Krótki opis
Ze względu na brak takowego na forum zamieszczam krótki skrypt, dzięki któremu można wyświetlać napisy końcowe (tzw. Credits), a także historie, opisy postaci, itd.
Autor skryptu
Ayene [yurika@o2.pl]
Kompatybilność
Tylko XP
Skrypt
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Napisy Końcowe [XP] / Scene Credits [XP]
#==============================================================================
# Autor: Ayene
# www.ultimateam.pl
# ver. 1.2 [15.07.2011]
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credits).
# Może zostać wykorzystany również do wyświetlania historii, opisu, itd.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================
# By wywołać napisy wpisz:
# $scene = Scene_Credits.new
#==============================================================================
# Dodawanie obrazków do tekstu
# Żeby obrazek nie nachodził na tekst wystarczy - pod linijką z kodem na jego
# wyświetlenie - dać większy odstęp.
IMAGE = { # 'kod' => nazwa obrazka
'<logo>' => 'logo',
'<ranga>' => 'ranga',
}
#--------------------------
# Tekst
#--------------------------
CREDIT = <<_CREDIT_
<logo>
<y>Tytuł Gry
<r>~ Reżyser ~
...
---------------
<r>~ Skrypty ~
...
---------------
<r>~ Grafika ~
...
---------------
<r>~ Dźwięk i muzyka ~
...
---------------
<r>~ Mapy ~
...
---------------
<g>www.ultimateam.pl
_CREDIT_
#--------------------------
# Koniec tekstu
#--------------------------
end
class Scene_Credits
include AYENE
#--------------------------------------------------------------------------
# * Main Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def main
color = []
image = []
if CREDITS_BGM != ''
Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + CREDITS_BGM, CREDITS_BGM_VOLUME, 100)
end
if BACKGROUND_IMAGE != ''
@background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture(BACKGROUND_IMAGE)
@background.opacity = BACKGROUND_OPACTIY
end
text = CREDIT.split(/\n/)
@credits = Sprite.new
@credits.bitmap = Bitmap.new(640, WLH * text.size)
@credits.z = 9999
@credits.oy = -470
text.each_index { |i|
color[i] = TEXT_COLOR[0]
TEXT_COLOR.each { |st, c|
if text[i].include?(st)
text[i].sub!(st, '')
color[i] = c
end
}
IMAGE.each { |st, im|
if text[i].include?(st)
text[i].sub!(st, '')
image[i] = im
end
}
if image[i] != nil
bitmap = RPG::Cache.picture(image[i])
cw = bitmap.width
ch = bitmap.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
@credits.bitmap.blt((640 - cw) / 2, i*WLH, bitmap, src_rect)
end
@credits.bitmap.draw_text_outline(0,i*WLH,640,32,text[i],1,color[i])
}
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
unless @background.nil?
@background.bitmap.dispose
@background.dispose
end
@credits.bitmap.dispose
@credits.dispose
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
def update
@credits.oy += 1
if BUTTON_CLOSE
if Input.trigger?(Input::C)
next_scene
elsif Input.trigger?(Input::B)
previous_scene
end
end
if @credits.oy >= @credits.bitmap.height
next_scene
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Next Scene
#--------------------------------------------------------------------------
def next_scene
Audio.bgm_fade(1500) if CREDITS_BGM != ''
$scene = eval("#{NEXT_SCENE}.new")
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Previous Scene
#--------------------------------------------------------------------------
def previous_scene
Audio.bgm_fade(1500) if CREDITS_BGM != ''
$scene = eval("#{PREVIOUS_SCENE}.new")
end
end
Demo
niepotrzebne
Screenshot
Spoiler:
Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.
Instrukcja - jak umieścić 'Autorów' w menu ekranu tytułowego:
case @command_window.index
when 0 # New game
command_new_game
when 1 # Continue
command_continue
when 2 # Shutdown
command_shutdown
end
i zamień na:
Kod:
case @command_window.index
when 0 # New game
command_new_game
when 1 # Continue
command_continue
when 2 # Autorzy
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Credits.new
when 3 # Shutdown
command_shutdown
end
Piszcie w razie problemów.wojtas025c - Sro 13 Lip, 2011 12:40 0_o Dzięki Ayene znowu ^^
Szukałem tego do swojego projektu a jak zrobić aby był napisz Autorzy w menu. Tak jak w pustkowia Chaosu ^^Ayene - Sro 13 Lip, 2011 12:42 W którym menu? Na ekranie tytułowym?wojtas025c - Sro 13 Lip, 2011 12:47 Tak jak mam Ekran Tytułowy to tak jak w "Pustkowia Chaosu" zrobić aby byli "Autorzy"Melvin - Czw 14 Lip, 2011 00:03 Pro.
Thx. A można jakoś wbić tam obrazek? wojtas025c - Czw 14 Lip, 2011 00:33 No można.
Przejdź to:
[spoiler]
# Ustawienia tła obrazkowego (folder Graphics/Pitures)
BACKGROUND_IMAGE = '' # Tutaj piszesz nazwę obrazka jeśli jej nie będzie nie będzie obrazka czyli będzie wyłączony
BACKGROUND_OPACTIY = 255[spoiler]Melvin - Czw 14 Lip, 2011 00:38 Ale mi nie chodzi o tło tylko obrazek jako napis.Ayene - Czw 14 Lip, 2011 08:19 Instrukcja - jak umieścić 'Autorów' w menu ekranu tytułowego:
case @command_window.index
when 0 # New game
command_new_game
when 1 # Continue
command_continue
when 2 # Shutdown
command_shutdown
end
i zamień na:
Kod:
case @command_window.index
when 0 # New game
command_new_game
when 1 # Continue
command_continue
when 2 # Autorzy
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Credits.new
when 3 # Shutdown
command_shutdown
end
Skrypt z dodatkową opcją wyświetlania obrazków
Pierwszy post edytowany wojtas025c - Czw 14 Lip, 2011 13:57 Dziękuje ci Ayene :3
Ogólnie bardzo mi pomagasz w skryptach <3Melvin - Czw 14 Lip, 2011 15:56 Dzięki Ayenewojtas025c - Czw 14 Lip, 2011 18:40 Hmm....
Mam mały problemik i chodzi o to że gdy się zamyka "Autorzy" pokazuje mnie się błąd:
A linia brzmi tak:
Kod:
@actor = $game_party.actors[0]
Ayene - Czw 14 Lip, 2011 21:22 A masz kogoś w drużynie? W skrypcie z tego tematu, co masz w linijce z konfiguracją NEXT_SCENE?wojtas025c - Czw 14 Lip, 2011 21:41 Nie za bardzo kapuje co napisałaś ^^Ayene - Czw 14 Lip, 2011 21:45 Zadałam dwa pytania:
1. Czy masz kogoś w drużynie?
2. Co masz w linijce z konfiguracją NEXT_SCENE? Domyślnie ta linijka wygląda tak w skrypcie:
Kod:
NEXT_SCENE = Scene_Map # kolejna scena
wojtas025c - Pią 15 Lip, 2011 22:21 Tak mam 2 osoby ^^
A 2 znowu nie kapuje....
Jestem tępy...Melvin - Pią 15 Lip, 2011 22:38 KUR#A!!!!!!!!!!
CO MASZ W LINIJCE:
Kod:
NEXT_SCENE =
PO "RÓWNA SIĘ"!!
SZLAG MNIE JASNY TRAFI!Yoroiookami - Pią 15 Lip, 2011 23:00 Spokojnie Melvinku, nie chcemy przecież zrazić nowych twórców do dalszego tworzenia. Kto wie, może za rok to on stworzy dzieło, w które będziesz z radością grał przecież to nic osobistego, poza tym nikt nie każe ci odpowiadać. Melvin - Sob 16 Lip, 2011 15:14 Dobra, luz... Racja. Ale ściska mnie w żołądku jak widzę taki post:
wojtas025c napisał/a:
Jestem tępy...
Litości ludzie.... wojtas025c - Sob 16 Lip, 2011 20:38 No co...
Każdy jest głupi na swój sposób...
Melvin wyślę ci projekt na PW i zobacz o co biega. Je jestem zielonkawy w Ruby...Krashai - Sob 16 Lip, 2011 21:23 Niedawno zrobiłem podobny skrypcik ^^Melvin - Sob 16 Lip, 2011 22:59 Krashai, mówić każdy może... Scooby Doo, Wam w tym pomoże...matitus09 - Nie 25 Mar, 2012 23:14 Mam błond z linikom 223.
Treść liniki:
Kod:
end
Melvin - Nie 25 Mar, 2012 23:19 Masz pewnie za dużo lub za mało "end".
Usuń jedno, albo dodaj.
PS.
Wróć do szkoły zamiast robić gry w RM'ie.matitus09 - Pon 26 Mar, 2012 17:50 Usówałem, dodawałem i nic.Ayene - Pon 26 Mar, 2012 19:13 Sprawdź, czy w linijce około 91, tam, gdzie jest:
Kod:
_CREDIT_
nie ma żadnej spacji po ostatniej stopce, czyli znaku '_'.matitus09 - Pon 26 Mar, 2012 22:15 Spacja była. W skrypcie tekst nabrał kolory.
Ale "end" nadal zły. NyanaPL - Pią 13 Lip, 2012 00:45 Ja mam taki mały problem, zrobiłem wręcz wszystko co napisałaś Ayene, ale bo wybraniu w menu Autorzy nic się nie dzieje.Ayene - Pią 13 Lip, 2012 23:29 Może masz jakiś skrypt, który nadpisuje zmiany, które wprowadziłeś. Masz jakieś skrypty dodatkowe na ekran tytułowy?NyanaPL - Pią 13 Lip, 2012 23:47 Nie nie mam,
Skrypty to tylko QuestLog Thieffer' a, ATP, Sabikku UMS, Pause i na zmianę Font's.
Więc nie wiem, co to może byćKhadarPL - Wto 14 Sie, 2012 11:30 O , wielkie dzięki za skrypcik , właśnie tego szukałem !
Pozdro .Pepczak - Nie 28 Paź, 2012 17:43 mi usunęło shutdown, a zrobiłem wszystko tak jak w tutkum4t3us2 - Sro 08 Maj, 2013 21:35 Mam pytanie co muszę zrobić żeby zaraz po zakończeniu tekstu przeniosło mnie na wybraną mapę ? (chciałem to dać jako intro)
[ Dodano: Sob 11 Maj, 2013 08:59 ]
Już nie trzeba, zrobiłem to w scene title ;d