|
UltimaForum
|
|
Wsparcie [VX] - Pytania i Odpowiedzi
Angius - Pią 14 Paź, 2011 11:57 Temat postu: Pytania i Odpowiedzi Ten temat, również inspirowany pewną propozycją.
W założeniu mają się tu pojawiać krótkie pytania niegodne osobnych tematów, a także odpowiedzi nań. Ot, taka samopomoc chłopska
Zasady:
- Pytamy tutaj o banały, problemy początkujących, etc.
- Banalne pytania będą tu przenoszone.
Ot i wsio. No, jeszcze może dodam przykłady banalnych pytań:
Cytat: | Gdzie wrzucić charsety?
Jak wstawić zdarzenie?
Polećcie jakiś dobry skrypt na...
Gdzie znajdę fajne materiały?
Jak mam zakodować grę? |
Odpowiedzi udzielamy słownie lub w formie linku do posta z rozwiązaniem.
Zaczynamy!
piotrb7 - Sro 18 Sty, 2012 14:17
No to ja mam pytanie..
-Jak wgrać logo?
Angius - Sro 18 Sty, 2012 14:18
Logo, tzn? Ekran tytułowy? Czy logo wyświetlające się przed nim?
piotrb7 - Sro 18 Sty, 2012 14:21
ekran tytułowy ^^
Angius - Sro 18 Sty, 2012 14:22
Wrzucasz go do graphics/system i nazywasz Title.png :)
piotrb7 - Sro 18 Sty, 2012 14:23
ok thx
jeśli nie zadziała to odpisze
MasterTromus - Czw 19 Sty, 2012 20:48
Gdzie znajdę dużo fajny titli
I jak je wgrać
Melvin - Czw 19 Sty, 2012 21:01
MasterTromus, o kurde!
PATRZ 2 POSTY WYŻEJ...... Proszę... Nie krzywdź mnie...
A znajdziesz na Google. Fantasy np.
MasterTromus - Czw 19 Sty, 2012 21:10
A myślisz że nie szukałem titli
Melvin - Czw 19 Sty, 2012 21:13
Cóż. Title są oddzielne do każdej gry. Najlepiej je samemu robić. Szukaj na stronach z tapetami.
Abercjusz - Pią 27 Sty, 2012 17:17
Jak zmienić barwę ekranu w grze?By w jaskini było ciemno a w domku półciemno?(Bo robię mroczną grę)
Feniks - Pią 27 Sty, 2012 18:31
w 3 zakładce zdarzeń masz Change screen color. Tam wybierasz barwy.(tak jest w XP, w VX też tak jest, ale nie wiem jak tam jest ułożone)
Abercjusz - Sob 28 Sty, 2012 09:10
Ale tam jest ustawianie na czas że np.60 sekund a ja chcę żeby tam cały czas ciemno było
przemusiek25 - Sob 28 Sty, 2012 10:54
To chodzi o to jak szybko ma się ściemniać z tego co wiem. Bo ja zawsze ustawiam tam na jeden i ekran jest przyciemniony tak długo aż nie zrobię gdzieś że ma być jasny
CrasheR - Sob 28 Sty, 2012 10:56
Nikodem01 napisał/a: | Ale tam jest ustawianie na czas że np.60 sekund a ja chcę żeby tam cały czas ciemno było |
60 to czas w jakim ma się ściemnić ekran, a nie ile ma być ciemny
Abercjusz - Sob 28 Sty, 2012 20:40
Aha...naprawdę ze mną...
Justi - Sob 25 Lut, 2012 23:31 Temat postu: Postacie elfów Ja chciałabym zapytać czy znacie jakieś strony na których są postacie elfów. Znalazłam już kilka na tym forum i kilku anglojęzycznych , ale może ktoś wie gdzie jest więcej.
szczaw11 - Nie 15 Kwi, 2012 14:24
Co oznaczają poszczególne literki przy atrybutach ?
Te A,B,C,D,E,F ? Bo widziałem na forum ale nie wiem gdzie to zapomniałem o co chodzi.
tracersgta - Nie 15 Kwi, 2012 16:27
Wytrzymałość potwora na dany atrybut...
