UltimaForum

Tutorial [XP] - Dodawanie nowych skryptów [XP]

Ayene - Sro 30 Gru, 2009 13:35
Temat postu: Dodawanie nowych skryptów [XP]
Przedstawiam Wam króciutki tutorial wyjaśniający, w jaki sposób można umieścić w RPG Makerze XP nowy skrypt. Krok po kroku:

Spoiler:

1. Otwieramy grę w RPG Maker XP

2. Na pasku zadań wyszukujemy Script Editor



3. Po prawej stronie znajduje się okno edycji, zaś po lewej - pogrupowana tematycznie lista skryptów.



4. Zjeżdżamy na sam dół listy (scrollbar)



5. W pustym miejscu pod Materials klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Insert



6. W okienku Name wpisujemy nazwę skryptu (to tylko informacja dla autorów gry, żeby łatwo odnaleźć konkretny skrypt, gdy jest ich zbyt wiele)



7. Przechodzimy do okna edycji (okno po prawej stronie) i wpisujemy lub wklejamy treść skryptu. W Internecie można znaleźć wiele skryptów, które wystarczy po prostu wkleić w tym miejscu.



8. Po wpisaniu, zatwierdzamy zmiany przyciskiem Apply (jeśli nie chcemy zamykać okna Script Editor) lub wciskamy OK.



9. Po zamknięciu okna zapisujemy zmiany i odpalamy grę. Jeśli wklejony skrypt będzie zawierał błędy, kompilator najprawdopodobniej da nam znać już przy samym starcie gry. Zdarza się również, że informacja o błędzie wyskakuje przy uruchomieniu konkretnego skryptu, np. po modyfikacjach przy wejściu do menu. Wyświetlanie takiego komunikatu - co jest bardzo ważne - powoduje zamknięcie okna gry, dlatego zaleca się ostrożność w przerabianiu skryptów, zwłaszcza tych ze standardowego pakietu ;-)


Przykładowy komunikat o błędzie.


To by było na tyle. Mam nadzieję, że tutek się komuś przyda. W razie czego, odpowiem na dodatkowe pytania :-) Pozdrawiam.

Bezel - Pon 12 Kwi, 2010 17:25

Co było pierwsze kura czy jajko
a tak ogółem świetny poradnik ^^

Izaya - Pon 07 Cze, 2010 11:55

Mam pytanie,
o co chodzi z pobieraniem dema?
podobno jak pobierzesz to musisz to otworzyć w RM'ie,
a jak ja to otwieram to piszę " niezgodność pomiędzy produktami itp.
jestem w miarę początkującym.
Znam troszkę ruby i na razie robię tylko edity skryptów.

CreeperCrisis - Pon 07 Cze, 2010 13:00

Ja tak samo. Lecz przechodzę do tematu. Dodawanie skryptów w XP i VX niczym się nie różnią. :-) (serio)
Ayene - Pon 07 Cze, 2010 13:21

O co chodzi?! O to chodzi ;-) http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2352
erienus - Pon 07 Cze, 2010 15:18

Jeżeli pisze wam "Niezgodność pomiędzy wersjami produktu" to znaczy, że otwieracie to za pomocą innego makera niż XP lub otwieracie za pomocą polskiej wersji rpg makera.

PAMIĘTAJCIE - ŻADEN SKRYPT WAM NIE PÓJDZIE W POLSKIM RPG MAKERZE!

sitax5 - Pią 11 Cze, 2010 10:17

A oco chodzi z konfiguracją w niektórych skryptach?
erienus - Pią 11 Cze, 2010 11:58

Np zmienianie według własnych upodobań czcionki, jej wielkości, grafiki itp. Jest w skrypcie np kilka linijek dzięki którym możesz sobie kilka rzeczy pozmieniać jak chcesz.
radek02 - Nie 20 Cze, 2010 07:40

erienus, napewno żaden skrypt ? to jest raczej niemożliwe .
erienus - Sro 30 Cze, 2010 12:09

No przesadzilem, kilka-kilkanascie pojdzie, ale na pewno z tych kilku skryptow dobrej gry nie zrobisz ;p np nie pojdzie ci zaden BS
Wulflimas - Sob 03 Mar, 2012 19:12

Cytat:
,,PAMIĘTAJCIE - ŻADEN SKRYPT WAM NIE PÓJDZIE W POLSKIM RPG MAKERZE!''

Na polskim rzeczywiście nie działa wiele skryptów, ale nie wszystkie. Poza tym jest jakiś program który to poprawia, zapomniałem nazwy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group