FireBlade - Sob 23 Paź, 2010 11:43 Temat postu: Jak zawsze of corse pilny problemDobry wesoły kostek, można ?!
A więc jak zawsze of corse , proszę was hojni ultimowicze o wykonanie dla mnie tych kilku prac
których , ot co ! nie mogę zrobić ... (Przepraszam że aż 5 ale wiecie ... większości z tych prac nie umie sama zrobić albo próbowałam i mi się nie udało .... także mam nadzieję że nie denerwujcie się na mnie za to :( )
1/
Spoiler:
co zrobić aby np. po naciśnięciu ESC zamykało nam to okienko bo jak na razie
uruchamiam te okienko i nie mogę z niego wyjść .... oto skrypt :
Spoiler:
Kod:
###############################################################################
#
# ~~~~~ Copyright 2010 FireBlade~~~~~ #
# Skrypt na podsumowanie misji w VX By FireBlade ..
# Zapraszamy na http://Ultimateam.pl
################################################################################
#_______________________________________________________________________________#
class Window_okno <Window_Base
def initialize
super(-16,-16, 608, 540)
#_______________________Konfigurację __________________________________________#
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Tahoma" #Tachoma to nazwa czcionki .. .możemy ją zmienić
self.contents.font.size = 24 #Rozmiar czcionki
self.back_opacity = 0 # widocznośc tła
self.opacity=255 # Widocznośc okna
self.contents_opacity = 255 #Widocznośc zawartości
#_________________________Koniec konfiguracji___________________________________
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
weponbohatera = $game_variables[12]
weponwroga = $game_variables[13]
wepondruzyny = $game_variables[14]
wepontaylora = $game_variables[15]
self.contents.blt(0, 0, Cache.picture('Tlo.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416), 255)
if weponbohatera <= 10
self.contents.blt(96, 122, Cache.picture('Male-D.png'),Rect.new(0,0,98,113),255)
else
if weponbohatera <= 20
self.contents.blt(96, 122, Cache.picture('Male-C.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416), 255)
self.contents.draw_text(0,0,155,10, weponbohatera.to_s ,1 )
else
if weponbohatera <= 30
self.contents.blt(96, 122, Cache.picture('Male-B.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416), 255)
else
if weponbohatera <= 40
self.contents.blt(96, 122, Cache.picture('Male-A.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416), 255)
else
if weponbohatera <= 50
self.contents.blt(96, 122, Cache.picture('Male-S.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416), 255)
end
# Przeniesiona końcówka \/
end
end
end
end
# Przeniesiona końcówka /\
# \/ Teraz można to przesunąć 'w lewo' i oduzależnić od poprzednich warunków.
if weponwroga <= 10
self.contents.blt(141, 160, Cache.picture('Male-D.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if weponwroga <= 20
self.contents.blt(141, 160, Cache.picture('Male-C.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if weponwroga <= 30
self.contents.blt(141, 160, Cache.picture('Male-B.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if weponwroga <= 40
self.contents.blt(141, 160, Cache.picture('Male-A.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if weponwroga <= 50
self.contents.blt(141, 160, Cache.picture('Male-S.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
end
end
end
end
end
# /\
if wepondruzyny <= 10
self.contents.blt(229, 200, Cache.picture('Male-D.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepondruzyny <= 20
self.contents.blt(229, 200, Cache.picture('Male-C.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepondruzyny <= 30
self.contents.blt(229, 200, Cache.picture('Male-B.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepondruzyny<= 40
self.contents.blt(229, 200, Cache.picture('Male-A.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepondruzyny <= 50
self.contents.blt(229, 200, Cache.picture('Male-S.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
end
end
end
end
end
if wepontaylora <= 10
self.contents.blt(337, 177, Cache.picture('Wielkie-D.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepontaylora <= 20
self.contents.blt(337, 177, Cache.picture('Wielkie-C.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepontaylora <= 30
self.contents.blt(337, 177, Cache.picture('Wielkie-B.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepontaylora <= 40
self.contents.blt(337, 177, Cache.picture('Wielkie-A.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
else
if wepontaylora <= 50
self.contents.blt(337, 177, Cache.picture('Wielkie-S.png'), Rect.new(0, 0, 544, 416),255)
end
end
end
end
end
end
end
A no i jeszcze jedno jak zrobić by np. losowało nam obrazki np. A-C a pózniej
pokazywało obrazek wynikający ze zmiennej . Czyli np. warunek kiedy zmienna 15 jest równa 1 to pokazuje się obrazek "D" ale żeby przed tym losowało gdzieś z 4-5 obrazków i dopiero pokazało to "D"
A no i co zrobić by mieć opcje jak w Title ( Nowa gra itd.) tak samo 3 ? o treści :
dalej , misje , menu
2/
Spoiler:
Czy zrobiłby mi ktoś chary stewardessy i kapitana dowodzącymi samolotem ? :|
oraz wyobraźcie sobie że wchodzicie do samolotu ... i właśnie o taką mapkę
do RM VX bym prosiła :|
zrobiłam ją i wyszła tak :
Spoiler:
Więc rozumiecie ... błagam was :| pomóżcie !
