UltimaForum

Śmietnik - Manic Digger - darmowy klon [?] Minecrafta

Rave - Pon 18 Kwi, 2011 19:08
Temat postu: Manic Digger - darmowy klon [?] Minecrafta
No więc od razu mówię, że się w to jeszcze nie zagłębiałem, ale sądząc po screenach i opisach na Wiki projektu (szczególnie takich jak "everything what you'll face in game is build by players") wygląda to na darmowy klon MC.

Więcej będę mógł napisać jak w to trochę pogram a oto strona projektu: http://manicdigger.sourceforge.net/news/

Sabikku - Wto 19 Kwi, 2011 02:30

Aktualna wersja: v0.3.
Świetna inicjatywa, bo darmowe, ale wciąż mają jeszcze dużo pracy. Jak dla mnie, na razie nie warto ogarniać, lepiej poczekać na jakąś stabilną wersję.

CrasheR - Wto 19 Kwi, 2011 10:22

Po screenach wydaje mnie się, że w tej grze się tylko buduje :P
FireBlade - Wto 19 Kwi, 2011 12:20

CrasheR napisał/a:
Po screenach wydaje mnie się, że w tej grze się tylko buduje :P

Muszę Cię zdziwić ... NIE :>
Albo ktoś podrabia minecrafta albo notch o tym nie wie ...
ech wezmę to w swoje spokojne ręce ... nie powiem osoba ze mnie dosyć kontaktowa ;)

Rave - Wto 19 Kwi, 2011 13:02

Nie, Manic Digger jest napisany w C# podczas gdy minecraft jest w Javie więc to nie jest tylko podróbka z pomocą dekompilatora Javy. Zresztą Notch ma dość luźny stosunek do piractwa (czytałem gdzieś z nim wywiad na ten temat) choć byłby głupcem gdyby MC przed piraceniem nie zabezpieczył. Jest też entuzjastą open-source i gdzieś nawet przyznawał że po jakimś czasie otworzy źródła MineCrafta (zarówno serwera jak i klienta) tylko nie pamiętam na jakiej licencji - BSD czy GPL (obie nie wykluczają zarabiania na grze różnica jest tylko taka że przy GPL musisz udostępnić źródła gry/programu. Źródła, czyli możesz je zrobić takie, że wymagają preparowania przez jakiś program który tylko autor posiada i ew. entuzjastom darmowego samodzielnie skompilowanego softu nic po tym nie będzie, przy BSD zaś owszem źródła możesz udostępnić ale możesz je w każdej chwili wycofać i ponownie zamknąć program jak coś pójdzie nie tak).
CrasheR - Wto 19 Kwi, 2011 13:47

Ściągnąłem tą grę i powiem, że nie ma ekwipunku, nie da się umrzeć. Nie ma potworów :P Masz tylko podstawowe itemki na przyciskach 1-9 :P W MC gram od jakiegoś czasu i powiem tak. Teren idealnie jak minecraft nawet takie same sterowanie :P Jedynie woda wygląda troszkę inaczej ;]

FireBlade napisał/a:
Muszę Cię zdziwić ... NIE :>


Tu mówisz o minecraft czy tej podróbie?

FireBlade - Wto 19 Kwi, 2011 14:20

CrasheR napisał/a:
Ściągnąłem tą grę i powiem, że nie ma ekwipunku, nie da się umrzeć. Nie ma potworów :P Masz tylko podstawowe itemki na przyciskach 1-9 :P W MC gram od jakiegoś czasu i powiem tak. Teren idealnie jak minecraft nawet takie same sterowanie :P Jedynie woda wygląda troszkę inaczej ;]

FireBlade napisał/a:
Muszę Cię zdziwić ... NIE :>


Tu mówisz o minecraft czy tej podróbie?

Chodziło mi o to że w oryginalnym minecrafcie nie da się tylko budować, ale i kopać : ]

CrasheR - Wto 19 Kwi, 2011 14:26

FireBlade, Rozwalać potworki :P Budować meble, przedmioty codziennego użytku, a nawet nosić lawę w wiadrze(Nie wiem jakim cudem) :P
Rave - Wto 19 Kwi, 2011 15:47

Crasher, są potworki, może po prostu nie trafiłeś na serw z potworkami albo nie oddaliłeś się wystarczająco daleko aby takowe napotkać (tu masz listę serwów jak coś). Po za tym pamiętaj że to dopiero wersja 0.3 (i tak jak na taki numerek to sporo tam jest wbudowane) a samo MD zostało stworzone później niż Minecraft (chociaż dzięki otwartym źródłom pewnie w którymś momencie przegoni MC).
CrasheR - Wto 19 Kwi, 2011 15:55

