|
UltimaForum
|
|
Zapowiedzi gier i dema [2k/2k3] - Nichter
Dragon Kamillo - Wto 17 Lip, 2012 00:30 Temat postu: Nichter Czyste kopiuj wklej tematu z GospodyRMA
Tytuł: Nichter
Wersja RM: ME (2003) z Auto Enter Patch od Cherrego
Opis:
Grę robię już od ponad trzech lat. Zmieniała się ona w trakcie produkcji kilka razy.
W aktualnej wersji (RM 2k3) postanowiłem, że grafikę będę zapożyczał z gier Suikoden I & II (grafikę do składanie mapy), Tales of Phantasia i Star Ocean (grafiki postaci), RTP RM 95 (animacje), i Tale of Exile (cała reszta zedytowanych grafik pasujących pod suikodena). Muzyka będzie składać się tylko z midi.
Teraz coś o custom coś tam:
- w grze będzie własny system menu (bardzo wczesna wersja widoczna na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=kepC8pthKso), w którym mam już zrobione główne okno do wyboru, plecak, zapisywanie i wczytywanie gry, i wyjście z gry. Cała reszta nie powinna już sprawiać mi problemu z napisaniem jej.
- drugim customem będzie system walki który będzie turowy, ale w przeciwieństwie do innych takich systemów ten nie będzie nas przenosił na inną mapkę, tylko potyczka będzie rozgrywana w miejscu spotkania przeciwnika. Aktualny stan systemu jest na robieniu ataku wroga.
- w grze nie będzie levelowania i expienia. Będzie tu system znany z FF2 (podobny) w którym określone akcje podnoszą określone statystyki.
- planuję również zrobić własny system sklepu (sposobem mapkowym) co nie powinno sprawić mi większego problemu
- postać może chodzić w 8 stron (tak robię każde zdarzenie na dotyk na równoległym i sprawdzaniu współrzędnych)
- skrypt na teleporty (ale tego w grze nie zobaczycie - po prostu mały skrypcik (który ukaże się na twierdzy gdy tylko rep ją tam wysprząta), który strasznie skraca mi tworzenie)
- skrypt na chodzenie po drabinie
Fabuła: Królestwo Grandolf - wielkie i wspaniałe królestwo rozwijało się pomyślnie. Było tak silne, że rozpoczęło wojnę z Królestwem Tains - drugim pod względem powierzchni królestwem na Nichterze. Wygrywano kolejne bitwy i zagarniano coraz większe ziemie. Inne mniejsze państwa zaczęły więc obawiać się, że po zagarnięciu wszystkich ziem należących do Tains, Grandolf zaatakuje i ich. Keld dowódca wojsk zajmujących przygraniczną dolinę Osnn chciał wykorzystać ten czas kiedy 95% wojsk zajętych było walką w Tains. Dogadał się z okolicznymi państwami i zorganizowali spisek który miał podobno na celu osłabienie Grandolfu. Keld jednak miał własny cel o którym wiedzieli tylko żołnierze mu podwładni. 3 dni przed pierwszym atakiem Keld rozsyła listy informujące o rozpoczęciu walk. Goniec dociera z listem do jednostki w mieście Raus, gdzie po przeczytaniu listu rozpoczyna się narada. Przez przypadek w okolicy Kaos poszukuje rzadkiej rośliny Sotik i słyszy o czym mówią w namiocie. Gdy żołnierze spostrzegają że ktoś ich podsłuchuje, Kaos ucieka. Zostaje jednak zauważony. Biegnie szybko do swojego przyjaciela Legaya, z którym razem ucieka z miasta. Rozpoczyna się ich wielka przygoda, którą poznacie grając, oczywiście gdy skończę i wydam tę grę.
https://www.dropbox.com/s...ter_-_intro.zip - działa bez RM i RTP
Zrzutki:
Wiem że jest błąd w wyrazie przejdziemy (przjdziemy) - zostanie on naprawiony.
Kiedy demo/pełna wersja: Demo powinno ukazać się za niedługo. Chciałbym jednak by nie było zbyt krótkie i obejmowało trzy pierwsze rozdziały.
CrasheR - Wto 17 Lip, 2012 11:14
System FF 2 ? Blee ^^
A co do systemu walki. Bedzie to coś nowego, czy coś podobnego do juz istniejących systemów w stylu (Breath Of Fire, Chrono Trigger) ?
