UltimaForum

Zapowiedzi gier i dema [2k/2k3] - [plugin]Animated Monsters Plugin2002 v0.1

Gamer2002 - Sro 18 Kwi, 2012 00:11
Temat postu: [plugin]Animated Monsters Plugin2002 v0.1
Robię plugin animowanych potworów do SBSa 2k3. Obecnie plugin jest bardzo prosty i umożliwia potworowi mieć tylko jedną w kółko powtarzaną animację odczytywaną z pliku monster. Można jednak samemu określić rozmiary i ilość klatek animacji.

Planuję wprowadzić w późniejszych wersjach by potwór miał więcej animacji niż tylko jedną. Półki co zachęcam do dyskusji na temat jak powinienem dalej rozwijać plugin.

Kod źródłowy i plugin znajdują się w pliku dema w folderze DynPlugins.

Plik:
Najnowsza wersja v 0.1

Używanie:
Przed jakąkolwiek walką zaraz po uruchomieniu gry należy poprzez komentarz w uruchomionym evencie użyć komendy inicjalizującej. Schemat komentarza:
Kod:
@initamp2002 X, Y, Z, Ź

Gdzie
X – numer pierwszej z 8 zmiennej wysokości klatek (o tym później)
Y – pierwsza z 8 zmiennych od szerokości klatek
Z – pierwsza z 8 zmiennych od ilości klatek
Ź – pierwszy z 8 przełączników od animacji.

Kolejne zmienne/przełączniki odpowiadają kolejnym potworom (jest ich podczas walki maksymalnie 8 ). Jeżeli przełącznik animacji potwora jest włączony, plugin odczytuje z zmiennych informacje o wymiarach i ilościach klatek animacji, a następnie pobiera kolejne z pliku graficznego, dlatego przed walkami należy uzupełnić odpowiednio wszystkie zmienne i włączyć przełączniki.
Klatki animacji w pliku graficznym potwora muszą być ułożone kolejno w pasek.

Tematy do dyskusji:
Wygodne rozwiązanie problemu dostosowania odpowiednio zmiennych przed walką: Jeżeli zrobi się to w evencie w turze 0 będzie to zauważone. Można co prawda zrobić event „odkrywający” w turze 0 niewidzialne potwory, ale jeden musi zostać poświęcony na potwora „pustego”, więc chcę tego uniknąć. Myślę o tym, żeby każdy monster miał 2 pliki graficzne, jeden z klatkami animacji, jeden z statyczną grafiką i umożliwić twórcy przełączanie między nimi.

Na razie mam w planach zrobić następujące animacje: od ataku, od użycia skilla, od otrzymania ciosu, od śmierci. Zacząć jednak myśleć o tym by to jakoś rozszerzyć?

Dorzucić debbugujące opcje które np wykryją że coś zrobiliście z pluginem (np źle podaliście zmienne)? Myślę o tym, ale przed czym miałbym was ustrzec?

Nie będę robił czegoś od więcej ilości klatek animacji dla bohaterów, w 2k3 można stworzyć sobie samemu animacje i ją użyć, Database -> Animations 2 -> Animation Type -> Battle Animation.

zebra - Sro 18 Kwi, 2012 00:19

wspaniały plugin. teraz walki będą wyglądać jeszcze lepiej.
Jakieś super moce itp. Te opcje na pewno pozwolą by walki wyglądały podobnie od strony bohaterów i wrogów.

Rave - Sro 18 Kwi, 2012 20:43

Mam takie głupie pytanie: A co z randomowymi walkami?

Nie lepiej dać plik konfiguracyjny gdzie byś dawał kolejne linijki odpowiadające monsterom w formacie:
ID, wysokość klatki, szerokość klatki, ilość klatek

Gdzie:
ID - id potwora w bazie danych
wysokość/szerokość klatek to wiadomo
ilość klatek - też wiadomo.

I tak grafiki potwora dla konkretnego ID nie da się zmienić w grze, chyba że przez inny plugin, więc to jest myślę bardziej logiczne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group