pezik - Sob 14 Kwi, 2012 09:21 Temat postu: Hud GothicCzy mógłby mi ktoś zrobić skrypt na hud z tymi hotkeysami jak w G3
Tylko bez tych pasków hp i mp bo to już mam.MrCorniszon - Sob 14 Kwi, 2012 10:25 na vx raczej nie ma, jest do xp może ktoś ci przerobi:
http://www.rmxp.pl/index.php?topic=6801.0
Screen:
Spoiler:
pezik - Sob 14 Kwi, 2012 11:07 No właśnie też to widziałem. Może Ayene jak ma trochę czasu to mi to przerobi do vx.Ayene - Sob 14 Kwi, 2012 14:07 Nie przerobi, bo skrypt na XP jest robiony pod ABS-a. Rozumiem, że w swojej grze wykorzystujesz system walki na mapie. Podaj który to, a może w wolnym czasie nad tym posiedzę.pezik - Pon 16 Kwi, 2012 19:46 Ayene:
Ten co na forum walka w czasie rzeczywistymEzioMasterPl - Wto 17 Kwi, 2012 15:39 Ayene, jeśli nie wystawiasz tego skryptu tu, to mi wyślij wiadomościa.
Mam tak jak on walkęAyene - Sob 05 Maj, 2012 22:02 Dobra, myślę, że będzie działać. Wrzucam dwa skrypty, z czego oba powinny się znaleźć pod skryptami na walkę:
HUD ze statsami:
Spoiler:
Kod:
# Jest to przerobiony skrypt HUD autorstwa SojaBird
# Dodana grafika pasków oraz poprawiony pasek z doświadczeniem.
# by Ayene
def update
self.visible = $game_system.hud_display
return if !self.visible
refresh if @hp != @actor.hp or @mp != @actor.mp or @exp != @actor.exp
hide_status
end
end
class Scene_Map < Scene_Base
alias got_hud_start start
alias got_hud_terminate terminate
alias got_hud_update update
def start
got_hud_start
@index = HUD_HP_MP_EXP::ACTOR_ID
new_hud
end
def terminate
@got_hud.dispose
got_hud_terminate
end
def update
got_hud_update
@got_hud.update
return if !HUD_HP_MP_EXP::CYCLE
return if !@got_hud.visible
if Input.trigger?(Input::R)
@index += 1
@index %= $game_party.members.size
elsif Input.trigger?(Input::L)
@index += $game_party.members.size - 1
@index %= $game_party.members.size
end
new_hud if @index != @got_hud.index
end
def new_hud
@got_hud.dispose if !@got_hud.nil?
@got_hud = Window_HUD_HP_MP_EXP.new(@index)
end
end
class Game_System
alias hud_initialize initialize
attr_accessor :hud_display
def initialize
hud_initialize
@hud_display = HUD_HP_MP_EXP::HUD_START_DISPLAY
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def gained_exp(current_level, current_exp)
return (current_exp - @exp_list[current_level])
end
def needed_exp(current_level)
return (@exp_list[current_level + 1] - @exp_list[current_level])
end
end
HUD umiejętności i przedmiotów:
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# MOG HUD Equip V1.1 VX
# Autor XP: Moghunter
# Przełożone na VX przez Ayene (mam nadzieję, że będzie 'śmigać' :P
# Przeorobiony hud - kompatybilny tylko z Walką w czasie rzeczywsitym
#==============================================================================
if true # True = wyświetla HUD / False = nie wyświetla
module MOG
# Położenie HUD - współrzędne x i y
EQPMAPX = 20 # współrzędna x
EQPMAPY = 350 # współrzędna y
def refresh
self.contents.clear
draw_mequip(0,0)
@items = {}
@skills = {}
@actor.skill_hotkeys.each{|key, val|
@skills[Requiem_SBABS::Skill_Buttons.index(key)] = val
}
@skills.each{|index, id|
if id != 0
skill = $data_skills[id]
enabled = @actor.calc_mp_cost(skill) > @actor.mp ? false : true
draw_equip_map(skill, 30 * index, 0, enabled)
end
}
@actor.item_hotkeys.each{|key, val|
@items[Requiem_SBABS::Item_Buttons.index(key)] = val
}
@items.each{|index, id|
if id != 0 and $game_party.item_number($data_items[id]) > 0
draw_equip_map($data_items[id], 30 * (index+5), 0)
end
}
end
end
#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
alias ayene_start start
def start
@actor = $game_party.members[0]
@eqmap = Window_Equipmap.new(@actor)
@eqmap.x = MOG::EQPMAPX
@eqmap.y = MOG::EQPMAPY
if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
@eqmap.visible = true
else
@eqmap.visible = false
end
ayene_start
end
alias ayene_terminate terminate
def terminate
ayene_terminate
@eqmap.dispose
end
alias mog8_update update
def update
if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
@eqmap.visible = true
else
@eqmap.visible = false
end
if $eref == true
@eqmap.refresh
$eref = false
end
mog8_update
end
end
#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
attr_accessor :eref
end
class Game_Interpreter
def eref
$eref = true
end
alias mog319ref command_319
def command_319
eref
return mog319ref
end
end
end
class Game_Player < Game_Character
alias aye_attack_with_skill attack_with_skill
def attack_with_skill
aye_attack_with_skill
$eref = true
end
alias aye_attack_with_item attack_with_item
def attack_with_item
aye_attack_with_item
$eref = true
end
end
Wejdźcie w skrypt:
Kod:
Requiem SBABS Standard
i edytujcie linijki z Skill_Buttons i Item_Buttons na (39 i 41):
jako 'hudmem'
Dodałam odświeżanie HUD-a również, gdy skończy się wymagana ilość many do rzucenia czaru i gdy skończą się soczki.
Zalecane dokładne testy. Całość wygląda tak:
EzioMasterPl - Nie 06 Maj, 2012 09:07 Ayene ja mam problem p;. Jak zabije bossa na 2 mapie znika mi na stałe ten men_hud.
A i dzięki ogólnie za to, bo bardzo mi się podoba hud z Gothica 3. A i jeśli by się dało mogłabyś przerobic ten skrypt co jest do XP - DragonHud???Ayene - Nie 06 Maj, 2012 09:29 Znika HUD po pewnie zmieniasz przełącznik nr 5. Zmień go w konfiguracji skryptu:
Nie będę już więcej przerabiać graficznie, bo każdy to może sobie zrobić odpowiednio podstawiając grafiki. Przy ewentualnym przesunięciu ikon mogę pomóc.pezik - Wto 08 Maj, 2012 08:52 Ayene
Dzięki!!!! Bardzo przyda mi się to w projekcie. Leci pomógł.MrCorniszon - Wto 08 Maj, 2012 13:54 @pezik Po zabiciu bossa zmieniasz Przełącznik ?
- nie lepiej dać Przełącznik Własny ?pezik - Wto 08 Maj, 2012 14:05 MrCorniszon
Pomyliłeś mnie z EzioMasterPL