UltimaForum

Pełne wersje gier [XP] - The bright side of life

noruj - Sob 20 Lis, 2010 19:11
Temat postu: The bright side of life
The Bright Side Of Life

Czas przejścia (wątek główny): około 2h.
Gatunek: Gra ekonomiczna, RPG.


http://www.speedyshare.com/files/25304743/drzewo.exe

Wątek główny
Drina mieszka z dala od miasta. Ceni sobie spokój i cisze. Pewnego razu beztroski żywot Drina zostaje przerwany przez jego przyjaciela Mavarina, który prosi bohatera o pomoc. Nasza postać wie, iż ów osobnik często wpada w tarapaty i to właśnie Drin jest osobą, która zwykle mu pomaga. Mavarin jak twierdzi, został oszukany przez urzędnika z miasta na sporą sumę pieniędzy. Sam musi zniknąć na jakiś czas, a nasz protagonista miałby przez ten czas zająć się domem bohatera i pomóc mu udowodnić, iż Aylon(bo tak się nazywa ów urzędnik) jest oszustem.



Ogólnie o grze:
Gra jest inspirowana mechaniką i po części klimatem Harvest Moona i atmosfery Gothica. Polega ona na tym, iż nasz bohater jako nowy przybywa do miasta z farmy( odwrócenie schematu z harvest moona)z pewnym zadaniem do wykonania. W grze rozwijamy się w zawodach, bierzemy udział w festiwalach, które odbywają się w różne dni, ulepszamy nasz dom, zdobywamy reputację w mieście i wiele innych. W grze mamy system dnia i nocy i dosyć żywe miasta(tak żywe jak mi się udało). To znaczy, że NPC nie stoją zawsze w jednym miejscu, tylko przemieszczają się po całym mieście, w zależności od tego co robią. Np. kowal po pracy idzie do karczmy u Mary, a alchemik Ivoj spotyka się z przyjacielem w mieście itd. Dodałem także system osiągnięć, który możemy oglądać w szafie w domu. Jest także wątek główny, o którym poniżej, to w sumie tyle. Co do Gothica, to zainspirował mnie do zrobienia żywego miasta. Dodałem także muzykę z tej gry. Gra ma raczej pozytywny klimat. Poza wątek głównym dialogi mogą być nieco infantylne i dziwnie radosne, ale to też jedna z cech Harvest Moona. Gra raczej nie ma zbyt wiele akcji, tylko na festynach to się zmienia, trzeba lubić taki spokojny, wręcz symulatorowy typ zabawy.

1)Praca
Aby mieć pieniądze na jedzenie, jak i inne przyjemności musimy pracować. W mieście rozwijają się trzy dziedziny zawodu: Kowalstwo, Alchemia i Łowiectwo.
To istotne, do którego z nich się przyłączymy. To, ile będziemy zarabiać zależne jest od tego, jak mocno jesteśmy zaawansowani w danej dziedzinie i jak mocno mamy rozwinięty atrybut odpowiadający danej pracy. Nawet, jeśli nasza postać będzie wiedzieć mnóstwo rzeczy o łowiectwie, ale jej zręczność będzie bardzo mała, to nie będzie mogła wykorzystać swojej wiedzy w praktyce i w rezultacie zarobi bardzo mało. Pracując możemy awansować na kolejne stanowiska zyskując tym samym reputację w mieście. Pieniądze można zdobywać też na inne sposoby.


2)Energia

Nasza postać ma określoną ilość energii, którą wykorzystuje przy pewnych czynnościach. Jeśli energia spada do zera, a my nadal chcemy coś zrobić, możemy ją odnowić na różne sposoby. Możemy udać się do karczmy i napić się zimnego piwa, które nieco polepszy naszą kondycję etc. Zawsze musisz mieć jedzenie w spiżarce, jeśli o tym zapomnisz twoja postać będzie zmęczona i głodna. Racji obiadowych nie można spożywać jak normalnych posiłków. Służą do tego " owoce ".


3) Reputacja, mieszkańcy i wydarzenia
Podczas gry będziesz zdobywać bądź tracić reputacje, co możesz zauważyć rozmawiając z mieszkańcami. Często będą oni gnać gdzieś przed siebie, dlatego zaczepianie ich na ulicy nie przyniesie skutków. Należy poznać mieszkańców, dowiedzieć się, co robią po pracy, gdzie lubią chodzić. W mieście regularnie odbywają się specjalne wydarzenia takie jak konkurs piwa czy inne. Opłaca się brać w nich udział, gdyż dostarczają rozrywki, ale także złota i reputacji. Swój poziom społeczny możesz sprawdzić np. w ratuszu.

Screeny:




Podziękowania dla Snickersa za beta-testy, Kamikadze za QTE i Dantego za chęci : P.

