Czeliosss - Sob 06 Lut, 2010 14:25 Temat postu: Rozszerzenie ekranu tytułowegoWitam. Na forum www.rmxp.pl znalazłem tutka, który dodaje dodatkowe opcje do ekranu tytułowego. Np. Autorów, Samouczek.
6.Pierwsza linijka wywołuje dźwięk wyboru(można go zmienić w Data Base -> System). Druga linijka wywołuje Scene_Autorzy, czyli scene(strone) z listą autorów. Ale jeśli przetestujemy grę wyskoczy nam Error ponieważ nie mamy Scene_Autorzy. Do roboty....
7.Tworzymy nad Main nową klasę i nazywamy ją Scene_Autorzy. Teraz w polu do pisania skryptu piszemy:
Kod:
class Scene_Autorzy
def main
@sprite = Sprite.new
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("Autorzy")
$game_system.bgm_play($data_system.title_bgm)
Audio.me_stop
Audio.bgs_stop
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@sprite.bitmap.dispose
@sprite.dispose
end
def update
if Input.trigger?(Input::B)
$scene = Scene_Title.new
end
end
end
I jeszcze najważniejsza rzecz co do tej części... Ta linijka: @sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("Autorzy") ustawia tło strony, biorąc je z pliku "Autorzy" w folderze "Pictures". Wymiary obrazka to 640x480. I w tym obrazku wypisujemy autorów lub wszystko co chcemy.
Samouczek
Spoiler:
Robimy to samo co w Autorach pkt. 1-4. Oczywiście zamiast autorzy piszemy samouczek.
5.Teraz zjeżdżamy na sam dół i pod przedostatnim end wciskamy ENTER i wklejamy to.
W 1 linijce cyferki w nawiasie oznaczają ID mapy. (Jeśli nie wiesz jakie ID ma dana mapa to kliknij na nią prawym przyciskiem i wybierz Właściwości - tam gdzie się ustawia TileSet dla mapy. Nazwa okna mapy zawiera informację o ID mapy).
W 2 linijce w nawiasie liczby odpowiadają za ustawienie bohatera na mapie - są to współrzędne. Pierwsza liczba to współrzędna x(szerokość), a druga liczba to y(wysokość). Współrzędne ustala się za pomocą kratek (jedna kratka to 32px). Jeżeli nie wiesz jakie współrzędne ma mieć postać pojawiająca się na tej mapie to w Warstwie Zdarzeń kliknij na dowolny punkt na mapie i w prawym, dolnym rogu na pasku znajduje się informacja o współrzędnych postaci.
Teraz już wystarczy zrobić Samouczka za pomocą zdarzeń na mapie i gotowe.
Mam nadzieję, że wykorzystacie tego tutka w swojej grze.Ayene - Wto 09 Lut, 2010 09:52 Bardzo przydatny tutorial. Brakowało czegoś podobnego na forum. Skoro przyszedł taki moment, że sami zaglądacie do skryptów, to pójdę Twoim śladem i również zacznę robić tego typu tutki. Pozdrawiam.RtaMag2 - Pią 12 Lut, 2010 14:45 Tylko że ja niemam folderu pictures -_-Ayene - Pią 12 Lut, 2010 15:40 Na pewno masz folder Pictures. W swoim projekcie wejdź w Graphics i tam się on znajduje. A jeśli go nie masz, to go po prostu stwórz.RtaMag2 - Pią 12 Lut, 2010 17:00 Umnie pisze brakuje pliku Graphics/Pictures/Autorzy Graphics mam Pictures mam Autorzy mam taki folder i w folderze obrazek i niedziała pomocy Malian - Pią 12 Lut, 2010 17:06 Musi to być tak: Graphics/Pictures a plik graficzny musi się w tym folderze nazywać Autorzy. Jak nie zrozumiesz to prześlę demko.RtaMag2 - Pią 12 Lut, 2010 17:35 Dobra prześlij demkoMalian - Pią 12 Lut, 2010 17:48 Heh... Szkoda że nie mogę dać załącznika, ale cóż. Obrazek możesz zastąpić innym ale o wymiarach 640x480 i o takiej samej nazwie. Jeśli chcesz to do swojego projektu to skopiuj Scene_Title oraz Scene_Autorzy.
Link do demka http://www.speedyshare.co...rzenie_menu.rarCzeliosss - Pią 12 Lut, 2010 20:27 Widzę, że skorzystacie z tego tutka. Cieszę się, że się cieszycie. Yoroiookami - Pon 01 Mar, 2010 20:27 czeliosss - zapomniałeś o jednym "end" na dole:
To tylko trzy literki, przez nie kilka razy na nowo wypisywałem ten skrypcik, bo wywalało mi błąd...
Najlepiej jak to gdzieś dopiszesz, bo totalny łoś się nie połapie.
----------------------------
Gra mi się wyłącza gdy tylko klikam "Autorzy", dlaczego? o_oAyene - Pon 01 Mar, 2010 21:32 Musiałeś źle zrobić pkt. 4. Nie zmieniłeś command_shutdown na command_autorzy.Yoroiookami - Pon 01 Mar, 2010 21:48 Rzeczywiście, działa. :)
Dzięki.Amelanduil - Pią 12 Mar, 2010 17:40 a da ktoś skrypt żeby to zrobić w vx ? :<radek02 - Nie 11 Kwi, 2010 09:57 no właśnie , przydałby sie ....Yoroiookami - Czw 29 Lip, 2010 00:55 Może ktoś tutaj podać jak zrobić to dla 4 opcji? Bo zrobiłem coś, nie wywala błędów, jednak nie dochodzi do ostatniej opcji, nie można jej wybrać.topola - Sob 23 Paź, 2010 12:08 mi wyskakuje, że jest jakiś błąd w 244 linijce(ostatnie end) robię wszystko zgodnie z instrukcją(pod samouczek)Konrader97 - Sob 23 Paź, 2010 12:27 Musisz pobawić się w ustawianie "endu" jest tak w wielu skryptach. Poprubuj dodać 2 end albo dodaj spację przed 1. Jeżeli pomogłem kliknij Pomógłtopola - Sob 23 Paź, 2010 12:48 gdy chcę kliknąć opcje samouczek to wyskakuje mi taki błądAyene - Sob 23 Paź, 2010 18:55 Bo odwołujesz się zapewne w 104 linijce do definicji "command_samouczek", a nigdzie jej nie masz zadeklarowanej...Pepczak - Czw 27 Sty, 2011 10:16 A jak zrobić żeby w autorach, gdy włączę grę i nacisnę Autorzy to pokazały się napisy co je zrobiłem i zmieniła się od razu muzyka?Shlizer - Czw 27 Sty, 2011 11:18 Audio_bgm puszcza muzykę, a obiekt bitmapy rysuje obraz oraz wypisuje tekst. Wciśnij w RM klawisz F1 - wszystko masz w dokumentacji. =)Nemma12 - Pią 11 Lut, 2011 08:09 Ej mi tez cos takiego wyskakuje jak jemu tylko ze z autorami zrobiłem wszystko dobrze narysowałem w pictures autorzy postępowałem zgodnie z instrukcjami i mi nie działa...Gniewny - Wto 03 Lip, 2012 21:29 Właśnie tego szukałem. Dzięki