UltimaForum

Zapowiedzi gier i dema [VX] - Asgun

noruj - Nie 10 Cze, 2012 15:25
Temat postu: Asgun
Asgun

GATUNEK: JRPG

Fabuła:


Mało kto pamięta, albo wierzy, że Burgun i Estas stworzyli świat. W czasach kiedy bogowie zostali zapomniani, zakony istnieją tylko umownie. Świat się zmienia, wszystko idzie do przodu. Stare pokolenie wymiera, a nowe wprowadza własne, nowe zasady. W mieście Gednir odbywa się coroczny turniej wojowników. Dla jednych to szansa, aby zdobyć sławę, dla innych świetne widowisko, a jeszcze inni chcą się na tym wzbogacić. Nie inaczej jest w przypadku Morgana, chociaż jego rola miała być zgoła inna. Wraz z magiem z zakonu Burguna pod przykrywką uczestnika turnieju ma oko nad jednym ze swoich rywali. Nieczęsto zdarza się, że członek zakonu Estasa opuszcza wyspę wschodnią. Każdy poprzedni zniknął w nieznanych okolicznościach. To szansa jedna na milion dla zakonu Burguna, aby dowiedzieć się co knują starzy przeciwnicy.

Ogólnie o grze:


- Sterujemy drużyną
- Drzewko umiejętności
- Zagadki
- Krótkie elementy zręcznościowe
- Dokonywanie wyborów
- Turowa walka sideview

Od autora:

Jak część się może zorientowała Wojna "Bogów" to 2 gra w moim wymyślonym uniwersum. Akcja gry dzieję się około 20 lat po wydarzeniach z Opowieści z Asgun, nie kontynuuje bezpośrednio wątków z części poprzedniej, ale występuje w niech kilka postaci z OzA. Gra będzie się trochę różniła od tej gry, właściwie pod każdym względem. Wydaje mi się, że będzie nieco dojrzalsza fabularne i klimatycznie, ale nadal chcę zostawić w niej szczyptę jrpgowej infantylności.

Screeny:





lolek - Nie 10 Cze, 2012 16:04

Wow! Noruj robi grę, ale fajnie :-D
sled - Pon 11 Cze, 2012 02:09

Ogólnie gra prezentuje się fajnie, ale nie mam zamiaru wystawiać grze oceny po samych screenach (przynajmniej nie tym razem :-P ). Powiedzmy że jeśli to nie będzie kolejna gra xxl(mam namyśli wagę gdzie górę biorą nawrzucane mp3 itp) to może nawet spróbuję zwłaszcza iż naprawdę nie mam najmniejszego powodu by najechać na grę na podstawię tego co tu widzę(co jest dość ładnym plusem bynajmniej w mych oczach) szczególnie iż uwielbiam jrpg z tego typu rozwiązaniami ;-) good job! :->
noruj - Pon 11 Cze, 2012 22:35

To dotyczy fabuły.
No i jak można wydedukować po dziale, fakt. Nie robię w Ace.

XTonyPL - Wto 12 Cze, 2012 16:47

Jakie to są Tile, można prosić o link do nich ?

PS.Gra bardzo fajnie się zapowiada ;-)

INRE - Wto 12 Cze, 2012 16:59

Fabularnie mnie się podoba.
Mapki też ładnie się prezentują.
Jedynie windowskin nie za bardzo.
Ja powiem tylko tyle, że czekam, bo wydaje mi się, że to jedna z tych gier, które mogą być inspiracją dla innych twórców. ;-)

Aha...
XTonyPL napisał/a:
Jakie to są Tile, można prosić o link do nich ?

PS.Gra bardzo fajnie się zapowiada ;-)


Trochę na odwrót.
Ewentualne PS. powinno dotyczyć prośby o tila, a nie...

noruj, nie podawaj. :-P

Viuu - Wto 12 Cze, 2012 18:47

XTonyPL napisał/a:
Jakie to są Tile, można prosić o link do nich ?

I znowu...

Zgadzam się z INRE, nie podawaj mu nic.

