UltimaForum

Zapowiedzi gier i dema [XP] - Miecz Antalooru

varden01 - Pon 16 Kwi, 2012 21:00
Temat postu: Miecz Antalooru
Miecz Antalooru


Jest to mój drugi projekt, mam nadzieję że ta wersja jego zapowiedzi będzie lepsza od poprzedniej ;-)


WPROWADZENIE.

Wydarzenia w których weźmiemy udział podczas gry toczą się w przeważającej części w państwie Antaloor. Znajduje się ono pośrodku Międzygórza, kontynentu otoczonego z trzech stron świata nieprzebytymi górami, z dostępem do morza od czwartej strony. Sąsiaduje z dwoma państwami, Kelebrantem oraz Tamarią, z którymi stara się utrzymać przyjacielskie stosunki. W Antaloorze panuje król Farend.

FABUŁA.

Główny bohater ma na imię Cahir. Jest on młodym najemnikiem któremu się poszczęściło: wygrał walkę z tytanem, stworzeniem panującym nad przypisanym sobie żywiołem. Przysporzyło mu to olbrzymią sławę oraz fortunę, więc zrezygnował z wypełniania każdego zlecenia, przyjmował tylko te najbardziej dochodowe. W czasie spokojnego egzystowania w położonym w zakolu rzeki Vimur miasteczku Toussaint otrzymuje list ze zleceniem, podpisany imieniem Reinard. Ów Reinard okaże się być członkiem Zgromadzenia Nekromantów - organizacji skupiającej fanatyków czarnej magii i jednocześnie ludzi chcących obalić aktualnego króla. Cahir przegrywa walkę z nekromantą i odzyskuje przytomność w nieznanym sobie miejscu. Chcąc zemścić się za zniewagę i zniszczenie jego idyllicznego życia w Toussaint Cahir wpląta sięw większą intrygę, niebezpieczniejszą nawet od grożącej państwu wojny z Kelebrantem.

MECHANIKA GRY.

W czasie gry będziemy mieli możliwość przyłączenia się do jednej z trzech frakcji, przy czym niezależnie od wyboru gra będzie miała dwa możliwe zakończenia, różniła się będzie jedynie ścieżka fabularna. Każda z frakcji będzie miała dwie podklasy, a każda z klas dostęp do miejsc niedostępnych dla pozostałych. Większa część gry będzie toczyła się w Antaloorze, ale odwiedzimy także Kelebrant czy Tamarię. Mieszkańcy tych trzech państw używają dwóch języków:
- Języka wspólnego (od początku rozumianego przez Gracza)
- Starej Mowy (której będziemy mieli okazję poznać w czasie gry)


UDŹWIĘKOWIENIE.

Podczas gry usłyszymy muzykę z gier:
- Gothic (wszystkie części)
- Drakensang The Dark Eye
- Fable The Lost Chapters
oraz pojedyncze utwory, np. zespołu Two Steps From Hell.


GRAFIKA.

Do tworzenia gry wykorzystuję tilesety Kalibana, reszta grafik nie ma konkretnego autora, czerpię je ze stron z zasobami. Część charactersów została wykonana przeze mnie (m.in. główny bohater). Wyglądy ikon wziąłem z gry Gothic 4.

PRZEDMIOTY.

W grze znajdziemy nie mniej niż 200 przedmiotów, zarówno rzadkich i niezwykle cennych (antyczne tabliczki, bronie, pancerze) w ruinach świątyń oraz lochach, jak i zwyczajnych (np. złote talerze, świeczniki, dokumenty, kuferki) które znajdziemy w wielu domach mieszkańców Międzygórza. Około połowę wszystkich przedmiotów będą stanowiły elementy pancerza i bronie.


SKRYPTY.


Skrypty dotychczas użyte w projekcie:
- Multislot by Guillaume777
- ATP by MakirouAru
- CMS by Gatoz
Planowane:
- System craftingu
- Rozdawanie punktów statystyk co poziom
- Lockpick minigame


SCREENY.

Spoiler:















DEMO.


Demo zawiera prolog z gry, postarałem się je odchudzić na ile było to możliwe. Zajmuje teraz 41,7 MB i nie zawiera plików które nie zostały w nim użyte.
POBIERZ

AvK - Pon 16 Kwi, 2012 21:25

Nice nice ;D

Jutro zedytuje posta i napisze jakąś w miare obszerna recke.
Obczaje to demko i zobczymy coś tam na wymyślał xd

anemone - Pon 16 Kwi, 2012 21:59

Woow. Zapowiada się bardzo ciekawie :-) Też korzystam z tych tilesetów :-)
Amelanduil - Wto 17 Kwi, 2012 14:53

Fabuła brzmi dość ciekawie ^^
Spoiler:

varden01 napisał/a:
[...] otrzymuje list ze zleceniem, podpisany imieniem Reinard. Ów Reinard okaże się być członkiem Zgromadzenia Nekromantów [...]
Chociaż nie wiem, czy powinieneś umieszczać w opisie gry interesujący zwrot akcji, ale okej...


