filipek32 - Wto 21 Cze, 2011 21:06 Temat postu: Vampyr ABSAesen - Sro 22 Cze, 2011 07:10 Też go znalazłem dziś rano nie było to trudne na stronie http://rmrk.net/index.php
Zajęło mi to dokładnie ok. 5 min ale masz pomógł ponieważ duża ilość osób będzie z niego korzystać (tak myślę).
Na tej stronie znalazłem też 2
Crissaegrim ABS 2.0.5
link; http://rmrk.net/index.php/topic,31076.0.html - bardziej jak dla mnie skomplikowany.
pozdrawiam.
Dołączam się do prośby filipek32Aesen - Sro 22 Cze, 2011 07:19 Ja poszperałem w skrypcie i udało się
Oto skrypt myślę że masz potrzebne grafiki.
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Vampyr HUD
#==============================================================================
# Switch ID that show or hide the HUD
OnOff_Switch = 0
# Text displayed on skills window
Show_Skills = true
Skills_Text = "Skills"
# Text displayed on items window
Show_Items = true
Items_Text = "Items"
# Text displayed on ammunitions window
Show_Ammos = true
Ammo_Text = "Ammo"
# The name of the font
Font_Name = Font.default_name
# The size of the font
Font_Size = 16
#------------------------------------------------------------------------------
if Vampyr_Kernel.enabled?("Vampyr SBABS")
#------------------------------------------------------------------------------
Vampyr_Kernel.register("Vampyr HUD", 1.1, "12/06/2009")
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
class Vampyr_HUD2 < Sprite
def update
super
self.visible = (OnOff_Switch <= 0 or $game_switches[OnOff_Switch])
update_opacity
refresh if something_changed?
end
def refresh
@actor = $game_party.members[0]
return if @actor == nil
@hotkeys = {}
@actor.item_hotkeys.each { |k, v| @hotkeys[k] = v }
self.bitmap.clear
self.bitmap.blt(0, 10, @bg, @bg.rect)
draw_items
end
def draw_items
count = 0
@actor.item_hotkeys.sort.each { |key, value|
next if value.nil?
item = $data_items[value]
next if item.nil?
draw_icon(item.icon_index, 32*count+4, 14)
self.bitmap.draw_outlined_text(32*count, self.bitmap.height-Font_Size, 32, Font_Size, Keys.name(key), 1)
count += 1
}
self.bitmap.draw_outlined_text(0, 0, self.bitmap.width, Font_Size, Items_Text, 1)
end
def something_changed?
return false if $game_party.members.size <= 0
return true if @actor != $game_party.members[0]
return true if @hotkeys.to_s != @actor.item_hotkeys.to_s
return false
end
def update_opacity
if $game_player.screen_x >= (Graphics.width-self.bitmap.width-16) and $game_player.screen_y <= (self.bitmap.height+16)
self.opacity -= 10
elsif self.opacity < 255
self.opacity += 10
end
end
def dispose
self.bitmap.dispose
super
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Spriteset_Map
alias vampyr_hud_initialize initialize
alias vampyr_hud_update update
alias vampyr_hud_dispose dispose
def initialize
$vampyr_hud2 = Vampyr_HUD2.new(@viewport3) if Show_Ammos
$vampyr_hud3 = Vampyr_HUD3.new(@viewport3) if Show_Skills
$vampyr_hud4 = Vampyr_HUD4.new(@viewport3) if Show_Items
vampyr_hud_initialize
end
def update
vampyr_hud_update
$vampyr_hud2.update if Show_Ammos
$vampyr_hud3.update if Show_Skills
$vampyr_hud4.update if Show_Items
end
def dispose
vampyr_hud_dispose
$vampyr_hud2.dispose if Show_Ammos
$vampyr_hud3.dispose if Show_Skills
$vampyr_hud4.dispose if Show_Items
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
end
Sam nie znam się na skryptach lecz trochę pogrzebać w skrypcie i masz udało się
Usunąłem linijki chyba hud1 i działa.
