UltimaForum

Ogólna dyskusja - Goniec RM

ravenone - Czw 25 Mar, 2010 16:55
Temat postu: Goniec RM
Nowa internetowa gazetka o RPG Makerze. Z założenia chcemy opisywać w niej wszelkie wydarzenia związane z makerem XP. Czy rozszerzymy to na inne programy? Czas pokaże.
W pierwszym numerze:
- recenzja gry Amen
- recenzja gry Wzór
- Golden Forki 2009 - wyniki i analiza
- obszerny wywiad z TiTkiem

http://goniecrm.prv.pl/

Zapraszamy do czytania. Czekamy na ewentualne sugestie dotyczące rozszerzenia zinu. Później damy parę naszych propozycji. Od was może zależeć jak Goniec RM będzie wyglądał w następnych numerach.

ravenone - Pią 02 Kwi, 2010 18:46
Temat postu: Goniec RM - nr 2
Dość szybko, bo tyydzień po premierze pierwszego numeru przyszedł czas na drugi.
Zdecydowaliśmy się co jakiś czas umieszczać recenzje z forum Noruj'a. Pewnie część z was już je zna, ale dla szerszego grona czytelników będzie to nowość.

W drugim numerze:
- Co nowego? - przegląd wydarzeń scenowych
- recenzja gry Dolina Danagot
- recenzja gry Forlorn Manor
- recenzja gry System
- Premiery 2010 - analiza i ranking najciekawszych projektów z makera XP
- wywiad z Danem

Zapraszam do czytania, a później do komentarzy i wysyłania do redakcji (przez PW, gg czy co tam chcecie) waszej '10' najlepiej zapowiadających się gier w tym roku.
Jeśli zbierzemy trochę głosów to opublikujemy wasz ranking w następnym numerze.

http://goniecrm.prv.pl/

Sabikku - Nie 04 Kwi, 2010 12:44
Temat postu: Goniec RM
Witam wszystkich. Przejrzałem forum, fajna sprawa. Chętnie czasem wezmę udział w dyskusjach.

Zamieściliśmy recenzję gry System, pomyślałem więc, że dobrze będzie was powiadomić:
http://goniecrm.prv.pl/

Cytat:
W drugim numerze:
- Co nowego? - przegląd wydarzeń scenowych
- recenzja gry Dolina Danagot
- recenzja gry Forlorn Manor
- recenzja gry System
- Premiery 2010 - analiza i ranking najciekawszych projektów z makera XP
- wywiad z Danem


Zapraszam do czytania!

ravenone - Pią 09 Kwi, 2010 09:42
Temat postu: Goniec RM - nr 3
Na udany początek weekendu numer trzeci Gońca;).

Dziś w numerze:
- recenzja gry Ahmriman's Prophecy
- recenzja gry Gakkou
- recenzja gry Quintessence - The Blighted Venom
- część druga Premiery 2010 - dziś przedstawiamy wasz ranking i pytamy twórców o stan ich prac i premierę gry
- wywiad ze Ska'ciem
- porównanie RPG Makerów okiem X-techa

Zapraszam do lektury i obszernych komentarzy:).

ravenone - Pią 16 Kwi, 2010 08:55
Temat postu: Goniec RM
Kolejny numer Gońca oddajemy do użytku;)

Co w numerze?
- aktualności scenowe
- recenzja gry Exogenesis
- recenzja gry Luphilus
- recenzja gry Wrota Arkany
- premiery 2010 - ostatnia część analizy odnośnie projektów spod XP
- wywiad z GameBoy'em

http://goniecrm.prv.pl/

Miłej lektury, zapraszamy do komentarzy:)

[ Dodano: Pią 30 Kwi, 2010 07:38 ]
Na długi weekend, żebyście się nie nudzili, wrzucam numerek;)
A w nim w dziś:
- recenzje:
Pokemon Shadows
Łowcy Skarbów 2
- zapowiedzi:
Eternia
Niezwykła Przygoda
- tworzymy grę - porady odnośnie fabuły
- wywiad z Ayene

www.goniecrm.prv.pl

Sabikku - Pią 30 Kwi, 2010 09:30

Cytat:
(hehe co to jest switch i jak zrobić wnętrze wioski?)

Jak zaczynałem, dopiero po dwóch tygodniach zauważyłem że można robić ściany ^^ (od strony północnej).

ravenone - Pią 07 Maj, 2010 20:24

6 numer Gońca ze świeżutkimi newsami i recenzjami starych gier;).

Dziś w numerze:
- aktulności
- podsumowanie TACO
- recenzje:
Legends of Arathia
Denorisus 1 i 2
Magiczni Wojownicy
- artykuł: Tworzymy grę - jak zbudować klimat?
- wywiad: Whyyte

Zapraszamy do czytania:)
www.goniecrm.prv.pl

Czeliosss - Pią 07 Maj, 2010 20:37

Cytat:
czeliosss w Tale of Arethium
Dzięki, że o mnie wspomniałeś.
Zawsze czytam gońca. Czekam na kolejne wydania.
Pzdr.

Unnamed - Wto 11 Maj, 2010 20:26

Strona OK, tylko reklamy denerwuja.
ravenone - Wto 18 Maj, 2010 21:03

7 numer Gońca, a w nim:

- recenzje:
Kościak and Friends
Prototop 1 i 2
The Siege

- zapowiedzi
Septerra Core Dream About the Past

- artykuły
Optymalizacja zdarzeniówek w RM
System oceniania gier

- wywiad
Dante

[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 18:52 ]
Numer 8
Co dzisiaj?

-aktualności scenowe
- zamthir society contest - podsumowanie

-recenzje
Cast Aside
Shtamp


- tworzymy grę
bestiariusz

- Forlorn Manor
poradnik

- wywiad
LasTTurn

Dragon1 - Sob 12 Cze, 2010 18:13

Ja gońca czytam pierwszy raz ponieważ nowy jestem ale bardzo mi sie podobał ;-)
Czeliosss - Sob 12 Cze, 2010 18:15

Dziś lub jutro będzie kolejny numer. Czekajcie z niecierpliwością.
Pzdr.

Sabikku - Sob 12 Cze, 2010 18:42

New numer. Menu na dzisiaj:

recenzje:
- Ancient Riddle
- Badass
- Question

solucja:
- Forlorn Manor

Scena RPG Makera
- analiza poszczególnych for

Wywiad
- Szalony Ivan

www.goniecrm.prv.pl

ravenone - Pią 25 Cze, 2010 17:08

Nowy numer Gońca już w sprzedaży :-D

-recenzje
Dragon Adventure
Midnight

-aktualności
- podsumowanie konkursu na ultimie

- solucja
Wrota Arkany

- wywiad
Noruj

www.goniecrm.prv.pl

Sabikku - Pią 25 Cze, 2010 17:48

Mały błędzik. Poprawny link, dopóki raven nie zaktualizuje: http://nightwalkangel.rep...e/goniec10.html .
@edit: Poprawione.

Izaya - Wto 29 Cze, 2010 15:07

Fajna ta Internetowa Gazetka.
Mam pytanie, mam stronę o RPG Makerze i czy mogę
w Newsach publikować nowości dotyczące Gońca?
postanowiłem spytać się redaktorów.
Proszę o w miarę szybką odpowiedź.
Pozdrawiam! :przytul:

Sabikku - Sro 30 Cze, 2010 16:37

Wprawdzie jestem tylko korektorem, ale mogę cię zapewnić, że nikt nie będzie miał ci tego za złe (dopóki piszesz o nas pozytywnie!). :nara:
noruj - Czw 01 Lip, 2010 14:17

Ja jestem redaktorem i g. recenzentem i także nie widzę czemu miałbyś nie móc.
Właściwie to bez pytania mógłbyś nawet pisać o tym. Mamy tą demokrację jeszcze.

radek02 - Czw 01 Lip, 2010 15:09

kiedy następny numer gońca ujrzy światło dzienne ?
Cudi - Pią 02 Lip, 2010 12:25

Kiedy można oczekiwać nr. 11? Muszę przyznać kolejny raz że coraz lepsze wychodzą ci te gońce ;D
ravenone - Sob 03 Lip, 2010 08:03

Cudi napisał/a:
Kiedy można oczekiwać nr. 11? Muszę przyznać kolejny raz że coraz lepsze wychodzą ci te gońce ;D


Jak podeślecie mi jakiś artykuł;) Na dzień dzisiejszy mam już 5, więc jeszcze z jeden by się przydał i możemy startować.

[ Dodano: Sob 03 Lip, 2010 09:09 ]
Mangekyou napisał/a:
Fajna ta Internetowa Gazetka.
Mam pytanie, mam stronę o RPG Makerze i czy mogę
w Newsach publikować nowości dotyczące Gońca?
postanowiłem spytać się redaktorów.
Proszę o w miarę szybką odpowiedź.
Pozdrawiam! :przytul:

Jak twoja strona się rozwija i uważasz, że jest warta pokazania szerszemu gronu to napisz do nas, a my w aktualnościach o tym wspomniemy.

noruj - Wto 06 Lip, 2010 19:25

11 numer Gońca, smacznego:)

recenzje:
- Devil with the blue eyes
- Miasteczko Nowoczesne 1-3

zapowiedzi:
- Apokalipsa
- Wrota Arkany 2

analizy:
- Moda konkursowa

wywiad:
- Thieffer

www.goniecrm.prv.pl


lololol

ravenone - Nie 01 Sie, 2010 12:12

Dziś w numerze:
- aktualności
- recenzje:
Parrallel Worlds
Wrota Arkany 2

- zapowiedzi:
The Cult
-przegląd programów gro-twórczych
-cytaty scenowe

www.goniecrm.prv.pl

radek02 - Nie 01 Sie, 2010 13:21

ładnie rozwinięty wątek o rpgmakerach . a te ręce to prawda :roll:
cj2 - Nie 01 Sie, 2010 13:33

Dobrze że mnie tam nie umieścili z tym tekstem "Nie można nazwać kłótni ( szczególnie mojej ) głupią "
Rave - Nie 01 Sie, 2010 14:15

Znalazłem drobną nieścisłość - RPG Maker 2000 nie ma side view BS.
ravenone - Nie 22 Sie, 2010 19:36

Pechowa trzynastka:)

recenzje:
- 8 Bit Quest
- Eragon Journey

analizy:
- tworzymy mapy
- 2k3 vs rmxp
- systemy walki abs w rmxp

wywiady:
- sabikku
- x-tech

www.goniecrm.prv.pl

Amelanduil - Nie 22 Sie, 2010 19:41

WYWIAD Z SABIKKU WHAAAT? xP
Jak Sabikku może dostać się na gońca to czemu mnie tam nie ma :lol2:

FireBlade - Nie 22 Sie, 2010 19:46

Amelanduil, Poprosił .. mniejsza o to lepiej co tam noruj robi ?!
Sabikku - Nie 22 Sie, 2010 20:33

To Goniec wysyła propozycje do ludzi, nie odwrotnie :).

Ciekawy numer. Rzadko kiedy pojawiają się u nas tak... kontrowersyjni ludzie jak x-tech --> zapraszam do czytania.

radek02 - Nie 22 Sie, 2010 21:31

o lo :shock: . Ale X się rozpisał . Sabikku , ale ty jesteś lepszy :mrgreen:
cj2 - Pon 23 Sie, 2010 11:19

Fajny tutorial :-D tylko moglibyście zarzucić ten blask światła :-D
AI-RPG - Pon 23 Sie, 2010 12:27

Nie rozumiem po co wywiady z dziećmi z forum rmxp.pl tylko, które nic nie robią tylko paplają ozorami póki mają siłę na wrzucanie kolejnych dziesiątek screenów z kolejnych porzucanych projektów. Ja już o tym pisałem, że te wywiady nawzajem z forumowymi userami to trochę śmiech. Wywiad ze mną zawodowo, że jest bo ja tam swoje zrobiłem i mam jeszcze masę rzeczy na dysku, ale że teraz zajmuje się C++ to raczej nic nie wskazuje, że ja stare rzeczy skończę.