D mógłbyś wrzucić na jakiś bardziej przyjazny hosting, bo nie idzie pobrać.
Title jest... hm, trochę nieszczególny, tak na 3 minuty roboty xD Co do windowskina, to jak dla mnie za bardzo się rozciąga, nie wygląda to jakoś w miarę, dobrze by było jakbyś go zmienił na inny.
Grafika, mapping... cóż, nie wiem, nie znam się za bardzo na XP'kowskich standardach. Na drugim screenie jest błąd z cieniem drzewa. I w sumie jego położeniem, bo tak wystaje poza krawędź, wtf xD

AvK napisał/a:
Jutro zedytuje posta i napisze jakąś w miare obszerna recke.

...aha. Uwielbiam cierpliwość niektórych ludzi. :kable: Do cholery jasnej...

Roki132 - Wto 17 Kwi, 2012 15:24

@varden01 mam prośbę, mógłbyś zamieścić demo gdzie indziej?
Bo z tego nie mogę pobrać, pisze, że jest zajęty przez premium.

varden01 - Sro 18 Kwi, 2012 08:34

Okej, nie ma sprawy ;-) a na jakiej stronce najlepiej zamieścić demo? I jakby się komuś chciało to prosiłbym o lepszy windowskin i title ;-) a cień drzewa już poprawiłem. Co do zwrotu akcji, to to zbyt wielki zwrot akcji nie jest, w prologu będziemy "prowadzeni za rączkę" ponieważ ma to być wstęp do właściwej gry. Kolejna wersja demo ukaże się za około miesiąc-dwa, i będzie zawierała również 1 rozdział z gry. I przede wszystkim, tym razem MAM ZAMIAR UKOŃCZYĆ projekt :-D

[edit]
Okej, wrzuciłem jeszcze raz demko, mam nadzieję że tym razem link będzie działał.
KLIK!

AvK - Sro 18 Kwi, 2012 19:26

Chciałem zedytować posta ale okazało się że na tym forum jak już jest odpowiedź to się nie da :P

Co do hosta to ja najbardziej polecam mediafire.com
A windowsskin w menu zastąp skryptem na MENU w stylu Wrota Arkany zapomniałem nazwy po szukasz to znajdziesz ;D Title to poszukaj ludzi skłonych zrobić ci fajne logo a następnie wklej je na title i masz "rodem" z komercyjnej gry xD
Całkiem fajna ta zapowiedz ładnie opisana miło mi się to czytało.
Co do samej fabuły to jak będzie unikalnie wykonana to z pewnością zagram w pełniaka ;)
Skrypty - ABS bedzie/jest? i co z UMS podstawowy system dialogów jest lipny.
Screeny - mapping szału nie ma ;D ale źle też nie są wykonane.

No cóż trzeba demko zassać jak tylko uzupełni się transfer cholerny blueconnetc ;D

varden01 - Sro 18 Kwi, 2012 19:29

Wolę jednak pozostać przy swoim menu, po prostu poszukam odpowiedniego windowskina ;-) a co do systemu dialogów to podstawowy mi odpowiada, nie wiem czemu wg. ciebie jest lipny ;-) demo zajmuje teraz niecałe 40 MB :-D ABSa nie planuję, bardziej mi się podoba system walki turowej, znalazłem ciekawy skrypcik na walkę :) zresztą ABSy na polskim makerze nie działają :-/ a aktualnie nie stać mnie na kupno oryginała ;-(
AvK - Czw 19 Kwi, 2012 16:21

Pierwszy i największy błąd to polski maker, zmień go na angielską wersje albo szybko zakończysz prace nad swoim projektem. Polski RM ma błędy czasami dzieje się tak że moge ci się zepsuć cały projekt prawie nie odzyskiwalnie. Nie musisz kupować orginału wystarczy ci angielska TRIAL a w ciągu 30 dni myślę że za oszczędzisz tam 30-60 zł nie wiem ile teraz stoi RM ;D
varden01 - Czw 19 Kwi, 2012 17:28

Wiem że polski maker to nienajlepszy pomysł, ale do mapingu w zupełności wystarczy. Skrypty itp. zrobię na trialu gdy mapy będą już gotowe. I jak, grał już ktokolwiek w demo??
Roki132 - Czw 19 Kwi, 2012 18:07