Squall - Sob 20 Lis, 2010 19:37

Zapowiada się ciekawie :) Zaraz zobaczymy...(Jak przejdę to napiszę więcej :-) z opisu mnie zaciekawiło) Więc muszę przetestować.
FilipsO - Sob 20 Lis, 2010 20:19

Pograłem i nie znalazłem żadnych questów a po całym mieście szukałem :roll:
I jak tu zarobić albo coś fajnego porobić?

Squall - Sob 20 Lis, 2010 20:27

Hmm takie sobie trochę pograłem i yhm...ten no nie wiem jakoś mnie nie wciągnęło :lol: Nie wiem może później gra się rozkręca? A po opisie bardzo dobrze się zapowiadało...
noruj - Nie 21 Lis, 2010 12:05

Taką rozgrywkę trzeba lubić. To nie jest liniowy RPG, tylko coś w rodzaju symulatora.
FilipsO, polecam przeczytać temat. Dowiesz się wszystkiego.

PaKiTos - Nie 21 Lis, 2010 12:49

Wow, super gra. Musiałeś się napracować :-P
9/10, bo trochę to nudne:
Sklep > Praca > Spać
Chociaż dałeś konkursy by to wzbogacić :-D
Wciągnęło mnie :-)
Cytat:
I jak tu zarobić albo coś fajnego porobić?

Idź podszkol sobie np zręczność do 3, popracuj trochę jako np. łowca ( na początku będzie premia 0 ale potem już sporo zarobisz )

Squall - Nie 21 Lis, 2010 13:00

noruj napisał/a:
Taką rozgrywkę trzeba lubić. To nie jest liniowy RPG, tylko coś w rodzaju symulatora.
FilipsO, polecam przeczytać temat. Dowiesz się wszystkiego.


Rozumiem :-) Po prostu nie przypadło mi do gustu...to tylko takie moje skromne zdanie :) Ja raczej nie przepadam za symulacjami :-)

noruj - Nie 21 Lis, 2010 13:05

Cytat:
Sklep > Praca > Spać
Chociaż dałeś konkursy by to wzbogacić :-D
Wciągnęło mnie

Dziękuję i masz tam inne opcje:
Kiedy jesteś obywatelem możesz iść do salonu gier.
Możesz hodować zwierzę, kupować rzeczy do domu itd

PaKiTos - Nie 21 Lis, 2010 13:21

Cytat:
Kiedy jesteś obywatelem możesz iść do salonu gier.

A gdzie on? ;p Szkoda że nie ma żadnej mapy miasta ( czy jest? )
Cytat:
Możesz hodować zwierzę, kupować rzeczy do domu itd

Już kupiłem kilka rzeczy :)

noruj - Nie 21 Lis, 2010 13:38

Na placu ćwiczebnym, po prawej stronie.

niedługo wrzucę wersję poprawioną, bo jest kilka błędów
(są tabliczki)

PaKiTos - Nie 21 Lis, 2010 13:46

Aha, dzięki :P
Lol, w konkursie tańca jak przegrasz rundę to nie można wyjść

noruj - Nie 21 Lis, 2010 14:34

O tych błędach między innymi mówiłem.
Będzie to poprawione.
A tymczasem postaraj się wygrać bo to bardzo łatwe : )

Unnamed - Nie 21 Lis, 2010 15:01

Gra srednia, nic nadzwyczajnego. Moim rowniez skromnym zdaniem to taka imitacja, wersja delta harvest moona, wielce odlegla od oryginalu.
noruj - Nie 21 Lis, 2010 15:23

w grze jest kilka błędów, więc tych co grają proszę o poczekanie. Niedługo zapodam dobrą wersją.

Unnamed: Ta gra nie ma być o zgrozo jakąś podróbką harvest moona. Jest tworzona pod inspiracją harvest moona.

Unnamed - Nie 21 Lis, 2010 15:38

Badz co badz ale w kazdym razie gra w moim odczuciu nadzwyczajniej w swiecie jest po prostu nudna
FilipsO - Nie 21 Lis, 2010 15:45

Konkurs tańca jest koszmarnie trudny. Podaj kroki mary.
noruj - Nie 21 Lis, 2010 15:47

Skok, w gore, w dol, skok, w lewo, w prawo, skok
noruj - Nie 21 Lis, 2010 16:47

Nowa wersja, wystarczy podmienić zapisy.
http://www.speedyshare.co...4915/drzewo.exe
Proszę moderatora o edycję w pierwszym poście (chodzi o link)

FilipsO - Nie 21 Lis, 2010 18:37

Tych eventów "z listów" jest za mało i powtarzają się co rok. Mogę ci podrzucić pomysły
może do drugiej części lub nowej edycjii tej.

noruj - Nie 21 Lis, 2010 19:54

Tak powtarzają się, to w każdym razie tylko dodatki.
Anyway, to mała gra.

