UltimaForum

Tutorial [XP] - Odnawiające się Moby

Bezel - Nie 11 Kwi, 2010 10:51
Temat postu: Odnawiające się Moby
Tak jak w temacie odnawiające się moby moby czyli monster or beast czy jakoś tak ogólnie potwór 8-) dobra Hmmmm wkurza was jak chodzicie a macie np zadanie na zabicie np szczura? ta ten poradnik to zmieni + stworzy podział potwory agresywne i nie agresywne

1. tworzymy zdarzenie i ustawiamy grafikę stwora
2.teraz agresywny czy nie zaznaczamy opcje zwykłe dotknięcie (agresywny) lub przyciśnięcie klawisza (nie agresywny)
3.zdarzenia wywołaj walkę wybieramy stworka (najlepiej 1 ale jak chcecie :mrgreen: )
4.włącz przełącznik główny A i tworzymy new stronę i tam dajemy równoległe zdarzenie i dajemy czekaj i tu ustawiamy czas po jakim potworek powróci do życia
5.po zdarzeniu czekaj dajemy wyłącz przełącznik A

To wszystko dzięki All za przeczytanie :-)

Yoroiookami - Sro 14 Kwi, 2010 18:57

Bardzo ciekawy pomysł, choć nie do końca pasuje mi to z agresywnym stworem.
Jeżeli np. smok byłby agresywny i czekałby na gracza, który go dotknie, to nie uważasz że byłoby to śmieszne? xD

andzio - Sro 14 Kwi, 2010 20:57

Można dać dotknięcie zdarzenia bo mi jak tak ustawiam to jak np: wilk dotyka wilka nie wywołuje walki dopiero jak mnie dotknie to wywołuje!
4Garbi - Pią 30 Kwi, 2010 19:45

I można dać jeszcze aby szedł w stronę gracza tzn. akcja ruchu >za bohaterem....
Ale to tylko na małych mapach...
Gdzieś widziałem skrypt (na 80 % na tym forum) dzięki któremu dopiero ,gdy będziemy blisko np. wilka będzie biegł\wykonywał daną akcje... :mrgreen:

Czeliosss - Pią 30 Kwi, 2010 19:50

Do tego co mówi 4Garbi można wykorzystać Mr.Mo ABS'a walka nie musi toczyć się na mapie, ale wykorzysta się opcję Follow.
Pzdr.

dominikos - Czw 20 Maj, 2010 11:16

Super. 2 miesiące próbowałem to zrobić.
R.I.P. - Czw 20 Maj, 2010 14:10

W tej grze to się nie opłaca.(dlaczego?, już mówię, więc tak jeśli i tak damy że stwór będzie nas gonić to musimy też ustawić żeby on cie gonił tak żeby szybko przesuwał się po kratkach, to dlatego że w RPGMAKER, jak to zrobimy to stworek będzie co jedną kratkę szedł przez najbliższe 30sek. czyli Player musiał by stać cały czas żeby ten głupi stworek(przepraszam uprzejmie), mógł do ciebie dojść, czy to nie jest zbyt głupiutkie? :-P
kongi93 - Pon 12 Lip, 2010 12:47

Nie mogę tego ustawić żeby moby się odradzały jak włącze ten główny przełączik a to wogule w grze nie ma moba.

Pomóżcie jakoś to ustawić

Yoroiookami - Pon 12 Lip, 2010 14:44

kongi - możesz przesłać mi projekt, to sprawdzę czy wszystko zrobiłeś jak należy.
Najlepiej ściągnij demko i sam zobacz czy wszystko masz tak samo ustawione, wprowadziłem drobne poprawki. ;)


kongi93 - Pon 12 Lip, 2010 16:52

Dzięki za pomoc.
Teraz udało mi się ustawić.

Flanagan - Pon 12 Lip, 2010 18:40

Świetny tutek już wiem jak się nie męczyć przy zadaniach typu zabij 50 niedźwiedzi
Daje max punktów (niema skali)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group