|
UltimaForum
|
|
Zapowiedzi gier i dema [VX] - Kruk 2
INRE - Sob 30 Mar, 2013 22:10 Temat postu: Kruk 2
Słowo wstępu:
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wszelkie rady dotyczące pierwszej części Kruka, wziąłem bardzo do siebie. Chciałbym, aby druga część spodobała się bardziej, zarówno pod względem fabularnym, mechanicznym, graficznym i muzycznym. W skrócie, co to oznacza:
-fabuła rozwinięta o wątki poboczne
-jak najmniej oklepanych motywów
-mniej widowiskowy, ale bardziej rozwinięty system walki
-większy świat
-zadania poboczne
-muzyka (głównie klimatyczne midi ze starych gierek)
-inny tileset
-inne charsety
Mimo tego jednak w pewnym stopniu gra będzie bazować na poprzedniczce, a także na tym, co zostało mi jeszcze po demie Zakonu Rubinowego Smoka.
Informacje ogólne:
Wersja RM: RPG Maker VX
Gatunek: Przygodowa/RPG
Przewidywany czas gry: 4 - 5 h
Termin ukończenia: koniec 2013 lub w 2014 ???
Realia i świat:
Kruk 2 będzie opowiadać o wydarzeniach mających miejsce 10 lat po opisanej w pierwszej części przygodzie, choć nie tylko. W całą opowieść zostaną wplecione wątki, w których nasz główny bohater wspomina to, co miało miejsce dawniej (luka 10 lat miedzy pierwszą a drugą częścią gry oraz co się działo zanim Enialis dotarł do Lothwarrd). Przedstawię wam też wspomnienia innych postaci, a nawet wcielimy się w innych bohaterów, spotkamy innych Kruków i lepiej poznamy historię samej gildii. Tak, więc będziemy mieli do czynienia z kilkoma płaszczyznami, na których wszystko się rozegra.
Gra przeniesie nas na Quervik - wyspę poddawaną ostatnimi laty procesowi kolonizacji przez królestwa ludzi. Rdzenni mieszkańcy wyspy to elfy, krasnoludy i orkowie. Rasy pradawne od dawna wierzyły, że na ich ziemie przybędzie istota zapowiadana przez bogów...
Cytat: | "Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko naszą matkę, naszą ziemię." |
Orkowie przenieśli się na północ, do najmroźniejszej części Quervik. Krasnoludy od razu podporządkowały się ludziom. Było im bardzo na rękę wykorzystywanie do pracy w kopalniach orkowych niewolników... Elfy zaś pozostały w swych lasach i do dziś z wielkim poświęceniem, ale jednak z daremnym uporem starają się walczyć z czymś, co jest nieuniknione.
Fabuła:
Cytat: | -„Zgubiła go pewność siebie. Zgubiła chytrość. Zgubiła nienawiść... Nienawiść do otaczającego go świata i do siebie samego.” „Każdy, kto podniesie Hełm Zapomnianego Barbarzyńcy, nigdy z nim się nie rozstanie!” „Każdy, kto podniesie Hełm Zapomnianego Barbarzyńcy, musi umrzeć!”
-„Dlaczego? Nie mogę tego pojąć! DLACZEGO?!” „Ja… Zrobiłem to.” „Jestem Krukiem... Jestem Enialis…”
-„Udasz się do Quervik, gdzie wszystko tak naprawdę się zaczęło. Dotrzesz na samą północ, do mroźnych krain. Odnajdziesz Pradawną Kuźnie Imsha i zniszczysz artefakt. Co będzie dalej? Nie wiem. Czy będzie Ci dane żyć? Nie wiem. Jedno jest pewne. Nigdy więcej się to nie powtórzy.”
-„…”
-„Niech Bóg ma Cię w swej opiece, Kruku. Enialisie.”