Rave, Może i masz racje, ale każdy kto chociaż raz zagrał w MC będzie oczekiwał od MD czegoś więcej niż miał MC :P Inaczej wróci do MC. Z własnego doświadczenia powiem, że MD nie wygląda źle, na można nawet rzec, że wygląda lepiej niż MC, który ma zbyt widoczne piksele(Nom, ale może to dlatego, że ta gra jest stworzona z pikseli :P) Przydało być się w MD coś w stylu ekwipunku, aby można było zmienić choć kolor materiału, z którego budujemy :P Mam jeszcze jedno pytanie. Ten MD ma być tylko symulatorem budowy? Czy jak MC Survival Game? Co do server. Włączyłem tryb singleplayer :P
Rave - Czw 21 Kwi, 2011 18:05

No to tu potworków nie uświadczysz... W SP ciągle nie jest to wbudowane gdyż SP zwyczajnie łączy się z wbudowanym serwerem po localhoście (znaczy najpierw odpala serwer lokalny później grę) a potworki są realizowane po stronie serwerowej. Natomiast istnieją one jedynie w specjalnej testowej wersji serwera która czasem umie wywalić z gry. Oczywiście serwer dalej działa ale powoduje błąd typu nullpointer exception, którego exe (tak się autor tej gry nazywa, wiem, durna ksywa) nie może jeszcze wyłapać a z tego co mi na skype mówił wina jest raczej po stronie serwera, gdyż stabilny bez potworów nie crashuje gry.

Chyba nie muszę tłumaczyć czym by się włączenie niestabilnego kodu do gry skończyło?

A co do tego co brakuje w MD a co jest w MC, to skrzyknij paru kumpli którzy znają C# i niech napiszą brakujące elementy kodu. Jestem pewien, że Exe to doceni.

//edit: A co do gry, to pograłem nieco i jestem zadowolony. Musiałem ściągać całe Mono (odpowiednik .NET dla Linuksa, co ciekawe wspierany przez M$ - chyba jedna z niewielu rzeczy jakie ta firma zrobiła dobrze), ale udało się. Aktualnie buduję sobie zamek w trybie SP, bo multi na razie nie udało się odpalić ale staram się.

//edit #2: A dodatkowe itemki są pod przyciskiem B.

Rave - Wto 24 Maj, 2011 04:29

Nie-spamowy bump, bo mam coś do dodania ;).

Otóż właśnie odpaliłem sobie najnowszego builda MD i muszę powiedzieć że jestem zaskoczony. Pozytywnie zaskoczony. Naprawdę exe się postarał i MD jest coraz ładniejszy i ogólnie lepszy jeśli chodzi o gameplay. Wprawdzie "rozlewająca się woda" pojawiła się już parę buildów temu, jednak dopiero teraz miałem okazję ją przetestować i sprawuje się coraz lepiej. Ogólnie exe planuje zrobić z MD MMORPG (oczywiście zachowując funkcje sandboksowe), więc dział do którego dałem ten temat coraz bardziej odpowiedni ;-) . Za kilka wersji ma być dostępne skryptowanie co oznacza jeszcze większą kontrolę nad swoim serwerem.

Odnośnie najnowszego buildu zaś to teraz można podmienić po stronie serwera całą grafikę gry u podłączających się graczy (wcześniej można było podmienić tylko grafikę terenu, teraz wszystko, łącznie z hudem) a nawet model gracza (chociaż tu nie jestem pewien czy już w tej czy dopiero w następnym buildzie).

CrasheR - Sob 28 Maj, 2011 10:22

Rave, Ty się troszkę na MD znasz. Miałem formata i chętnie pograł bym w MD, ale kiedy go zainstaluję i próbuję włączyć wyskakuje błąd, a mianowicie "Aplikacja nie została właściwie zainicjowana (0xc0000135). " O co chodzi ?
Rave - Wto 31 Maj, 2011 11:11

Musisz mieć .NET Framework aby to uruchomić. Jeszcze zapytam się exe'a o wersję, ale myślę że albo 3.5 albo 4.0.
CrasheR - Czw 09 Cze, 2011 11:13

Rave, Dopiero zauważyłem tego posta :P Dzięki wielkie teraz mogę wrócić do świata klocków. Muahahaha :mrgreen:
Mikisi - Czw 09 Cze, 2011 20:25

"Unable to find version of the runtime to run this aplication"

A chciałem wypróbować. xP Co z tym zrobić, wie ktoś? :D

Rave - Sob 11 Cze, 2011 10:00

Zobacz mój poprzedni post dla Crashera. Musisz mieć .NET, chociaż nie wiem którą wersję.

Ponadto radzę ściągnąć build z 1 czerwca ( http://manicdigger.sourceforge.net/nightly ), zawiera on bowiem wreszcie drzwi i działające (chociaż jeszcze niezbyt fajnie) TNT.