Liczę na Pomógł
Mam prośbę czy ktoś przerobi mi to by działało bez SBABS i tych innych.filipek32 - Sro 22 Cze, 2011 10:45 A gdzie mam to wkleic??:> bo zamieniłem z Requim HUD ;]Aesen - Sro 22 Cze, 2011 20:24 Chyba za Vampyr HP Bar ale nie jesten pewień.
Czy ktoś może zamieniń ten HUD by działał bez SBS Vampyre i tych innych, bo jak normalnie wrzucam to bład.
Że wklejam do nowego projektu i działa oto skrypt:
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Vampyr HUD
#==============================================================================
# Switch ID that show or hide the HUD
OnOff_Switch = 0
# Text displayed on skills window
Show_Skills = true
Skills_Text = "Skills"
# Text displayed on items window
Show_Items = true
Items_Text = "Items"
# Text displayed on ammunitions window
Show_Ammos = true
Ammo_Text = "Ammo"
# The name of the font
Font_Name = Font.default_name
# The size of the font
Font_Size = 16
#------------------------------------------------------------------------------
if Vampyr_Kernel.enabled?("Vampyr SBABS")
#------------------------------------------------------------------------------
Vampyr_Kernel.register("Vampyr HUD", 1.1, "12/06/2009")
#------------------------------------------------------------------------------
class Vampyr_HUD1 < Sprite
def draw_hpbar(actor, x, y)
self.bitmap.draw_outlined_text(x, y, 24, Font_Size, Vocab::hp_a)
rect = Rect.new(0, 0, @hpbar.width*actor.hp/actor.maxhp, @hpbar.height)
self.bitmap.blt(x+24, y, @base, @base.rect)
self.bitmap.blt(x+24, y, @hpbar, rect)
end
def draw_mpbar(actor, x, y)
self.bitmap.draw_outlined_text(x, y, 24, Font_Size, Vocab::mp_a)
rect = Rect.new(0, 0, @mpbar.width*actor.mp/actor.maxmp, @mpbar.height)
self.bitmap.blt(x+24, y, @base, @base.rect)
self.bitmap.blt(x+24, y, @mpbar, rect)
end
def draw_expbar(actor, x, y)
self.bitmap.draw_outlined_text(x, y, 24, Font_Size, "Exp")
rect = Rect.new(0, 0, @expbar.width*actor.current_exp/actor.next_exp, @expbar.height)
self.bitmap.blt(x+24, y, @base, @base.rect)
self.bitmap.blt(x+24, y, @expbar, rect)
end
def something_changed?
return false if $game_party.members.size <= 0
return true if @old_hp != @actor.hp
return true if @old_mp != @actor.mp
return true if @old_exp != @actor.exp
return true if @actor != $game_party.members[0]
return false
end
def update_opacity
if $game_player.screen_x <= (self.bitmap.width+16) and $game_player.screen_y <= (self.bitmap.height+16)
self.opacity -= 10
elsif self.opacity < 255
self.opacity += 10
end
end
def dispose
self.bitmap.dispose
super
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Vampyr_HUD2 < Sprite
def update
super
self.visible = (OnOff_Switch <= 0 or $game_switches[OnOff_Switch])
update_opacity
refresh if something_changed?
end
def refresh
@actor = $game_party.members[0]
return if @actor == nil
@hotkeys = {}
@actor.item_hotkeys.each { |k, v| @hotkeys[k] = v }
self.bitmap.clear
self.bitmap.blt(0, 10, @bg, @bg.rect)
draw_items
end
def draw_items
count = 0
@actor.item_hotkeys.sort.each { |key, value|
next if value.nil?
item = $data_items[value]
next if item.nil?
draw_icon(item.icon_index, 32*count+4, 14)
self.bitmap.draw_outlined_text(32*count, self.bitmap.height-Font_Size, 32, Font_Size, Keys.name(key), 1)
count += 1
}
self.bitmap.draw_outlined_text(0, 0, self.bitmap.width, Font_Size, Items_Text, 1)
end
def something_changed?
