UltimaForum

Zapowiedzi gier i dema [2k/2k3] - RUNO

RealFear - Pią 13 Maj, 2011 20:37
Temat postu: RUNO
RUNO

Maker: 2k3 z PowerMode
Szacowany czas ukończenia: Początek Czerwca 2011.

Słowo od autora:
Jeśli szukacie kolejnej epickiej gry, to możecie od razu zamknąć ten temat. Gra Runo, jest prostą klimatyczną grą rpg, opartą o grafiki FFV i FFIV. Niezbyt długą, więc szanse na jej ukończenie są dość wysokie. Miałem w ogóle nie prezentować zapowiedzi, a zaskoczyć od razu grą, ale po prostu mi się nudziło.

Fabuła:
Trudno tutaj cokolwiek napisać, by nie napisać od razu wszystkiego. Kierujemy losami młodego złodziejaszka, który podczas swojej długiej wędrówki spotyka na drodze co raz to dziwniejszych bohaterów z którymi ramię w ramię będzie pokonywał kolejne zastępy wrogów. Wszystko na pozór proste, z biegiem czasu wydaję się co raz mocniej skomplikowane, by na końcu znów ułożyć się w jedną, spójną całość.

Mechanika:
W grze praktycznie tylko walczymy. Każda walka poprzedzona jest cut-scenką, właśnie w taki sposób odkrywamy kolejne elementy układanki, jaką jest fabuła. Przed każdą walką możemy zapisać grę, albo ewentualnie pozmieniać ustawienie, ekwipunek naszych bohaterów. W jednym zdaniu przygotować ich do nadchodzących batalii. Po pojedynku pojawia nam się ekran, gdzie z pośród 3 skrzynek wybieramy jedną, która jest naszą nagrodą za wygraną walkę.

Dodatkowe elementy:
- Zdarzeniówka na system skanowania
- Zdarzeniówka na tzw. limit breaks
- Zdarzeniówka na system kradzieży
- Zdarzeniówka na umiejętności zależne od przedmiotów
- Zdarzeniówka na bestiariusz

Screeny:
Spoiler:



Pierwsza lokacja

I znowu, pierwsza lokacja

Wspomniany wcześniej system wybierania nagród

Początek 2 lokacji

Tak wygląda walka.

Skan podczas walki



Czekam na Wasze uwagi...

Prometherion - Sob 14 Maj, 2011 09:11

Ciężko cokolwiek powiedzieć. Gra oparta wyłącznie na walce i ciekawej fabule może okazać się dobra.

Wszystko zależy od fabuły, której de facto praktycznie nie zdradziłeś.
Wg mnie najważniejszą częścią będą walki. Pozostaje tylko pytanie jak będą się rozgrywać, czy zostaną odpowiednio wyważone.

Mógłbyś powiedzieć coś więcej o świecie gry.

Odnośnie dodatków podoba mi się pomysł na bestiariusz i system skakania. Oprawa graficzna jest dobra, mnie nie razi. Czekam na kolejne informacje.

Sabikku - Sob 14 Maj, 2011 12:30

Zapowiada się bardzo klimatycznie. Już po screenach można być pewnym, że walka będzie rozbudowana i dopracana, ale trudno powiedzieć cokolwiek o fabule. Wiesz, w takich grach cutscenki powinny zachęcać do kolejnych walk, więc są dość ważne.

No nic, na razie masz chyba mało (2 lokacje?), więc uzbrajam się w cierpliwość na pełniaka.

RealFear - Sob 14 Maj, 2011 14:51

Cytat:
No nic, na razie masz chyba mało (2 lokacje?), więc uzbrajam się w cierpliwość na pełniaka.

Można powiedzieć, że mam mało lokacji :), ale akurat w tej grze budowanie mapek i składanie dialogów to dużo mniej pracy, niż tworzenie wszystkich "zdarzeniówek", po to żeby trochę rozbudować system walki, jak zresztą Sabikku trafnie zauważył ;p
Zresztą tak jak wspomniałem gra nie będzie zbyt długa.

Prócz opinii czekam oczywiście na wszelkiego rodzaju propozycje, Wasze pomysły odnośnie gry.

Ayene - Pon 16 Maj, 2011 11:56

Gra jak znalazł dla mnie :aww: Szczerze pisząc zawsze w grach wolałam dynamiczną rozgrywkę, która poprzeplatana jest jedynie znikomą ilością scenek fabularnych, niż półgodzinne przewijanie zazwyczaj nużących dialogów :->

Mógłbyś jednak coś więcej napisać. Nie tyle o fabule co realiach świata?! Runo... rozumiem, że takie leśne runo :-P Ale co to za świat? Chyba że ma być tak tajemniczo ;-)

Wizualnie gra prezentuje się bardzo dobrze. A ten status 'Normal'... może warto by zmienić na polsko-brzmiący, chyba że to skrót od 'normalny' :->

Pozdrawiam.

