UltimaForum

Tutorial [VX] - Przedmioty uruchamiane z menu.

Teyan - Nie 29 Lis, 2009 12:09
Temat postu: Przedmioty uruchamiane z menu.
Teraz ja pochwale się moją wiedzą.
Powiedzmy, że robimy grę z kamieniami taleportacyjnymi jak np: z Gothica.
Jak to zrobić? Oto instrukcja.
Spoiler:


Screen 1:



1. Niebieska ramka oznacza miejsce na które musimy zwrócić uwagę.
Opcja "Nie" oznacza, że przedmiot nie będzie się zużywał
Opcja "Tak" oznacza, że przedmiot zniknie po użyciu.

2. Zielona ramka to cele.
W tym przypadku ustawiamy "brak"

3. Czarna ramka określa kiedy możemy używać przedmiotu.
Wybieramy "Menu" by nie można było użyć przedmiotu podczas walki.

4. Czerwona ramka oznacza ID typowego zdarzenia które ma się uruchomić i które opisałem poniżej.

Screen 2:



1. Mała czerwona ramka oznacza funkcje
W sumie nie wiem dokładnie co to jest, ale gdy ustawiłem "Czekaj" to wszystko działało jak należy.

2. Duża czerwona ramka to polecenie zdarzenia.
Możemy od razu ustawić teleport, albo zrobić tak jak ja na screenie.

PS: Oczywiście możemy także w ten sposób przeczytać księgi, receptury itp...
Jakby coś to piszcie, spróbuje doradzić.


Mam też prośbę: Chciałbym abyście ocenili ten tutorial w skali od 0 do 6pkt.

Ayene - Nie 29 Lis, 2009 13:49

Tutorial bardzo dobry :-) Czytelnie napisany i ładnie zilustrowany. Ocena 6/6.

PS Funkcja / Trigger służy do ustawienia, w jaki sposób common event / typowe zdarzenie ma się aktywować - jeśli w menu, to rzeczywiście triggera nie trzeba zmieniać, jeśli zaś ma się aktywować po np. odpowiedniej ilości kroków, wówczas (zważywszy na to, że może nastąpić w dowolnym momencie gry) należy ustawić trigger na parallel, czyli równoległy i aktywować - stworzony specjalnie do tego - nowy przełącznik / switch.

Teyan - Nie 29 Lis, 2009 14:15

Dzięki za wyjaśnienie i za ocene, może napisze kolejny tutorial.
Azsak von Triger - Pon 30 Lis, 2009 20:06

Według mnie dobrze zrobiony Tutorial :-) czyli tak jak wyżej 6/6 :-) .
Nie długo też jakiś dodam :-) .

krychapl - Pon 08 Lut, 2010 19:19

Teyan, siema masz polskiego rpg marker vx?

[ Komentarz dodany przez: Malian: Pon 08 Lut, 2010 19:23 ]
On zapewne ma, nie podamy Tobie linku ponieważ polski RPG Maker jest nielegalny, a regulamin forum to zabrania.

radek02 - Sob 20 Lut, 2010 06:59

6/6 bardzo fajny ;-)
cNN - Sob 20 Lut, 2010 10:08

Tutorial dobrze opisany 6/6
Dobrze, że zamieściłeś. Niektórym się przyda.

pzdr.

CreeperCrisis - Sob 19 Cze, 2010 09:47

Dla mnie wszystko zrozumiałe i dla innych również. Tutek przejrzysty i łatwy. 10/10
Agumon - Sob 19 Cze, 2010 10:24

6/6 bardzo dobry. Wszystko fajnie zapisane.
FilipsO - Czw 14 Lip, 2011 17:20

6/6 fajny tutek, mi się przydał ;p
Pawelsar1 - Wto 27 Mar, 2012 15:20

Fajny poradnik; przydał mi się. 6/6
Insinia - Nie 12 Sie, 2012 18:42

pomocny i czytelny 6/6
Duplikat - Pon 10 Wrz, 2012 17:05

Czy tylko ja mam z tym problemy xD ?
Nie mam opcji czekaj ;/

vipperu - Czw 27 Gru, 2012 20:35

6/6 za wytłumaczenie
5/6 za poradnik - dosyć łatwe :)
6/6 za przydatność kamieni - przydatne narzędzia do szybkiego poruszania się :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group