Dzięki za recenzja 8bit quest, a co do dźwięków i muzy to się przecież nie zgadzam jest celowo w stylu 8bitowym. Podstawą tej gry była właśnie muzyka i dźwięki, które sam ripnąłem z nes momentami. Gra się opiera na muzyce, a nie na odwrót.

:-PP

cj2 - Czw 30 Wrz, 2010 09:31

kiedy nowy numer? Już ponad miesiąc od wydania starego
PaKiTos - Czw 30 Wrz, 2010 14:01

Właśnie, to był taki fajny zin ;-(
Czeliosss - Czw 30 Wrz, 2010 21:11

Z tajnego źródła wiem że będzie w ten weekend.
cj2 - Pią 01 Paź, 2010 12:49

Mam(y) nadzieję
ravenone - Sob 02 Paź, 2010 22:43

Zapraszamy do czytania:
- aktualności
- recenzje:
Komnata
Pola Grunwaldu
- systemy walki cbs
- cytaty
- wywiad z DragonWingsem

www.goniecrm.prv.pl

cj2 - Nie 03 Paź, 2010 11:26

Nie ma czegoś takiego. Chyba nie udało się zarzucić na serwer.
FireBlade - Nie 03 Paź, 2010 11:33

Szkoda że nie ma artykułu o systemach walki do VX"a :x
A numer jest na serwerze może tobie coś nie czyta ?

Rave - Pon 04 Paź, 2010 10:01

Daj Shift+F5 (albo ctrl+f5, nie pamiętam) w przeglądarce, bo może coś ci w cache zostało.
cj2 - Pon 04 Paź, 2010 14:26

Dziwne... może w innej przeglądarce?
Edit: działa :-o

ravenone - Nie 24 Paź, 2010 20:01

Witamy ponownie i zapraszamy do lektury.
Dzisiaj:
recenzja - System RPG Pustkowia Chaosu
zapowiedź - Tale of Arethium
analizy - TBSy w rmxp
- Powody porzucania projektów
Tworzymy mapy - część druga
wywiad z Colombosem

www.goniecrm.prv.pl

radek02 - Nie 24 Paź, 2010 20:45

Czelioss się trochę słabo wykazał . Powinien napisac opowiadanie lub coś w tym stylu , a nie wymienic w punktach .
Czeliosss - Nie 24 Paź, 2010 20:59

no wiesz co, to był dopiero początek. Później może będzie lepiej. Się zobaczy.
R.I.P. - Pon 25 Paź, 2010 20:25

Cytat:
no wiesz co, to był dopiero początek. Później może będzie lepiej. Się zobaczy.


Właśnie zobaczy się,zobaczy <hehe>, Ale co teraz? masz jakieś inne plany że się zobaczy ale w późniejszym czasie :), nie wiem czy mnie zrozumiałeś hehe :-P , bo czasami nie jestem zrozumny. :-> , Taką już mam ceche.

Czeliosss - Wto 26 Paź, 2010 14:23

No może będę pisał artykuły o Vx. Sam nie wiem. Z czasem się zobaczy.
Unnamed - Sro 27 Paź, 2010 15:55

Czeliosss, niektorzy sie do pewnych rzeczy po prostu nie nadaja!
Czeliosss - Czw 28 Paź, 2010 17:33

Odezwał się najmądrzejszy.
FireBlade - Czw 28 Paź, 2010 19:02

Widać tu materiał do kłótni więc proszę jej nie zaczynać jeżeli macie taki zamiar i trochę rozumu .... a teraz co do gońca :
Przydało by się zrobić kilka tutków do VX"a bo wyobraźcie sobie że osoba taka jak ja ( z VX"a) czyta ten magazyn pełen XP"ka ... a macie kogoś takiego kto by mógł dać wam kilka materiałów(Czeliosss) np. ABS"y i SVBS"y ... jakiś mapping wnętrz/miast ... a uwieźcie mi że wasza popularność się zwiększy jak dodacie artykuły o VX"ie !
Jak zawsze numerek dobry .... i tak 3-mać !

ravenone - Sob 30 Paź, 2010 16:32

Czemu nie. Czekam od dawna na premierowe teksty o VX;)
Zachęcam nie tylko czeliosa, ale i innych do tego.

[ Dodano: Wto 09 Lis, 2010 10:53 ]
Nowa porcja artykułów:
- aktualności scenowe
- recenzje:
Septerra Core Dream About the Past
Roguald
- Pełniaki 2010 - przegląd gier spod makera xp
- kurs RGSS - uczymy się języka Ruby
- Tutorial mapowania - tileset Inquisitora i tworzenie domków
- wywiad z kalafiorem

www.goniecrm.prv.pl

noruj - Wto 09 Lis, 2010 15:20

Nowy numer jest bardzo ciekawy ; )
Yoroiookami - Wto 09 Lis, 2010 15:59

Ano fajny :mrgreen: nie spodziewałem się że na liście gier znajdzie się moja Samehada, która była bardziej skierowana do użytkowników mojego dawnego forum XD
Nie mniej jestem 'hepi', bo to znaczy że ktoś jednak w nią zagrał :I

btw. dziwnie że ten artykuł pojawił się akurat teraz xD do końca roku jeszcze trochę czasu zostało.

Rave - Wto 09 Lis, 2010 20:07

Dawaj link bezpośredni - http://goniecrm.cba.pl bo ta reklama z prv to na pół strony jest a baner z cba to tylko 100, najwyżej 200 pikseli. Ilość znaków ta sama więc nie widzę problemu.
FilipsO - Pon 15 Lis, 2010 13:38

Fajna ta nowa strona, oglądam kurs rgss, dzięki :-)
FilipsO - Pon 15 Lis, 2010 13:41

Zapomnieliście w gońcu o moim pełniaku, Quis:Nowy Początek. Smutno mi.
noruj - Pon 15 Lis, 2010 15:39

Jeśli reklamujesz się tylko na ultimie to nic dziwnego, to jakby powiedzieć najmniej brane forum pod uwagę ogólnie przy pisaniu gońca itd.

tzn, redaktorzy nie siedzą raczej na ultimie i nie sprawdzają wszystkich gier. Postaraj się o reklamę swojej gry na większych rmowych forach.

Cyklop - Pon 15 Lis, 2010 19:39

W przeglądzie wydarzeń scenowych podsumowujecie minione miesiące na wielu forach, przewinęła się informacja o nowościach na ultimie i o tym, ze wiele scenariuszy gier pisane jest na kolanie. Nie wygląda to na komentarz osoby, która nie bierze forum pod uwagę. System nie jest reklamowany na innych forach, a jakoś recenzji się doczekał. To albo się bierze pod uwagę wszystkich, albo nikogo XD Do tego dochodzi kwestia tych "większych rmowych for"?? Czyli po czym wnosisz, że któreś jest większe od drugiego? Ma więcej użytkowników, więcej miejsca na serwerze, własną domenę, dłuższy staż? Jeśli chodzi tobie o ilość tematów, to rozgranicz fora na te o tematyce vx i te o tematyce xp, bo patrząc na tę pierwszą grupę to ultima jest wiodąca :I
- Hasta la vista, los monstruos - :P

noruj - Wto 16 Lis, 2010 10:00

Nie ma co się obrażać. Ultima jest najmniej brana pod uwagę, nie w ogóle nie brana pod uwagę, a najmniej. Tak napisałem, proszę czytaj ze zrozumieniem.
Goniec jest gazetką głównie XP-kowską, takie było założenie przy jego tworzeniu, a Ultima jest VX-owa. Prosty wniosek. Po trzecie, Ultima została opisywana jako ostatnia w aktualnościach itd.
Większe fora miałem na myśli fora o długim stażu, z tematyką mocną rpg makerową. No i na ultimie wychodzi najmniej gier i najmniej dobrych gier. Wystarczy zresztą poczytać wywiad z Ayene dla gońca, gdzie sama przyznaje, że ultima to dosyć zamknięte i nieco specyficzne środowisko.

Dav - Wto 16 Lis, 2010 20:38

Ultima jest takim bardziej przyjaznym(?), lżejszym(?) forum. Taki bardzie newbie'owski, czy jakoś tak. Każde forum czymś się zasłynęło, rmxp.pl tym, że dużo ludzi tam siedzi, jest wiele pełniaków, dem i zapowiedzi, titek.victorygames.pl samym TiTkiem, zamthir.net taką "magią", porządkiem, a ultimateam.pl jakoś się trzyma tylko przez System
ravenone - Wto 16 Lis, 2010 20:42

FilipsO napisał/a:
Zapomnieliście w gońcu o moim pełniaku, Quis:Nowy Początek. Smutno mi.

Nie wiem czy zauważyłeś, ale to był artykuł odnośnie gier na XP, nie VX.

noruj - Wto 23 Lis, 2010 22:39

Artykuły w tym numerze:
- recenzje:
Czerwony Kapturek
Friday The 13th RPG
Świątynia Światła
SAP: Samehada
- Kurs RGSS - część 2
- Tutorial mapowania - tileset Inquisitora i tworzenie zamków
- Wywiad z Nightcrawlerem

http://goniecrm.cba.pl/

Yoroiookami - Wto 23 Lis, 2010 22:54

noruj - o kurcze :I ale ktoś pojechał...no nic xD trzeba zacisnąć zęby i przeć naprzód :x
Dziwi mnie tylko ocena -3 >_>'
Widoczne są drobne niezrozumienia w fabule i kilka pomyłek twórcy recenzji, no ale nic na to nie poradzę ;)
Faktem jest że mapki są słabe, niektóre części upierdliwe...a błędy...cóż, ja ich niestety nie zauważyłem, to jakieś przeoczenie z mojej strony.

"Więcej grzechów nie pamiętam..." xD
Oby następny większy projekt był udany :mrgreen:

Snickers - Czw 25 Lis, 2010 09:32

Ja jestem autorem tej recki Samehady i wystawiłem tę ocenę nie dlatego że ma o kant rozbić fabułę (jest prosta jak budowa cepa, by ją nie zrozumieć), tylko dlatego, że jest bardzo nierówna(raz się gra dobrze, a raz tak że pożal się boże), co powinno dać ocenę 3, ale doliczyłem do tego jeszcze błąd jakiegoś skryptu, który wyskakiwał mi od czasu do czasu.
Yoroiookami - Czw 25 Lis, 2010 17:42

Rozumiem :I

Snickersy to podstępne stworzenia xD

ravenone - Sob 04 Gru, 2010 20:51

Goniec RM - numer 18:
-aktualności
-recenzje:
The Bright Side Of Life
Kejbyl
Sewer Panic
- videorecenzje
przegląd gier logicznych
- tworzymy mapy:
tileset gór
budynki w vx

Ozzma - Nie 05 Gru, 2010 13:24

videorecenzja
- Porażka z głosem narratora, brak medialnego głosu! To bardziej głos osoby która je 365 dni w roku makaron i ani razu nie popiła! Przepraszam za takie słowa ale to recenzja nie brzmi zachęcająco, raczej zniechęcająco. Radzę też popracować nad poprawną polszczyzną.

Guv - Nie 05 Gru, 2010 18:43

Cytat:
Golodir zyskało nowego
współwłaściciela - Xemixa,
który na starcie zaserwował
parę nowości technicznych dla
polepszenia sytuacji forum. M.in.
zmieniono serwer, domenę i
aktualizowano skrypt. Doszła do
tego mała reorganizacja działów,
a całość wygląda zachęcająco i
przejrzyście. Panowie, może czas
powrzucać na forum jakieś
unikalne zasoby/skrypty, żeby
przyciągnąć nowych
użytkowników? To mogło by
pomóc, zwłaszcza, że baza
techniczna jest już solidna.

Dziękuję za zamieszczenie informacji o Golodirze ;). Chcemy przywrócić dawną świetność forum, dlatego liczymy na was :). Przy okazji chciałbym zaprosić na kolejną edycję konkursu Map Wizard!

