|
UltimaForum
|
|
Tutorial [VXAce] - Region
Melvin - Sob 21 Sty, 2012 01:34 Temat postu: Region Region standardowo służy do określania grafiki pola walki(Battlebacks).
Można go jednak wykorzystać w innych celach. Np chcemy wykonać jakąś czynność, kiedy gracz będzie na danym regionie.
- Przechodzimy w tryb edycji Regionu i po lewej stronie mamy sporo numerków.
Wybieramy numerek np 1 i "budujemy" Regiony tam gdzie nam się podoba.
- Robimy nowe zdarzenie równoległe(Parallel Process) i umieszczamy w nim warunek(Conditional Branch).
- Wybieramy 4 zakładkę i zaznaczamy skrypt.
- Wpisujemy:
Kod: | $game_map.region_id($game_player.x, $game_player.y) == ID |
Za "ID" podstawiamy ID wybranego Regionu.
- W warunku, wpisujemy co tylko chcemy. Uruchomi się, kiedy gracz będzie na regionie o ID, które wpisaliśmy.
To na tyle. Jeśli są jakieś pytania - pisać śmiało.
SaE - Sob 21 Sty, 2012 16:56
Fajne, przyda się ^^ Dobrze że ktoś na ultimie bawi się też w Ejsie ^^
FireBlade - Sro 25 Sty, 2012 14:34
Przydatne, przetestowane, działające. Dobre wykorzystanie nowych funkcji :> Tak trzymać.
Danieo - Sob 30 Cze, 2012 19:06
A gdzie ten warunek wpisać w tym $game_map.region_id($game_player.x, $game_player.y) == ID czy pod spodem w osobnej linijce skryptu ?
Valdali - Sob 30 Cze, 2012 19:09
nie wpisujesz go w zdarzeniu, w trzeciej zakładce, ktora nazywa się Skrypt lub jakos tak
CrasheR - Wto 17 Lip, 2012 10:53
Bardzo się przyda. Good Work :>
Draken - Wto 17 Lip, 2012 18:44
Super Może się przydać w np. pomieszczeniach gdzie droga do drugiego wyjścia jest niewidoczna i trzeba szukać ścieżki, ale jak się wejdzie na złe pole to *PLASK* i koniec gry.
makerowiec64 - Sob 22 Gru, 2012 14:18
Dzięki tobie załapałem co to są regiony
Dzięki
|
|