|
UltimaForum
|
|
Kącik Artystyczny - Primera Fantasia
Yoroiookami - Czw 02 Wrz, 2010 21:31 Temat postu: Primera Fantasia Gra ma tytuł Primera Fantasia i jest przeze mnie tworzona od ok. dwóch tygodni(nawet w tej chwili). Zwykle tworzę gry w XP, ale tą postanowiłem zrobić w Rpg Maker VX, po prostu wszystko jest w nim łatwiejsze i to dobry odpoczynek.
Mapki w VX tworzę po raz pierwszy(drugi licząc projekt który próbowałem zrobić pół roku temu i zaciąłem się właśnie na mapkach), dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli coś będzie nie tak
Ekhm...
Dom Bohatera
Przejście do piwnicy, łóżeczko, takie tam.
Miasto Amelandii (xD)
Całej mapy objąć rady nie dałem, a szkoda, bo w całości wygląda o wiele lepiej niż na tym obrazku.
Dalsze Miasto Amelandii
To co wyżej, to tylko sklepy. :P
Akademia Magii(Nawet nazwy jeszcze nie mam)
Na dole przeznaczone jest miejsce na treningi praktyczne magów, zajęcia teoretyczne/mniejsze ćwiczenia odbywają się w klasach.
Lochy(Areszt)
Nawet nie próbujcie kraść...
Sklep z Opancerzeniem
Z tyłu mieści się 'magazyn' :P nie zdziwcie się tą przestrzenią.
Kryjówka/Świątynia Władcy Demonów
Najnowsza mapka, jeszcze nie-dopracowana. xD
W grzę chcę dać całkiem sporą swobodę i mam nadzieję, że nawet jeżeli fabuła będzie do niczego, to przynajmniej mapy się wam spodobają
Proszę o konstruktywne komentarze, błagam, bez żadnych wypowiedzi typu "kufniane...1/10" xD
Sabikku - Czw 02 Wrz, 2010 21:34
Albo w lochach nie ma ścian, albo zapomniałeś o ludziach z przeciętną jasnością ekranui.
Yoroiookami - Czw 02 Wrz, 2010 21:36
Sabikku - to twój cały komentarz? xD Co to ma być?!
Lochy mają ściany, po prostu jest tam ciemno >_> jeżeli cię to uszczęśliwi to mogę ci dać wersję oświetloną.
xD poprawię...
cj2 - Pią 03 Wrz, 2010 13:29
Na 1 screenie popularny (nie)błąd gdyż niektórzy używają dachówek w domu, niektóry nie. I to populary błąd. Radze ci - popraw.
I wmontuj kominek w ścianę - niestety musisz lekko zniszczyć budynek, by wszedł komin
Yoroiookami - Pią 03 Wrz, 2010 14:51
jajco2 - a co mam zrobić zamiast dachówek, bo nie zrozumiałem? xD
Całość miała być perspektywą od góry, choć fakt że w piwnicy są te same dachówki.
Wiem, że powinna tam być podłoga, ale jeżeli będzie taka sama jak poprzednia - złączą się, a jeżeli będą inne - całość po prostu będzie źle wyglądała >_>
Nie wiem zresztą czy to taki poważny błąd, chodzi w końcu o ściany
Tak czy inaczej jak masz rozwiązanie, to podziel się xD
cj2 - Pią 03 Wrz, 2010 15:22
Te służą do robienia ścian np.: w domu
radek02 - Sob 04 Wrz, 2010 07:51
ymmm...jak na pierwsze mapki- ok. ale jak na człowieka , który wcześniej obcował makerem - nie najlepsze uwagi takie same co jajco2 , ale odemnie jedna rada - nie rób grupy sklepów w jednej częsci miasta , domy w 2 itd. ...nie zbyt to wygląda . to chyba wszystko .
Yoroiookami - Sob 04 Wrz, 2010 13:30
Cóż, mapy nigdy nie były moją mocną stroną, ale myślę że nie są najgorsze. :P
No i RPG Maker XP nieco różni się od VX, choć pewnie to przez ten mój problem z układaniem map xD uwierz mi, że to są jedne z najlepszych jakie zrobiłem.