Ja chciałem, udało mi się pobrać, ale przez to, że korzystasz z polskiego RPG Makera nie mam napisów więc nie grałem :P .
varden01 - Czw 19 Kwi, 2012 18:16

Hah to nie przez polskiego makera :P soory wielkie, zapomniałem dodać czcionkę do folderu z grą. Wejdź w ten link KLIK! i pobierz czcionkę pomarańczowym przyciskiem, potem skopiuj ją do Mój komputer/C:/Windows/Fonts . Wtedy gra powinna bez problemu działać. To jest dokładnie ta sama czcionka którą wymaga gra Wrota Arkany II :-D
[edit]
Na tamtej stronce pobierasz paczkę czterech czcionek, zainstaluj je wszystkie ;-)

Roki132 - Czw 19 Kwi, 2012 18:59

Ok, zagrałem i wyrażę swoją opinię.

Pomimo polskiego makera nie ma polskich znaków, a to jest dość wkurzające, gdy widzisz np ,"wic","zakocz","mog'', chociaż zauważyłem , że "ł" jest.
Muzyka mi się podoba, nawet sam z niej korzystam(niektóre).
Mapping ogólnie dobry, jednakże są małe błędy w bazie danych, np przy tych płotach, przy porcie mogłem wejść w ,,zakończenia,, i stałem pół w płocie, pół normalnie.

Ogólnie gra mi się podoba i czekam na dalsze postępy.

varden01 - Pią 20 Kwi, 2012 08:17

No więc tak. Co do polskich znaków to najwyraźniej ciągle to nie ta czcionka :-/ u mnie działa normalnie z wszystkimi polskimi znakami, u znajomych którym podrzuciłem demko też normalnie działa. Podrzucę demko jeszcze raz, tym razem będzie zawierało również folder Fonts z właściwą wersją czcionki której użyłem. Co do błędów z płotem - zrób screen miejsca gdzie wystąpił ten błąd - poprawię to ;-)

[edit]

Zamiast od nowa uploadować demko wrzucam link do potrzebnej czcionki.
KLIK!
I sorki że tyle z tym zabawy :-/ ale jeszcze nie do końca wszystko ogarniam.

AvK - Pią 20 Kwi, 2012 15:37

varden01 napisał/a:
Wiem że polski maker to nienajlepszy pomysł, ale do mapingu w zupełności wystarczy. Skrypty itp. zrobię na trialu gdy mapy będą już gotowe.

Tu nie chodzi o skrypty bo to jest pikuś, tu chodzi najbardziej o oeventowanie map...
Dziwny ogólnie pomysł, nie lepiej od razu robić wszystko na normalnej działającej wersji?


Cytat:
Pomimo polskiego makera nie ma polskich znaków, a to jest dość wkurzające, gdy widzisz np ,"wic","zakocz","mog'', chociaż zauważyłem , że "ł" jest.

To autor ich nie użył, a w RM są polskie znaki czy bedzie polska czy angielska wersja.

Wieczorkiem obczaje to demko :P

OmegaSpirit - Pią 20 Kwi, 2012 15:49

Czuć inspirację Wiedźminem... i to za bardzo. Pozmieniaj trochę nazwy, przede wszystkim Cahira, Starszą Mowę i Toussaint. Wiesz, nie tylko ty czytałeś Sagę ;)

Poza tym prezentuje się fajnie.

varden01 - Pią 20 Kwi, 2012 16:17

Akurat starsza mowa to pomysł bardziej zaczerpnięty z Eragona :-P faktycznie, może z tym Toussaint przesadziłem, ale Cahira nie odpuszczę :-D łatwiej jest zmienić nazwę mapy niż imię bohatera w kilkuset dialogach ;-)
A co do oeventowania map to jakoś nie mam z tym problemów ;-)

OmegaSpirit - Sob 21 Kwi, 2012 10:44

varden01 napisał/a:
Akurat starsza mowa to pomysł bardziej zaczerpnięty z Eragona :-P faktycznie, może z tym Toussaint przesadziłem, ale Cahira nie odpuszczę :-D łatwiej jest zmienić nazwę mapy niż imię bohatera w kilkuset dialogach ;-)
A co do oeventowania map to jakoś nie mam z tym problemów ;-)

A ja bym to zmienił, bo szczerze mówiąc, ściągnięte nazwy bardzo mnie odpychają do pobrania gry :P

varden01 - Sob 21 Kwi, 2012 14:51

Postaram się zmienić co się da ;-)
OmegaSpirit - Sob 21 Kwi, 2012 20:09

To dobrze, bo gra zapowiada się ciekawie :)
varden01 - Sob 21 Kwi, 2012 20:59

Dzięki ;-) staram się jak mogę, nazwę miasta już zmieniłem, poprawiłem też kilka błędów graficznych i przerobiłem title. Mam mały problem z message systemem, ale pracuję nad tym.
Roki132 - Nie 22 Kwi, 2012 14:15