Screeny wyglądają całkiem przyzwoicie. Twórz, twórz, na pewno zagram.
Dragon Kamillo - Wto 17 Lip, 2012 11:28
Z systemem FF2 tak jest jednym się podoba, innym już nie.
BS jest inspirowany Chrono Triggerem ale w przeciwieństwie do tamtego ten będzie turowy.
CrasheR - Wto 17 Lip, 2012 12:49
W ChT byl ATB, rozumiem, ze ty zastosujesz coś na wygląda FF 1/2/3. Moja kolejka, a pozniej kolejka wroga.
Ciekawe rozwiązanie.
Podoba mi się.
Dragon Kamillo - Sro 18 Lip, 2012 11:26
Opisuję tu fabułę dlatego że nie mogłem edytnąć pierwszego postu.
I oczywiście kopiuj wklej z gospody.
Fabuła: Królestwo Grandolf - wielkie i wspaniałe królestwo rozwijało się pomyślnie. Było tak silne, że rozpoczęło wojnę z Królestwem Tains - drugim pod względem powierzchni królestwem na Nichterze. Wygrywano kolejne bitwy i zagarniano coraz większe ziemie. Inne mniejsze państwa zaczęły więc obawiać się, że po zagarnięciu wszystkich ziem należących do Tains, Grandolf zaatakuje i ich. Keld dowódca wojsk zajmujących przygraniczną dolinę Osnn chciał wykorzystać ten czas kiedy 95% wojsk zajętych było walką w Tains. Dogadał się z okolicznymi państwami i zorganizowali spisek który miał podobno na celu osłabienie Grandolfu. Keld jednak miał własny cel o którym wiedzieli tylko żołnierze mu podwładni. 3 dni przed pierwszym atakiem Keld rozsyła listy informujące o rozpoczęciu walk. Goniec dociera z listem do jednostki w mieście Raus, gdzie po przeczytaniu listu rozpoczyna się narada. Przez przypadek w okolicy Kaos poszukuje rzadkiej rośliny Sotik i słyszy o czym mówią w namiocie. Gdy żołnierze spostrzegają że ktoś ich podsłuchuje, Kaos ucieka. Zostaje jednak zauważony. Biegnie szybko do swojego przyjaciela Legaya, z którym razem ucieka z miasta. Rozpoczyna się ich wielka przygoda, którą poznacie grając, oczywiście gdy skończę i wydam tę grę.
Intro:http://www.sendspace.pl/file/1f50dbdc54bcfd074a13124 - działa bez RM i RTP
CrasheR - Pią 20 Lip, 2012 22:00
Ciekawie się zapowiada. Ogólnie rzecz biorąc grafika typu "Chrono Trigger" o wiele bardziej podoba mi się od nowej generacji RPT (XP,VX,VX Ace).
Zauważyłem mały błąd, pewnie już ktoś Ci o tym powiedział. Podczas machania mieczem w namiocie dowódcy miecz rozchodzi się tak jakby na 2 części.
Masz jakiś mniej więcej zarys terminu wydania gry ?
Na prawdę już nie mogę się doczekać zagrania.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Dragon Kamillo - Nie 22 Lip, 2012 22:44
O błędzie wiedziałem i go zignorowałem, po czym o nim zapomniałem. Nikt mi o tym wcześniej nie powiedział. Mój tester (Finwe) stwierdził tylko że w intro mogło by być bardziej widać ilu żołnierzy ma ten dowódca (bo wyglądało, że tylko tych co mieczem machali) więc dodałem tylko więcej namiotów (ta wersja intra jest już po tej poprawce). Zostały też poprawione w niej ortografy.
Nie podam przybliżonej daty premiery bo po prostu takiej nie znam. Ale możesz się jej nie doczekać XD.
Aktualnie dalej piszę system walki a kiedy mi się nie chce rysuje mapy:
Druga już od dawna w grze jest (od jakiś dwóch miesięcy) ale i tak ją daje.
CrasheR - Nie 22 Lip, 2012 22:47
Świetny góry/las *_*
Druga mapa wygląda jak kanały z FF XII i również mi się podoba.