Lartarin - Pon 06 Gru, 2010 10:04

Aloha!
Recenzje gier są "wporzo" ^^, może nie do końca zgadzam się ze wszystkimi ocenami (...) ale ogólnie rzecz biorąc, ravenone robi coś dobrego. Szkoda tylko, że doszło kilka osób, które nie podwyższają rangi Gońca...
Odnośnie videorecenzji to wolę "Modę na Sukces"
Ktoś na forum słusznie zauważył, że gra która posiada jakąkolwiek muzykę dostaje przeważnie 4. Nie musi to zmuszać jednak do rekolekcji yyy... refleksji.
Tak czy inaczej serdecznie (^@^) pozdrawiam!

noruj - Pon 06 Gru, 2010 10:49

Kilka = czeliosss? x d
RATI - Pon 06 Gru, 2010 12:55

Ogólnie recki nie są złe, co do wideorecenzji to rzeczywiście brzmi 'zniechęcająco' ;) Tutki o mapowaniu...no cóż, kiepskie...nigdy nie mappowałem na tilesecie Macka, ale czy z tego co widzę to niezbędny jest skrypt do automatycznego usuwania cieni? Bo kiepsko wygląda jak cień ściany pada na dach xD
Czeliosss - Pon 06 Gru, 2010 13:02

Co z cieniem na dach to musiało mi tam umknąć. Chyba nie trzymałem tam shift'a.
SaE - Wto 07 Gru, 2010 21:28

Strona jak najbardziej mi się podoba ^^ chętnie czytam, pomysł mieliście bardzo dobry, tylko te reklamy mnie irytują. Jakoś nie jestem do nich przyzwyczajona ^^ Dajcie jakąś ładniejszą kolorystykę ^^ Elo
Rave - Wto 07 Gru, 2010 22:39

wchodź przez http://www.goniecrm.cba.pl - tam masz tylko mały baner 200 px wysokości
noruj - Sob 08 Sty, 2011 22:42

Witamy w nowym roku!
Dziś do poczytania:
- Golden Forki 2010 - wywiady
- recenzje:
Rainblood
Jaworlandia 1 i 2
- Kalendarium 2010
- Tworzymy mapy - wnętrz w VX
- cytaty

www.goniecrm.cba.pl

ravenone - Sob 12 Lut, 2011 00:37

Witamy w nocy o północy :)
Dziś w numerze:
- aktualności scenowe
- recenzje:
Dark Eternal
Quis: Nowy początek
- przegląd dem
- archiwum offline
- tutorial rgss
- niedokończone

www.goniecrm.cba.pl

Ozzma - Nie 13 Lut, 2011 12:35

Ten numer jakoś nie był specjalnie mocny. Brakowało w nim wywiadów, a czyta się je bardzo przyjemnie. Nie rozumiem również, czemu recenzowana była zagraniczna gra? Ocenianie dem, także nie przypadło mi do gustu. Numer ratuje kurs RGSSa, który jest bardzo dobrym pomysłem. Przepraszam za słowa krytyki, może się nie znam.
:przytul2:

ravenone - Nie 27 Lut, 2011 12:21

Dziś w numerze:
- konkurs
- recenzja: Pakit Racing
- zapowiedź: Lunatera
- videorecenzja: Karty Arkany
drugie części artykułów:
- dema
- niedokończone
- kurs rgss
wywiad: Neko

Wszelkie pytania i zgłoszenia odnośnie konkursu proszę kierować w tym temacie
(chyba, że czeliosss założy nowy:P)

http://www.goniecrm.cba.pl

Sabikku - Pon 21 Mar, 2011 22:30

Dziś w numerze:
- aktualności
recenzje:
- Kejbyl 2
- Szajba
zapowiedzi:
- Parallel Worlds 2
- Crying Stars
analizy:
- premiery 2011
wywiad:
- Lartarin

www.goniecrm.cba.pl

AI-RPG - Pon 21 Mar, 2011 22:46

Dzięki za reckę "SZAJBY" Snickersie.
Yoroiookami - Pon 21 Mar, 2011 22:52

Ja dziękujem Norujowi :lala:

Szkoda że tylko jedna osoba oddała prace konkursową. :I

AI-RPG - Wto 22 Mar, 2011 00:07

Jakbym wiedział, że aż NIGHT się tym zainteresuje i parę innych poważniejszych osób na pewno spróbował bym swoich sił ;-) W sprawie konkursu - zgłoszenie na konkurs i nieoddanie pracy powinno być jakoś karane - wtedy było by pewne, że konkurencja istnieje, a nie oszukuje że chce wziąść udział :P Tak sytuacja, że są zgłaszający i większość rzuca puste słowa nauczyła wiele osób że przecież następnym razem może się okazać, że nikt nie odda pracy po co więc ktoś ma się marnować jak nie będzie z kim rywalizować ? :P Jak najbardziej powinny być kary za przedstawioną wyżej sytuację i obowiązkowo nagroda dla zwycięzcy - wtedy to miało by to sens :p Lista kolejnych zadeklarowanych na pewno by zachęcała by do udziału odpowiednie osoby stanowczo pokazując, że konkurencja jakaś jest i poziom też jakiś jest i nie było by mowy o oszukaniu pozostałych w sprawie udziału :P
Ozzma - Pon 25 Kwi, 2011 19:25

Jeśli ktoś wie, to proszę o odpowiedź. Co z Gońcem?!
shiwt - Pon 25 Kwi, 2011 19:29

a co ma być? Minął dopiero miesiąc. Jak będą mieli kompletny materiał to wrzucą kolejny numer ... proste.
ravenone - Czw 14 Lip, 2011 21:51

Numer 23:
recenzje:
- Opowieści z Asgun
- Ostatnie Wakacje Alexa Plus
- Shadows
- Zwicze Opowieści
zapowiedź:
- Wrota Arkany 3
wzloty i upadki
cytaty cz.4


www.goniecrm.cba.pl

Lartarin - Pią 15 Lip, 2011 09:56

Łoo... Strasznie fajno, że Goniec się nie poddał. Brnąc jednak w lekturę numeru, nie zostałam zmotywowana (a szkoda). Goniec wcześniej miał taką magiczną właściwość, "nakręcania" do dalszego tworzenia... No właśnie, wcześniej. W każdym razie wierzę, że apokaliptyczne zapowiedzi numeru, nie będą miały miejsca. Pozdrowienia dla Weny!
cj2 - Sob 16 Lip, 2011 19:07

Według mnie osłabieniem sceny może być też brak nowego RPG Makera...
Yoroiookami - Nie 17 Lip, 2011 14:54

Problemem jest banda buców, która z ogromną satysfakcją(radochą dla mniej rozgarniętych :roll: ) tępi wszystkich nowych twórców, którzy szukają pomocy na forach. Wydaje mi się, że Ultima jest najbardziej tolerancyjna i mam nadzieję że taka zostanie(bo za to ją kochamy :-> ). Enyłej, nie chodzi na pewno o program, ani o brak ambicji, ludzie poddają się, bo za bardzo przejmują się tym co mówią inni. Ja na przykład przez dłuuugi czas nie widziałem sensu w robieniu gry, bo nie chciałem słuchać krytyki wszelkich koniobijców. A pewnego dnia usiadłem i spontaniczne zrobiłem sobie mapkę, od tej chwili brnę z projektem dalej. :mrgreen:

Podoba mi się numer, ale jak wspomniała Lartarin - czegoś w nim brakuje. :I
Pewnie żelków...x/

RMSmak - Nie 17 Lip, 2011 18:57

Yoroiookami napisał/a:
Problemem jest banda buców, która z ogromną satysfakcją(radochą dla mniej rozgarniętych :roll: ) tępi wszystkich nowych twórców, którzy szukają pomocy na forach.


To nie jest śmieszne. Jaka banada buców !?!?!? Prawda jest taka, że to w obecnych czasach zwolennicy rpgmakera z dużym stażem są właśnie tępieni, a że scenę zasiada przedszkole i noobberacja to scena jest postrzegana przez zewnętrzny świat jak podwórko, więc nikt do tego nie lgnie, bo z świata gier zbliżonego do książkowego zrobiliście podwórko dzieci bez wyobraźni, które szukają rozgłosu udając przed innymi dziećmi, że robią w makerze gry na poziomie nowych rpgów komercyjnych w przerwach między szkołą liceum/gimnazjum, a kiedy już wyrosną z układania kwiatków rzucają swoje zapowiedzi i mówią, że mają inne obowiązki, a prawda jest taka, że na nic innego niż poukładanie tych kwiatków neistety ich nie stać i to jest nasz problem ludzie, że za makera biorą się beztalencia, które szukają 5 minut sławy i tak umarła scena. Nie potraficie tego nawet przejrzeć na oczy ? Osoby które mają wyobraźnię chowają się po kątach nie ujawniają się bo to nie ma sensu - robiąc coś co są w stanie zrealizować zostają porównywani do niemożliwego crapu lansownego w zapowiedziach, który i tak nie doczekuje się światła dziennego i koniec tak powoli nasza scena wymarła. Modkowie/admini odpowiedzialni za fora nie zaprzestali temu procederowi - nic sobie z tego nie zrobili, bo niestety ale już modkami na forach są noobowie z dużym stażem, którzy otwierają furtkę osobom, które doprowadziły scenę do końca.


Pogoniliście starą gwardię i scena wyprawia new age podwórko, na które nawet trudno patrzeć z przymrużeniem - zamknęliście dopływ nowych chętnych użytkowników, bo zwyczajnie każdy już się przejadł na tym co wyprawia się w makerze, A DOKŁADNIEJ na tym co się nie WYPRAWIA. Z jakiego niby powodu rejestrować się na scenie ? Po to żeby komentować zapowiedzi noobów którzy robią szum w okół siebie ? Już prawie nie ma takich baranów, bo nauczyła tego rmowa historia, że zapowiedzi robią osoby, które i tak gier nie skończą.


Scenę zabiły tony zapowiedzi noobów, które i tak nie dokończyły gier tylko narobiły w okół siebie rozgłosu i zabiły motywację prawdziwych fanów rpgmakera do działania, bo jak tu chcieć pracować nad grami skoro kaażdy rozgarnięty człowiek wie, że pewne rzeczy są niemożliwe, ale to właśnie najwyraźniej kit, który jest nierealny wzbudza zainteresowanie no i przez natłok kłamców niedowartościowanych egoistów, którzy nie potrafią robić gier scena zdechła, bo prawdziwi twórcy odeszli z braku wspracia i motywacji i zainteresowania ich grami (!) GAIDO, LASTTURN i masa innych osób. Przecież pamiętam jak to było w moim przypadku i nie tylko zainteresowanie i inspirac


. Przecież jak tu normalnie działać skoro obok jakiś 10-12 latek robi ZAPOWIEDŹ którą porzuca w wieku 14 lat jak uznaje, że ustawianie kwiatków go nudzi, a przy zapowiedzi jest kilkadziesiąt postów. To chodzi o zwyczajną ściemę, którą puszczają dzieciaki i odchodzą w niepamięć tłumacząc, że są już dorosłe. To ja was rozczaruje na świecie najlepsi makerowcy nie uczyli się makera jak w przedszkolu tylko najczęściej przysiedli do niego jak już byLi dorośli bo chcieli zrealizować swoje własne fantazje na gry, które już dawno kroiły im się w głowach. Dzieciarnia chce szukać rozgłosu i zabiło to motywację i sens działania starych wyjadaczy.

