UltimaForum

Kącik Artystyczny - System RPG VX

Ayene - Pią 06 Lis, 2009 20:37
Temat postu: System RPG VX
Postanowiłam przyłączyć się do zabawy i zamieścić screeny ze swojego projektu. Mapka nie jest jeszcze dopracowana, nie ma na niej ustawionych bohaterów niezależnych, ale chwilowo zajmuję się przerabianiem całego menu, więc zostawiłam mapy same sobie ;-)

Oto dwa screeny - mapa miasta, dwie główne ulice.
Spoiler:



Droga przy teatrze.


Część śródmieścia, w którym znajduje się m.in Biblioteka, Klinika i Bar "Śpiący Smok" ;-)


To wszystko :-) Pozdrawiam.

Greed - Pią 06 Lis, 2009 20:47

No śliczne! Widać dbałość o szczegóły, na pierwszym screenie dzieci bawiące się łódką, fajnie wykonane stragany. Super.
Co do skalowania trochę nie w moim stylu. Budynki wydają się małe ale dostrzegam tego plus mianowicie można je całkowicie ogarnąć kamerką. Na pewno jest to lepsze niż próba tworzenia ich w naturalnej skali, wtedy ich po prostu nie widać w całości. Co jeszcze?
Trochę mało ludzi ale to przedmieścia tak że jest to usprawiedliwione.
Bardzo podoba mi się schludność, wszystkiego jest akurat tyle ile powinno.
No i fajne tilsety (też muszę sobie jakichś nowych poszukać)
Staram się być obiektywny, więc 5/6.
Czekam z niecierpliwością na grę :-D

Ayene - Pią 06 Lis, 2009 20:53

Co do braku postaci, napisałam, że ich jeszcze nie umieściłam... za pewne zrobię to na samym końcu ;-)

A co do skalowania. Mam też kilka budynków większych. Te na screenach to parterówki :-D

Squall - Pią 06 Lis, 2009 21:33

Wygląda ok - dobry pomysł z dziećmi które bawią się łódką hehe :mrgreen: A nazwa baru śpiący smok? Dobrze pasuje i do tego który przesadzi z piwem hehe :mrgreen: Teatr - będą jakieś przedstawienia? :-D ogólnie zapowiada się ciekawie

Pozdrawiam

Lartarin - Sob 07 Lis, 2009 10:40

Aloha!
No siora najs to wygląda, zresztą Ju noł to :mrgreen:
Przestrzennie, estetycznie, cukierkowo...
5/6 :lartarin:

Nhadala - Sob 07 Lis, 2009 12:29

Ta patrerówki bo nima domku Riku :-P pokazanego. Pamiętam jak siedziałyśmy początkowo i dbałyśmy by domek był idealnie dopracowany i miał dopracowany każdy szczegół taka jedna część mapki zajmowała ładnych parę godzinek, a później już sama robiłaś :-) zatem wiem jak to wszystko jest idealnie dopracowane jak dla mnie to 6/6 :-P
Ayene - Sob 07 Lis, 2009 13:24

A to jedno z wnętrz... czerwony salon w domu Selene ;-)
Spoiler:


Squall - Nie 08 Lis, 2009 10:52

Spoko salon i fajna miejscówka na kawę czy co tam stoi :mrgreen: Zdecydowanie bym tu zamieszkał :-P W sumie nie mam zastrzeżeń do salonu, dla mnie jest lepiej dopracowany niż ulice na pierwszym screenie :-D ale może dlatego że nie dodałaś w mieście jeszcze postaci ;-)
Ozzma - Nie 15 Lis, 2009 14:25

Skreeny bardzo przyjemne dla oka ;-)
Salon jest lekko nie w moim guście, ale i tak do przyjęcia.
Widzę że gra będzie prezentować się czekoladowo.
Bardzo się cieszę, bo lubię słodycze ;-)

Squall - Nie 15 Lis, 2009 19:34

Mogę kupić ci cysternę czekolady :P:P OZzzma :P
Cyklop - Czw 19 Lis, 2009 10:38

Dopracowane mapy, zwłaszcza wnętrza. Jestem ciekawy jak wygląda walka albo menu XD
PaKiTos - Czw 19 Lis, 2009 12:26

Nawet niezłe. 5/6 - Bardzo fajne mapy. Nie pasuje mi nazwa lokacji w prawym górnym rogu. Ja bym ją usunął.
Ayene - Pią 20 Lis, 2009 10:33

Nazwa lokacji jest tylko na chwilę, pojawia się po przejściu na kolejną mapę - to tylko animacja.
Sarc - Nie 29 Lis, 2009 14:11