CrasheR - Sob 11 Cze, 2011 10:08

Mikisi napisał/a:
"Unable to find version of the runtime to run this aplication"


Ja mam zainstalowane .Net Fremework 4.0 i wyskakuje ten sam błąd.


Sprawdzę zaraz czy działa na 3.5 .



Edit:

Działa na 3.5 :jupi:
Ta nowa wersja jest boska :P Idę grać;]

Rave - Sob 11 Cze, 2011 11:39

Crasher, jak masz wersję z czerwca, to mógłbyś ustawić serwer (opis jak to zrobić jest na wiki MD)? Bo jest strasznie mało (a właściwie żadnego) serwów do tej wersji.
Malian - Sob 11 Cze, 2011 23:46

Rave, wiesz może gdzie znajdują się wszystkie Ore w trybie SP?
PaC - Nie 12 Cze, 2011 07:21

Pobrałem, zainstalowałem zrobiłem konto i nic! chce pograć single player i ciągle pisze mi " Connect..." nie próbowałem jeszcze na mp zara editne i wam napiszę.

EDIT :

Multi tez nie działa.

EDIT2:
Działa!! Wcześniej ściągnąłem jakąś starą wersję ;]

Rave - Pon 13 Cze, 2011 00:22

@Malian: Nie wiem, bo mapki są generowane losowo. :-)
Malian - Pon 13 Cze, 2011 01:25

Rave, już nawet znalazłem, prosto pod moim domkiem!
Z drugiej strony: pobrałem wczoraj minecrafta i wygląda na to, że MD jest nieco trudniejsze i prymitywniejsze, ale w końcu to jego początki. ;-)

Rave - Wto 14 Cze, 2011 14:08

Malian, a którą wersję pobrałeś? "Oficjalkę" z lutego, czy najnowszy build zpierwszego czerwca? Bo w tej z czerwca jest ogromny postęp w stosunku do tej z lutego (właśnie próbuję nakłonić exe'a na ircu aby wypuścił nową, bo różnice są już zbyt duże). Różnice w stosunku do tej z lutego są następujące:

-Lepsze inventory i fajny ekran tytułowy (+pomniejsze zmiany graficzne)
-Przelewająca się woda (w lutowej wersji jak usuniesz blok pod wodą to go nie zaleje, tutaj tak. Nadal nie jest to tak jak być powinno, ale niedługo powinno się poprawić dzięki współpracy z autorami LiquidCubed)
-Drzwi (wcześniej można było mieć co najwyżej dziurę w ścianie)
-Dynamit (ułatwia tworzenie jaskiń)
-"Zdrowie" bloków (już nie idą na jednego hita)
-Brak trybu creative (nielimitowane bloki) :-( . Na szczęście to jest open-source więc po prostu ściągnąłem źródła i dopisałem odpowiednią funkcjonalność, a exe dzięki moim łatkom powinien dodać to do następnego buildu. Jak coś to tutaj macie zmodyfikowane binarki MD z przywróconym trybem creative: http://dl.dropbox.com/u/2...06-01Binary.zip (jakby railsy, tzn. tory znikały z inventory po postawieniu na mapie to dajcie znać - było z nimi trochę kłopotów, ale myślę że jest ok).

Ogólnie taki postęp w kilka miesięcy robi wrażenie, szczególnie że exe zrobił właściwie cały kod z nieliczną pomocą takich osób jak ja, monaiz, czy Maniacal.Digger (inni koderzy). Cieszy mnie też fakt że w następnej wersji będzie dodany lepszy generator świata który wreszcie będzie robił klify i jaskinie.

Rave - Sob 02 Lip, 2011 23:58

W najnowszym Nightly Buildzie (2011-07-01) dodane zostały potworki, kilka wersji wcześniej nowy worldgen.
Rave - Sro 20 Lip, 2011 21:14

Z powodu tego, że zauważyłem kilka serwerów o polsko brzmiących nazwach (w tym o jakże inteligentnej "Manic CHCE MI SIĘ SIKU" - mówię poważnie) działających na przestarzałej wersji (2011-02-12), proszę ich autorów (o ile ktoś z Ultimy prowadzi takowy) o aktualizację tych serwerów do najnowszego nightly buildu, którym jest 2011-07-14. Jest co prawda trochę wolniejszy i czasem przy łączu <1Mbps laguje, ale w zamian otrzymujecie nowy generator świata co najmniej tak dobry jak minecraftowski (jaskinie, klify, itd.) oraz potworki (chociaż na razie nie za wiele możecie im zrobić).
mlynarz - Nie 18 Wrz, 2011 19:48

Wole minecrafta nie lubie jego kopi ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group