Po prostu. Scenę zabili noobkowie, którzy z czasem stali się nawet modkami for i grupowo ładujący początkującym kit, który nie ma żadnego zastosowania w praktyce jest tylko owocem kiepskich przemyśleń innych noobów, które uważąją się za speców od gier po napisaniu parustronowej zapowiedzi zatrzymujący się na etapie prowadzenia rozgrywki lub w ogoóle go pomijający skacząc do etapu mapek. Scena umarła dzięki wam noobom, którzy przejęliście scene....a teraz jeszcze chcą zwalić wszystko na starych wyjadaczy, którzy znają makera od zawsze...Istny dead. dzięki


Co jeszcze dodam. Jakieś lansowanie noobów forumowych tu się kłania głównie rmxp, które to przepełnia do dziś nooberacja, a kiedyś to tłumny noob zespół userów, którzy się wzajemnie jeden przez drugiego wypalili. Wywiady z nimi i lansowanie się ich nawzajem ze względu na zapowiedzi na super twórców gier. Teraz jakieś "srezydenty" jakieś "sralsony" moderują forum i szkolą noobów na swój sposób. Przecież srezydent to czołowy polski przykład osoby, która w agresywny sposób lansuje się na twórce gier sikając na lewo i prawo titlami z filmu thing mówiąc, że robi grę, ale pytając się o szczegóły dostaje się agresywne ozdywki. Z czasem przez takie sranie rezydent zostaje modem rmxp.pl. Gry nie ukończył. Nie tylko nie gra w gry na rma, ale z czasem (parę lat temu) totalnie z rpgmakera (!!!) zrezygnował. Thinga nie wydał. Mimo to nadal moderuje i do dziś szkoli podobnych sobie noobów rmowych w dodatku już dawno po olaniu makera po prostu robi to żeby sobie porządzić....Mógłbym tak godzinami. Scenę zepsuli noobowie i BEZTALENCIA szukające sławy i patrzący na to wszystko ADMINI bez jaj najczęściej podobnie nierozgarnięciu ludzie szukający podobnych sobie na swoje stanowiska lub totalnie olewający to co się dzieje na ich stronach - wbijcie sobie to do głowy raz na zawsze. Tak właśnie scena umarła.


:evil: :evil:


Jeśli coś może uratować scenę to:


Totalnie wyrzucić z funkcji modów ze stron tych noobów, którzy moderują OBECNIE na stronach i pokasować w *&^% te wszystkie popierdzielone zapowiedzi. Mówię serio...Przynajmniej ktoś z zewnątrz nie pomyśli że scena to podwórko i zostanie tu na dłużej. To da motywację twórcom i konkurencję dla tych którzy gry montują, BO JEDYNĄ KONKURENCJĄ BĘDA TYLKO GRY. Jedyny ratunek dla sceny...Zezwolić tez na pisanie obiektywne o grach i w ten sposób zwyczajnie będzie jakiś punkt odniesienia, a nie jakieś porąbane zapowiedzi..Wiadomo co głupsze posty można pokasować. Głupsze są tylko dla odpowiednich osób *Punktem odniesienia będą lepsze gry, które już powstały w rmie. Na niektórych sajtach przydało by się też wymienić adminow, bo nie mają jaj lub sobie nadużywają swoich stanowisk dla zwyczajnej zabawy, a czasem po prostu też prowadzą sajty żeby sobie porządzić, a gry w rmie mają dosłownie gdzieś...



P.S.

Było też wspominane, że starsi userowie odeszli z braku czasu. Nieprawda. Starsi userzy też mają swoje hobby po prostu obecna scena jest zbyt dziecinna zbyt mało sensowna i to nie zachęca dojrzałe osoby do przebywania tutaj. (nie nazywam starszymi userami noobów, którzy uznali, że wyrośli z kwiatków) Tu nie ma żadnej większej filozofii i niedopowiedzeń to jest jasne jak słońce....Po prostu lepiej iść z kumplami na piwo, lepiej wyjść gdzieś/pograć/poczytać niż przebywać w miejscu, które jest zwyczajnie kłamstwem, dla osób które w przerwach od szkoły bawią się w udawanie, że robią kolejnego wiedźmin...SAD. To przecież zwyczajnie głupawe. Kiedyś przynajmniej wzorami były gry na snesa/sege i były to jrpg i to miało sens dziś już takiej opcji nie widać.

Jak to powiedział prometerion w swojej grze "śmierdzi mi tu pustką" hahhahhaahahhahahahhahahahah


Ja po cichu licze, że może scena dożyje jakiś lepszych czasów, ale szanse że zostaną wprowadzone zmiany, o których są napisałem są prawie niemożliwe gdyż to noobowie przejęli scenę i chęć zabawy w rządzenie jest silniejsza niż zdrowy rozsądek także, albo to już koniec, albo nastąpią zmiany

Sabikku - Nie 17 Lip, 2011 22:50

ok

przez twoją wiadomość przemawia zdrowy rozsądek

już, już

<klepie po głowie>

RMSmak - Nie 17 Lip, 2011 23:34

cicho. lubie to.

To znaczy pisać takie głupoty (Xd)

Lartarin - Pon 18 Lip, 2011 10:10

Cytat:
Tak właśnie scena umarła.
:evil: :evil:
Jeśli coś może uratować scenę to:

Też tak uważam...

RMSmak - Sro 20 Lip, 2011 03:02

No bez przesady. Nawet ja nie uważam, że scena makera zniknie od tak.

Moje teksty to moje własne przemyślenia, ale nie są jedyne słuszne, bo na pewno znajdą się osoby, które mają inne koncepcje problemu i może bardziej trafne. Ja bym dodał, że od dzisiejszych gier wymaga się czegoś innego także zdecydowanie grupą do której kieruje się gry rmowe powinna być grupą osób, które lubią opowiadania i książki, dla których nie liczy się grafika, a może nawet gry, ale treść i tu sie pojawia lekki problem, bo treść gier w klasycznym stylu jrpg jest niestety, ale zwykle CAŁKIEM płytka i sztuczna nawet bardziej od treści nawet w dzisiejszych grach komercyjnych. Gry się rozwinęły i z mojego punktu widzenia na scenie powinni siedzieć sami nad ludzie, którzy robią lepsze fabuły i postaci niż w grach komercyjnych, ale że do gier komercyjnych biorą scenarzystów filmowych no to wychodzi na to, że treść powinna być inna - oryginalna i amatorska z własnym oryginalnym spojrzeniem i światami/stworami, ale to nie trafi do osób, które lubują się w nowych grach komercyjnych, a takie osoby zowniły naszą scenę i grupy docelowej, dla której nawet jakby powstawały porządne gry fabularne po prostu nie ma, albo jest bardzo mała. Na pewno maker ma też ten problem, że jest na niego za dużo gier. Myślę, że wyszło kilka tysięcy gier w rpgmakerze z czego kilkadziesiąt no może 100 jest naprawdę fest dobra, a dorzuccie jeszcze, że fani takich gier jak na makera mają jeszcze do wyboru setki gier komeryjnych na snesa/nesa/sege. Gry scenowe muszą zacząć być oryginalne...Zróbcie jakieś akcje, które zmotywują do masowego tworzenia gierek na zasadach/postaciach/schematach jakich nie było. Może jakieś konkursy na zasadzie wybierania co roku gry najbardziej wyróżniającej się oryginalnej pod względami rozgrywki i fabuły inna od komercyjnych papek i gier w rmie, które już były- jedna gra nieważne z jakiej wersji rma. Nagroda fundowana przez zrzutę adminów z wszystkich for.

ravenone - Sob 20 Sie, 2011 19:15

Dziś w numerze:

Ultima Tournament II
- relacja z konkursu
- wywiady

recenzje:
- Reiha
- Spamthirowy Czołg

artykuły:
-premiery 2011 - cz.2
- wzloty i upadki - cz.2
- krótki tekst o multi

Miłej lektury.

www.goniecrm.cba.pl

superninjasamuraj - Sob 20 Sie, 2011 22:34

Fajny goniec. Dodam od siebie do pewnego artykułu:

Zainteresowanie makerem zmalało na pewien okres dlaczego ? Dlatego, że 2 rzeczy się wypełniły po pierwsze ludzie nie robią w makerze gier do jakich on jest przeznaczony, a tym samym nie ma kto grać w to co jest robione w rpgmakerze robi się taka kupka śmieci....POWSTAJĄ JAKIEŚ posrane minigierki na konkursy itp. łapanki owoców, skakanki, układanki klocków, cyferek, szczelanki. Do for przyszły dzieci, które w takie gierki grają i mamy sprzecznośc - starzy wyjadacze nie mają dla kogo robić gier, bo dzieci przecież nie grają w jrpgi tylko układanki klocków i szczelanki. Jeśli rpg to ma być super mega wypasiony jak gothic i takie rzeczy wypisują tylko około 10 letni pomyleńcy póki nie są świadomi tego co robią pozostali tworzą minigierki....Od gier grupa, która tworzy obecnie w rmie wymaga tego co widzą w komercyjnych grach 3-d , ale przecież te nowe gry to nie są finale, chrono triggery.... Gdyby oderwano rpgmakera od wszelakiej komercji a przyciągał by grami bardzo luźnymi nastawionymi na humor, teksty i dialogi i parodie rzeczywistości/ albo przeniesienie własnych opowiadań przygodowych to nawet starzy wyjadacze woleli by częściej zaglądać do makera niż chlać piwo z kumplami, bo tu nawet nie chodzi o prace/studia, ale że są lepsze rzeczy do roboty niż aktualna jakość sceny makera pomijając osoby, dla których to była wymówka bo od początku i tak nic nie zapowiadało, że są w stanie ukończyć jakieŚ GRY. Podsumowując jednak to jest tylko problem sceny :P Nikogo już nie obchodzą jrpgi młodziaki mają wypasione gry na pca robione przez dziesiątki ludzi po co im trudno przyswajalne jrpgi. Może to nawet dobrze, że przynajmniej minigierkami ten zombiak ciągle zipie. Jakby powstawały tylko takie gry jak ostatnia gra skacia sprawa wyglądała by inaczej =]

noruj - Pon 17 Paź, 2011 08:33

Witom, pisze w temacie gonca bo nie chcialem zakladac nowego, a i po co? No, a w goncu pisalem. To takie pozeganie i podziekowanie. Odchodze z forum, nie bede robil zadnych gier, w goncu tez nie bede sie udzielal. Na forum watpie zebym zagladal. Bylo gitnie, zrobilem kilka gierek, napisalem kupe recek i artow, jakies filmosy tez zrobilem. Cos po sobie zostawilem. Generalnie bylo milo i za to dzieki wielkie. Szczegolne podziekowania dla osob ktore mi pomagaly przy grach.
Noroj.
PS: robcie gry!

Finwe - Pon 17 Paź, 2011 18:09

Noruj... Boże, a kto zrobi 2 część opowieści z Asgun? A co do gazety... Fajna nawet. Powiedzmy że zrobię grę z nowym wymyślnym systemem. Uwzględnilibyście mnie?
SaE - Pią 21 Paź, 2011 11:08

Co za wiocha o.O Publiczne łzy, publiczne adiós.
Do Noruja - żegnaj przyjacielu <macha chustą na pożegnanie>
Do Gońca - żegnaj eremowy zinie <macha chustą na pożegnanie>

ravenone - Sro 23 Lis, 2011 19:37

Numer 25

recenzje:
- Agnosco
- Barry Trotter
- Zabić heretyków!

solucje:
-Septerra

warsztat pracy:
- X-tech
- ravenone

wywiad:
-Snickers

www.goniecrmcba.pl

AI-RPG - Sro 23 Lis, 2011 20:35

Dzięki ekipa. Dobry numer. Ciekawe teksty.
Życzę zapału do kolejnych numerów.
Jest nawet mój tekst oh yeah XD

:jupi: :jupi:

"Niestety, X-Tech ukrył wiele faktów i podczas robienia napotkałem na wiele trudności w stylu wyskakujące błędy, gdy zrobiło się coś raz dokładnie (np.: blokowanie), przez co tworzenie było istną drogą przez mękę"

ładnie to tak na mnie zwalać swoje błędy ? ;-> Przecież ja przed tobą nic nie ukrywałem dowiedziałeś się wszystkiego...a problemy z blokowaniem...no cóż jak sobie je ustawiłeś tak działało..

W ogóle numer nakręcił mnie na rpgmakera. POlecam przeczytać :lol2:

Snickers - Sro 23 Lis, 2011 23:02

AI-RPG napisał/a:

ładnie to tak na mnie zwalać swoje błędy ? ;-> Przecież ja przed tobą nic nie ukrywałem dowiedziałeś się wszystkiego...a problemy z blokowaniem...no cóż jak sobie je ustawiłeś tak działało..


No wiesz, tak bardzo wychwalasz go, jaki to boski jest( BEZBŁĘDNY itp.), że musiałem wylać niestety trochę na ciebie kubła zimnej wody z tegoż powodu ;-) (z tym blokowaniem nic nie mogłem poradzić, chociaż czytałem jak to naprawić tu i tam i nie znalazłem pomocy).