RealFear - Pon 16 Maj, 2011 16:48

Cytat:
A ten status 'Normal'... może warto by zmienić na polsko-brzmiący, chyba że to skrót od 'normalny'

Oczywiście będzie zmiana na "Normalny", nie zauważyłem tego wcześniej, a translacją zajmę się na samym końcu :p

Cytat:
Mógłbyś jednak coś więcej napisać. Nie tyle o fabule co realiach świata?! Runo... rozumiem, że takie leśne runo :-P Ale co to za świat? Chyba że ma być tak tajemniczo

Runo jako artefakt, niekoniecznie leśny ;)

Co do świata... Cóż typowe, oklepane, Tolkienowskie fantasy z tym wyjątkiem, że z moją małą koncepcją świata :) Widoczny podział na ludzi uparcie wierzących w siłę stali i elfów korzystających z magii. 4 wielkie rody sprawujące pieczę nad ludźmi i Wielka Królowa Elfów, dająca nadzieję i siłę dla jej podopiecznych.

Bardzo ogólnikowo, ale na razie nie widzę potrzeby rozbudowywania świata przedstawionego w grze, oczywiście postaram się, aby lokacje oddawały klimat świata, i grający dowiedzieli się jak najwięcej na temat lokacji po których będą kroczyć, a niektóre smaczki odnośnie świata mogli wyłapywać w dialogach bohaterów, opowieściach z ich przeżyć.

Cóż, chyba tak to wygląda :)

kocham_spamthir - Sob 27 Sie, 2011 12:15

Gra mi wygląda na lekkie kesro stylu rozgrywki i grafiki gry już mówię, którą sam reklamowałem na tsukuru u jest nią heros realm. (Prawdopodobnie też powyciągałeś z niej grafiki, które łatwo poznać. Szukanie popularności na popularności znanej gry na rma. Sama gra być może będzie choć niezła, ale samo poejście wydaje się śmieszne z racji, że nie pochwałałeś heros realm, a tu nagle robisz grę, która wygląda na jej ksero...
Amelanduil - Sob 27 Sie, 2011 14:52

RealFear napisał/a:
Runo jako artefakt

To wtedy złote runo? ^^
Mitologia się kłania.

RMSmak - Pon 24 Paź, 2011 00:08

Co z tą grą ? Premiera miała być w czerwcu.
Kasia13 - Pon 07 Lis, 2011 03:44

bardzo bym chciała w to zagrać :>
RealFear - Pon 05 Gru, 2011 14:23

O formę Runa, to się nie martwcie, przecież wszystko to moja inwencja twórcza...

@kocham_spamthir: do prowokacji, też trzeba mieć spryt ;)

Cytat:
Co z tą grą ? Premiera miała być w czerwcu.

Miała, miała, ale wyszło, jak wyszło, bardziej się nad wszystkim rozwodziłem na tsukuru.pl, ale gra wyjdzie, po prostu z opóźnieniem.

Sporo w projekcie się pozmieniało, dokładam, screeny z teraźniejszego etapu prac...
Spoiler:






(jeszcze bez ramek)

Vrona - Pon 05 Gru, 2011 14:56

Póki co - jest gitnie!

Ramki ładne. Podobają mi się postacie. Mapping też - tilsety ładnie dobrane.Podobają mi się mgiełki.Do czego się przyczepię?Do tego,że w walce w lesie na planszy nie mgły, ale to taki bajer ;-) .

tracersgta - Pon 05 Gru, 2011 15:16

Na jednym screenie jest po polsku, a na drugim po angielsku... W walce ;-)
RealFear - Pon 05 Gru, 2011 15:52

Tak, bo akurat spolszczaniem gry się zająłem niedawno, a niektóre screeny mają już kilka tygodni :)

Co do mgły w walce, to faktycznie, jest sposób, aby to zrobić. Może dodam mgłę do teł podczas walk, analogicznie z różnymi innymi efektami z mapek w tłach walk.

