UltimaForum

Tutorial [XP] - Dobra fabuła do gry

erienus - Sro 12 Maj, 2010 17:56
Temat postu: Dobra fabuła do gry
Przedstawiam wam tutka mojego autorstwa, czyli jak napisać swoją fabułę do gry ;p

Co musimy mieć?
1. Głównego bohatera
2. Czas zdarzeń
3. Miejsce
4. Cel przygody.

Czyli np wymyślimy, że główny bohater to Carlos, akcja dzieje się w IX wieku, na planecie jakiejśtam.

Teraz musimy obmyślić co nasza postać musi mieć jako cel. Powiedzmy tak:

Główny bohater nazywa się Carlos. Akcja toczy się w IX wieku, na planecie Mithar. Pewnego dnia, w jego domu kiedy wstał usłyszał dziwne krzyki. Szybko zbiegając na dół po schodach zrozumiał, że odgłosy dochodziły z zewnątrz. Szybkim pędem wybiegając z domu, nie przebiegając kilku metrów zauważył dziwnego, opancerzonego w zbroję i miecz człowieka. Nie minęła chwila, a spostrzegł się, że porywa on jego siostrę. Ruszając za nim upadł na ziemię pod wpływem silnego uderzenia dłonią wroga. Teraz musi wyruszyć w świat by ratować swoją siostrę.

I mamy fabułę na swoją grę! Ale czemu by jej bardziej nie rozwinąć? Napiszemy tak:

Główny bohater nazywa się Carlos. Akcja toczy się w IX wieku, na planecie Mithar. Pewnego dnia, w jego domu kiedy wstał usłyszał dziwne krzyki. Szybko zbiegając na dół po schodach zrozumiał, że odgłosy dochodziły z zewnątrz. Szybkim pędem wybiegając z domu, nie przebiegając kilku metrów zauważył dziwnego, opancerzonego w zbroję i miecz człowieka. Nie minęła chwila, a spostrzegł się, że porywa on jego siostrę. Ruszając za nim upadł na ziemię pod wpływem silnego uderzenia dłonią wroga. Wracając do domu wpadła mu w oko dziwna książka "Czarna Magia". Zaciekawiony bohater wziął ją do rąk i otworzył na losowej stronie. Zaczął czytać dziwne słowa. Gdy skończył, wokół niego pojawiła się czarna mgła, wydobył się nie wiadomo skąd dziwny blask, a bohatera odrzuciła o kilka metrów jakaś niewidzialna siła. Spoglądając w lustro nie widział siebie dawnego. Zaklęcie przemieniło go w dziwnego, mrocznego maga ubranego w czarno-granatową szatę i rózgę. Zaczął czytać książkę dalej. Po 3 dniach nauki wyruszył w świat za siostrą, nabywając po drodze nowych umiejętności.

Jak widzicie dodałem więcej z historii bohatera, dzięki czemu fabuła jest lepiej przedstawiona. Wiemy więc:

1. Jak się nazywa główny bohater
2. Kiedy przygoda się dzieje
3. W jakim miejscu się ona dzieje
4. Znamy co się stało w jego życiu, przez co miał cel (który jest celem gry)

Jeżeli potraficie do tego dodać ładny i przejrzysty opis to możecie napisać super fabułę ;]

Malian - Sro 12 Maj, 2010 23:00

Po pierwsze, nie ten dzial.
Po drugie, fabule powinno sie odslaniac po woli, aby graczowi sie nie znudzila gra...

Kiras - Czw 20 Maj, 2010 20:30

Ja mam pomysł na dobrą fabułę. Trzeba tylko otworzyć wyobraźnię, a można naprawdę zrobić "coś" ciekawego. :przytul:
Izaya - Sob 05 Cze, 2010 08:28

Dzięki erienus, zabieram się za pisanie sensownej fabuły do nowej gry :-)
Darkpl3 - Sob 05 Cze, 2010 09:53

Cytat:
Główny bohater nazywa się Carlos. Akcja toczy się w IX wieku, na planecie Mithar. Pewnego dnia, w jego domu kiedy wstał usłyszał dziwne krzyki. Szybko zbiegając na dół po schodach zrozumiał, że odgłosy dochodziły z zewnątrz. Szybkim pędem wybiegając z domu, nie przebiegając kilku metrów zauważył dziwnego, opancerzonego w zbroję i miecz człowieka. Nie minęła chwila, a spostrzegł się, że porywa on jego siostrę. Ruszając za nim upadł na ziemię pod wpływem silnego uderzenia dłonią wroga. Teraz musi wyruszyć w świat by ratować swoją siostrę.

znając od początku całą fabułę gry gracz wie jaki jest cel
a o to właśnie nie chodzi gdyż gracza powinno trzymać się w nie pewności jak pisał Malian czy inni użytkownicy.
Np:
Carlos spał bla bla bla wpadł rycerz porwał jego siostrę ale nagle diabeł porwał ciebie ;d
i mamy 2 cele uratować siostrę i wydostać się z hadesu ; ale co będzie po tym jak się wydostaniesz? nie zabiją cię rycerze ?? tego nie wiemy i to jest moim zdaniem lepsze hehe. :-)

overhill - Sob 05 Cze, 2010 21:55

Niepotrzebny i nietrafiony poradnik.
Amelanduil - Sob 05 Cze, 2010 22:11

popieram, fabułę się samemu wymyśla xO
CreeperCrisis - Pon 07 Cze, 2010 13:02

Fabułę można napisać w inny sposób, lecz trzeba uważać, aby byłą przejrzysta i nie za długa...
Izaya - Pią 18 Cze, 2010 16:40

Tak ogólnie, to źle wytłumaczony poradnik, lecz dałem sobie troszkę radę.
Popieram przedmówców. :-?

Ratti - Czw 10 Lut, 2011 15:00

Nie podoba mi się... Sorry...
Takashi - Wto 17 Sty, 2012 20:16

Ratti, za co "Sorry" ?
Jak dla mnie to takie poradniki są zbędne. Tak to umie wymyślić każdy, bardziej przydałby się schemat tworzenia takiej fabuły.

kolkav5 - Wto 26 Cze, 2012 16:14

Amelanduil napisał/a:
popieram, fabułę się samemu wymyśla xO


Co racja to racja. ^
Popieram. :->

Matikun - Wto 26 Cze, 2012 17:07

Na pewno to niektórym początkującym pomoże, ale jak ktoś nie umie pisać fabuły, to ten poradnik nie uczyni z niego super pisarza, choć na pewno pomoże. Musi uczyć się sam, na swoich błędach z pierwszych projektów, przeanalizować, i zastanowić się jak napisać coś lepszego.
Feniks - Wto 26 Cze, 2012 20:39

Z biegiem czasu nie zmieniłem zdania od wcześniejszego postu, jednak ten tutorial nadaje się na fabułę, którą będzie widział twórca - na kartce papieru.
Nie rozpisuje się dalej, ponieważ to co chce zrobić, po prostu powoduje, że nie miało by to sensu ;-)
W końcu tutorial był napisany dwa lata temu, a autor nie wchodzi na forum już od długiego czasu, więc to kolejny powód, dla którego nie ma sensu krytykować sposobu, w jaki został napisany tutorial.

Ardal852 - Czw 28 Cze, 2012 00:26

Ja osobiście używam metody mapy fabularnej. Jest to skuteczna i łatwa metoda rozłożenia fabuły na zadania, scenki, eventy itd. Dla początkującego pisarza/scenarzysty jest to duże ułatwienie.
Może w najbliższym czasie wrzucę jak to działa... o ile znajdę czas :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group