MrCorniszon - Nie 22 Kwi, 2012 09:12
Justi
- najlepiej szukać w gogle wpisujemy RPG VX ...
tam gdzie kropki nazwa czego szukamy np. rpg vx character elf
Tsukuyomi - Sob 09 Cze, 2012 13:12
Pisałem już to, ale... Moze mi ktoś podać screeny z tego jak zrobić questa? Pleas...!
ahateon - Nie 10 Cze, 2012 11:24 Temat postu: Typowe zdarzenia równoległe Mam 2 typowe równoległe zdarzenia: "Dzień i noc" oraz "Pogoda".
Czy istnieje możliwość wyłączenia ich na niektórych mapach
(chodzi mi głównie o mapy typu dom)?
Jeśli tak to proszę o pomoc.
Tsukuyomi - Pon 11 Cze, 2012 16:05
Jak zrobić tak, aby po wejściu przez drzwi było wnętrze domu? :) PROSZĘ PRZECZYTAĆ TO GŁOŚNO!!! ;p
Feniks - Pon 11 Cze, 2012 19:08
Tsukuyomi,
chodzi ci o widok tilesetu bez bezpośredniego teleportu do kolejnej mapy - budynku? Większość się z tego śmieje(z tego co napisałeś) w tym ty(...Ale nie bd odpowiadał za zachowania x'ów), jest na to skrypt z tego co pamiętam, ale nie jestem pewny, zawsze możesz połączyć tilesety i robić
ahateon,
Istnieje taka możliwość. Parallel w budynku wyłączający wszystko z tych zdarzeń...
Seba2500 - Sro 20 Cze, 2012 20:18
F przy atrybutach oznacza maksymalną odporność na daną rzecz(magię lub inne)
Lartarin - Sro 20 Cze, 2012 20:51
Cytat: | F przy atrybutach oznacza maksymalną odporność na daną rzecz(magię lub inne) | Tak jakby, F to absorbcja ^^
Namatsarut - Nie 08 Lip, 2012 19:52
Jak zrobić umiejętność pasywną która powoduje że mamy włączone uderzenia krytyczne? Czyli taką że jak nauczymy się tej umiejętności to jej się nie używa tylko jest cały czas włączona.
Ps: Co zrobić aby gdy nacisnę przycisk A pojawiła się wiadomość
Aesen - Wto 07 Sie, 2012 12:54
Mam to
Kod: | class Scene_Title < Scene_Base
def create_command_window
s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = "Autorzy"
s4 = Vocab::shutdown
@command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3, s4])
@command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
@command_window.y = 268
if @continue_enabled # If continue is enabled
@command_window.index = 1 # Move cursor over command
else # If disabled
@command_window.draw_item(1, false) # Make command semi-transparent
end
@command_window.openness = 0
@command_window.open
end
def update
super
@command_window.update
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0 #New game
command_new_game
when 1 # Continue
command_continue
when 2
command_credits
when 3 # Shutdown
command_shutdown
end
end
end
def command_credits
Sound.play_decision
$scene = Scene_Credits.new
end
end
|
I co zrobic , ze jak nacisne autorzy to mi wyskoczy tekst ?
Ozpl - Pią 31 Sie, 2012 11:04
Czy jest możliwość, aby w dialogach wyświetlała się grafika bohatera na podstawie ID, czy można wybrać tylko konkretny? Jeżeli to drugie, to kłóci mi się to z Wyborem Postaci, bo nie wiem jak ustawić, by wyświetlała się grafika bohatera o ID 1, de facto, wybranego przez gracza...
Laura - Pią 28 Wrz, 2012 13:03
Witajcie jestem nowa i dopiero zaczynam zabawę z tym programem i mam pytanie czy da się obracać przedmiotami tymi co nic nie robią i tymi co coś robią np kufer
SmoKe - Pią 28 Wrz, 2012 13:47
Laura napisał/a: | Witajcie jestem nowa i dopiero zaczynam zabawę z tym programem i mam pytanie czy da się obracać przedmiotami tymi co nic nie robią i tymi co coś robią np kufer |
Nie do końca wiem co masz na myśli. Podczas ustawiania grafiki zdarzenia możesz wybrać kierunek w który będzie zwrócone. A jeżeli chodzi o to by cały czas się obracało to wystarczy ustawić ścieżkę.
aragorn7015 - Pią 28 Wrz, 2012 15:46
Laura, musisz je przerobić w gimpie lub paincie inaczej się nie da...