A co do gry, fabuła jest całkiem niezła. Sam fakt, że jest to jRPG mnie cieszy (uwielbiam jRPG'i :P). Mapy są ładne z wyjątkiem tego domku (sama mapa jest ładnie zrobiona, ale ten tileset jest dziwny). Battle system jest... taki zwyczajny, mógłbyś użyć jakiegoś ładniejszego np. Melody. No i windowskin jest brzydki :P

Myślę, że to tyle. Gra ogólnie zapowiada się dobrze. Mam nadzieję, że się nie zawiodę tą grą ^ ^

noruj - Wto 12 Cze, 2012 19:58

Idąc za waszymi radami zmieniłem windowskina, w sumie zrobiłem to dużo wcześniej, ale nic. No i zmieniłem system walki na ; Tankentai Sideview Battle System, ale i tak nie zamierzam jakiś fajerwerków robić w walce.
MrDawnok - Sro 13 Cze, 2012 14:57

Cytat:

noruj, nie podawaj. :-P

Cytat:
Zgadzam się z INRE, nie podawaj mu nic.


Jakie to się zachłanne tałatajstwo zrobiło!

Nie chcą dać tila!

A jak by wam ktoś nie chciał czegoś dać!?

No!

To tyle z mojej strony pazerne *****!(to nie jest przekleństwo poprostu użyłem cenzury ze względów grzecznościowych :P)

A teraz GRA:
Opowieści z Asgun były całkiem fajne.Takie typowo jrpg.
Jeśli klimacik ma być podobny to w sumie mogę sobie od czasu
do czasu pyknąć.

noruj - Sro 13 Cze, 2012 15:53

Cytat:
Jakie to się zachłanne tałatajstwo zrobiło!

Nie chcą dać tila!

A jak by wam ktoś nie chciał czegoś dać!?




Swoją drogą to baaardzo popularne tilesety, jakbyście czasem wyszli poza ultime, to byście się o nie potknęli stoo razy.

Viuu - Sro 13 Cze, 2012 16:18

MrDawnok napisał/a:
Jakie to się zachłanne tałatajstwo zrobiło!

Nie chcą dać tila!

A jak by wam ktoś nie chciał czegoś dać!?


To niech nie daje. Tu chodzi o to, że są zbyt wygodni, zamiast ocenić grę, pytają o jej zasoby.
I również chodzi mi o to co noruj napisał, zazwyczaj wystarczy chwile poszukać i się znajdzie.

Valdali - Sro 13 Cze, 2012 21:44

Tra la la :hura:
Umca umca :lala:

noruj robi gre, fajnie!
jeśli będzie to coś na poziomie Opowieści z Asgun to zagram chociaż miało by to trwać 20 godzin xd

kiedy wydajesz?

MrDawnok - Czw 14 Cze, 2012 13:30

Cytat:


To niech nie daje. Tu chodzi o to, że są zbyt wygodni, zamiast ocenić grę, pytają o jej zasoby.
I również chodzi mi o to co noruj napisał, zazwyczaj wystarczy chwile poszukać i się znajdzie.


Ja rozumiem o co chodzi i od pierwszych dni na ultimie znam ten tileset.
lecz można dopomóc nowym użytkownikom odsyłając ich do tematu o takowym zasobie lub podając jego nazwę i jasno wyrażając nasza naganę na temat pisania tego typu postów.

Trzeba było wyjaśnić gdyż taki nowy może nie rozumieć co robił źle gdyż będzie popełniał ten błąd nadal.

Tak czy inaczej nie każdy post na ultimie jest idealny.

Dodam aby zakończyć tę dyskusje gdyż temat jest o grze.

To tyle z mojej strony. :-P

noruj - Sob 07 Lip, 2012 22:54

Witam. Czas na mały update : )

- w grze będą walki losowe, odwrotnie jak w Opowieści z Asgun. Potyczki będą jednak odbywały się tylko na specjalnych terenach, nie na całej mapie.
- W grze używam systemu walki RPG Tankentai Sideview Battle System.
- Rozdzielczość gry została zmieniona z 544x416 do 640x480 co eliminuje brzydki margines przy pełnym ekranie, który był widoczny w OzA.
- W grze nie będzie dziennika zadań, ale będzie system, który pozwoli na rozmowę z towarzyszami w trakcie podróżowania. ( z czego będzie można się dowiedzieć o aktualnym zadaniu. )
- W grze będzie "gąsienica" czyli nasi towarzysze będą się za nami wlekli.
- W grze co jakiś czas przy przechodzeniu z mapy na mapę będzie pojawiać się takie cuś:
Spoiler:


Stworzyłem to dlatego, że nie chcę zawalać gracza informacjami na samym początku o wszystkim co musi wiedzieć, więc co jakiś czas gdy będzie to konieczne będzie pojawiał się taki obrazek. Wiem jak niektórzy na to reagują, więc powiem tylko, że będzie to naprawdę sporadycznie.
Bonus:
Spoiler:


Finwe - Nie 08 Lip, 2012 10:06

Duuuuży kciuk w górę i czekam ;-)
INRE - Nie 08 Lip, 2012 23:50

-Nie będę ukrywał, że nie lubię walk losowych, obojętnie czy to na wyznaczonych, czy nie wyznaczonych terenach, ale trudno.
-Co do tej zmiany rozdzielczości 640x480 wiadomo, że daje dużo lepszy efekt niż dziwaczna 544x416, ale czy wszytko będzie pasowało? W sensie czy będzie wszystko kompatybilne z tą wyższą rozdzielczością, okienka itd.
-System rozmowy z towarzyszami oczywiście super. :-)
-Wskazówki całkiem spoko, o ile nie będą za często i zbyt dotkliwie zatrzymywać rozgrywki.

Pytanie: czy będzie jakieś demo i jeżeli tak, to mniej więcej kiedy? - Jeśli było gdzieś takie info to sory może nie doczytałem.

Aha... To będzie w końcu Wojna "Bogów", czy Asgun? Na innym forum chyba taki tytuł widziałem. :-P

sled - Pon 09 Lip, 2012 01:00

Ja tam lubię walki losowe więc jak widać to jedynie kwestia indywidualnego gustu ;-) Co do reszty zmian... rozdzielczość na "+" jeśli tylko nie spowolni to gry na słabszych sprzętach (powiedzmy że kiedyś się natknąłem na podobny skrypcik i gra zaczęła mi ciąć w miejscach gdzie normalnie hulała aż miło :-P ). Rozmowa z napotkanymi-chyba nie muszę komentować? Myślę że nie tylko ja uwielbiam tego typu rozwiązania :-) A co do ekranu ładowania (czy jak to tam nazwać xD) To myślę że to dość ciekawe rozwiązanie tym bardziej że wygląda dość estetycznie.... o ile oczywiście nie będzie dwóch ekranów ładowania na krzyż bo czytanie po raz x tego samego co powiedzmy iż "jest dla nas oczywiste" wiadomo jak może się skończyć (to tak jak za dzieciaka słuchanie rodziców czego to nie robić bo jest złe co wyjście na dwór hehe)
Wg mnie jako całokształt gra nadal wychodzi wprost... pięknie więc postaraj się tego nie spartaczyć :-P

noruj - Pon 09 Lip, 2012 23:06

Cytat:
W sensie czy będzie wszystko kompatybilne z tą wyższą rozdzielczością, okienka itd.

Yup, wszystko zostało dostosowane.

Cytat:
Aha... To będzie w końcu Wojna "Bogów", czy Asgun?

Taak, na innych forach zmieniłem, tutaj niestety użytkowników chyba traktują jak oszustów i trzeba pisać specjalnie do moderacji, żeby zmienić coś w 1 poście. Nie chciało mi się po prostu. Nazwa gry to Asgun.
Cytat:

czytanie po raz x tego samego co powiedzmy iż "jest dla nas oczywiste" wiadomo jak może się skończyć

Cytat:
Wiem jak niektórzy na to reagują, więc powiem tylko, że będzie to naprawdę sporadycznie.

noruj - Pon 23 Lip, 2012 19:50

Maluteńki update.
Jako dodatek w grze będzie mini-karcianka, w którą będzie można zagrać w gospodach z lokalnymi graczami.