AI-RPG - Sro 23 Lis, 2011 23:30

...blokowanie jest zawsze takie jakie zostanie ustawione......program jest przecież swietny i błędy tylko ty mogłeś popełnić nie program.
Snickers - Czw 24 Lis, 2011 10:41

AI-RPG napisał/a:
...blokowanie jest zawsze takie jakie zostanie ustawione......program jest przecież swietny i błędy tylko ty mogłeś popełnić nie program.


Gdy za 1 razem nie mogłem zblokować czegoś, to reinstalowałem go. Gdy zdarzyło mi się to po raz 2, to próbowałem u kolegi- to samo :evil: . Wniosek ? Wina leży po stronie RPG Maker-a ! Po za tym już nie zlicze ile razy importowałem każdego chipseta osobno(robiłem te importy, bo błędów z blokowaniem było więcej niż to jest w grze)- to nie tak że się uwziąłem na ciebie AI i ten program :roll: , tylko chciałem wykazać, że nie każdemu musi świetnie się sprawować. Przyjmij to do wiadomości, tyle ode mnie.

AI-RPG - Czw 24 Lis, 2011 13:09

utrzymuje dalej w zapewnieniu, że tylko ty mogłeś popełnić błędy z blokowaniem...jeśli dałeś na zewnętrznej warstwie chipseta w pustych miejscach masę xów...z czasem mogły wyjść kruczki i te xy musiałeś nieświadomie sobie porozstawiać. nie wiem czy wiesz, ale zawsze chipset zewnętrza zmienia chipset warstwy dolnej... ten program jest bezbłędny lol i to co piszesz nie ma sensu...
Snickers - Czw 24 Lis, 2011 14:25

AI-RPG napisał/a:
utrzymuje dalej w zapewnieniu, że tylko ty mogłeś popełnić błędy z blokowaniem...jeśli dałeś na zewnętrznej warstwie chipseta w pustych miejscach masę xów...z czasem mogły wyjść kruczki i te xy musiałeś nieświadomie sobie porozstawiać. nie wiem czy wiesz, ale zawsze chipset zewnętrza zmienia chipset warstwy dolnej


Nie ma tutaj mowy o bezmyślnym wstawianiu X-ów jak robiłem swój projekt od postaw.

AI-RPG napisał/a:
ten program jest bezbłędny lol i to co piszesz nie ma sensu...


Nie mogłeś wymyśleć czegoś oryginalniejszego :P Jak tak bardzo chcesz utrzymywać dalej tą swoją dyskusje, to możemy porozmawiać przez gg, by więcej nie spamić- mój numer chyba masz :-) . Ja nie chcę prowadzić wojny, ale nie lubię gdy ktoś usilnie próbuje mnie namówić do jakichś racji- możesz przeglądnąć moją gierkę jak chcesz i znaleźć problem, dowiesz się wtedy kto ma rację.

AI-RPG - Czw 24 Lis, 2011 15:30

napisz mi na pw o co chodzi

EDIT:

no i wyszło szydło z worka...zostałem oskarżony o rzeczy o jakie się mnie nawet nie pytał...blokowanie w makerze jest takie jakie zostanie ustawione, a on zwala na program, a w gońcu na mnie (co za szyderstwo) teraz ktoś przeczyta gońca i będzie, że ja kłamię (napraw to !!!!)

popatrzcie sobie jak on poustawiał blokowanie na klockach przeźroczystych na dolnej warstwie (lol)



rządam by te fałszywe info usunięto z gońca...


...prosze państwa on poustawiał "O " blokowanie na polach odpowiadających za klocki przezroczyste dlatego mógł wychodzić po za mapę...a mówi, że to wina programu..no co za ignorant...(klocki przeźroczyste mają zawsze kolor czarny jeśli na mapie nie ma panoramy) A więc rozumiecie program o jaki mowa rpgmaker 2k3 jest świetny user zwala winę na program i na mnie...zamiast zastanowić się nad tym co zrobił źle...Chciałem tylko naprostować wyjaśnić, żeby ktoś jeszcze nie pomyślał przypadkiem, że program ma błędy w blokowaniu - nie ma ich !

tu na czerwono zaznaczył gdzie mógł chodzić po za mapą: (lol)



A dlaczego tam mógł chodzić no dlatego, że namazał ścianki zewnętrzne tymi dolnymi klockami tile z blokowaniem "o" i wyglądało to tylko w grze na ścianę... :/// masakra...

Radzę zrób coś z tym wywiadem bo tak to nie może zostać...po prostu nakłamałeś ładnie i zwaliłeś swoje błędy na mnie (!)


noruj napisał/a:
Witom, pisze w temacie gonca bo nie chcialem zakladac nowego, a i po co? No, a w goncu pisalem. To takie pozeganie i podziekowanie. Odchodze z forum, nie bede robil zadnych gier, w goncu tez nie bede sie udzielal. Na forum watpie zebym zagladal. Bylo gitnie, zrobilem kilka gierek, napisalem kupe recek i artow, jakies filmosy tez zrobilem. Cos po sobie zostawilem. Generalnie bylo milo i za to dzieki wielkie. Szczegolne podziekowania dla osob ktore mi pomagaly przy grach.
Noroj.
PS: robcie gry!


ZA kogo ty się uważasz , żeby robić taki cyrk w gońcu. Pożegnania to się pisze w odpowiednich działach a nie w gońcu - znowu próbujesz na siebie zwracać uwagę...Jak zawsze robiłeś to z grami tak robisz teraz swoją osobą - co liczysz, że wszyscy zaczną płakać bo tak napisałeś żeby pokazać jaki to niedoceniony jesteś ?...to jest żałosne, że normalnie mi się w pale to nie mieści...znowu norujek musi pokazać jaki to on jest niedoceniony i wielki zarazem... tylko uważajcie nie krytykujcie go bo was będzie traktował jak wściekły i sypał tonami ku* i spie*...co mnie spotkało...

.....i tak zaglądasz na scenę więc dobrze każdy wie, że liczyłeś po prostu na to, że wszyscy zaczną prosić by nie odchodził...ale trochę samokrytyki..

w agnosco trzeba otwierać na pamięć drzwi kluczami które się przed chwilą otworzyło (same się zamykaja = ty nawet tego nie naprawiłeś jak ci o tym napisałem) w tym całym jrpgu postaci są płytkie , a shtamp miał tyle bugów, że można się było pochlastać ...(dostałeś wiele wyjasnień co jest w grach nie tak i mogłeś to poprawić, a jedyne co zrobiłeś to chamskie odzywki i szczeniackie zachowanie i dziwisz się, że pół sceny nie zaczęło cię prosić o nieodchodzenie ? (pomijając, że ktokolwiek by to napisał w gońcu wydało by sie to głupie) także naprawdę zamiast się wściekać i liczyć na niewiadomo co może lepiej poprawić te totalne bugi w tych grach co nie + poprawić swoje zachowanie...bo krytyki to ty przyjąć nie potrafisz !!! Nie masz konkurencji na GFY po za grami od ultimyteam, ale że głosowanie odbywa się po nickach nie grach także tu też źle nie masz wręcz bardzo dobrze zagadasz do paru znajomych i git...także twoje przedstawienie wypada żałośnie...naprawdę słów brak i jeszcze bardziej się pogrążyłeś...lepiej to nadrób jakimiś grami i tekstami do gońca i może zły smak po tobie nie pozostanie...

AI-RPG - Pią 25 Lis, 2011 15:02

Yeah to jest goniec o mnie chyba znów za mało się staram :lol:
AI-RPG - Pią 25 Lis, 2011 15:05

nie to jest AI-RPG on ma taki teraz nick to nie nowe konto. Prosił o lepszy nick.Z rok albo dwa już jest AI-RPGiem...

co za brak wyrozumiałości xd

AI-RPG - Pią 25 Lis, 2011 15:58

Mój nowy nick mówi o mnie wszystko.
tracersgta - Pią 25 Lis, 2011 17:07

Że jesteś sztuczną inteligencją w grach RPG :mrgreen:
Yaslon - Pią 25 Lis, 2011 19:27

Nie, on jest chatbotem piszącym o erpegach.
AI-RPG - Nie 27 Lis, 2011 14:22

Uczcie się od ai-rpg może w końcu zrobicie jakąś grę :lol:

Yaslon ty zrobiłeś tę grę, którą miałeś zrobić na konkurs pare miesięcy temu ? :lol:

Yaslon - Nie 27 Lis, 2011 14:24

A ty zrobiłeś ten horror od którego wszyscy mieli "srać po ścianach"?
AI-RPG - Nie 27 Lis, 2011 14:26

Nie ale zrobiłem 8bit questa i tutoriala, żeby tacy jak ty mogli skończyć grę XD


a w ogóle teksty z warsztatu robota pierwsza klasa. Naprawdę jest co poczytać.
Gratuluje AI-RPG i Ravenone !!!

noruj - Pon 05 Gru, 2011 17:21

Dzięki X, że mi napisałeś na gg, że znowu na mnie psioczyłeś, bo tak bym o tym się nie dowiedział.
Cytat:
ZA kogo ty się uważasz , żeby robić taki cyrk w gońcu. Pożegnania to się pisze w odpowiednich działach a nie w gońcu - znowu próbujesz na siebie zwracać uwagę...Jak zawsze robiłeś to z grami tak robisz teraz swoją osobą - co liczysz, że wszyscy zaczną płakać bo tak napisałeś żeby pokazać jaki to niedoceniony jesteś ?...to jest żałosne, że normalnie mi się w pale to nie mieści...znowu norujek musi pokazać jaki to on jest niedoceniony i wielki zarazem...


Lol, to ja z ravenonem stworzyłem gońca i pisałem do niego artykuły od 1 numeru, więc do CHOLERY mam to %#?* prawo, żeby się pożegnać w tym temacie. Poza tym nie chciałem stwarzać nowego tematu właśnie PO TO żeby nie robić cyrku, moje pożegnanie było krótkie i treściwe i uważam, że należy tak zrobić, bo spędziłem na scenie lata i czułbym się zwyczajnie smutno jakbym się nie pożegnał.

Kolejna sprawa, mówisz, że ja jakąś uwagę zwracam na siebie? Niby jak? No chyba tak, że robie(robiłem) gry, co jest już dość mało powszechne, a poza Agnosco, które wyróżniało się tylko tym, że gra była zrobiona na zdjęciach nie wyróżniało się za bardzo. Zrobiłem RPG, JRPG, Przygodówkę i grę ekonomiczną. To najzwyklejsze rzeczy pod słońcem.
Cytując z pamięci Ekharta:

" Dla ciebie wydanie gry to już jest prowokacja "


Cytat:
tylko uważajcie nie krytykujcie go bo was będzie traktował jak wściekły i sypał tonami ku* i spie*...co mnie spotkało...

Spotkało Ciebie i tylko Ciebie, nie znajdziesz drugiej takiej osoby i tobie się takie zachowanie należy, bo jesteś człowiekiem który już po wsze czasy będzie wszczynał awantury, prowokował, szukał spisków. Nawet nie muszę tego udowadniać, wszystko tutaj to wiedzą, masz bany na wszystkich forach i każdy ma swój rozum, więc twoja gadka szmatka, że to twój plan, albo że chciałeś sam te bany nie pomoże. Najgorsze dla Ciebie X-tech jest to, że każdy o Tobie wyrobił sobie już zdanie i naprawdę wątpię, żeby dało się je zmienić. Najgorsze jest to, że Tobie w necie tak cholernie odbija, bo podobno w realu da się z Toba pogadać (mimo, że podobno jesteś o wiele mniej hałaśliwy : P)

Cytat:
.....i tak zaglądasz na scenę więc dobrze każdy wie, że liczyłeś po prostu na to, że wszyscy zaczną prosić by nie odchodził...ale trochę samokrytyki..

E... Na to już wyżej odpisałem, a że wchodzę to jasne, że wchodzę, z raz na tydzień. Głównie czekałem na Wrota Arkany 3 i Delusion.


I nie będę poprawiał Agnosco z tymi drzwiami, wiem, że mnie o to prosiłeś, ale nie jestem już zainteresowany w robienie gier na rpg makera, i tak mam sporo roboty, zdaje matury i wziąłem się za tworzenie gier w nieco innym "programie".