Oblivia - Czw 08 Gru, 2011 13:23

Jak zazwyczaj nie grywam w produkcje z pod 2k3, tak dla "RUNO" zrobię wyjątek. Oby nie było to jedynie "lanie wody", jak zapowiedzi w GF-ach.
AI-RPG - Pią 09 Gru, 2011 02:02

Chce w to grać.
RealFear - Pon 30 Sty, 2012 00:49

Projekt żyje moi drodzy, bo już kilka osób mnie wypytuje na PW (pozdrawiam :D). Może prace nie idą w zastraszającym tempie, ale powolutku dalej tworzę projekt. Itak nie wyrobiłem się na GF'y, to teraz też wolę się nie spieszyć, żeby nie wydać na świat wcześniaka, zabugowanego w dodatku ;)

Cóż mogę dodać... obecnie pracuję nad tym:



...a tu mamy to, jak będzie wyglądać walka. Z góry przepraszam na NAPRAWDĘ tandetną jakość filmiku, podziękowania dla Windows Movie Makera I (bez service packa na XP, jak żyć?)
http://www.youtube.com/wa...feature=mh_lolz

Ayene - Pon 30 Sty, 2012 11:09

Skoro wypytują na PW, to tylko pozazdrościć takiego "fanostwa" :aww:
Obejrzałam filmik, dobry z niego teaser ;-) Chciałoby się zagrać w coś w tych klimatach, trzeba jeszcze (w smutku) poczekać. Co tu dużo pisać, zaprezentowane fragmenty gry robią wrażenie. Czekam na więcej ;-)

RealFear - Wto 07 Lut, 2012 04:35

Dzięki wszystkim za coś od siebie, i zapraszam do wypisywania pomysłów, przemyśleń odnośnie gry :)
Swoją drogą, title w moich grach nigdy zbyt ambitne nie były i przyznaję się, że jakoś akurat na nie, pomysłów mi brakuje, więc zrobiłem coś prostego, mam nadzieję, że jakość liter Was nie odrzuci, ale tak już w 2k3 jest, że te obrazki i panoramy wyglądają tam, jak wyglądają.


Finalna wersja, muzyka do titla też już gotowa ;)

PS: System trofeów gotowy =D

Ayene - Wto 07 Lut, 2012 10:48

Jakość liter jest w porządku, gorzej z rozpowszechnioną już czcionką DarkCrystal ;-) Powyższy title bez niej były dużo delikatniejszy, a tak wygląda jakbyś ładny i ciekawy obraz, umieścił w czarnej i grubej ramce. ;-)
Swoją drogą zauważyłam, że wielu mężczyznom tego typu "mieszane kompozycje" się podobają... pewnie to dlatego, że są z Marsa :roll: Pozdrawiam :->

Leoś - Pon 13 Lut, 2012 13:37

A mi się zdaje, że title jest okej. Ładna zielonowłosa kobitka i wyrazista czcionka. Podobają mi się wyjątkowo screenshot'y w poście z 30 stycznia. Wyglądają dziwnie dobrze jak na tego Maker'a. Powodzenia :D
RealFear - Pon 05 Mar, 2012 23:20

Cytat:
Jakość liter jest w porządku, gorzej z rozpowszechnioną już czcionką DarkCrystal ;-) Powyższy title bez niej były dużo delikatniejszy, a tak wygląda jakbyś ładny i ciekawy obraz, umieścił w czarnej i grubej ramce.

Słuchaj ludzi, powiadają :)





Cytat:
Podobają mi się wyjątkowo screenshot'y w poście z 30 stycznia. Wyglądają dziwnie dobrze jak na tego Maker'a.

Ważne ile wkładasz pracy w projekt, maker nie ma znaczenia ;)

Dzięki za dobre słowa i czekam na kolejne komentarze, chociaż na temat projektów z 2k i 2k3 wypowiada się mało userów.

Ayene - Wto 06 Mar, 2012 23:38

Pewnie znajdzie się osoba, która napisze, że tamta czcionka lepsza, ale według mnie jest o niebo lepiej. Jest delikatnie, czytelnie, szczególnie widoczne jest to na drugim screenie. Jestem pozytywnie zaskoczona zmianą :aww: Również mam nadzieję, że w temacie wypowie się więcej osób. Pozdrawiam.
RalofTemerczyk - Sro 04 Kwi, 2012 18:33

Czekam na tą grę, czekam. Co do Nicka, wygląda on jak Link z Zeldy.
RealFear - Sro 25 Kwi, 2012 17:16

To Nick z FFV, a przynajmniej jego sprite ;)

Udźwiękowienie gry już gotowe :) Ogólnie myślę, że kawałki jakie wybrałem mogą wielu ludzi zaskoczyć, bo brzmieniowo to odrywa się od całego kanonu średniowiecznych fantasy :)

Leci screen...


I druga sprawa, trochę mnie smuci, że już dawno nie widziałem na forum, żadnej aktywności moich przyszłych testerów ;p

Finwe - Sro 25 Kwi, 2012 17:36

To ja mogę być beta-testerem :-)
Tak to poczekam, zobaczę jak będzie.

Rouch - Wto 09 Kwi, 2013 12:46

Sory za necro, ale co z grą? Ostatni zrzut jest miodny, zwłaszcza sprity wrogów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group