Hejo !
Chciał bym zaprezentować mój skrypt Napisy końcowe
Skrypt może zawierać błedy !
Autor Skryptu
Tobik312(Ja)
Kompatybilność
Tylko XP
Skrypt
Spoiler:
Kod:
#---------------------------------------------Napisy Końcowe by tobik312---------------
#Konfiguracja
module Konfiguracja
WYWOLANIE_POD_KONIEC = Scene_End.new
ILOSC_LINIJEK = 5
end
def konfiguracja_okna
#Nagłowek(LINIJKA,TEKST)
#Tekst(LINIJKA,TEKST)
Nagłowek(1,"Autor")
Tekst(2,"Autor")
end
#koniec
class Scene_Napisy
def main
@napisy = Window_Napisy.new
$game_system.bgm_stop
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@napisy.dispose
if $scene.is_a?(Scene_Title)
Graphics.transition
Graphics.freeze
end
end
def update
speed =1
if @napisy.y > -Konfiguracja::ILOSC_LINIJEK*32
@napisy.y=[@napisy.y-speed, 480].min
else
$scene = Konfiguracja::WYWOLANIE_POD_KONIEC
end
end
end
class Window_Napisy < Window_Base
def initialize
super(0, 640, 640, Konfiguracja::ILOSC_LINIJEK*32)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.opacity = 0
self.contents.font.size = 26
self.contents.font.name = "Times New Roman"
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
konfiguracja_okna
end
end
class Window_Base < Window
def Nagłowek(linia,tekst)
self.contents.font.bold = true
self.contents.font.size = 26
self.contents.draw_text(0, 0, 600, linia*32+7, tekst, 1)
self.contents.font.bold = false
end
def Tekst(linia,tekst)
self.contents.font.size = 20
self.contents.draw_text(0, 0, 600, linia*32+8, tekst, 1)
end
end
Wywołanie Skryptu
Kod:
$scene = Scene_Napisy.new
Screenshot
Spoiler:
brak
Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.Yoroiookami - Pon 31 Maj, 2010 15:05 tobik312 - wątpię żeby ktokolwiek ściągał na ślepo, możesz umieścić przynajmniej jednego screena? Toż to 2 minuty roboty.tobik312 - Pon 31 Maj, 2010 15:09 Proszę a oto scren
Spoiler:
Yoroiookami - Pon 31 Maj, 2010 15:26 Wygląda nieźle, myślę że skorzystam z tego skryptu. :DIzaya - Pon 31 Maj, 2010 15:57 Temat postu: ...Czy da się zrobić tak by Credity = napisy końcowe były wyświetlane na końcu gry?
czyli po ekranie Game Over?
z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi tobik312 - Pon 31 Maj, 2010 16:27 Tak dało by się masz tu skrypt:
Spoiler:
Kod:
class Scene_Gameover
def main
@sprite = Sprite.new
@sprite.bitmap = RPG::Cache.gameover($data_system.gameover_name)
$game_system.bgm_play(nil)
$game_system.bgs_play(nil)
$game_system.me_play($data_system.gameover_me)
Graphics.transition(120)
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@sprite.bitmap.dispose
@sprite.dispose
Graphics.transition(40)
Graphics.freeze
if $BTEST
$scene = nil
end
end
def update
if Input.trigger?(Input::C)
$scene = Scene_Napisy.new
end
end
end
Wklej nad MainRave - Pon 31 Maj, 2010 16:48 A po co skrypt na taką p.i.e.r.d.o.ł.ę (swoją drogą to co za %#?* wrzucił to do wulgaryzmów, jak to wylgaryzmem nie jest?)? Przecież to można zrobić na zwyczajnych obrazkach, a jako, że mapa wtedy nie jest wyświetlana, to nie będzie lagować. Szybciej to się zrobi właśnie na zdarzeniach, bo później się człowiek dziwi że laguje albo wywala z gry. A jak się spojrzy w edytor skryptor, to tam napaćkane p.i.e.r.d.o.ł.y typu oświetlenie (nie wystarczy odpowiedni fog, ew. obrazek?), cienie (a bo do charsetu to nie można podczepić?) czy właśnie takie napisy końcowe (tutaj raczej lagować nie będzie, ale może wywalić z powodu niekompatybilności z innymi skryptami). Ja rozumiem jeszcze takie skrypty, które dodają funkcjonalność którą trudno (a na pewno z lagami) osiągnąć innymi sposobami jak np. ABS, CMS czy AMS (XP bez AMS-a się do niczego nie nadaje), ale żeby każdą p.i.e.r.d.o.ł.ę znalezioną w sieci wkładać do projektu?