Także dla Ciebie taka rada, zanim zaczniesz wyszukiwać kolejnych spisków na forum weź se głęboki oddech i zastanów się, bo odnoszę wrażenie, że piszesz te posty z zaciśniętymi zębami i pianą na ustach.


Nie używamy na forum słów niecenzuralnych!!

Nhadala

AI-RPG - Pon 05 Gru, 2011 18:08

123 <<CULTURE MODE ON >>

Witam. Lecimy po kolei.

uno:

Od pożegnań to są tematy powitania i pożegnania dlatego nie ironizuj że musisz to ogłaszać w gońcu. Nie wydanie gry jest prowokacją tylko podejście do userów, którym się coś w tych grach nie podoba, a jak coś nie tak to lepiej wyzwać. Tak starasz się zwracać na siebie uwagę dowodem tego jest zdanie powyższe, że obrażasz się jeśli ktoś ci wytknie wadę w tym co upubliczniasz, a potem zachowujesz się tak wulgarnie i prowokująco jakby się budził w tobie demon.





Po pierwsze musisz się nauczyć, że hałaśliwość odnosi się do zjawisk fizycznych akustycznych. Masz dużą wyobraźnie i wszystko ci się miesza.

Zauważ czasem, że piszę to co piszę jest w większości wypadków tym co wiele osób chciało by napisać, ale nie ma odwagi przez utratę wpływów. Ja im to po prostu daję, bo to jest internet - zabawa/rozrywka/gra. Większość jednak moich postów ma cel, który najczęściej ma podtekst zmiany czegoś na lepsze (może środki źle interpretujesz)

Mylisz się swoim wulgarnym zachowaniem na gg na przykład: pokazałeś, że ty wszystko bierzesz zbyt serio - to się pokłada o pianę na ustach (?) no chyba tak. Co do spisków - znów twoja wyobraźnia i zła interpretacja faktów. Nie ogarniasz wielu moich intencji ?
Tak nie znasz mnie więc nic o mnie nie wiesz.

Ogólnie temat miał na celu zmotywować cię do dalszego działania w makerze i podsumować twoją nieumiejętność przyjmowania krytyki ! Może byś się zmienił ???


ale to już nieważne może faktycznie nie słyszałeś, że istnieją tematy powitań i pożegnań na forach o makerze. W końcu byłeś tu tylko parę lat...takie tematy pewnie trudno było zauważyć...

ach tak napisałeś przecież, że zamiast zakładać osobnego. No tak, bo ty taki wyjątkowy i niezwykły jesteś nie to co zwykli szarzy userzy, którzy piszą w pożegnaniach. Ty musiałeś myśleć już o zakładaniu osobnego tematu - dla naddczłowieka :lol2: :lol2:

ravenone - Wto 13 Gru, 2011 21:27

Numer przygotowany pod Golden Forki, a zatem dziś w Gońcu:
- duuuużo recenzji;)
- pełniaki 2011 na XP

www.goniecrm.cba.pl

AI-RPG - Wto 13 Gru, 2011 21:41

Dzięki za recenzje ludzie. Wiem co omijać / co odpalać dzięki nim XD



szkoda, że nie ma recenzji np: jakiś zarąbistych gierek z za granicy wartych zagrania. Jeśli ktoś gra w gry z zagranicy i może opisać dobrze w recce mechanike/postaci i sposób ich przedstawiania (na przykładach) /przebieg fabuły i ogólne wrażenia do samego końca gry i rozłożenie atrakcyjności gry między początkiem a końcem /rozgrywkę/ muzykę, która nam towarzyszy i czy pasuje do akcji itp. było by naprawdę spoko.

Oblivia - Sro 14 Gru, 2011 19:16

Fajna stronka! I to już 26 nr, mam trochę do poczytania.
ravenone - Pią 06 Sty, 2012 18:18

Dziś w numerze:

Golden Forki:
- wywiady
- analiza

recenzje:
-Shattered
-Stukoczące Kopytka
-Ultima Christmas

- Choroby scenowe - minigry
- Pełniaki 2011 - 2k3
- wywiad - Jazzwhisky

www.goniecrm.cba.pl

Zazombik - Pią 06 Sty, 2012 19:36

Biedny ten numer, biedny :-( I jeszcze ten esej o minigierkach :-x
noruj - Pią 06 Sty, 2012 19:44

Biedny? No może i biedny, ale czyja to tak właściwie wina? Nic się na scenie nie dzieje, toteż nie ma o czym pisać. Oczywiście można i by wymyślać coraz to nowe rzeczy do pisania, tutki nie tutki, artykuły nie artykuły- ale dla kogo? Prawie każdy ma to gdzieś i nawet nie jest zdolny do napisania komentarza odnośnie numeru, żeby wesprzeć redakcje i dać cień złudzenia, że ktoś to czyta.

PS: Ciekawy wywiad.

Lartarin - Sob 07 Sty, 2012 00:30

Numer jak zwykle świetny. MOI cieszy to, że są jeszcze osoby, którym się chce! Tak 3mać :ok:
Ozzma - Sob 07 Sty, 2012 12:42

Bardzo ciekawy numer, profeska :przytul2:
Neko - Sob 07 Sty, 2012 12:50

Numer bardzo fajny. Najbardziej podoba mi się temat mini gier. Dobrze napisane.
Yoroiookami - Sob 07 Sty, 2012 20:10

Norujku - nie bierz tego za złudzenie, ja naprawdę to czytam. Ja tak mam z wieloma rzeczami - w wiele gier Tag Teamu grałem, niewiele skomentowałem, bo mi się zwyczajnie nie chce...(Jak na razie praktycznie niczego nie przeszedłem...słaby ja :-( )
Lubię Gońca, dostarcza mi informacji o tym co dzieje się poza Ultimą, no i czasem jakiś ciekawy projekt zobaczę. Pamiętam nawet że czytałem tutorial odnośnie mappingu i bardzo mi się przydał. Jeżeli nie ma zbytnio materiału na pisanie o grach - napiszcie poradnik, przynajmniej mi się spodoba :lol2: .

Dlaczego na liście jest recenzja Ultima Christmas? XD
Niech cię Lartarin! :grozi:

ravenone - Wto 07 Lut, 2012 22:08

Dziś w numerze:
recenzje
- Aerith is Gone!
- Legendarny Skarb: Początek
- Wrota Arkany 3
analizy
- Notowania 2011
- Zagraniczne ziny RM
poradniki
- warsztat pracy - Ayene
- Tutorial mappingu - Melvin

www.goniecrm.cba.pl

Numer już jest na serwerze, ale mam chwilowe problemy z połączeniem i nie mogę naprawić błędu dotyczącego braku screenów w tutorialu z mappingu.
Proszę o cierpliwość;).

CrasheR - Wto 07 Lut, 2012 22:42

Nawiązując do recenzji mojej gry. Chciałbym napisać małe sprostowanie, aby uratować choć resztkę swojego honoru xD

Jak niektórzy wiedzą gra tworzona była na konkurs UT II. W dodatku tworzyłem ją 2 dni :roll:
Po za tym nie miała opowiadać o dalszych losach postaci z jakże cudnego Final Fantasy VII (Ja tu nie kpię z Finala).
Początkowo postaciami mięli być Sora, Aerith (Bo tak nazywa się w Kingdom Hearts i japońskich wersjach FF VII) i Kefka (Brak pomysłów na imiona :mrgreen: ).
Co do kwestii kochanego Sefcia zobaczyłem jaki błąd walnąłem dopiero po oddaniu pracy xD
W tych kwestiach chodziło raczej o to, że "podwładni" nie mięli szans z Cloudem, ale Sephiroth jest przecież nadczłowiekiem, więc jakim cudem pokonał go zwykły człowiek.
Ostatnią sprawią jest mechanika. Niestety jak wiadomo VX jest bardzo znany z lagów,
dodajmy do tego jeszcze niedopracowany skrypt ABS i mamy mieszankę wybuchową, która rozwali słabe kompy :-P U mnie osobiście gra się nie cięła.

Cytat:

FABUŁA: 2/6
GRAFIKA: 3/6
KLIMAT: 2/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 2/6


Fabuła - Ta gra nie miała mieć fabuły xD Miał to być zwykły hack&slash, w którym zarzynamy wszystkich wrogów.
Grafika - Chodzi pewnie o podstawowe RTP.
Klimat - a to jakiś w ogóle był ? :co:
Muzyka - Prawie w całości pochodziła z FF VII: Crisis Core
Mechanika - o tym już pisałem.

SaE - Pon 13 Lut, 2012 13:18

Kufa! Przykryli temat innymi pierdu, pierdu i nie zauważyłam, że nowy Goniec wyszedł -_-
Numer całkiem dobry. Kurs mappingu do dupy. Spoko warsztacik i recki. Podsumowanie roku dało nawet do myślenia. Ale zdanie Snikersa zupełnie zwaliło mnie z krzesła: "Zupełne zaskoczenie wywołał ten zin podczas moich poszukiwań, bo nie spodziewałem się, że w krajach nie mających zbytnio demokratycznego ustroju coś takiego znajdę" Hahahahahaha

Ayene - Pon 13 Lut, 2012 17:57

SaE, co Ty możesz wiedzieć. Don Miguel nie pochodzi przecież z demokratycznego kraju :roll:
Co do numeru. Wiadomo, czemu jest najlepszy ze wszystkich :jeeej:

Yoroiookami - Pon 13 Lut, 2012 18:51

Bo nikt się w nim nade mną nie znęca :hihi:
No i Wrota Arkany III fajne :I tylko kto tam te warsztaty pracy dodał? :roll:

CrasheR - Pon 13 Lut, 2012 20:04

Yoroiookami, A nade mną się znęcają :grozi:
Ogólnie fajny numer, ale recka mojej konkursówki była zbędna xD

Finwe - Pią 16 Mar, 2012 19:47

Ok, dobra. Mam 2 pytania:
1)KIEDY będzie kolejny numer?
2)I czy mogę dać swoją grę byś dodał ją do zapowiedzi.

PS: Sry za odkop :-P

Rave - Pon 19 Mar, 2012 17:09

1) Mimo że nie jestem ravenone ani nikim z ekipy, oto standardowa odpowiedź: Kiedy będze wystarczająco materiałów
2) Z pewnością tak. Jakiś artykuł też byłby fajny.

Finwe - Pon 19 Mar, 2012 17:39

Skoro te rzeczy są potrzebne:
a)Wystarczą 2 skriny
b) opis gry itp.
To czekam aż Ravenone się pojawi :-P

Verita - Sro 18 Lip, 2012 12:51

Hej a kiego kolejny numerek :?: może tym razem przeprowadzicie wywiad z kimś dopiero raczkującym w RM'ie :?:
CrasheR - Sro 18 Lip, 2012 12:55

Verita, I pewnie masz na myśli siebie xD
Jeżeli nowy numer wyjdzie, to pewnie będzie w nim coś o UT, tak jak w zeszłym roku :P

Verita - Sro 18 Lip, 2012 12:59

Ze mną z taką gwiazdą :?: raczej nie miałabym dla nich czasu :-P e tam UT wole wywiady z jakimiś ludźmi, co mają coś do powiedzenia, ale np. Ty kochaniutki pewnie dużo miałbyś do "powiedzenia" jak to scena upada i co należy zrobić by na niej zaistnieć :-)
noruj - Czw 19 Lip, 2012 18:33

Cytat:
może tym razem przeprowadzicie wywiad z kimś dopiero raczkującym w RM'ie

Po co? Idea wywiadów jest taka, że przeprowadza się je z osobami, które mają coś ciekawego do powiedzenia.


PS: Goniec is dead.

Yoroiookami - Czw 19 Lip, 2012 19:20

Reanimujcie @_@
Rave - Czw 19 Lip, 2012 19:30

It won't work. He's dead, Jim!
Yoroiookami - Czw 19 Lip, 2012 19:30

D; Nuuuuuuuuuu!
master miller - Pią 20 Lip, 2012 11:23

Nigdy nie lubiłem gońca, a konkretniej schematycznych recenzji wyglądających jak instrukcja gry :P


PS. Long live Tokei!