Heh, ładnie zrobione stragany i przede wszystkim pomysłowość, mówię tu o dzieciach bawiących się łódką. 5/6 ;-)
Squall - Czw 07 Sty, 2010 16:04

Fajny ten pierwszy screen, niby taki prosty ale fajny
Ayene - Czw 07 Sty, 2010 21:21

Dziękuję... oczywiście jest bardzo prawdopodobne, że zanim wypuszczę grę / demo, to jeszcze 15 razy zmienię :-P
Hemp Gru - Pią 05 Mar, 2010 22:22

Ayene powiedz skąd wzięłaś TileSety!
radek02 - Czw 11 Mar, 2010 06:40

10\6 jak takie mapki się robi :shock: ? i jak Jasiekrpg powiedział skąd te tilesety ? czyżby własne ?
cNN - Czw 11 Mar, 2010 07:57

Takie pytania proszę na pw do Ayene! Ale fakt faktem że mapki są świetne i te tilsety :-)
Sabikku - Pon 03 Maj, 2010 15:40

Przekroczyłaś taką granicę, za którą mapping nie denerwuje tylko sprawia wizualną przyjemność ;-) . Czyli ogólnie bardzo pozytywnie.
Czeliosss - Pon 03 Maj, 2010 16:35

Mapki trochę pustawe, ale może być.
Pzdr.

Reloaded - Pią 30 Lip, 2010 22:38

Teatr... Śmierdzi PW D:
Ale ogólnie fajne 8/10

Ayene - Sro 18 Sie, 2010 10:31

Cytat:
Teatr... Śmierdzi PW D:

PW? A cóż to takiego?

Lartarin - Sro 18 Sie, 2010 10:34

Cytat:
Teatr... Śmierdzi...

Ajne, a jak dodać skrypt węchu? Pliskaaaa "otpisz" :lol2:

poko67 - Sro 18 Sie, 2010 11:42

a ja tam szczerze nie lubię rmvx ale naprawdę ładne screeny ...:D zagram sobie jak gra będzie gotowa...
Gabe33 - Wto 31 Sie, 2010 15:14

Mapki jak dla mnie swietne. :-P :mrgreen:
cj2 - Wto 31 Sie, 2010 16:17

PW to wg mnie gra titka. :-P Spal szkołę :-D
Ayene - Wto 31 Sie, 2010 17:58

Mapa Klam w grze jest jedynie odzwierciedleniem miasta, które od ponad dekady funkcjonuje w grze fabularnej "System". Każde szanujące się miasto ma szkołę i teatr... każde z tych miejsc ma swoją historię, swoich założycieli, więc nie widzę powodu, dla którego miałabym rezygnować z (chociażby) teatru. Zresztą SqureSoft jeszcze w FFVII, również z tego pomysłu skorzystał... Gwoli ścisłości należałoby zatem napisać, że "teatr śmierdzi" FFVII, a nie jakimś PW.
radek02 - Wto 31 Sie, 2010 21:04

co ty tu tłumaczyc będziesz , kolejne screeny chcemy !! :P
flook - Sro 01 Wrz, 2010 11:58

Jak dla mnie super 8/10 jak już będzie ta gierka na pewno zagram :-D
wojtas132 - Sro 08 Wrz, 2010 19:31

Przez Takie screny uświadamiam sobie dopiero co to jest doskonałość. Ludzie doskonali nie istnieją tylko w Japoni przez przypadek?? :fight: Mam jescze jedno pytanie pokażesz jakiś screen lasu??
Manioczekable - Pią 10 Wrz, 2010 14:57

Nie najgorsze, aczkolwiek i na pierwszym i na drugim screenie odczuwam wrażenie pustki. W grach robionych w RPGM główną rolę odgrywa mapping, szczególnie, gdy używa się RTP. W takim prostym kreatorze gier pecetowych trzeba się sporo namęczyć, żeby stworzyć ładną, wciągającą grę. Chodzi mi o to, że nikomu nie będzie chciało się chodzić godzinami po prostych, schematycznych lokacjach, mijając po kilkadziesiąt razy tego samego NPC, który już czwartą godzinę gapi się na pływający statek. A co do mapek:
Pierwsza jest OK, ale warto by się wysilić o jakieś kwiatki na trawniku i urozmaicony chodnik (dodać krawężniki, jakieś pęknięcia). 7/10
Druga mapka wyszła trochę gorzej. Nieładnie wygląda ten odsłonięty kawałek trawy za domem. Gdyby było tam trochę więcej kwiatków, jakieś drzewa, czy chociażby cień. 6/10
Zastanów się też na przyszłość nad jakimiś wiewiórkami, czy ptakami. Wiesz, co mam na myśli. W takim przypadku warto by zadbać o to, by ścieżki ruchu zwierzątek były NATURALNE. Czyli odpada ptak krążący schematycznie po obrębie kwadratu. Mam na myśli wiewiórkę śmigającą pomiędzy drzewami po ukośnej ścieżce ruchu i nie zatrzymującą się za każdym razem po przejściu trzech kratek.
To tyle ode mnnie.