Spoiler:




Takie sobie wyszły mi te karty, ale zaawansowanym grafikiem to ja nie jestem, a na taki krótki przerywnik między głównym wątkiem fabularnym powinno wystarczyć.
Prace ostatnio przyśpieszyły : )

lolek - Pon 23 Lip, 2012 20:07

Yoroiookami lepiej karty robi. Te Twoje są strasznie brzydkie, aż się patrzeć nie da. Jakieś brzydkie grafiki na jednolitym tle a na dole jakieś cyfry i ikony. Robione od niechcenia na szybko tak tylko żeby coś było.
noruj - Pon 23 Lip, 2012 20:09

Nie całkiem od niechcenia, bo po prostu to już wyżyny moich umiejętności. Karty Yoro są ładne wizualnie, sam to kiedyś przyznałem, ale przecież muszą być, bo to same karty. A ja robię grę JRPG, gdzie gra karciana to drobny dodatek.
Lartarin - Sob 28 Lip, 2012 19:53

Jak dla mnie twoje karty wyglądają świetnie, pa3ąc się na nie chyba wiem jaki jesteś... Te karty przedstawiają twoje uduchowienie jako twórcy. Nie są wcale brzydkie, są... specyficzne! Wiem, że twoja gra podobnie jak i ty nie będzie dla osób, które wyłącznie dyskutują i są pimpusiami. Chcę wierzyć, że będzie to wyjątkowe dzieło, podane na tak znakomitej powierzchni jaką jest pergo. Moje gratulacje!
noruj - Pią 30 Lis, 2012 22:41

Trochę dla zabawy, krótki trailer gry Asgun.
http://www.youtube.com/watch?v=21I3mDDecm4

Finwe - Sob 01 Gru, 2012 08:14

Całkiem miło trailer wygląda, a akurat
dobrze poczuć taki przewiew dobrych gier
po ostatniej serii gniotów ^^

noruj - Pon 04 Lut, 2013 16:43

Prace trochę stanęły ostatnimi czasy, ale sesja się kończy i powoli zaczynam coś tam robić.
Gameplaya jest już koło 35 minut.
Cieszę się, w jaką stronę rozwija się gra. Będzie dość filmowo, fabularnie, a do tego nawet interaktywnie. Sama autorska muzyka i sporo nutek wykonanych na zlecenie. Pracuję teraz nad drzewkiem umiejętności.

Taki sobie screen:
Spoiler:





+ stary trailer jak jeszcze ktoś nie widział
http://www.youtube.com/watch?v=21I3mDDecm4

Leoś - Pon 04 Lut, 2013 19:40

Jaki jest w końcu tytuł gry bo się pogubiłem. Screeny OK tylko ten drugi nieco za ciemny.
noruj - Sro 06 Lut, 2013 19:27

Tytuł to "Asgun". Zmieniłem go we wczesnej fazie tworzenia. Niestety, nie mam motywacji żeby napisać do jakiegoś moderatora o zmianę nazwy, a sam (lol) nie mogę.
SaE - Czw 07 Lut, 2013 18:26

I co tu się okazuje? Że wystarczyło napisać w temacie, że zmieniono tytuł (lol)? Moderatorzy tego forum są aż nadto życzliwi. Swoją drogą skoro przy takiej pier*dole nie ma motywacji...
Ozzma - Pią 08 Lut, 2013 21:46

Ja myślałam z początku, że tytuł to Quad4. Dziękuję za sprostowanie :przytul2: .
Rouch - Pią 08 Lut, 2013 21:47

Chyba jeden z lepiej zapowiadających się gier na VX-a. Interesuje mnie drzewko umiejętności. Z kolei gąsienica jest do bani XD
noruj - Nie 31 Mar, 2013 23:51

Nowego co?

- W związku z przerwą świąteczną i nareszcie czasem wolnym, prace trochę przyśpieszyły!
Aktualnie kończę 1 rozdział gry. (1 umownie, wedle mojego dzielenia - bo w grze nie ma żadnego podziału. 1/3)
- Po długich namyśleniach i rozsądnej propozycji - funkcja "gąsienica" będzie opcjonalna. Na początku gry będzie można wybrać, czy chce się takiej funkcji używać czy też nie.
- Nowy "ficzer" w systemie walki. Żeby nadać walce trochę więcej dynamiki - czasami gdy przeciwnik będzie chciał nałożyć na nas wrogi status, dostaniemy szansę, żeby się przed tym uchronić.
Spoiler:


- Czas gry na ten moment to około godzina.
- Screen bonus:
Spoiler:


SaE - Pon 08 Kwi, 2013 14:25

Nic na tych screenach nie widać. Monitor mam dobrze ustawiony... A nie sory, widzę fioletowo-żółty pasek na pierwszym. Całkiem ładny, kolorowy.

A zastosowanie gąsienicy jest najlepsze wtedy, gdy jest jeden bohater w drużynie. Także "opcja opcjonalne" jest dobrym wyborem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group