Draconis - Pią 28 Wrz, 2012 17:11
Laura napisał/a: | czy da się obracać przedmiotami tymi co nic nie robią i tymi co coś robią np kufer |
W jakim sensie obracać? Nie rozumiem co masz namyśli
Laura - Pią 28 Wrz, 2012 17:29
dzięki aragorn
Runfis - Sob 10 Lis, 2012 10:25
Witam mam 3 pytania:
Jak zrobić kolorowy tekst w wiadomości?
Co wpisać w wiadomości, żeby wyświetlał się obecny nick postaci?
Czy jest możliwość wyświetlenia nicku nad tekstem (np. w małym prostokącie)?
CrasheR - Sob 10 Lis, 2012 11:51
1. \c[numer koloru w window]
2. \n[numer bohatera w bazie danych]
3. Tak na skryptach.
Pierwsze 2 masz opisane przy każdym wpisywaniu wiadomości >.<
Runfis - Sob 10 Lis, 2012 16:20
CrasheR, Dzięki za odpowiedź
PS.
ja mam polską wersję i tych informacji nie mam.
Runfis - Sob 10 Lis, 2012 20:02
@up Nie wiem dokładnie jaka to wersja, mam takie tworzenie
wiadomości jak ty, tyle że okno kończy się na OK i Anuluj.
Tych dodatkowych znaków nie wyświetla.
HPfan880 - Nie 18 Lis, 2012 15:13
Cześć. Jeśli zrobię grę na podstawie Minecrafta naruszę prawa autorskie?
Angius - Nie 18 Lis, 2012 16:06
Jeśliby tak było, to połowa userów UF byłaby za kratami. Jest tyle wersji FF, czy Pokemonów, że...
Innymi słowy - nie narusza praw autorskich dopóty, dopóki nie będziesz chciał swojej gry sprzedawać.
YOSHIMOTSU - Sro 02 Sty, 2013 17:40
Mam pytanie czy znacie jakiegoś skrypta , walki w czasie rzeczywistym z wyższymi postaciami?
MrCorniszon - Sro 02 Sty, 2013 20:12
YOSHIMOTSU, każdy skrypt walki w czasie rzeczywistym jest z wyższymi postaciami... wystarczy je zrobić
YOSHIMOTSU - Sro 02 Sty, 2013 20:45
No wiem ale dziwnie to wygląda gdy miecz się wysuwa z poziomu kolan
sebaomega - Nie 20 Sty, 2013 14:18
ja mam pewne pytania,czy jeśli użyje "potworów" z innej gry to zostanę oskarżony o kradzież mienia?
Sandprojekt - Wto 29 Sty, 2013 17:11
Ja tam mam głupie pytanie. Do jakiego folderu wgrać rysunek jeśli chce go potem uzywać poprzez opcję "Pokaż obrazek"?
Finwe - Wto 29 Sty, 2013 18:00
Sandprojekt, do Pictures
Sandprojekt - Sro 30 Sty, 2013 00:26
Wielkie dzięki :)
podpsao - Pią 08 Lut, 2013 17:02
Pls pomóżcie! Tworze gre o pokemonach i nie wiem jak dodać chary pokemonów.
Jestem początkujący w tym programie więc POMÓŻCIE.
TheeBaggio - Pią 08 Lut, 2013 19:04
Siemka, jednak zdecydowalem sie na rpg vx ;D
Mam pytanie, czemu moja postac sie nie rusza? mam intro i po dialogu sie nie rusza. pomożecie?
Jeszcze daje linka do projektu, bo naprawdę nie wiem co zrobić.
http://www.speedyshare.co...ow-Poczatek.rar
PPain18 - Nie 14 Kwi, 2013 21:48 Temat postu: Kilka pytań Zna ktoś odpowiedź na następujące pytania:
-Jak ustawić u NPC'ta czynność taką, by po danym dialogu dawał nam item.
- Podczas Akcji z NPC, porusza się NPC oraz twój bohater.
-NPC rozpoczyna akcję z drugim i idą razem, rozmawiają.
- NPC podskakuje, twój bohater podskakuje.
|
|