return false if $game_party.members.size <= 0
return true if @actor != $game_party.members[0]
return true if @hotkeys.to_s != @actor.item_hotkeys.to_s
return false
end
def update_opacity
if $game_player.screen_x >= (Graphics.width-self.bitmap.width-16) and $game_player.screen_y <= (self.bitmap.height+16)
self.opacity -= 10
elsif self.opacity < 255
self.opacity += 10
end
end
def dispose
self.bitmap.dispose
super
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Spriteset_Map
alias vampyr_hud_initialize initialize
alias vampyr_hud_update update
alias vampyr_hud_dispose dispose
def initialize
$vampyr_hud1 = Vampyr_HUD1.new(@viewport3)
$vampyr_hud2 = Vampyr_HUD2.new(@viewport3) if Show_Ammos
$vampyr_hud3 = Vampyr_HUD3.new(@viewport3) if Show_Skills
$vampyr_hud4 = Vampyr_HUD4.new(@viewport3) if Show_Items
vampyr_hud_initialize
end
def update
vampyr_hud_update
$vampyr_hud1.update
$vampyr_hud2.update if Show_Ammos
$vampyr_hud3.update if Show_Skills
$vampyr_hud4.update if Show_Items
end
def dispose
vampyr_hud_dispose
$vampyr_hud1.dispose
$vampyr_hud2.dispose if Show_Ammos
$vampyr_hud3.dispose if Show_Skills
$vampyr_hud4.dispose if Show_Items
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
end
Skrypt taki: http://rmrk.net/index.php/topic,33456.0.htmlfilipek32 - Sro 22 Cze, 2011 22:22 Nie dziala :| Linijka 26. if Vampyr_Kernel.enabled?("Vampyr SBABS") :/Aesen - Sro 22 Cze, 2011 22:51 Hmm a weź w Vampyr HUD wklej tego skryta ja wkleiłem i masz ss efektów.
#==============================================================================
# Vampyr HUD
#==============================================================================
# Switch ID that show or hide the HUD
OnOff_Switch = 0
# Text displayed on skills window
Show_Skills = true
Skills_Text = "Skills"
# Text displayed on items window
Show_Items = true
Items_Text = "Items"
# Text displayed on ammunitions window
Show_Ammos = true
Ammo_Text = "Ammo"
# The name of the font
Font_Name = Font.default_name
# The size of the font
Font_Size = 16
#------------------------------------------------------------------------------
if Vampyr_Kernel.enabled?("Vampyr SBABS")
#------------------------------------------------------------------------------
Vampyr_Kernel.register("Vampyr HUD", 1.1, "12/06/2009")
#------------------------------------------------------------------------------
#------------------------------------------------------------------------------
class Vampyr_HUD2 < Sprite
def update
super
self.visible = (OnOff_Switch <= 0 or $game_switches[OnOff_Switch])
update_opacity
refresh if something_changed?
end
def refresh
@actor = $game_party.members[0]
return if @actor == nil
@hotkeys = {}
@actor.item_hotkeys.each { |k, v| @hotkeys[k] = v }
self.bitmap.clear
self.bitmap.blt(0, 10, @bg, @bg.rect)
draw_items
end
def draw_items
count = 0
@actor.item_hotkeys.sort.each { |key, value|
next if value.nil?
item = $data_items[value]
next if item.nil?
draw_icon(item.icon_index, 32*count+4, 14)
self.bitmap.draw_outlined_text(32*count, self.bitmap.height-Font_Size, 32, Font_Size, Keys.name(key), 1)
count += 1
}
self.bitmap.draw_outlined_text(0, 0, self.bitmap.width, Font_Size, Items_Text, 1)
end
def something_changed?
