|
UltimaForum
|
|
Kącik Artystyczny - Niesamowita Galeria Darkusia
Darkfault - Sob 04 Cze, 2011 23:54 Temat postu: Niesamowita Galeria Darkusia Hejka jajki.
Nie byłem pewien, gdzie umieścić niniejszy temat [Tutaj / Inne Prace], zdecydowałem się jednak umieścić go tu, jako że mapy będą najpewniej w jakiś sposób użyte w moim projekcie 'Melodia'.
First things first. Parallaxem bawię się od wieków, jednak zwykle były to zabawy w przesuwanie/recolor/obracanie przedmiotów na mapach. Wszystko dalej było kratkowane.
Spiąłem się jednak, znalazłem kilka fajnych tutoriali na obcojęzycznym forum i zabrałem się do ćwiczeń.
Wyniki mojej 'nauki' ujrzeć a ocenić, dane będzie w niniejszym temacie.
Krótkie wyjaśnienie:
W moich projektach [lokacji] używał będę od teraz wszelkich dobrodziejstw GIMP'a, nie tylko kopiowania/zmieniania wielkości/ucinania. Wiele z technik dopiero ćwiczę, dlatego proszę o konstruktywną krytykę.
Na początek najpierwsza próba, sam podkład bez detali.
Zmieniłem tu trawę, wygląd ścieżek oraz dodałem kilka cieni.
Zedytowałem również ściany i dachy domków.
Uwagi:
- Wszystko robiłem 'na szybko', bo byłem ciekaw efektu [jestem niecierpliwy :<]
- Kolorki trawy jak i jej 'sprite' są testowe - planuję umieścić w grze 'animację' trawy poruszanej wiatrem, o ile nie będzie to za mocno lagować. Nie zajmie to wcale dużo czasu.
- Nie, nie porywam się 'z motyką na słońce'. Przy odpowiedniej technice i przestrzeganiu kilku prostych zasad, powyższą lokację wykonać można w mniej niż pół godziny - mi zajęło to troszkę dłużej z powodu eksperymentowania.
Będę wdzięczny za komentarze - 10/10 mile widziane [jestem zdzirą na oklaski.]
Proszę nie komentować tego, że mapa jest pusta - jak już wspominałem, to tylko testy 'podstaw'.
Edit:
Po lewej jest jednokratkowy, pionowy 'pasek' nieobrobionej ścieżki i trawy dla porównania.
Zostawiłem go CELOWO.
[Tak naprawdę go nie zauważyłem, bo pasek narzędziowy w gimpie mi przesłonił D:]
Malian - Nie 05 Cze, 2011 00:33
Domyślam się, że to wszystko było robione warstwami, tzn. trawa -> ścieżka -> płoty i mury -> ściany -> dachy (przy czym "->" to wyższa warstwa). Tak robiłeś?
Feniks - Nie 05 Cze, 2011 01:02
uczepiłbym się tylko domków, nie podoba mi się ich ułożenie, ale mapa ma klimat ogólnie mi się podoba :)
Darkfault - Nie 05 Cze, 2011 12:06
Malian napisał/a: | Domyślam się, że to wszystko było robione warstwami, tzn. trawa -> ścieżka -> płoty i mury -> ściany -> dachy (przy czym "->" to wyższa warstwa). Tak robiłeś? |
Mniej więcej. Nigdy nie pracuje bez warstw, zbyt trudno wtedy poprawiać szczegóły. :<
DarknessXIII napisał/a: | uczepiłbym się tylko domków, nie podoba mi się ich ułożenie, ale mapa ma klimat ogólnie mi się podoba :) |
Jak wspominałem, mappingu nie oceniamy :)
Machnąłem je byle gdzie, to pierwsza tego typu mapka więc śpieszno mi było zobaczyć, jak to będzie wyglądać :)
shiwt - Nie 05 Cze, 2011 12:10
fajna ścieżka.
Darkfault - Nie 05 Cze, 2011 12:21
PS. Obrazek najlepiej otworzyć w nowej karcie, bo to forum je skurczyło i nic nie widać.
Darkfault - Pon 13 Cze, 2011 20:20
No i kolejna mapka - najprawdopodobniej taka prosta 'mini wioska' w okolicy domu bohatera.
Projekt:
Prawie ukończone tło [jeszcze bez cieni]:
Zepsułem z cieniami - narysowałem je bezpośrednio na podkładzie, zamiast na nowej warstwie i potem nie mogłem rozmyć. Kulki takie znaczy wyszły :<
Darkfault - Czw 16 Cze, 2011 22:01
Dodane drzewka i inne badziewie.
Rzepola. Maah!
Skok przez płot
Majty suszą
Rębacz
RMSmak - Pią 17 Cze, 2011 11:12
Ustawione rozrzucone elementy vxa.
Nie wiem o co ci chodzi
Darkfault - Pią 17 Cze, 2011 13:08
RMSmak napisał/a: | Ustawione rozrzucone elementy vxa.
Nie wiem o co ci chodzi |
To hybryda.