FilipsO - Nie 21 Lis, 2010 20:05

Ale jak chcesz to mogę dorobić wyścigi konne nawet do części 2.
Fajnie by było gdyby ukazała się "dwójka". Mógłbym też podać dodatkowe
pomysły na special events.

noruj - Nie 21 Lis, 2010 20:11

No to rób, wydawaj grę, przecież chciałem też zmobilizować innych, ale swojej narazie nie będę ulepszał. Czemu?
1- Bo musiałbym wszystko zmieniać. Takie konie to nowe budynki i osoby zajmujące się końmi, a to już dużo roboty, bo jak można zauważyć 1 mieszkaniec u mnie ma kilkanaście eventów itd. (nie wspominając o festiwalach)
2- To miała być krótka gra dla przyjemności. Mam swoje Agnosco i to tym naprawdę się zajmuje : )
Ale rób, zrób taką grę to chętnie pogram i pościgam się na tych koniach ; )



Co do części drugiej( nie ogarniam, bo gadamy na dwóch forach xD)
to może ją kiedyś zrobię, ale na razie tego nie przewiduję : )

Yoroiookami - Pon 22 Lis, 2010 00:49

Rozpiszę się nieco :mrgreen:

Gra prezentuje się bardzo ładnie pod względem grafiki, mappingu, oraz samego systemu gry, najlepszy jednak do tej pory jest nastrój. Muzyka, dobre efekty świetlne i naprawdę dużo możliwości sprawia, że nie chce mi się odchodzić od komputera. Za pierwszym razem gdy odpaliłem grę pomyślałem "O, dobra...mamy coś bardziej rozbudowanego...pewnie i tak zaraz mi się znudzi", no ale się pomyliłem. Gram w to już trochę czasu i jak na razie nie zamierzam przestać. Gra faktycznie w stylu przypomina nieco Gothica, jest to jednak bardzo duży plus, bo uwielbiam tą grę. Podoba mi się, że nie ma z góry określonej fabuły. :mrgreen:
Myślę że projekt jest świetny, szkoda tylko że nie rozwinąłeś go do maksimum, bo byłoby to coś naprawdę wciągającego. Jedynym minusem jest chyba tylko prostota mappingu, wiele osób przyczepiłoby się o to że mapa nie jest 'zapchana' tym wszystkim.
Jak na razie moje plany to przejście kilku zawodów :I potem się zobaczy czy odkryję coś nowego. :taniec:

noruj - Pon 22 Lis, 2010 18:52

Dzięki za konkretny komentarz.
Mogę podrzucić ci parę pomysłów, jest salon gier, można hodować zwierzę czy ulepszać dom : )

Yoroiookami - Pon 22 Lis, 2010 18:54

Noruj - jak możesz prześlij mi kilka sztuczek na PW :mrgreen:
Konkretnie chodzi o to jak dostać się do salonu :I bo wygląda na to że utknąłem w martwym punkcie, a raczej nie mogę znaleźć czegoś konkretnego. :x

PaKiTos - Pon 22 Lis, 2010 19:23

Jak jest plac ćwiczeń to obok masz domek. Są niewidzialne drzwi ( musisz znaleść ) i masz salon gier
Yoroiookami - Pon 22 Lis, 2010 20:32

Wiem że są tam drzwi, ale dostępne jest tylko dla obywateli >_>
-------
Dobra, wiem już wszystko ^^

noruj - Pon 22 Lis, 2010 21:08

Ten domek jest pokazany od boku.
Nie graj w grę 3 od końca bo ma buga(2 pojedynek).


Aby zdobyć reputacje pracuj i bierz udział w festiwalach.

Yoroiookami - Wto 23 Lis, 2010 14:34

Noruj - pobrałem najnowszą wersję i doszedłem do tańca, druga runda się zacina z jakiegoś powodu >_>'
noruj - Wto 23 Lis, 2010 16:49

Kojarzę to i nie ogarniam co to powoduje, a najlepsze jest to, że ten błąd nie wystepuje za każdym razem. 0.0
Yoroiookami - Wto 23 Lis, 2010 16:52

:I być może zmienna na której to ustawiłeś(skok) miała za dużą wartość i postać wyskoczyłaby przez mapę, stąd ta zwiecha xD ale pewności nie mam, tylko zgaduję.
noruj - Wto 23 Lis, 2010 17:54

Nie xD. Tam są chyba 3 możliwości skoku.
Słabo, średnio, dobrze(wygrana).
Może spróbuj tylko kilka razy enter nacisnąć.

SonyPL - Pon 20 Lut, 2012 11:43

Link padł...
Dodasz nowy??

Rahim - Wto 06 Mar, 2012 14:17

SonyPL napisał/a:
Link padł...
Dodasz nowy??


Proszę o to samo :)

sirbiroes - Pią 02 Lis, 2012 20:22

Link wygasł, proszę o zamieszczenie nowego.
noruj - Pią 02 Lis, 2012 20:49

http://tsukuru.pl/index.p...rightsideoflife

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group