UltimaForum

Wsparcie [XP] - Zmiana wyglądu okien

Kongo21 - Czw 12 Maj, 2011 21:10
Temat postu: Zmiana wyglądu okien
Potrzebuję jakiejś pomocy odnośnie okienek typu czary, ekwpunek (plecak) by jako tło był obrazek, który ja wstawie :]. I 2 rzecz :
Czy ktoś by mi mógł napisać skrypt (za co byłbym wdzięczny), który podczas wywołania uruchamia sklep ALE sklep z umiejętnościami ! Można je kupić po cenie jaką ustalę. I gdy nauczymy się umiejętności by niemożna jej uczyć w nieskończoność (najlepiej jak kupimy to umiejętność z okna znika)

Ayene - Czw 12 Maj, 2011 21:35

Odnośnie sklepu z umiejętnościami, sprawdź może ten skrypt :arrow: http://www.rmxpunlimited....item/skill-shop

Tło obrazkowe najlepiej zrobić w klasie Scene, np. Scene_Skill (umiejętności w menu), Scene_Equip (ekwipunek). Pokażę jak wstawić obrazek na przykładzie klasy Scene_Menu.

W definicji "def main" na początku wpisz:
Kod:
@background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture("NAZWA")

Gdzie "NAZWA" to nazwa obrazka wrzuconego do folderu Graphics/Pictures (pamiętaj o cudzysłowie)

Na końcu tej definicji (przed end) należy wpisać:
Kod:
@background.bitmap.dispose
@background.dispose


Następnie wszystkim wgrywanym oknom trzeba ustawić przezroczystość.
Pierwsze okno to:
Kod:
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])

wystarczy pod tą linijką wpisać:
Kod:
@command_window.opacity = 0

i tak z następnymi, czyli:
Kod:
@playtime_window = Window_PlayTime.new

pod linijką:
Kod:
@playtime_window.opacity = 0

Mam nadzieję, że wyczujesz schemat.

Kongo21 - Czw 12 Maj, 2011 21:46

Dzięki Ayane. A wiesz może jak zmienić piosenke graną w menu (menu - ten ekran, który mamy przy włączeniu gry)na własną. Dla przykładu mamy go :
Projekt/Audio/BGM/X.mp3

Melvin - Czw 12 Maj, 2011 21:52

Dadabase >>> System >>> Title BGM
Kongo21 - Czw 12 Maj, 2011 22:02

A i jeszcze jedno (niemoge edytować posta wyżej :/)
Ja powrzucałem to :

@background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture("background.jpg")
do tych wszystkich scene co miałem (oczywiście jeśli znalazło definicje main) powklejałem to i działa dobrze. A co do tych Window to się jutro pobawie bo jutro muszę jeszcze iść do szkoły ;pp. A tam gdzie wpisałaś :
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])
to 160 to jest stopień przeźroczystości (od 0 do 255 ?). A no i jak dam to to rozumiem, że to do głównego czyli do Window.
a tą resztę to już po kolei do np. Window_Skill itd. ?

@Melvin
0.0 Zapomniałem o tym ;pp
To jeszcze rozkmiń to :
jak dałem w ekranie powitalnym inna grafikę to musiałem ją wsadzić pod tą samą nazwą jak jest Title standardowy i chciałbym zmienić na inną nazwę ale niewiem jak by czytało ją. Mam 001-Title01.jpg a chciałbym np. Logo.jpg

Melvin - Czw 12 Maj, 2011 22:09

Nie rozumiem Cię. To 160 to chyba wielkość okna. Nie wiem, bo nie korzystam ze standardowego menu :-P

@ Database >>> System >>> Title Graphic

Ayene - Czw 12 Maj, 2011 22:11

Liczba 160 to dokładnie szerokość okna.
Kongo21 - Czw 12 Maj, 2011 22:12

Człowieku ty mnie gasisz w 1 zdaniu... :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group