemi" stosuj wielkie litery ^^

Bardzo ładne mapy.

Śliwka - Pon 15 Kwi, 2013 12:29

Pierwsza część gry była genialna, leczę, źe ta też będzie :)
Abercjusz - Pon 15 Kwi, 2013 17:04

Nieźle się zapowiada.
Co to za ABS?

maniek9 - Pon 15 Kwi, 2013 22:31

Kruk 1 był nawet OK. Mam nadzieje, że będzie więcej zagadek i ciekawych urządzeń i patentów rodem z 1 części.
INRE - Sob 20 Kwi, 2013 18:59

SaE napisał/a:
Mam takie wrażenie, że wydźwięk tego zdania:
Cytat:
"Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko naszą matkę, naszą ziemię."

jest mało doniosły. Dla okazania szacunku "naszej matce, naszej ziemi" stosuj wielkie litery ^^

OG, coś pomyślę. Teraz jak tak patrzę to poza tym jeszcze niektóre inne słowa są trochę sztuczne, przesadzone. Coś muszę pozmieniać.

SaE napisał/a:
Bardzo ładne mapy.

Nom, staram się ^^
Dzięki ;)

Śliwka napisał/a:
Pierwsza część gry była genialna, leczę, źe ta też będzie :)

Bez przesady, genialna to ona nie była... W każdym razie druga część będzie lepsza. Musi być. :P

maniek9 napisał/a:
Kruk 1 był nawet OK. Mam nadzieje, że będzie więcej zagadek i ciekawych urządzeń i patentów rodem z 1 części.

Zagadek nie będzie raczej więcej i będą proste. Patenty z jedynki będą i różne inne urozmaicenia.

Diablo - Sro 01 Maj, 2013 08:37

Heh. Zrobil druga czesc akurat na moj powrot :lala:

Zapowiada sie na serio swietnie. O ile pierwowzor czarowal XPekowymi tile, to teraz czarujesz "Inkwizycja" ;-)

Fabula: zapowiada sie swietnie. ciesze ze nie pozbywales sie "wybranej przez bogow istoty". To w koncu jeden z najlepszych watkow RPG. Fabula z lekka Wiedzminska (elfy, bunt, moze jakis pogrom). daje 9/10 bo sam opis jakos nie zaciekawia, ale jak znam cb to zaskoczysz nas czyms swietnym.

Bohater: jesli nie zmienil sie od Kruka 1 to jak najbardziej 10/10

Mapping: inkwizycja ma swoj urok :-) ciekawie zastosowane swiatla. Musisz mnie nauczyc z tego korzystac ;-) 10/10

Muzyka: bez oceny

Skrypty: tego sie oceniac nie powinno bo dobra gra nie musi miec skryptow. mimo to + za ABS.

Ogolem: okolo 9.6 :-)

INRE - Sro 01 Maj, 2013 17:19

Cytat:
Fabula z lekka Wiedzminska (elfy, bunt, moze jakis pogrom)

Będą elfy, bunt... hmm... nie taki jak w wiedźminie. Pogrom...???
Nie. Nie będzie wiedźminska.

Cytat:
Bohater: jesli nie zmienil sie od Kruka 1 to jak najbardziej 10/10

10 lat minęło. To już nie będzie dzieciak. Zmieni się w pewnym względzie.

Diablo - Sro 01 Maj, 2013 17:58

Ale jego język i nastawienie? To jak gadał na początku gry z tym strażnikiem? :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group