CrasheR - Pią 20 Lip, 2012 11:36

A ja tam płakać nie będę i tak nie czytywałem gońca :haha:
Ozzma - Pią 20 Lip, 2012 16:45

A ja dalej mam nadzieję, że Goniec odżyje. Ktoś rzuci mu czar Life, i wszystko będzie dobrze :-> .
Lartarin - Sob 21 Lip, 2012 11:16

Cytat:
A ja tam płakać nie będę i tak nie czytywałem gońca :haha:

http://www.ultimateam.pl/...p?p=72008#72008 hipokryta :killer:

Goniec był OK i może jeszcze będzie. 3eba 3asu, zobaczymy.

CrasheR - Sob 21 Lip, 2012 11:47

Finwe, dokładnie. W tym goncu przeczytałem tylko recenzję. :roll:
noruj - Sob 21 Lip, 2012 16:22

Problemem jest to, że ravenone ( a to on sklejał wszystko du kupy i smęcił o artykuły x] )stracił zainteresowanie rpg makerem, już od dawno nie ma po nim śladu. Nie ma co się dziwić, chłopak natrzaskał 3 olbrzymie i świetne gry, a z każdą na każdą poświęcał więcej pracy, a zainteresowanie malało. Z rozmów z nim widziałem jak coraz mniej go to bawiło. Można powiedzieć, że tak samo było z Gońcem. Jak zaczynaliśmy go robić to były inne czasy trochę, sporo się działo, były dzikie chęci. Sporo po nas jechano, ale jakoś się nie poddawaliśmy i numery były większe, z nowymi "seriami" etc, wtedy też redakcja Gońca była większa. (pierwszy numery tworzyły 2 osoby, lol) Jednak coraz mniej ludzi też czytało Gońca, coraz mniej komentowało itd Kiedyś była taka seria aktualności, która opisywała co się dzieje na poszczególnych forach, to się kłóciliśmy kto ma to pisać, bo tyle było nowych zapowiedzi projektów, etc. Teraz można by wszystko streścić w kilku zdaniach xP

Ja myślę o nowym zinie ( a Gońcowi pozwolić umrzeć z godnością), chociaż na trochę innych zasadach. W każdym razie, od października będę studiował dziennikarstwo, także tym bardziej mała praktyka może się przydać. :P
pozdro

master miller - Sob 21 Lip, 2012 17:48

noruj czasy sie za bardzo nie zmieniły, to po prostu wy dorastacie :P
noruj - Nie 22 Lip, 2012 15:05

Boże, ah te twoje prawdy. To, że ktoś dojrzewa (lol) nie ma znaczenia. Oczywiście można jak to się mówi : "wyrosnąć", ale zawsze tak było, że starzy odchodzili, a nowi się pojawiali, a w tej chwili i nowych brak. To właśnie ten spadek popularności i te "czasy".
http://www.google.com/ins...%20maker&cmpt=q

Ayene - Nie 22 Lip, 2012 19:28

Nie jest prawdą, że nowych nie przybywa. Wystarczy spojrzeć na statystyki forum i liczbę nowych użytkowników. Nie stawiacie się po prostu w sytuacji nowoprzybyłych. Ja rejestrując się na forum, na którym czytam tylko, że obecni twórcy to banda gówniarzy, chcąca stworzyć drugiego Gothica, potrafiąca tylko wklejać skrypty, nie zagrzałabym na nim miejsca, bo i po co?! Żeby pierwszą grę oceniła mi "starszyzna", przy czym słowo "oceniła" to eufemizm? Jak wszędzie tutaj również obowiązuje "zasada kija i marchewki", przy czym zdecydowanie nadużywa się "kija", nie wiadomo czemu nazywając to "konstruktywną krytyką". I nie chodzi mi tutaj o klepanie po plecach, nie chodzi przecież o popadanie w skrajność, lecz o pewną… dyplomację… Dlatego akurat pod tym względem podobał mi się Goniec.

Większość osób nie potrafi pogodzić się z tym, że oczekiwania społeczeństwa się zmieniają. Młodzi mają mniejszą styczność z tradycyjnymi grami RPG, co nie oznacza, że chcą tworzyć wyłącznie gry 3D! Takie zmiany wymagają również odpowiednich kroków ze strony for, czy jak ktoś tam woli "polskiej sceny". Jeśli bowiem forum nie potrafi się dostosować do owych zmian, wymogów, oczekiwań ze strony nowych użytkowników, to niestety zamiera (i pewnie kiedyś to nastąpi, bo wejdą inne, lepsze programy do tworzenia gier) - to samo dotyczy zinów. Zupełnie jak z utrzymaniem się firmy na rynku - to firma dostosowuje się do jego wymogów, nie na odwrót. To dość prosta zależność, więc dziwi mnie, że tak niepojęta.

Dlatego apeluję do niektórych, dotkniętych stetryczeniem użytkowników, aby swoje spostrzeżenia zachowali dla siebie, bo w żaden sposób nie przyczyniają się one do pozytywnych zmian. Jeśli nie interesują się RPG Makerem, żegnając się uroczyście ze sceną, to chociaż niech nie uprzykrzają hobby innym.

noruj - Nie 22 Lip, 2012 20:51

Po co ten wykład o przyczynach spadku zainteresowania? Nikt tutaj nie zastanawia się nad tym. To fakt, który jest po prostu stwierdzony i trzeba się z nim pogodzić. Jeśli kogoś faktycznie odrzuca fakt, że ktoś mówi, że obecni twórcy to banda gówniarzy( de facto takich stwierdzeń użył tylko X-tech. Najlepiej na podstawie jednego użytkownika wszystkich wrzucić do jednego wora, bravo!), to nic nie znaczy. To od potencjalnego użytkownika zależy czy postara się zmienić takie poglądy. To nie przedszkole(hmmm...^) ludzie mają różne poglądy.

Swoją drogą, to że większość chce stworzyć drugiego Gothica, etc. To akurat się zgadza, ale bolesna prawda nie jest popularna wśród ludzi. Jeśli odrzuci się niedopuszczalny ton wypowiedzi wcześniej wspomnianego X-techa( znów, jego wypowiedzi!) i weźmie się drobną poprawkę to można z tego wyłowić wiele prawd. To tak parafrazując administratora tsukuru.pl

Uwierz mi, chcieliby tworzyć gry w 3d, takie fajne. Gdyby istniało takie narzędzie(o obsłudze prostej jak maker), to po RPG Makerze nie byłoby teraz śladu. Tworzą, bo nie mają innych perspektyw. 2d to cena jaką muszą zapłacić za stworzenie gry.

Wybacz, ale z rady o zachowaniu swoich poglądów raczej nie skorzystam(No chyba, że zostanie uciszony to jest zbanowany, za np. psucie "dobrej" atmosfery na forum hoho). Nie będę dokładał cegiełki to tej wykreowanej idylli, gdzie każdy jest dla siebie miły, każdy się z każdym zgadza, gdzie krytyka (najgorzej ta konstruktywna) to mityczny potwór, którego każdy się boi. Cytując dragonwingsa:

"A morał z tej bajki jest krótki i ludzie go znają:

źle znoszą krytykę Ci, co swych jaj nie mają"
Jeszcze co do ostatniego przytyku o moim odejściu. Odszedłem bo straciłem zainteresowanie, które jednak powróciło po bardzo specyficznych okolicznościach, dzięki którymi moja nowa gra może powstać, ale cóż to kogo obchodzi ; )

Ayene - Nie 22 Lip, 2012 21:16

Serio. Proponuję po prostu założenie własnych "krytycznych" for, na których uczone będzie przyjmowanie krytyki, łącznie z tą konstruktywną. Pisałam ogólnie, widocznie za bardzo przyjmujesz słowa krytyki, nie osobistej tylko tej co do niektórych postaw. Owszem uogólniłam, ale nie miałam na myśli Xa. Mimochodem nawiązałam do jego słów o skryptach, bo mi pasowały do kontekstu. Piszę ogólnie o zachowaniu na forach i odstraszaniu nowych userów pseudokrytyką.

Absolutnie nie zgadzam się z Twoimi argumentami odnośnie braku innych perspektyw. Ktoś kto jest za grafiką 3D i takich rozwiązań poszukuje, nawet nie sięgnie do RM-a.

Nie dokładaj cegiełki. Proszę jedynie o to, aby nie psuć tego, co jest przez lata budowane. Przemawia przez Ciebie zupełna ignorancja skoro mój apel o dyplomację wiążesz z sytuacją, "gdzie każdy jest dla siebie miły, każdy się z każdym zgadza". Właśnie o tej skrajności pisałam - ubiegając fakty zresztą, choć jak widać na darmo.

"Przytyk" był również ogólny. Nie Ty jeden się żegnałeś, po czym wracałeś ;-)

master miller - Nie 22 Lip, 2012 21:20

Prawda jest taka, że jak ktoś chce trafić do szerszego grona odbiorców to tylko rpgmaker.net :)
noruj - Nie 22 Lip, 2012 21:38

Póki co internet to takie wolne, fajne miejsce, gdzie każdy może sobie wejść i wyrazić swoją opinię i mało kogo może obchodzić fakt, że tu się buduje fałszywy obraz czegokolwiek. Ja nic nie zburzę, bo nie nawołuje nikogo do buntu, każdy ma swój rozum, a przynajmniej z takim założenie wychodzę.
Widziałem zbyt wiele gier, które były robione w makerze, bo inaczej się nie da. Dla młodych ludzi podjęcie nauki programowania, czy grafiki komputerowej, whatever to za duże wyzwanie. Nie dziwi mnie to, od kiedy widzę, że ktoś może mieć problem z wklejeniem skryptu. Udzielasz się w dziale pomocy, sama powinnaś wiedzieć o czym mówię.

Ta cała pseudokrytyka... Nie rozumiem jak można aż tak się jej bać i wystrzegać, to wręcz nieco śmieszne. Złośliwa czy nie, krytyka zawsze pomaga. Gdybym nie był wielokrotnie, naprawdę wielokrotnie krytykowany ze strony nawet X-techa i innych jestem pewny, że nie poczyniłbym żadnych postępów. Może to dlatego dotychczas nie spodobała mi się żadna gra zespołu TagTeam, mimo że wcale nie mam wygórowanych oczekiwań(to nie przytyk). Twój stosunek do krytyki, przepraszam pseudokrytyki wiele by wyjaśniał.
Słyszałem nawet, że Preki po wrzuceni krytycznej(pseudo!) recenzji na rpgmaker.net o którym mówił Master Miller, waszej gry został nazwany za to debilem. Nie wiem jednak ile w tym prawdy, ale myślę, że to hipotetycznie możliwe.
o tej:
http://rpgmaker.net/games/3545/reviews/1554/

master miller - Nie 22 Lip, 2012 21:55

noruj napisał/a:
Póki co internet to takie wolne, fajne miejsce, gdzie każdy może sobie wejść i wyrazić swoją opinię i mało kogo może obchodzić fakt, że tu się buduje fałszywy obraz czegokolwiek. Ja nic nie zburzę, bo nie nawołuje nikogo do buntu, każdy ma swój rozum, a przynajmniej z takim założenie wychodzę.
Widziałem zbyt wiele gier, które były robione w makerze, bo inaczej się nie da. Dla młodych ludzi podjęcie nauki programowania, czy grafiki komputerowej, whatever to za duże wyzwanie. Nie dziwi mnie to, od kiedy widzę, że ktoś może mieć problem z wklejeniem skryptu. Udzielasz się w dziale pomocy, sama powinnaś wiedzieć o czym mówię.

Ta cała pseudokrytyka... Nie rozumiem jak można aż tak się jej bać i wystrzegać, to wręcz nieco śmieszne. Złośliwa czy nie, krytyka zawsze pomaga. Gdybym nie był wielokrotnie, naprawdę wielokrotnie krytykowany ze strony nawet X-techa i innych jestem pewny, że nie poczyniłbym żadnych postępów. Może to dlatego dotychczas nie spodobała mi się żadna gra zespołu TagTeam, mimo że wcale nie mam wygórowanych oczekiwań(to nie przytyk). Twój stosunek do krytyki, przepraszam pseudokrytyki wiele by wyjaśniał.
Słyszałem nawet, że Preki po wrzuceni krytycznej(pseudo!) recenzji na rpgmaker.net o którym mówił Master Miller, waszej gry został nazwany za to debilem. Nie wiem jednak ile w tym prawdy, ale myślę, że to hipotetycznie możliwe.
o tej:
http://rpgmaker.net/games/3545/reviews/1554/


noruj nie zapominaj, że otrzymywanie tylko i wyłącznie krytyki niekoniecznie pomaga, wiele osób można łatwo zniechęcić.