-„Boga nie ma. A nawet, jeśli jest, to dawno już mnie opuścił.”
|
Kruk długie lata przygotowywał się do wyprawy. Zbierał siły, zbierał ludzi, zbierał odwagę. Wciąż pozostawał najbardziej poszukiwaną osobą w Lothwarrd. Wciąż musiał się ukrywać. Wciąż uciekał. Uciekał przed sprawiedliwością. Uciekał przed odpowiedzialnością. Uciekał przed swym przeznaczeniem. Uciekał przed śmiercią. Nie można jednak ciągle uciekać. Pewnego dnia wyruszył… A dopiero wtedy miało się wszystko rozpocząć…
Bohater:
Imię: Enialis
Wiek: ok. 30 lat
Klasa: Kruk
Charakter: Neutralny
Opis:
Życie i trudne doświadczenia to coś, co zmienia ludzi. Podobnie zmienia ich czas, zmienia też wojna. Enialis to Kruk. Enialis to łotr i zdrajca. Dawniej też pyskaty szczeniak.
Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że czynią coś źle dopiero wtedy, gdy spotka ich za to surowa kara. Chcą się zmienić, zapomnieć o tym, co było. Niestety… Bardzo często na taką zmianę jest już za późno, a pewnych czynów nie można cofnąć ani zapomnieć i trzeba też ponieść za nie konsekwencje.
Rozgrywka:
W grze sterować będziemy głównie jedną postacią - Enialisem. Ale od czasu do czasu będą do nas dołączać różni towarzysze. Czasem będziemy też wcielać się w role postaci ze wspomnień, opowiadań, czy relacji innych.
Ponownie zostanie zastosowany skrypt na walkę w czasie rzeczywistym. Jednak będzie to inna walka. Jak już na początku wspominałem będzie mniej widowiskowa, ale za to skrypt nie będzie mnie tak ograniczał w tworzeniu, dzięki czemu będzie więcej czarów i możliwości rozwoju postaci w walce oraz nie będą nam dokuczały błędy jak w poprzedniej części (zacinający się przeciwnicy, niereagujące hotkeye, czy też przeciwnicy ożywający na ułamek sekundy po śmierci).
Bohater znów będzie skakał i używał haka, aby przyciągać przedmioty i przeciwników i zaczepiać się o różne elementy, tylko, że będzie robił to o wiele częściej.
Pojawią się mini gry (kombinacja klawiszy, strzał do celu, nawalanie przycisk, ale nie tylko).
Uświadczycie kilku prostych zagadek.
Będzie można zmieniać ekwipunek Enialisa, uczyć się nowych czarów i rozdawać statystyki, co poziom.
Screeny:
Co jeszcze?
Listy skryptów, muzyki i grafik nie podaję. Po prostu na razie nie widzę sensu. Gra jest we wczesnej fazie tworzenia i ciągle coś dodaję, usuwam i zmieniam.
Czekam na komentarze.
noruj - Sob 30 Mar, 2013 22:14
Odważnie robisz wydając drugą część. Ja chętnie zagram, bo Kruk 1 był spoko.
Widzę, że fajnie i na poważnie podszedłeś do sprawy. Widać spory postęp, ale w sumie poczekamy do wydania gry :)
INRE - Wto 02 Kwi, 2013 12:38
Aj tam odważnie . Po prostu chcę rozwinąć i doprowadzić do końca zaczęte wątki, a do samej gry podejść trochę inaczej i może bardziej starannie
A jak wyjdzie... zobaczymy.
Zainteresowania coś nie ma jak narazie XD.
noruj - Wto 02 Kwi, 2013 13:24
Cytat: | Zainteresowania coś nie ma jak narazie XD. |
Za dobry projekt. Tutaj ludzie mają coś do powiedzenia tylko w crapowatych zapowiedziach : )
Feniks - Wto 02 Kwi, 2013 15:17
Cytat: | Tutaj ludzie mają coś do powiedzenia tylko w crapowatych zapowiedziach : ) |
Muszę się z tym zgodzić. Niestety tak jest. Napiszę coś więcej jak już przejdę 1 część :)
Dzięki za odświeżenie :)
INRE - Pią 05 Kwi, 2013 13:28
noruj napisał/a: | Za dobry projekt. Tutaj ludzie mają coś do powiedzenia tylko w crapowatych zapowiedziach : ) |
Za dobry na ultimę, ale chyba za słaby na gospodę . Tam też nie za bardzo, a o rmxp nawet lepiej nie wspominać...