Jak już pisałem, lubię gry z takową grafiką
Dragon Kamillo - Nie 22 Lip, 2012 23:18
To są góry. Jeśli myślisz, że to las to muszę ograniczyć wrzucanie drzew (nie wiem czy dam radę).
CrasheR napisał/a: | Jak już pisałem, lubię gry z takową grafiką |
Ja też.
CrasheR napisał/a: | Druga mapa wygląda jak kanały z FF XII i również mi się podoba |
Nie grałem nigdy w FF 12 (z FF grałem tylko w 1-3, 5 i 7 na NESa), więc na tej grze kanałów nie wzorowałem. Wzorowałem je na grze z której wziąłem też ten chipset (to znaczy powycinałem z panoramy i kilku chipsetów), a mianowicie Tale of Exile Deva.
Szkoda, że tylko ty wypowiadasz się w temacie mojej gry, ale w sumie to forum jest bardziej nastawione na makery vx, więc można się było tego spodziewać.
CrasheR - Nie 22 Lip, 2012 23:28
Większość nowych użytkowników nie zna czasów Chrono Trigger'a, Breath of Fire, czy pierwszych Finali, ja gdyby nie mój brat również nie poznałbym tego świata, dlatego strasznie dziękuję mu za zapoznanie mnie z nim, ale nie o tym chciałem pisać. Wiele osób na tym forum szuka programu to stworzenia gier RPG w stylu Gothicka, Fable, czy innych tego typu komercyjnych tytułów. Ja za to lubię klasykę, dlatego podoba mi się twój projekt oraz dlatego mam nadzieję, że uda Ci się go ukończyć.
Zazombik - Pon 30 Lip, 2012 18:36
Powiem tak: jest super ! Fajny klimat, sensowne dialogi i ładna grafika. Jedyną rzeczą, która mi nie podchodzi, jest title. Po prostu... nie podoba mi się Mam nadzieję, że skończysz projekt !
////////////////////
I zostaw te góry ! Ilość drzew jest w sam raz, bez nich będzie łyso.
aragorn7015 - Wto 07 Sie, 2012 12:40
Łał, niezła ta mapa : http://img515.imageshack....860/mapagry.png ...
Jak tylko będzie demo\pełna wersja na pewno zagram... Screeny wszystkie są świetne! Title: Nie za bardzo mi się podoba :D Ale na pewno zagram
Dragon Kamillo - Sro 08 Sie, 2012 00:25
A to ciekawe, że title nikomu się nie podoba. E tam title będziecie se oglądać tylko przez jakąś sekunde bo szybciej włączycie nowa gra lub wczytaj grę.
I kolejne informacje na temat nichtera:
Nowe zrzutki:
Dwa pierwsze pochodzą ze scenki która wyświetli się kiedy przegramy walkę w pierwszej lokacji, a dwa kolejne pochodzą z drugiej lokacji (jeszcze bez potworów).
Projekt pomału idzie do przodu. Jak skończę BS i MS to nagram filmik pokazujący te kilka skryptów w akcji.
Na GRMA zapytałem też się czy robić mapę świata czy nie. Wybrałem opcję zaproponowaną przez Jazzwhiskyego - posklejać mapę świata z tili z suikodena 2 (rozmiar 8x8) i bez poruszania się po niej tylko wybieranie kolejnej lokacji i automatyczne przenoszenie gracza.
Ogólnie na GRMA wcześniej wstawiam wszelkie informacje np: te zrzutki są już tam od soboty.
CrasheR - Sro 08 Sie, 2012 00:52
Rozumiem, że mapa świata wyglądać będzie tak jak tak z FF Tactics ?
Bardzo dobry pomysł, dodatkowo na prawdę podoba mi się styl graficzny w tej grze. Nie jest tak nudny, jak w reszcie gier XP, czy VX (choć może to dlatego, że nie widziałem dużo gier stworzonych w 2k/2k3 ).
Jeszcze raz życzę powodzenia i czekamy na filmik
Dragon Kamillo - Sro 08 Sie, 2012 00:56
Tak właśnie mapa świata będzie wyglądać (podobnie).
Leoś - Sro 08 Sie, 2012 01:17
Mapy są zajedwabiste Fabuła trochę zakręcona, ale jak już zagram to pewno szybko złapię o co biega. Wytrwałość, żeby gra ujrzała światło dnia.