Gimpowane mapy + Elementy wmappowane w VX'ie, żebym nie musiał się bawić dodatkowymi obrazkami.
Czyli ani pełne mappowanie w VX'ie, ani pełne mappowanie przy pomocy panoram.
Taka mieszanka rozumiesz. Dostaję większość plusów z obydwu sposobów i minimum minusów.
RMSmak - Pią 17 Cze, 2011 19:58
A to takie buty.
shiwt - Pią 17 Cze, 2011 23:11
No, muszę przyznać, że na prawdę świetne mapki :]
Darkfault - Sob 18 Cze, 2011 10:04
Dzięki.
Będę wdzięczny za wytknięcie błędów/propozycje co zmienić.
Propozycje nie muszą być 'proste'. W Gimpie mogę wszystko, łącznie z wieloklatkowymi animacjami trawy, cieni itp. [nad tym się zastanawiam, jeśli opracuję jakoś prosty sposób realistycznego animowania roślin, który nie będzie zżerał 50% czasu spędzonego nad mapą, być może i to wprowadzę]
Jak dla mnie mapy są piękne, a to dlatego, że sam je zrobiłem.
To znaczy, nie jestem obiektywny.
Dlatego tak ważne są dla mnie wasze opinie 'z zewnątrz'
shiwt - Sob 18 Cze, 2011 16:27
znając życie to wprowadzenie wiatru zżerało by dużo FPS. Poza tym to zbędny bajer, szkoda zabawy (i FPSów).
Darkfault - Sob 18 Cze, 2011 17:26
Najpewniej tak.
A chciałbym uniknąć lagów, poza tym przy 4-klatkowych animacjach rozmiar folderu z mapami rośnie czterokrotnie :<
Angius - Nie 19 Cze, 2011 02:26
Ja bym ograniczył to przyciemnianie dachów, a także uważał z mieszaniem trawa-droga, bo kilka pojedynczych "źdźbeł" często pojawia się ni stąd ni zowąd na środku ścieżki.
A przede wszystkim ograniczyłbym pisanie każdego posta pogrubioną czcionką, mamy nawet o tym zapis w regulaminie, wiesz?
Darkfault - Nie 19 Cze, 2011 02:42
Angius napisał/a: | Ja bym ograniczył to przyciemnianie dachów, a także uważał z mieszaniem trawa-droga, bo kilka pojedynczych "źdźbeł" często pojawia się ni stąd ni zowąd na środku ścieżki.
A przede wszystkim ograniczyłbym pisanie każdego posta pogrubioną czcionką, mamy nawet o tym zapis w regulaminie, wiesz? |
Mógłbyś coś więcej powiedzieć o dachach? Co jest z nimi nie tak?
Pojedyncze źdźbła pojawiają się, owszem - ale staram się je usuwać jak widzę :)
Myślałem, że te które zostały aż tak nie odstają, ale zaraz usunę i zobaczę jak to będzie wyglądać.
Co do pisania pogrubioną czcionką - przyzwyczajenie, wybacz.
Angius - Nie 19 Cze, 2011 02:47
Dachy... Cóż, ja bym na warstwie z przyciemnieniem dał więcej gaussa, na oko około 15-stu i mieszanie zmienił na twarde lub miękkie światło, jak trzeba to i krycie zmienił. Wydają mi się te cienie za ostre, ale to może tylko subiektywne odczucie.
A skoro zdałeś sobie już sprawę z tego, że piszesz pogrubioną czcionką, to łaskawie nie klikałbyś tego guziczka z literką B?
Pkt. 36 Regulaminu Forum:
Cytat: | Zabronione jest przesadne formatowanie tekstu. |
Darkfault - Nie 19 Cze, 2011 02:57
Angius napisał/a: | Dachy... Cóż, ja bym na warstwie z przyciemnieniem dał więcej gaussa, na oko około 15-stu i mieszanie zmienił na twarde lub miękkie światło, jak trzeba to i krycie zmienił. Wydają mi się te cienie za ostre, ale to może tylko subiektywne odczucie.
A skoro zdałeś sobie już sprawę z tego, że piszesz pogrubioną czcionką, to łaskawie nie klikałbyś tego guziczka z literką B?
Pkt. 36 Regulaminu Forum:
Cytat: | Zabronione jest przesadne formatowanie tekstu. |
|
To rozumiem. Dzięki, spróbuję tak - zobaczymy jak wyjdzie.
Ja zawsze z cieniami mam taki problem, że albo dam za ostry, bo wydaje mi się, że go nie widać / albo za miękki, bo wydaje mi się, że odstaje za mocno.
Być może jak dam więcej gaussa wyjdzie trochę lepiej.
Co do regulaminu - ten punkt jest niejasny według mnie [ja bym pod niego podciągnął zmianę grubości i koloru co literkę, jakieś wielkie czcionki, czy krzykliwe kolory, a nie zwykłe pogrubienie], ale w porządku.
Postaram się tu nie używać bolda, skoro przeszkadza. :<
|
|