Pamiętajcie - krytykując nie bądźcie przesadnie ostrzy! Jeżeli już mówicie co jest złe to przy okazji postarajcie się doradzić autorowi jak ma to naprawić :) więcej uczuć :D

noruj - Nie 22 Lip, 2012 22:00

To wszystko racja Master miller, ale jest różnica między udawaniem, że wszystko jest piękne, a ostrym krytykowaniem. To właśnie ta skrajność, której tak strasznie Ayene się wyrzeka.
No i fakt można zniechęcić, ale prawdziwy pasjonata, osoba która naprawdę ma hobby zostanie i będzie się rozwijać. Tak było ze mną.

Ayene - Nie 22 Lip, 2012 22:00

Czy gdziekolwiek poruszyłam temat gier TagTeam? :co: Pisałam o przesadnej krytyce, która w żaden sposób nie mobilizuje, a zniechęca potencjalnych twórców. Internet to wolne miejsce. Piszę ponownie, że odnoszę się ogólnie do postaw. Zamiast pisać merytorycznie, odbiegasz od tematu, spekulując co jest przyczyną mojej niechęci to pseudokrytyki. Jej źródłem jej samo określenie, którego użyłam. Nie ma ona w sobie nic z krytyki. I zanim napiszesz coś więcej, trywializując mój skromny apel, zastanów się czy jest sens dalej brnąć w ów temat. Wydaje mi się, że jego istota została zawarta w powyższych postach.

A to Preki pożalił się Tobie czy co? :lol2: Nikt nikogo nie nazwał "debilem". Jeśli już chciałabym kogoś obrazić, wierz mi, użyłabym bardziej wyszukanych słów.

Co do recenzji wielokrotnie była wrzucana w SB. Pierwszy raz przez Yoroiookamiego, więc niczym nie zostaliśmy zaskoczeni. Niemniej nie ma to żadnego związku z tematem :ehe:

PS W dużym skrócie, to co chciałam przekazać, ujął master miller.

Yoroiookami - Pon 23 Lip, 2012 02:49

Zgadzam się z Ayene.


To teraz czekamy aż Enterbrain stworzy program do tworzenia gier w 3D :taniec: .
W sumie dodałbym coś jeszcze, ale wy powiedzieliście wszystko co było trzeba :ehe: szczególnie że z większością rzeczy się zgadzam.

SaE - Pon 23 Lip, 2012 13:00

Cytat:
Słyszałem nawet, że Preki po wrzuceni krytycznej(pseudo!) recenzji na rpgmaker.net o którym mówił Master Miller, waszej gry został nazwany za to debilem. Nie wiem jednak ile w tym prawdy, ale myślę, że to hipotetycznie możliwe.

Hahahahahaha. A to nasz nazywają przedszkolem ^^, "a ona mnie nazwała debilem ;-( " hahahaha
Miało nie być do jednego wora, a sam do niego wskoczyłeś lol
"Pewnie dlatego nie podobała mi się żadna gra Noruja (i jego zespołu), bo ogólnie gry masochistów mi się nie podobają" -_-' To zdanie ma taką samą głębię, jak to które ty napisałeś.

Yoroiookami - Pon 23 Lip, 2012 13:18

SaE zabrała mi kredki! Kredki mi zabrała! :lala: Opiekun, zrób coś!
Malian - Pon 23 Lip, 2012 14:19

Yoroiookami, nie martw się, mama kupi Tobie nowe. :ehe:
master miller - Pon 23 Lip, 2012 14:23

Ogarnijcie downa.
SaE - Pon 23 Lip, 2012 14:45

Jakim cudem w wypowiedzi stylizowanej na swoją znalazłeś gówniarskie zaczepki o.O Dobrze że ja sama żadnej gry nie wydałam, bo byś mi jeszcze napisał, że te zaczepki są powodem, dla którego ich nie lubisz lol. Napisałeś, że Internet jest wolny i można dawać opinie, ale zapomniałeś, że łatwo też się zbłaźnić idiotycznymi komentarzami. W temat o 'krytyce' wplątałeś gry TagTeam, Prekiego i w ogóle jakichś debili. Jeszcze trochę o pomyślę żeś kolejne trollowe multi, bo za bardzo udzielił ci się tamtejszy sposób rozumowania haha A no i ave przyszły dziennikarzu, może napisz felieton o tym, jak twoi koledzy uskarżają się na co najmniej naganne zachowanie na forum, jakoby mieli być cyt. debilami :lol2: :lol2: :lol2:
Yoroiookami - Pon 23 Lip, 2012 15:34

Malian, nie zachowuj się jak debil :lala: !

Ale dziękuję :przytul:

Behemoth - Pon 23 Lip, 2012 16:25

Cześć. Pozwólcie, że dorzucę swoje 3 grosze. Kilka dni temu napisałem w temacie Seria z RPG Makera odnośnie przesadyzmu jaki towarzyszy filmikom tworzonym przez Angiusa.
link http://www.ultimateam.pl/...p?p=80000#80000

Dostrzegam wielkie podobieństwo między tymi "konstruktywnymi krytykami". Intryguje mnie również powód braku wypowiedzi w tym temacie, tych wielce oburzonych moimi odczuciami gimnazjalistów. Suma sumarum jestem w zupełności za nie zniechęcającym traktowaniem młodych twórców, bo smaganie ich kijem po plecach niczego nie stworzy, a tylko blizny zostaną.

noruj - Pon 23 Lip, 2012 16:38

Cytat:
Jakim cudem w wypowiedzi stylizowanej na swoją znalazłeś gówniarskie zaczepki o.O

wybacz hahah ^^ ale takim rynsztokowym językiem ^^ lol haha się nie posługuję.

Cytat:
W temat o 'krytyce' wplątałeś gry TagTeam, Prekiego i w ogóle jakichś debili.

Wróć do tamtego posta, przeczytaj kila razy, to być może znajdziesz powiązanie między tymi wszystkimi tematami. Jeśli nie, to ja już tu nie pomogę.
Cytat:
Jeszcze trochę o pomyślę żeś kolejne trollowe multi

Więc? Niby kogo multi?

Ponawiam - jeśli nie masz czegoś istotnego do dodania to serio zajmij się czymś pożyteczniejszym. Jeśli starasz się zaistnieć ciętymi ripostami to nie jestem zainteresowany wymianą zdań.

SaE - Pon 23 Lip, 2012 17:06

Odstaw lepiej tabletki lub zajmij się tworzeniem gier, bo przecież po to rzekomo wróciłeś. Nie podejmuj dyskusji z tymi, którym do pięt nie dorastasz lol Wbij sobie do pustej makówki, że jeśli dyskutujesz już na tematy dorosłych, to chociaż korzystaj z argumentów związanych z wątkiem, a nie czepiasz się wszystkiego, co popadnie. Żeby sprawdzić, co to troll, instrukcji chyba nie potrzebujesz. Multi pewnie też nie. No chyba że trzeba to wyłożyć dziennikarskim językiem, skoro nie potrafisz zrozumieć prostego przekazu poprzecinanego 'lolem' hahaha

Jesteś jak typowy formowy pimpuś-dyskutant, któremu wydaje się, że pozjadał wszystkie rozumy, powołując się na wszechmocną swobodę wyrażania opinii w Internecie.
Chociaż nieco mnie uspokoiłeś. Zdawałeś się dotknięty lekkim opóźnieniem, ale chociaż zauważyłeś, że moje riposty są cięte. Twoje są typu 'twoja matka pierze w rzece' hahaha.

Ayene - Pon 23 Lip, 2012 17:13

Wystarczy już tej niepotrzebnej dyskusji. Wydaje mi się, że to co miało zostać napisane, zostało. Jeśli nadal macie ochotę na osobiste przytyki, zapraszam na PW.
CrasheR - Pon 23 Lip, 2012 17:57

Cytat:
Intryguje mnie również powód braku wypowiedzi w tym temacie, tych wielce oburzonych moimi odczuciami gimnazjalistów.


Przecież wypowiadałem się już w tym temacie O.o
Po za tym jestem już po gimnazjum i wypraszam sobie wrzucanie mnie do takiego worka :grozi:

Co do tematu, nie czytywałem gońca, gdyż o nie wiedziałem, a gdy się dowiedziałem (Po UT II o ile się nie mylę) nie było tam co czytać, a przynajmniej ja tak to odczułem .

Malian - Pon 23 Lip, 2012 18:45

CrasheR, jemu chodziło o to, że Ci "wielce oburzeni" gimnazjaliści, nie sprzeciwili się Angiusowi, za robienie z tych gier niezłego widowiska.
Jak widać, twórcy gier, którzy zrobili gry, o których Angius robi filmy, nie interesują się, co się stało z ich projektami.

lolek - Pon 23 Lip, 2012 20:22

Malian napisał/a:
Jak widać, twórcy gier, którzy zrobili gry, o których Angius robi filmy, nie interesują się, co się stało z ich projektami.


Nie ma powodu by oburzać się przeciw komuś kto z jakiegoś tematu chce zrobić kabaret. Angius jest pewnego rodzaju komikiem który chce rozbawić publiczność pokazując w zabawny sposób gry które na scenie nazywa się gniotami.

Finwe - Pon 23 Lip, 2012 21:39

Behemoth, Behemoth, Behemoth...
Powiedz mi teraz że nie powinienem jechać gier typu
Braylyd, Mainercraft, 6 HERO. Ogarniam że może być
z twórcami źle, ale bez przesady... Ja zrobiłem gniota,
ale zrozumiałem że zrobiłem to źle :-D
Więc pozdrawiam, Finwe.

Angius - Pon 23 Lip, 2012 23:33

Wow, widzę, że już moja seria jest wplątywana w takie "dorosłe" dyskusje "na poziomie" :mrgreen:
Kto wie? Może niedługo partner YT, potem sponsoring Enterbraina, własny program w telewizji... :roll:

A tak serio, to o ile się zorientowałem całość toczy się wokół gnojenia młodych twórców, prawda? Wobec tego pozwólcie, że wtrącę swoje trzy grosze :ahoy:

Grosz pierwszy: Gnojenie młodych twórców odstrasza ich od robienia gier? IMO ten, który przestaje coś robić z powodu krytyki jest nic niewart, więc w skrócie: gnojenie młodych twórców ma na celu selekcję. Jeśli ktoś się oburzy i będzie twierdził, że jego gra jest super, i w ogóle wszyscy się mylą (mateusz ssj8?) i zrezygnuje z robienia gier, to zrobi przysługę światu. Jeśli zaś ktoś weźmie do serca wszelką krytykę i zrobi grę przynajmniej dostateczną, to znaczy, że powinien zaistnieć dłużej.

Grosz drugi: Mamy chwalić złe gry? Od kiedy to złe rzeczy się chwali? Gra jest zła = autor się nie postarał = należy mu się nagana. A przynajmniej nie należy się pochwała. Jeśli gra jest zła, to trzeba powiedzieć, że jest zła! Autor musi o tym wiedzieć, musi mu to wyskakiwać z lodówki, bo inaczej zarobimy kolejny cios pokroju Miasteczka Nowoczesnego...

Grosz trzeci: Dlaczego mamy się przejmować tym, co autor czuje, skoro on sam dokonuje gwałtu na naszym poczuciu estetyki ustawiając choinkę nad drzwiami zrobionymi z okna w podłodze?

I to tyle ode mnie, chyba raczej się w tym temacie więcej nie wypowiem, bo czego bym nie powiedział, zaraz zaszczekają mnie "Obrońcy Praw Gniotów" :-P

Yoroiookami - Wto 24 Lip, 2012 05:58

Bądźcie cicho.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group