UltimaForum

Kącik Artystyczny - Darkfault's FarmCraft

Darkfault - Wto 04 Wrz, 2012 17:04
Temat postu: Darkfault's FarmCraft
Witam.

Ostatnio wpadłem na pomysł całkiem złoty, połączenie gry Harvest Moon (Youtube) oraz kilku cech gier 'minecraftopodobnych' (nie, nie kopanie w glebie. Raczej zasady zmieniania mapy [większość elementów krajobrazu będzie można niszczyć/stawiać] oraz podstawowy crafting - tworzenie sobie narzędzi oraz 'alchemia' w której będzie można z wyhodowanych/zebranych przez siebie ziół różnorodnych uzyskać różnego typu miksturki - czy to przyśpieszające wzrost roślin, 'leczące' rośliny z różnych chorób, wzmacniające odporność, czy też różnego rodzaju trucizny na robaki, krety, mrówki i różne inne tałatajstwo najeżdżające nasze pole)

Projekt jest duży, to znaczy na pewno nie wydam żadnej bety po miesiącu/dwóch, tym bardziej że nie jest tworzony w RM, tylko pisany praktycznie od zera w C# pod frameworkiem XNA (przy czym mam nadzieję, że nie łamię tym postem żadnego punktu w regulaminie - będę tu pokazywał postępy prac nad grafiką, mechanika może przy okazji mleka)

W tej chwili pracuję głównie nad rozplanowaniem wszystkiego, podstawowym szkieletem interface [tzn. menu 'title', zaczynanie nowej gry, kontynuowanie (ładowanie) zapisanej gry, opcje], następnie zacznę prace nad właściwym gameplayem] oraz grafiką - za wszelkie oceny/sugestie co do tej ostatniej będę głęboko społeczności RPG Makera wdzięczny.

Uwaga. Tytuł roboczy został sklejony z dwóch słów [Farm - od farmy, oraz craft - od możliwości craftingu i ogólnych zmian krajobrazu wiejskiego] i w żaden sposób nie nawiązuje do popularnej ostatnio gry "Minecraft", czy jej rozmaitych klonów.
Jeśli już, to rozmaite rzeczy typu nawodnienie gruntu, twardość itp. zainspirowane być mogą symulacją 'Dwarf Fortress' :)


Na początek to co mam - title screen:


Logo z założenia miało być porośniętym lekko mchem drewnem, zwęglonym na brzegach [stąd też ten 'żar'] karzącym płomieniem ogniska - pomysł ognia na razie porzuciłem, ale samo logo tak mi się spodobało że takie już zostało. Tło pod menu ma przypominać skopany piach [na razie przypomina papier, próbowałem przyciemniać ale wtedy opcje menu zaczynają być mało widoczne], natomiast waham się między tym białym tłem, a daniem tam jakiegoś wiejskiego krajobrazu z trawką itp.

Comments welcome

-- STARE -- STARE -- STARE -- STARE --

Screen z gry zrobionej dla testu [nauka wyświetlania grafiki, obsługi klawiatury i wykrywania kolizji] Podobne tło planuję dać pod menu w FC, może mniej rozmazane i bardziej szczegółowe:

Darkfault - Pią 14 Wrz, 2012 00:40

Nowe tło oraz bg pod menu:


Ekran opcji [w tej chwili jest do wyboru tylko włączenie/wyłączenie gry na pełnym ekranie]:


Zaczątek kodu renderującego mapę:


Jak widać na dwóch pierwszych screenach nie mogę się jeszcze zdecydować co do wyglądu elementów menu [tła, literek], podkład na drugim screenie [ekran opcji] chyba wygląda trochę lepiej?

Możliwe, że cała grafika będzie w 'planszowym' stylu tilesów, których użyłem przy testowaniu mapy, zależy jak będą się sprawować kiedy już napiszę już kod odpowiedzialny za poruszanie się gracza/stworzeń

Mappingu chwilowo nie ma - mapa została wygenerowana wrzucając w każde pole losowo jeden z dwóch tilesów [trawka/ziemia] wyłącznie dla testu

PS: Wyluzowany chińczyk został tu użyty jako kukiełka, która pomaga mi sprawdzić czy wszystko będzie się odpowiednio wyświetlało [tzn. czy większe obiekty 'zasłonią' rzeczy znajdujące się za nimi itp.] - właściwy bohater gry może wyglądać zupełnie inaczej, wszelkie podobieństwo będzie zupełnie przypadkowe.

Malian - Sob 15 Wrz, 2012 08:25

Nie wiem, czemu Ty nie masz jeszcze tutaj komentarzy odnośnie tej gry... :roll:

W każdym razie, teraz, ciężko ocenić całą grę. :) Jednakże życzę dużo siły do tworzenia. Sam, w ten weekend, miałem się zająć uczeniem języka C++ (fakt, inne, niż C#, ale też coś). :-)

Darkfault - Nie 16 Wrz, 2012 23:38

Malian napisał/a:
Nie wiem, czemu Ty nie masz jeszcze tutaj komentarzy odnośnie tej gry... :roll:


Chyba dlatego, że nie jest tworzone w RPG Makerze i nie lubią mnie :P

Malian napisał/a:
W każdym razie, teraz, ciężko ocenić całą grę. :) Jednakże życzę dużo siły do tworzenia. Sam, w ten weekend, miałem się zająć uczeniem języka C++ (fakt, inne, niż C#, ale też coś). :-)


W tej chwili to raczej zbiór założeń i początek silnika, niż sama gra - na tym etapie staram się ustalić styl grafiki, interface i ogólne założenia [bo mechanizmów jako takich raczej tu do oceny nie dam, a jako features pojawią się (możliwe, że w dosyć zmienionej formie) dopiero jak dobrnę do alfy/bety]

Jeśli chcesz tworzyć gry, nie polecam na początek C++ - to dobry język, ale trzeba w niego włożyć naprawdę wiele wysiłku jeśli chce się robić grę - chyba, że ktoś planuje korzystać z bibliotek / gotowych silników. Wiele osób zaczynało z C#, potem przenosiło projekty na C++ 'bo to lepszy język', a potem wracało z płaczem i z nabytą pokorą i dalej robiło w C#.

Dzięki za komentarz :)

Malian - Pon 17 Wrz, 2012 07:25

Ne no... Nie zakładałem już robienia gry. (takim optymistą to ja nie jestem :mrgreen: ) Właściwie to chciałem się nauczyć jakiegokolwiek języka, a z tym,że podobno łatwo przerzucić się na inny, to wybrałem jeden C . :-> Lepiej mi to idzie, niźli przy próbie nauki Javy, być może dlatego, iż teraz opieram się na takim bardziej humorystycznym poradniku. :)
Darkfault - Wto 18 Wrz, 2012 23:33

Najważniejsze to lubić to robić i mieć jakiś cel w nauce danego języka - bo jak każdy w pewnym momencie staniesz przed pytaniem "po co...?" i jeśli nie będziesz miał wtedy gotowej odpowiedzi to będzie bieda :P
Darkfault - Czw 20 Wrz, 2012 03:40

Podstawowe controlsy [ruch przy pomocy strzałek + interakcja z otoczeniem przy pomocy spacji (na razie tylko prosta zmiana trawy w glebę ręką)]

Mapa 100x100 kratek, rysowane jest tylko to co widoczne na ekranie + jeden rząd w każdym kierunku poza ekranem - widoczne klatkowanie do wynik działania zbuntowanego programu do nagrywania :|

Link do YouTube


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group