Feniks napisał/a: | Napiszę coś więcej jak już przejdę 1 część :) |
W takim razie czekam
SaE - Pon 08 Kwi, 2013 14:44
Mam takie wrażenie, że wydźwięk tego zdania:
Cytat: | "Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko naszą matkę, naszą ziemię." |
jest mało doniosły. Dla okazania szacunku "naszej matce, naszej ziemi" stosuj wielkie litery ^^
Bardzo ładne mapy.
Śliwka - Pon 15 Kwi, 2013 12:29
Pierwsza część gry była genialna, leczę, źe ta też będzie :)
Abercjusz - Pon 15 Kwi, 2013 17:04
Nieźle się zapowiada.
Co to za ABS?
maniek9 - Pon 15 Kwi, 2013 22:31
Kruk 1 był nawet OK. Mam nadzieje, że będzie więcej zagadek i ciekawych urządzeń i patentów rodem z 1 części.
INRE - Sob 20 Kwi, 2013 18:59
SaE napisał/a: | Mam takie wrażenie, że wydźwięk tego zdania:
Cytat: | "Człowiek... Kiedyś uznawany przez nas za bóstwo, teraz niszczy bestialsko naszą matkę, naszą ziemię." |
jest mało doniosły. Dla okazania szacunku "naszej matce, naszej ziemi" stosuj wielkie litery ^^ |
OG, coś pomyślę. Teraz jak tak patrzę to poza tym jeszcze niektóre inne słowa są trochę sztuczne, przesadzone. Coś muszę pozmieniać.
SaE napisał/a: | Bardzo ładne mapy. |
Nom, staram się ^^
Dzięki ;)
Śliwka napisał/a: | Pierwsza część gry była genialna, leczę, źe ta też będzie :) |
Bez przesady, genialna to ona nie była... W każdym razie druga część będzie lepsza. Musi być. :P
maniek9 napisał/a: | Kruk 1 był nawet OK. Mam nadzieje, że będzie więcej zagadek i ciekawych urządzeń i patentów rodem z 1 części. |
Zagadek nie będzie raczej więcej i będą proste. Patenty z jedynki będą i różne inne urozmaicenia.
Diablo - Sro 01 Maj, 2013 08:37
Heh. Zrobil druga czesc akurat na moj powrot
Zapowiada sie na serio swietnie. O ile pierwowzor czarowal XPekowymi tile, to teraz czarujesz "Inkwizycja"
Fabula: zapowiada sie swietnie. ciesze ze nie pozbywales sie "wybranej przez bogow istoty". To w koncu jeden z najlepszych watkow RPG. Fabula z lekka Wiedzminska (elfy, bunt, moze jakis pogrom). daje 9/10 bo sam opis jakos nie zaciekawia, ale jak znam cb to zaskoczysz nas czyms swietnym.
Bohater: jesli nie zmienil sie od Kruka 1 to jak najbardziej 10/10
Mapping: inkwizycja ma swoj urok ciekawie zastosowane swiatla. Musisz mnie nauczyc z tego korzystac 10/10
Muzyka: bez oceny
Skrypty: tego sie oceniac nie powinno bo dobra gra nie musi miec skryptow. mimo to + za ABS.
Ogolem: okolo 9.6
INRE - Sro 01 Maj, 2013 17:19
Cytat: | Fabula z lekka Wiedzminska (elfy, bunt, moze jakis pogrom) |
Będą elfy, bunt... hmm... nie taki jak w wiedźminie. Pogrom...???
Nie. Nie będzie wiedźminska.
Cytat: | Bohater: jesli nie zmienil sie od Kruka 1 to jak najbardziej 10/10 |
10 lat minęło. To już nie będzie dzieciak. Zmieni się w pewnym względzie.
Diablo - Sro 01 Maj, 2013 17:58
Ale jego język i nastawienie? To jak gadał na początku gry z tym strażnikiem?
|
|