UltimaForum

Kącik Artystyczny - System Craftingu na eventach

Darkfault - Sob 18 Wrz, 2010 19:43
Temat postu: System Craftingu na eventach
Witam :| Nie mogąc nigdzie znaleźć dobrego skryptu kowalstwa/alchemii postanowiłem, że sobie zeventuję jakiś [moim celem było podobieństwo do systemów craftingu w grze 'Legend of mana']

Proszę o wasze opinie i pomysły - na razie zaprojektowałem jedynie 'layout' systemu, sposób w jaki wyświetla i pobiera on dane; oraz ogólny sposób działania/tworzenia itemów.

Specjalne podziękowania dla sympatycznej Ayene, za wykopanie dla mnie tłumaczenia skryptu 'item select' <3


\cWybierz główny materiał:


\cWybrałeś \ii[\v[1]] \C[1] \ni[\v[1]]
\c[0]Wybierz dodatkowy materiał:



\cWybrałeś połączenie:\lb
\ii[\v[1]] \C[1] \ni[\v[1]] \c[0]z \ii[\v[2]] \C[1] \ni[\v[2]]\c[0]


CreeperCrisis - Sob 18 Wrz, 2010 21:05

Co do tego nie mam żadnych uwag. :-)

Lecz jedna rzecz mi się nie podoba. Lepiej wyglądałoby, gdybyś zamiast "windowskin" dałbyś puste tło. :-)

Darkfault - Sob 18 Wrz, 2010 21:13

Może. Niestety w skrypcie znalazłem jedynie coś takiego:

Kod:
    @item_window.opacity = 0
    @item_window.contents_opacity = 0


Z czego po ustawieniu pierwszego na 255 dalej widać okno, a nie widać przedmiotów; po ustawieniu drugiego na 255... nic się nie dzieje :|

A konfiguracji w tym skrypcie ni ma :|

Ayene - Nie 19 Wrz, 2010 08:58

ustawiając wartość opacity na 255 sprawiamy, że grafika jest widoczna, a wartość ta im bliżej zera, tym większa przezroczystość. Z "rodzajów" opacity jest jeszcze
Kod:
@item_window.back_opacity = 0

Może spróbuj tego... choć według mnie dobrze wygląda, że jest okienko ;-) Bardzo ładnie, uwielbiam tę czcionkę :-> A przede wszystkim system może być użyteczny.

Darkfault - Nie 19 Wrz, 2010 13:53

Na razie pomyślałem, że zedytuję plik MessageBack na jakiś ładny 'systemowy' i wszystkie systemowe wiadomości typu crafterka itp. będą w nim wyświetlane, żeby nie zlewało się z dialogami :|

Ayene, zaraz spróbuję - zobaczymy co z tego wyniknie :)

Edit:
Co do 'dima' systemowego nie wiem - może coś takiego? ;|



Edit2:
Ayene, mówiłem Ci już dzisiaj że jesteś boska? :|



Komenda zadziałała - czy o to chodziło panom, którzy twierdzili, że okienko brzydkie? Wg. mnie teraz jest mało czytelne [grafiki itemów mieszają się z podłożem - mapą] :|

CreeperCrisis - Nie 19 Wrz, 2010 15:03

dobra jak dałeś zielony wygląd lepiej wygląda ^^ Teraz możesz zostawić te zielone okienko. Jak tyś to zrobił ^^
Darkfault - Nie 19 Wrz, 2010 15:17

Uff :| A co do 'okienka' systemowego - jakieś uwagi? Nie za prosty? :| Brak ramki jest celowy ;|

[ Dodano: Nie 19 Wrz, 2010 17:04 ]
Oho, i całkiem nieźle się prezentuje jako podkład pod tabliczki informacyjne :|
[Jeśli będę chciał zatrzymać ten napis 'tabliczki', pewnie przerobię podkład żeby miał taką wypukłość na górze, jako tło tego małego napisu - nazwy 'zdarzenia', i w craftingu dam tam "Menu Kowalstwa/Alchemii", lub po prostu "Kuźnia/Pracownia Alchemiczna"] :O
Słodko. ;|




[ Dodano: Nie 19 Wrz, 2010 23:05 ]
EDIT:
No i dlatego lubię krytykę. Dzięki wam z rozpędu przerobiłem całkiem system wiadomości [graficznie oraz systemowo] i teraz wygląda bosko :|

Cyklop - Pon 20 Wrz, 2010 21:35

Kurka fajowo to wygląda :XD Masz zmysł estetyczny do tego stopnia, że zaczynam powątpiewać, czy mam do czynienia z facetem ;) Żart :D
Choć kody typu \ii[\v[1]] \C[1] \ni[\v[1]] \c[0]z \ii[\v[2]] \C[1] \ni[\v[2]]\c[0]
na pierwszy rzut oka przerażają, podejrzewam, że system sam w sobie trudny nie jest.
Pozdro.

Darkfault - Pon 20 Wrz, 2010 22:05

Dzięki :) Zmysł estetyczny - to fajnie wygląda z zewnątrz, ale często to dla mnie przekleństwo. Szczególnie jak np. 10 godzin pod rząd robię jedną mapę, bo 'coś tu nie pasuje'. I męczę, dręczę, przerabiam, aż będzie wg. mnie idealnie ;|

Te kody wyglądają ciężko, ale są naprawdę proste w użyciu - po prostu jak potrzebujesz danego kodu, wchodzisz do skryptu, wyszukujesz np. frazę "set font size" i przeskakuje Ci prosto do komendy - po pewnym czasie już się tych kodów używa odruchowo :)
Tyle, że sporo ich jest, ale to wielki plus, bo można z tekstem robić WSZYSTKO ^^

Tak apropo - ta mapka 'miasta' i opcje 'lizaj itp' to wsio robiony na szybko test podkładu pod tekst, tego w grze nie będzie ;|

To jest aktualna część miasta:



To tak na wszelki, żeby nikt mi się mappingu nie czepił, bo w tym temacie idzie o co innego :|

PS: To fragment mapy, stosuję 24x18
PS2: Zapomniałem mostu dodać :P
PS3: Jest fajną konsolą ;|


[ Dodano: Pon 20 Wrz, 2010 23:18 ]
A tak skoro przy mieście już jesteśmy - co sądzicie o takim layoucie głównego placu w mieście?


radek02 - Wto 21 Wrz, 2010 18:30

ujdzie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group