Trochę używałem XP, więc co nieco wiem na ten temat.overhill - Pon 31 Maj, 2010 20:24
tobik312 napisał/a:
Tak dało by się masz tu skrypt:
Spoiler:
Kod:
class Scene_Gameover
def main
@sprite = Sprite.new
@sprite.bitmap = RPG::Cache.gameover($data_system.gameover_name)
$game_system.bgm_play(nil)
$game_system.bgs_play(nil)
$game_system.me_play($data_system.gameover_me)
Graphics.transition(120)
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@sprite.bitmap.dispose
@sprite.dispose
Graphics.transition(40)
Graphics.freeze
if $BTEST
$scene = nil
end
end
def update
if Input.trigger?(Input::C)
$scene = Scene_Napisy.new
end
end
end
Wklej nad Main
Co za idiotyzm.
Wystarczy po game overze wywołać skrypt. =OIzaya - Wto 01 Cze, 2010 14:24 Dzięki Tobik321, serio mi pomogłeś
[ Dodano: Pon 21 Cze, 2010 16:29 ]
Sorry, overhill ale w tych sprawach jesteś średniawy nie przyszło mi to do głowy Itaki - Pon 01 Lis, 2010 16:31 Dlaczego wyskakuje mi takie coś gdy chcę wyświetlić napisy??
Ayene - Pon 01 Lis, 2010 16:50 Tylko że skrypt nie ma 89 linijek... podaj co masz w 89 linijce skryptu?Itaki - Wto 02 Lis, 2010 12:03 @sprite.bitmap = Cache.system(@backgroundList[0])Ayene - Wto 02 Lis, 2010 13:02 Darkonix, co Ty masz za skrypt? To nie jest skrypt z tego tematu Moj - Czw 04 Lis, 2010 15:53 No ludzie wystarczy zrobić obrazek w Gimpie i po game over po prostu pokaż obrazek takie trudne ?kamillo112 - Czw 04 Lis, 2010 16:20
Moj napisał/a:
No ludzie wystarczy zrobić obrazek w Gimpie i po game over po prostu pokaż obrazek takie trudne ?
Po co w ogóle to napisałeś jak to i tak nie działa. Zanim coś napiszesz to sprawdź to a nie pisz bezsensownych odpowiedzi PaKiTos - Sob 13 Lis, 2010 10:15 jeśli chcecie napisy na początku:
WYWOLANIE_POD_KONIEC = Scene_End.new zmieniacie na WYWOLANIE_POD_KONIEC = Scene_Title.new
A w main Scene_Title.new zmieniacie na Scene_Napisy.new
Powinno chodzićpolak753 - Wto 17 Maj, 2011 15:31 Dał by ktoś demo??? bo ja jestem kompletnie zielony.polak753 - Wto 17 Maj, 2011 16:19 Sorki. już nie trzeba.Melvin - Wto 17 Maj, 2011 16:22
Cytat:
bo ja jestem kompletnie zielony.
Jak ja nienawidzę jak ktoś tak pisze! Jakbym takiego spotkał w szkole to bym mu chyba urwał członka! Ale nic... Mam nadzieję, że nasze drogi się nigdy nie skrzyżują...