3/
Spoiler:
Prosiła bym o mgłę/foga który by wyglądał jak na screenie czyli jak chmurki :
Czy zrobiłby mi ktoś przykładowe mapki miast z RTP z użyciem :
Title A i reszty oprócz TitleB bo mam tam pozmieniane :DDD
Oczywiście nagrody :
1 miejsce - 1 pomógł
2 miejsce - creditsy i reklamę konta na YouTube w moim kanale
3 miejsce - creditsy
4 miejsce - creditsy
Sorka że tak mało ale moge dać tylko 1 pomógł na 1 temat
Mam nadzieje że creditsy wystarczą :D zachęcam do pomocy !
Pozdrawiam FBICreeperCrisis - Sob 23 Paź, 2010 18:27 FireBlade - Sob 23 Paź, 2010 18:34 Crisis core masz pomógł :D czekam na resztę ;sAyene - Pon 25 Paź, 2010 20:06 1. Najlepiej żebyś tego typu rzeczy robiła w tzw. Scene... Spójrz na przykładową klasę, np. Scene_Menu. Masz tam taki warunek jak:
Kod:
if Input.trigger?(Input::B)
...
end
Deklaruje to, co się stanie, gdy zostanie wciśnięty ESC.
Jeśli chcesz, żeby coś losowało użyj:
rand(i)
które losuje liczbę od 0 do i.
Na przykład:
Kod:
z = rand(15)
if z== 1
@sprite = Sprite.new
@sprite.bitmap = Cache.picture("nazwa")
end
W folderze Graphics/Pictures umieść obrazki o nazwie:
"nazwa_Z", gdzie Z to cyfra od 0 do 15.
Czyli jak wylosuje 12 to wyświetli się obrazek "nazwa_12".FireBlade - Pon 25 Paź, 2010 21:07 Losowanie to jedno a żeby później usunęło ten obrazek i pokazało konkretny zawarty w warunku zmiennej to już inna bajka popracuję nad tymi losowaniami a do rozwiązania pozostały :4 ..
ale on chyba jest najmniej piorytetowyAyene - Pon 25 Paź, 2010 21:16 Na co i po co? Usunięcie obrazka to:
Kod:
@sprite.dispose if @sprite != nil
A obrazek ze zmiennej możesz dać na takiej samej zasadzie. Za zmienną nr 3 ($game_variables[3]) podstawi wartość 4, to wyświetli "nazwa_4".FireBlade - Pon 25 Paź, 2010 21:20 Siur , Zrobiłam żeby tam losowało i zmieniało zmienne a później wyświetlało obrazek który się pokaże jak zmienna 12 ma wartość 20 ... ale za hinki nie wiem czemu się na siebie nakładają ;<
jakoś spróbuję rozwiązać problem bardzo ci dziękuje za Pomoc Ayene .... na prawdę dużo 4-me zrobiłaś ;O ....Temat można - closed