return false if $game_party.members.size <= 0
return true if @actor != $game_party.members[0]
return true if @hotkeys.to_s != @actor.item_hotkeys.to_s
return false
end
def update_opacity
if $game_player.screen_x >= (Graphics.width-self.bitmap.width-16) and $game_player.screen_y <= (self.bitmap.height+16)
self.opacity -= 10
elsif self.opacity < 255
self.opacity += 10
end
end
def dispose
self.bitmap.dispose
super
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Spriteset_Map
alias vampyr_hud_initialize initialize
alias vampyr_hud_update update
alias vampyr_hud_dispose dispose
def initialize
$vampyr_hud2 = Vampyr_HUD2.new(@viewport3) if Show_Ammos
$vampyr_hud3 = Vampyr_HUD3.new(@viewport3) if Show_Skills
$vampyr_hud4 = Vampyr_HUD4.new(@viewport3) if Show_Items
vampyr_hud_initialize
end
def update
vampyr_hud_update
$vampyr_hud2.update if Show_Ammos
$vampyr_hud3.update if Show_Skills
$vampyr_hud4.update if Show_Items
end
def dispose
vampyr_hud_dispose
$vampyr_hud2.dispose if Show_Ammos
$vampyr_hud3.dispose if Show_Skills
$vampyr_hud4.dispose if Show_Items
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
end
filipek32 - Sro 22 Cze, 2011 23:16 No, zobacze jutro bo dzisiaj już nie dam rady oby działal;]pokecath - Pią 24 Cze, 2011 10:57 Wie ktoś jak zrobić aby po zabiciu np. slima włączyć przełącznik i czy można zrobić tak aby potwór po zabiciu się nie odrodził i jak ustawić bossa?Angius - Pią 24 Cze, 2011 11:44 Najprawdopodobniej wie to nagłówek skryptu.
Wiesz, skrypty są takie mądre, że często same wyjaśniają jak je obsługiwać! No ale jak się zrobi tylko kopiuj-wklej, skonfiguruje i zostawi nie czytając nagłówka, to potem się rodzą oczywiste pytania...Aesen - Pią 24 Cze, 2011 17:14
Cytat:
Wie ktoś jak zrobić aby po zabiciu np. slima włączyć przełącznik i czy można zrobić tak aby potwór po zabiciu się nie odrodził
dajesz tak:
Komentarz Enemy(wpisz od 1 do ilu masz potworów)
Komentarz Follow(wpisz od 1 do iluś nie wiem do ilu to jest od kiedy ma cie widzieć)
Komentarz Die Self Switch (i tu dajesz od a do d )(to uruchamia główny przełącznik.
i dajesz nową kartę i główny przełącznik jak dasz d to D
A jak chcesz by aktywował przełącznik to weś gdzieś w 1 karcie aktywuj go i potem daj równoległe zdarzenie myślę że pomogłemchRobal - Pon 01 Sie, 2011 21:17 Yyy... jak stworzyć w tym przeciwnika? Bo tutaj nie ma ani w żadnym ze skryptów - to jest raz
A dwa to jak zrobić taką postać jak w demie która chodzi i bije z nami?Angius - Pon 01 Sie, 2011 21:23 Przecież jest wszystko opisane! Przeciwników tworzysz komentarzami, jak w każdym innym skrypcie walki w czasie rzeczywistym:
Cytat:
Build on the map, an event with the following comments:
* Enemy ID (ID change the id of an enemy in the database);
* Erase Die: Deletes the enemy apóes event he dies;
* Die Venue Switch A: Active at The Venue Switch oo enemy dying;
* Die Venue Switch B: Active Venue Switch to B when the enemy dies;
* Die Venue Switch C: Active in Local Switch C when the enemy dies;
* Die Venue Switch D: Active in Local Switch D when the enemy dies;
* Die Switch X: Switch the Active X when the enemy dies;
* Die Variable X: Adds +1 to Variaável X when the enemy dies;
* Follow X (X change by the distance of vision of the enemy, for it follows a hero automatically if it is within your field of vision);
* Kill Weapon ID (ID to change the id of a weapon, so the enemy will die, if only given the weapon is used against him);
* Kill Skill ID (ID to change the id of a skill, so the enemy will die, only if the particular skill is used against him);
* Kill Item ID (ID to change the ide of an item, so the enemy will die, only if the particular item is used against him);
Putting the comment Boss, the bar of HP of the enemy appears in the center of the screen.
chRobal - Pon 01 Sie, 2011 21:44 Hm... nie widziałem tego u mnie w skryptach... ale może to ja jestem ciołem...
A jak zrobić tych ludzików z drużyny którzy biją z tobą ale są ze tak powiem niezależni?
