UltimaForum

Wsparcie [XP] - Parę prostych rzeczy

David - Pią 15 Paź, 2010 12:23
Temat postu: Parę prostych rzeczy
A mianowicie, powinno to wyglądać jakoś tak:

Def Bohater ID w drużynie
MENU_COMMANDS << Poziom Bohatera, Doświadczenie (w %) HP, SP, Nazwa
End

Tylko nie wiem jak są te komendy...

Ayene - Pią 22 Paź, 2010 19:57

Możesz dokładniej wyjaśnić, o co chodzi? Ja przynajmniej nie za bardzo rozumiem.
Sabikku - Pią 22 Paź, 2010 20:38

Oj, MENU_COMMANDS jest stałą, więc nie przypiszesz jej niczego, co ma się zmieniać w ciągu gry (hp, sp itp). Pokaż cały kod Scene_Menu, bo modyfikacje trzeba dać przy tworzeniu @command_window, nie stałej o której wspomniałeś.
PS W większości zgadywałem o co ci chodzi xd... Mógłbyś pisać nieco konkretniej.

David - Sob 23 Paź, 2010 09:52

Def Bohater ID w drużynie
MENU_COMMANDS << Poziom Bohatera, Doświadczenie (w %) HP, SP, Nazwa
End

Dokłedniaj? Postaram się...
Jak ustawić:
Gdy bohater o danym ID jest w drużynie wyświetla się lista bohaterów, gdzie wyświetla się poziom bohatera, doświadczenie (w %), HP, SP, Nazwę bohatera (każdy bohater w 1 lini). A i jeszcze, żeby się włączało na $scene = Pokemony.new (czy jak to tam było poprawnie...)

Konrader97 - Sob 23 Paź, 2010 11:37

No to ustawiasz to na Warunkach. tylko potrzeby jest skrypt który pokazuje taką listę.
David - Pon 25 Paź, 2010 18:46

No właśnie i o taki skrypt kogoś proszę
Ayene - Pon 25 Paź, 2010 19:33

Cytat:
Gdy bohater o danym ID jest w drużynie

Sprawdzanie, czy bohater o podanym ID jest w drużynie:
Kod:
for i in 0...$game_party.actors.size
actor = $game_party.actors[i]
if actor.id == ID
    co ma być spełnione?!
end
end


Listę bohaterów wraz z danymi możesz znaleźć w skrypcie domyślnym "Window_MenuStatus", np. fragment:
Kod:
for i in 0...$game_party.actors.size
      x = 64
      y = i * 116
      actor = $game_party.actors[i]
      draw_actor_graphic(actor, x - 40, y + 80)
      draw_actor_name(actor, x, y)
      draw_actor_class(actor, x + 144, y)
      draw_actor_level(actor, x, y + 32)
      draw_actor_state(actor, x + 90, y + 32)
      draw_actor_exp(actor, x, y + 64)
      draw_actor_hp(actor, x + 236, y + 32)
      draw_actor_sp(actor, x + 236, y + 64)
    end

Wyświetla: grafikę, imię, klasę, level, status, doświadczenie, hp i sp...

David - Wto 26 Paź, 2010 14:34

To jak zrobić żeby to się wyświetlało z lewej gdy wejdę menu Bohaterowie (samo menu mam). A po wyjściu wracało do menu?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group