UltimaForum

Wsparcie [VX] - Losowy Event

irbis - Wto 17 Sie, 2010 19:03
Temat postu: Losowy Event
Witam raz jeszcze. tym razem mój problem dotyczy variables.

co chce osiągnąć:

jest sobie obiekt X (Event X). chce żeby efekt interakcji z nim był losowy. tzn
mam np event(resultat)
1,2,3,4 itd. każdy jest inny. Chciałbym jakoś zrobić by gra losowo wybrała jeden z eventów.

na przykładzie:
jest skrzynia A. chce żeby po kliknięciu na nią gracz dostał jeden losowo wybrany loot w postaci eventa, czyli

losowe znaleziska:
Event 1. napój
Event 2. miecz
Event 3. zbroja
Event 4. złoto

ma ktoś pomysł jak to w miarę bezboleśnie zrobić?

Sabikku - Wto 17 Sie, 2010 19:52

Po co to skrypcić :). Można sobie poradzić w inny sposób, całkowicie bezbolesny.
Wytłumaczę jak zrobić, jeśli nie zrozumiesz to mogę porobić screenshoty.

Robisz jedno zdarzenie. Strona pierwsza:
trigger Autostart (po lewej na dole), brak grafiki zdarzenia :), lista komend (po prawej):
Kod:
> ustaw zmienną [1] = losowo 1-4
> warunek: zmienna [1] jest równa 1
> > self switch (pl 'główny przełącznik' lol) A = ON
> koniec warunku
> warunek: zmienna [1] jest równa 2
> > self switch B = ON
> koniec warunku
> warunek: zmienna [1] jest równa 3
> > self switch C = ON
> koniec warunku
> warunek: zmienna [1] jest równa 4
> > self switch D = ON
> koniec warunku


Strona druga:
warunek uruchomienia strony (po lewej na górze) - self switch A włączony. Grafika zdarzenia - napój. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (wypijanie napoju :P?).
Strona trzecia:
warunek uruchomienia strony - self switch B włączony. Grafika zdarzenia - miecz. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (zdobywanie miecza?).
Strona czwarta:
warunek uruchomienia strony - self switch C włączony. Grafika zdarzenia - zbroja. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (zdobywanie zbroi?).
Strona piąta:
warunek uruchomienia strony - self switch D włączony. Grafika zdarzenia - złoto. Trigger naciśnięcie przycisku, lista komend dowolna (zdobywanie złota).

I to wszystko :), mam nadzieję że sobie poradzisz. W razie czego: www.rmxp.pl/encyklopedia - interfejs VX jest prawie identyczny.

irbis - Wto 17 Sie, 2010 20:27

bardzo ci dziękuje Sabi.
podziałało jak zaklęcie!

takie jeszcze pytanie: jaka jest różnica między Self-switchami a switchami? bo ja to zrobiłem na bazie switchów

Sabikku - Wto 17 Sie, 2010 20:58

Self switche działają niezależnie dla każdego zdarzenia --> każde zdarzenie ma własny 'zestaw' czterech self switchy. Normalne przełączniki działają globalnie --> dla każdego jest ten sam zestaw (zmieniając przełącznik w jednym zdarzeniu zmienisz we wszystkich). Mam nadzieję że rozumiesz.
irbis - Wto 17 Sie, 2010 21:02

emmm chyba nie.
radek02 - Wto 17 Sie, 2010 21:08

irbis, self switche ma 4 - 5 przełączników obowiązujących jeden event/zdarzenie . A switche używane są na każdej mapie . chyba teraz cpw , nie ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group