Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nazwy zdarzeń na mapie
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 29 Gru, 2009 23:45
Nazwy zdarzeń na mapie
~ Nazwy zdarzeń na mapie [VX] ~

Krótki opis
Skrypt wyświetla nazwy nad zdarzeniami (patrz screen)

Autor skryptu
Woratana [woratana@hotmail.com]

Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#===============================================================
# [VX] