UltimaForum

Wprowadzenie do RGSS/RGSS2 - Print i Raise

Melvin - Nie 17 Lip, 2011 13:36
Temat postu: Print i Raise
Print i Raise


Co to jest? Co robi?
Print
Pozwala wyświetlić coś w okienku informacyjnym. Np wartość zmiennej, lub zwykły tekst.

Raise
Dzięki niemu, możemy pokazać komunikat z ustalonym tekstem błędu i tekstem linii, która rozpoczyna się od "raise".
Po wyświetleniu komunikatu, w przeciwieństwie do "Print", program(gra) się wyłączy.


Jak się używa?
Print
Wystarczy wpisać:
Kod:
print "Dowolny tekst"

Należy pamiętać, że tekst musi znajdować się w cudzysłowach(").
Lub jeśli chcemy wyświetlić wartość jakiejś zmiennej:
Kod:
print ZMIENNA

ZMIENNA - Np. zmienna klasowa(@), globalna($), lub zwykła.
Zmienne, wyrażenia etc zapisujemy bez cudzysłowu(").

Nie trzeba pisać "pritn", ponieważ wystarczy napisać "p". Np:
Kod:
p Dowolny tekst

Pamiętajmy jednak, że w przypadku "p", tekstu nie umieszczamy w cudzysłowu(").

Raise
Wystarczy, że napiszemy:
Kod:
raise "Dowolny tekst"

Spowoduje to wyświetleniem błędu w linijce, w której zaczyna się "raise".
Dodatkowo, pokaże się wpisany po "raise" tekst.

Przykład
Print
Kod:
print "Dowolny tekst"

Spoiler:


Kod:
p "Dowolny tekst"

Spoiler:



Raise
W tym wypadku "raise", znajduje się w takiej klasie:
Kod:
class Test_Raise
  def main
    raise "Dowolny tekst"
  end
end

Spoiler:


Krashai - Nie 17 Lip, 2011 13:42

Dobry tutek, nie wątpię iż się przyda xd :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group