A sklepy poprawię, bo faktycznie możesz mieć rację, niestety nie obejdzie się bez wyburzenia połowy miasta x/
Dzięki za rady ;)
Btw. naprawdę tak robi się ściany? Wcześniej wyglądały o niebo lepiej xD'
radek02 - Nie 05 Wrz, 2010 10:04
te u doła to wnętrza , u góry - "zewnętrza" :)
FireBlade - Nie 05 Wrz, 2010 16:31
Dobry wesoły kostek można ?
1.trochu pustego miejsca niewykorzystanego : d
2.Amelanduil ? shit ! ta nazwa .. mniejsza .. ten jest nawet niezły
ale więcej przestrzeni mogły zajmować drzewa : d wtedy było by ok
3.Akademia .. niezły motyw .. i dobrze wykonane .. ale mogłeś zrobić tak żeby ten budynek
nie był jedyny na mapie xd
4.Same 4 budynki ? lol .. kiepski pomysł i wykonanie ...
5.Lochy .. ścianę przykrywa czarny cień .. i słabo widać .. zmniejsz czerń i zwiększ widoczność
6.Sklep z opancerzeniem .. LOOOL! od kiedy skrzynie są bokami lady ? ... daj coś normalnego xd
7.Kiepskie wykonanie .. za dużo wolnego miejsca !
Yoroiookami - Nie 05 Wrz, 2010 16:36
Skrzynie nie mają być bokami lady, to zwykłe skrzynie w sklepie, po prostu tak ustawione. XD
...Co jest złego w umieszczeniu jednego budynku na mapie? >_>
A co do tych drzew na mapie drugiej...poważnie? Przecież to miasto, jeżeli postawię tam więcej drzew, to całość będzie wyglądało jak domy w lesie.
btw. dzięki za komentarz
Sabikku - Nie 05 Wrz, 2010 17:41
Dobra, tym razem czas na nieco konstruktywności.
Dach jako wierzch ścian w mapach wnętrz nie przeszkadza - o ile jego szerokość nie przekracza 1 kratki. Spójrz, jak to robił Karsznickus w swoim Kapturku. 1 kratka dachu i reszta pusta (czarna). Poza tym nie wygląda to realistycznie i niektórych może irytować, ale imo nie przeszkadza w grze, a wygląda schludnie.
Mapy wnętrz robisz stanowczo za duże. Przyjmij dewizę 'ciasnota jest wporzo'. Ciasne pomieszczenia wypełnione dodatkami wyglądają w porządku niezależnie od umiejętności mappingu.
Ogólnie imo popatrz jak robi wnętrza Karsznickus, bo robi w podobnym stylu, ale mniejsze i lepiej używa dachu.
Mapy zewnętrzne wyglądają źle, bo są miejscami za duże i za mało urozmaicone. Ten sam problem miałeś z rmxp. Jedyny dobrze wyglądający screen z zewnątrz to 'miasto amelandil'. W 'dalsze miasto...' brakuje właściwie tylko ścieżki, poza tym że domy za 'równiutko' poustawiane (im bardziej nierówno tym znowu lepiej wyglądają). Budynek w 'akademia magii' jest za duży, w vx się takich nie robi, bo wyglądają bardzo brzydko. Poza tym bruk za szeroki (wydaje się pusty) i to samo do tej piaskownicy nieco niżej (ogromna i pusta, unikaj tego). Czyli znowu za duża mapa ;).
PS Nie musisz dawać dużo drzew do miasta, ale trochę urozmaiceń, żeby wyglądało żywo.
Yoroiookami - Nie 05 Wrz, 2010 18:30
Dobra, dzięki Sabikku xD tym razem twoja wypowiedź bardzo pomaga i nie zniechęciła mnie do pracy :* Postaram się poprawić co się da.
[ Dodano: Sob 02 Paź, 2010 19:20 ]
Dobrze, czy źle? Chcę zrobić typowe miasto, które jest otoczone przez mury(?), ale nie jestem pewien, czy tak to powinno wyglądać xD
Oczywiście to tylko kawałek miasta, wolę spytać o ewentualne błędy >_>
|
|