UltimaForum

Tutorial [VXAce] - Region

Melvin - Sob 21 Sty, 2012 01:34
Temat postu: Region
Region standardowo służy do określania grafiki pola walki(Battlebacks).
Można go jednak wykorzystać w innych celach. Np chcemy wykonać jakąś czynność, kiedy gracz będzie na danym regionie.

  • Przechodzimy w tryb edycji Regionu i po lewej stronie mamy sporo numerków.
    Wybieramy numerek np 1 i "budujemy" Regiony tam gdzie nam się podoba.

  • Robimy nowe zdarzenie równoległe(Parallel Process) i umieszczamy w nim warunek(Conditional Branch).

  • Wybieramy 4 zakładkę i zaznaczamy skrypt.

  • Wpisujemy:
    Kod:
    $game_map.region_id($game_player.x, $game_player.y) == ID

    Za "ID" podstawiamy ID wybranego Regionu.

  • W warunku, wpisujemy co tylko chcemy. Uruchomi się, kiedy gracz będzie na regionie o ID, które wpisaliśmy.


To na tyle. Jeśli są jakieś pytania - pisać śmiało.

SaE - Sob 21 Sty, 2012 16:56

Fajne, przyda się ^^ Dobrze że ktoś na ultimie bawi się też w Ejsie ^^
FireBlade - Sro 25 Sty, 2012 14:34

Przydatne, przetestowane, działające. Dobre wykorzystanie nowych funkcji :> Tak trzymać.
Danieo - Sob 30 Cze, 2012 19:06

A gdzie ten warunek wpisać w tym $game_map.region_id($game_player.x, $game_player.y) == ID czy pod spodem w osobnej linijce skryptu ?
Valdali - Sob 30 Cze, 2012 19:09

nie wpisujesz go w zdarzeniu, w trzeciej zakładce, ktora nazywa się Skrypt lub jakos tak
CrasheR - Wto 17 Lip, 2012 10:53

Bardzo się przyda. Good Work :>
Draken - Wto 17 Lip, 2012 18:44

Super :-D Może się przydać w np. pomieszczeniach gdzie droga do drugiego wyjścia jest niewidoczna i trzeba szukać ścieżki, ale jak się wejdzie na złe pole to *PLASK* i koniec gry.
makerowiec64 - Sob 22 Gru, 2012 14:18

Dzięki tobie załapałem co to są regiony ;-)
Dzięki ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group