UltimaForum

Wprowadzenie do RGSS/RGSS2 - Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowym

FilipsO - Czw 22 Lip, 2010 10:00
Temat postu: Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowym
Dziś zrobimy razem ze mną "errory" przed ekranem tytułowym.
No takie errory na niby oczywiście :-P Gra będzie działać.
Zaczynamy! Otwieramy main!
Wyświetla się nam coś takiego:
Spoiler:

#====================================================
# ■ Main
#------------------------------------------------------------------------------
#  各クラスの定義が終わった後、ここから実際の処理が始まります。
#=========================================================

begin

# This variable determines the default font type
$defaultfonttype = "Times New Roman"
# This variable determines the default font size
$defaultfontsize = 26

# トランジション準備
Graphics.freeze
# シーンオブジェクト (タイトル画面) を作成
$scene = Scene_Title.new
# $scene が有効な限り main メソッドを呼び出す
while $scene != nil
$scene.main
end
# フェードアウト
Graphics.transition(20)
rescue Errno::ENOENT
# 例外 Errno::ENOENT を補足
# ファイルがオープンできなかった場合、メッセージを表示して終了する
filename = $!.message.sub("Plik lub ścieżka nie istnieje ", "")
print("Brakuje pliku: #{filename} ")
end


Dobrze. Magiczna komenda której was naucze, nazywa się "print".
Możemy wyświetlić wiele rzeczy - zmienną globalną czy też
zwykły tekst. Ja nie zgłębiłem więcej zastosowań :-o
To będzie bardzo proste :-P
Najpierw zajmiemy się wyświetleniem tekstu.
Wystarczy komenda print("tekst").
Dobra, ale gdzie ją umieścić. Czekajcie, muszę się zastanowić.
Spróbujmy po

Kod:
 $scene = Scene_Title.new


17 linijka.
Więc po tym dodajemy komende:
print("Siema")
Nie pytajcie się mnie co ma być w nawiasie! No co?
Wpiszcie tam co chcecie :-P

Ale to jeszcze nie koniec waszej udręki :-P
Czas na MateMAtykę. Dobrze. Nie wiecie ile to 2+2.
Wiecie? No to sobie wyobraźcie że nie wiecie i RPG Maker
musi to za was obliczyć.
Wyobraziliście? Dobra. Zaczynamy.
Komenda dodawania nazywa sie:

Kod:
nazwazmiennej=2+2

Umieszczamy po
Kod:
 $scene = Scene_Title.new

17 linijka.
Siema usuwamy :-P
Ale nic sie nam nie wyświetla ;-(
Bo trzeba printa koledzy.
Robimy po tym:
Kod:
print(nazwazmiennej)

Niesamowite! Wyskakuje nam okienko z napisem
"4"! Jakie to wzruszające!
Ale teraz ostatnia porada:
Aby obliczyć inne liczby:
+ = +
- = -
: = /
* = *
No to pa :faja:

Ayene - Czw 22 Lip, 2010 10:07

Cytat:
Wyświetla się nam coś takiego

Wyświetla się, ale tylko w "polskiej" wersji RMXP. W angielskiej wersji nie ma zmiennych globalnych:
Kod:
$defaultfonttype = "Times New Roman"
$defaultfontsize = 26

FilipsO - Czw 22 Lip, 2010 10:12

Sorry. Nie mam angielskiej :-P
PaKiTos - Czw 22 Lip, 2010 11:05

troche z twierdzy skopnięte ale może być. 6/10
FilipsO - Czw 22 Lip, 2010 19:54

Z twierdzy się nauczyłem, fakt, ale tutek własny nie żadna przeróbka ;-)
Odświeżam :-P

Mikołaj - Sro 02 Mar, 2011 14:44

Może byc :->
The Big Master - Nie 27 Sty, 2013 20:50

Witaj przyjacielu tutek nawet fajny, ale widzę że nie daleś Screena z efektem końcowym, czy mógłbyś go umieścić???
spartanPAGE - Nie 27 Sty, 2013 20:55

@Up, nie ma co umieszczać, to tylko funkcja do wyświetlania :roll:
makerowiec64 - Pią 19 Kwi, 2013 19:13

Tut super!Fajnego "błęda" zrobiłem dzięki tobie!
:boogie: 10/10!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group