Pozdrawiam.

Yoroiookami - Pon 13 Wrz, 2010 19:23

10/10 ode mnie i zgadzam się z Sabikkiem.
Mapping wyjątkowo przyjemny dla oka >_>
Jestem pewien, że wielu graczy będzie kontynuowało grę choćby po to, aby zobaczyć następne lokacje.
Po prostu niesamowite :shock:

Jakie dołujące i pozytywne zarazem :mrgreen:
Będęm podążać tym tropem, aż wyjdą mi przyzwoite mapki.

Gabe33 - Sob 18 Wrz, 2010 14:01

Ayene mam jedno pytanie jak zrobiłaś ten blask światła z okna ???
Darkfault - Sob 18 Wrz, 2010 16:12

<liz liz liz>
Yoroiookami - Sob 18 Wrz, 2010 16:15

Darkfault - bardzo subtelnie :mrgreen:
Poster27 - Sro 24 Lis, 2010 07:13

Czyżby System VX się szykował?A screeny bardzo ładne, niezłe wymieszanie różnych tilesetów.Mam jednego z nich, dlatego mię tak nie zaskoczyło.Klimat jest odczuwalny już po otworzeniu spoilera, bardzo słonecznie i fajnie.Ogółem mapki są super i bardzo chętnie zagram w grę, jeśli wyjdzie, 10/10.
SaE - Czw 25 Lis, 2010 09:41

No Ayne trochę się rozleniwiłaś, nie dajesz nowych map, czyżbyś porzuciła projekt? ^^
Ayene - Czw 16 Gru, 2010 12:45

Heh, nie porzuciłam projektu, chwilowo zajęłam się nowym z Lartarin :aww: Zobaczymy... i tak pojawiła się nieco odmienna koncepcja. Od czasu, gdy zaczęłam tworzyć tę cześć, wzrosły nieznacznie umiejętności, więc niektóre rzeczy mogą się zmienić. Ale ogólny motyw miasta Klam pozostanie taki, jak był :->
Mikołaj - Sro 23 Lut, 2011 20:34

Screeny ładne ale nie idealnie doskonałe.No to znaczy nie ma ludzi idealnych :-/
Ayene - Pon 16 Maj, 2011 21:31

Odświeżę stary temat nowym screenem, aczkolwiek chciałabym zaznaczyć, że screen pochodzi z XPkowego projektu i przedstawia mapkę, która powstała ze złożonego i przerobionego przeze mnie VXowego tileseta :-P
Prosiłabym o ewentualne sugestie, co można by poprawić.
Spoiler:


Melvin - Pon 16 Maj, 2011 21:37

Mapka ładna, ale nie mój styl :-P
Jeden błąd. Koniecznie popraw to jeziorko po prawej, bo wg wygląda koszmarnie - Nachodzi na skałę.

Ayene - Pon 16 Maj, 2011 21:55

Właśnie mi styl VXowy podoba się najbardziej :-P Spróbuję coś zrobić z tym jeziorkiem :->
A to cała mapa:
Spoiler:


Sabikku - Pon 16 Maj, 2011 22:22

Sam mapping bez zarzutów - jest ciasno, nieregularnie i odpowiednio zapełnione. Tileset ładnie dopasowany, ale nie podobają mi się dwie rzeczy. Po pierwsze, jaśniejsze drzewa (to wtopione w skałę przy drodze i dwa na samym dole) wyglądają zbyt jaskrawo przy pozostałych, jakby wrzucone z innego 'zestawu'. I po drugie, wgłębienie/wybrzuszenie podłoża (to z ciemniejszą zielenią) wydaje się leżeć w innej perspektywie, takiego pełnego top-down, w przeciwieństwie do zwykłych skał. Poza tym imo wszystko ładnie do siebie pasuje :aww: .
Nhadala - Wto 17 Maj, 2011 09:30

Mi tam pasuje jak zawsze dużo szczegółów i jestem ciekawa ile tym razem zajęło Ci wypełnienie tej mapy w porównaniu z tym co widziałam kiedyś ^^ Pozdrawiam.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group