Dragon Kamillo - Wto 26 Lut, 2013 20:46
A w sumie macie i podziwiajcie XD mapkę miasta Ashwald (pojawi się to w tej postaci tylko w 2 rozdziale). Mam już zrobione do tego cienie, ale tu daje czystą panoramę pod mapę.
Ayene - Czw 28 Lut, 2013 16:59
Nie zgadza się kąt nachylenia dachu z budynku na dole do tych ustawionych u góry. Inne jest też w stosunku do nich ustawienie drzew. Do tego pojedyncze kafle pod schodami wyglądają na niedorobione podczas rysowania. Jedyne co wydaje się w tej mapie interesujące to przybrudzone kolory i rozmieszczenie budynków. Widać miałeś na nie pomysł.
Rouch - Czw 28 Lut, 2013 17:15
Ja bym sie przyczepił tylko do zaokrągleń trawy:
Dragon Kamillo - Czw 28 Lut, 2013 21:05
Oj zgoda Ayene trzeba dorobić po jednej kafli w tych budynkach na środkowym piętrze gór. O które drzewa ci chodzi, o te co są nad tym górnym budynkiem? Chyba że o to jedno co jest przy tym budynku na środku mapy. Po za tym skosy poszczególnych budynków zgadzać się nie muszą, ale prawdą jest że musi być tyle samo dachówki z tyłu co z przodu i to poprawię. Pojedyncze kafle? chodzi o to rozwalone na drodze - chciałem uzyskać eekt takiego rozwalonego chodnika, ale chyba i tak to wywalę bo nie za dobrze to wygląda.
Co do tych zaokrągleń Rouch - to chodzi ci że są jaśniejsze? Zobaczę czy da się je lekko przyciemnić aby lepiej wyglądały.
Ogólnie wzorowałem się na wioskach Ryube i Toto z Suikodena 2 (bo z tamtąd są te grafiki), ale to tylko przy sklejaniu tili - pomysły na ustawienie budynków itp są własne. http://www.youtube.com/watch?v=BBkAykO5htU i http://blog.lib.umn.edu/k.../bloganfire.jpg (tu jest błąd w zrobieniu dachu po prawej stronie - stąd pewnie nie zauważyłem że u mnie też on występuje) http://lparchive.org/Suik...34-PSOGL297.jpg budynek w całej okazałości. Jednak mimo wszystko u siebie to naprawię. Widzę że trzeba uważać na każdym kroku i nie można do końca ufać w mappingu profesjonalnym grom.
Dobra jak już tu piszę to dam jeszcze:
Stara mapka zrobiona w wersji xp ale pokarze się ona w wersji 2k3 (dach po prawej do poprawy od razu widzę). I drzewa będzie trzeba tęz poprawić i zagęścić.
Macie tez kilka zrzutków z tego miasta z pod gry (na zewnątrz dodam jeszcze kilku npc) z tą postacią, którą będziecie po nim chodzić -
Edit: Dachy poprawione - 5 minut roboty w paincie XD
Edit2: Reszta poprawiona kolejne 10 minut roboty w paincie.
Ayene - Czw 28 Lut, 2013 23:07
Patrząc na screeny z cieniami, można dostrzec, że znacznie poprawiają one wygląd mapy. Dodają jej głębi. Po poprawkach jest dużo lepiej, a i wytknięty mało zauważalny błąd przez Roucha również dało się wyeliminować. I dobrze.
Dragon Kamillo - Czw 28 Lut, 2013 23:11
Fanie że się podoba. Bardzo staram się przy mappingu, bo mnie bardzo kuje w oczy zły mapping, więc chce aby u mnie był jak najlepszy. Trzeba uważać na te dachy bo to strasznie podchwytliwe nieraz jest. A co do błędu z odcieniem trawy to on był wywołany tylko tym że ta trawa jest przygotowana na końcówki skał, a nie ich podłoże i tylko dlatego źle to wyglądało.
Rouch - Nie 03 Mar, 2013 11:58
Teraz jest super. Już pochodziłbym po tej mapie XD
Falkret - Pon 04 Mar, 2013 19:02
Nie przepadam za 2k3, grałem chyba tylko w jedna grę zrobioną w tym programie (bodaj coś o smokach xD) ale ta gra wygląda bardzo obiecująco i zapowiada się świetnie, obczaję :)))
|
|