|
UltimaForum
|
|
Wsparcie [XP] - Parę prostych rzeczy
David - Pią 15 Paź, 2010 12:23 Temat postu: Parę prostych rzeczy A mianowicie, powinno to wyglądać jakoś tak:
Def Bohater ID w drużynie
MENU_COMMANDS << Poziom Bohatera, Doświadczenie (w %) HP, SP, Nazwa
End
Tylko nie wiem jak są te komendy...
Ayene - Pią 22 Paź, 2010 19:57
Możesz dokładniej wyjaśnić, o co chodzi? Ja przynajmniej nie za bardzo rozumiem.
Sabikku - Pią 22 Paź, 2010 20:38
Oj, MENU_COMMANDS jest stałą, więc nie przypiszesz jej niczego, co ma się zmieniać w ciągu gry (hp, sp itp). Pokaż cały kod Scene_Menu, bo modyfikacje trzeba dać przy tworzeniu @command_window, nie stałej o której wspomniałeś.
PS W większości zgadywałem o co ci chodzi xd... Mógłbyś pisać nieco konkretniej.
David - Sob 23 Paź, 2010 09:52
Def Bohater ID w drużynie
MENU_COMMANDS << Poziom Bohatera, Doświadczenie (w %) HP, SP, Nazwa
End
Dokłedniaj? Postaram się...
Jak ustawić:
Gdy bohater o danym ID jest w drużynie wyświetla się lista bohaterów, gdzie wyświetla się poziom bohatera, doświadczenie (w %), HP, SP, Nazwę bohatera (każdy bohater w 1 lini). A i jeszcze, żeby się włączało na $scene = Pokemony.new (czy jak to tam było poprawnie...)
Konrader97 - Sob 23 Paź, 2010 11:37
No to ustawiasz to na Warunkach. tylko potrzeby jest skrypt który pokazuje taką listę.
David - Pon 25 Paź, 2010 18:46
No właśnie i o taki skrypt kogoś proszę
Ayene - Pon 25 Paź, 2010 19:33
Cytat: | Gdy bohater o danym ID jest w drużynie |
Sprawdzanie, czy bohater o podanym ID jest w drużynie:
Kod: | for i in 0...$game_party.actors.size
actor = $game_party.actors[i]
if actor.id == ID
co ma być spełnione?!
end
end |
Listę bohaterów wraz z danymi możesz znaleźć w skrypcie domyślnym "Window_MenuStatus", np. fragment:
Kod: | for i in 0...$game_party.actors.size
x = 64
y = i * 116
actor = $game_party.actors[i]
draw_actor_graphic(actor, x - 40, y + 80)
draw_actor_name(actor, x, y)
draw_actor_class(actor, x + 144, y)
draw_actor_level(actor, x, y + 32)
draw_actor_state(actor, x + 90, y + 32)
draw_actor_exp(actor, x, y + 64)
draw_actor_hp(actor, x + 236, y + 32)
draw_actor_sp(actor, x + 236, y + 64)
end |
Wyświetla: grafikę, imię, klasę, level, status, doświadczenie, hp i sp...
David - Wto 26 Paź, 2010 14:34
To jak zrobić żeby to się wyświetlało z lewej gdy wejdę menu Bohaterowie (samo menu mam). A po wyjściu wracało do menu?
|
|