Angius - Pon 01 Sie, 2011 21:47 Linijka 134 jest wywoływana za wolno? To już jakiś skrypter musiałby ci przerobić...
A co do postaci niezaleznych - spróbuj dać bohaterom z tobą w drużynie autowalkę.chRobal - Pon 01 Sie, 2011 21:57 Ayene HELPAyene - Wto 02 Sie, 2011 09:55 Najlepiej będzie, jak wrzucisz swój projekt na www.mediafire.com i wyślij mi link na PW Aruka21 - Wto 02 Sie, 2011 15:41 A w jaki sposób mogę zmienić grafikę przeciwnika ?Angius - Wto 02 Sie, 2011 15:43 Hmm... Skoro przeciwnicy to zdarzenia z komentarzami, to może... Pomyślmy... Zmieniając grafikę tego zdarzenia?chRobal - Wto 02 Sie, 2011 18:20 Kurde... Mój internet na wakacjach nie grzeszy szybkością ... Nie dam rady tego wrzucić próbowałem kilka razy u siebie i kolegi...
@EDIT
A jednak się udało Ayene - Sro 03 Sie, 2011 08:56 sniper07, bo będę faktycznie wymierzać klapsy za wszelkie pytania odnośnie głupich błędów
Po to są dema, aby wszystko z nich kopiować. W Twoim projekcie brakuje pliku: 'Input.dll' i całego folderu 'Requiem' w którym mieści się plik 'ABSConfig'.
Do tego przesuń skrypt 'Input' nad 'Requiem Masterpiece' i wszystko powinno działać. chRobal - Sro 03 Sie, 2011 11:55 Maleńka jesteś Wielka... Stokroć dzięki.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Gdzie mogę zmienić skróty na tych paskach? Bo z Exp już sobie na Doś. zmieniłem ale gdzie mogę zmienić HP na PŻ a MP na PM ?
PS. Ja myślałem ze trzeba skopiować tylko skrypty Ayene - Sro 03 Sie, 2011 12:10 Wejdź w bazę danych w zakładkę Terms i tam masz kilka słów do przetłumaczenia...
<wymierza klapsa za głupie pytanie, które wielokrotnie było zadawane na forum>
PS <i klaps gratis za nazwanie mnie 'Maleńka'>chRobal - Sro 03 Sie, 2011 19:52 Chodzi mi w konfiguracji skryptu a nie w Bazie danych.
PS. "Maleńka" to komplement z mojej strony.MrDawnok - Sro 03 Sie, 2011 19:58 Jak to przeczytałem to się polałem nie do opisania!
Sniper07 ani się obejrzysz a ostrzeżenia dostaniesz chRobal - Sro 03 Sie, 2011 20:15 damianeragon, To nie dla obrazy ja tylko podkreślam jak spoko jest nasza Wszechobecna i mogocna AdminkaMrDawnok - Sro 03 Sie, 2011 20:18 Z tym że jest nasza adminka jest bogomocna(neologizm) to się zgodzę.Ale ta wymiana słów jest wielce rozweselająca(neologizm?)chRobal - Sro 03 Sie, 2011 20:22 damianeragon, możesz mnie posmyrać
Dzisus...nie będę już tu pisał bo mnie ktoś oskarży o lizusostwo i nabijanie postów i warna dostane bo nie na temat pisze...MrDawnok - Sro 03 Sie, 2011 20:23
Cytat:
damianeragon, możesz mnie posmyrać
Dzisus...nie będę już tu pisał bo mnie ktoś oskarży o lizusostwo i nabijanie postów i warna dostane bo nie na temat pisze...
To dawaj solo na PW.
Topic:Skrypt spoko ale ogólnie nie lubię ABS bo nie są klimatyczne!Aruka21 - Czw 04 Sie, 2011 10:17 Angius, O jakich zdarzeniach z komentarzami mówisz jak ja mam obszary na mapie na których wciąż odradzają się potwory ?Angius - Czw 11 Sie, 2011 20:35 A no to z obszarami chyba niewiele zdziałasz, niestety... Chyba, żeby jakosik zmodyfikować skrypt.