Sorry, dopiero teraz sobię o tym ss przypomniałem :D .
Ale proszę, zamieszczam:
Spoiler:


tracersgta - Nie 22 Kwi, 2012 14:42

Zdaje mi się, czy bohatera przenika słup?
Roki132 - Nie 22 Kwi, 2012 14:46

Właśnie kilka postów temu, gdy wypowiadałem się na temat gry mówiłem o tym błędzie, ale potem zapomniałem go zamieścić :D .
varden01 - Nie 22 Kwi, 2012 15:27

Okej dzięki za wskazanie błędu ;-) już to naprawiłem :-) a wszystko przez to że niezbyt potrafię opisywać tilesety :-/
LordVitas - Pon 23 Kwi, 2012 16:28

Nieźle! Zainteresowałeś mnie! Dema niestety teraz nie ściągne bo limit...Wiesz już trochę przegiołem. Za dużo filmów na YT oglądałem i dodawałem. Ale 2 maja ściągne i napisze coś więcej. Poza tym podoba mi się Fabuła. Jeśli będzie krwawa i horrorowa to epicko! Lubię soczyste horrorki a mam nadzieje na coś typu : Psychol pojmuje ludzi i wchłania ich krew by być mocniejszym" albo coś w tym guście. Wkońcu fabuła z nekromantami pasuje do tego. Ale nie narzucam ci tego. Marze sobię tylko :D. Ogolnie poczekam na grę! Jakieś postępy? Kiedy będzie gra? potrafiłbyś to ocenić na oko?
varden01 - Pon 23 Kwi, 2012 18:10

Być może niedługo wydam kolejne demo zawierające pierwszy rozdział, całej gry niestety szybko nie ukończę :-( ale miło mi że komuś się podoba ;-) co do krwawych i horrorowych wątków - zobaczymy. Jak narazie pierwszy rozdział będzie odnajdywaniem się w Antaloorze, zbyt mroczno nie będzie, ale pojawi się wątek niewyjaśnionych zabójstw rytualnych :-D nic więcej nie powiem, zobaczycie niedługo ;-)
P.S. potrzebuję pomocy przy grafice, eventowaniu oraz skryptach. Chętni pisać na pw, jeśli uda wam się mi pomóc to znajdzie się dla was miejsce w creditsach ;-)


Edit.
Zamieszczam kilka nowych screenów, trzy wnętrza oraz zmieniony title:
Spoiler:











Posty się edytuje. Nhadala

RalofTemerczyk - Wto 15 Maj, 2012 17:37

Hm, zapomniałeś, że użyłeś muzyki z filmu Wiedźmin ( uciekajcie ) u ciebie świątynia
overhill - Wto 15 Maj, 2012 20:49

Pierwsze dwa pomieszczenia mogłyby być mniejsze.
varden01 - Sro 16 Maj, 2012 08:40

Faktycznie, zapomniałem o muzyce z Wiedźmina ;-) dzięki za przypomnienie. Co do pomieszczeń to wszystkie wnętrza przerabiam w tilu Inq.
Angee - Nie 27 Maj, 2012 08:37

Plagiat! To są mapy Kalibiana!
Feniks - Nie 27 Maj, 2012 10:34

to się nie popisałaś, zewnętrzne to kaliban, a wewnętrzne to inq - to nie plagiat, bo są one powszechnie dostępne do użycia.
varden01 - Sob 02 Cze, 2012 10:57

Mam swój honor i nie wyjeżdżałbym z plagiatem -,- więc zanim rzucisz oskarżenia to najpierw dokładnie sprawdź.

Widzę że nikt nic nie pisze... No cóż. To tak: miałem ostatnio mały zastój przy projekcie, koniec roku szkolnego w końcu, nie wypada nie przejść :-P załączam 5 nowych screenów, piszcie co o nich myślicie :-)

Edit.

Spoiler:













To narazie tyle, niedługo postaram się dodać coś nowego


Posty się edytuje. Nhadala

bluemike - Sro 30 Sty, 2013 19:57

Co do skryptów w RMXP PL WSZYSTKIE działające na angliku działają.
Nie widzę problemu w użyciu któregokolwiek, który działa na angielskiej wersji.
Wystarczy wgrać do systemu 102E.dll i edytować plik game.ini. Ale jest haczyk. Skrypt tylko zadziała po odpaleniu przez game.exe a nie przez "grę testową". Przynajmniej ja tak mam.
Co do gry char głównego bohatera odstaje stylem od reszty. Lepiej zamienić wszystkie na RTP niż robić takie "wyjątki".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group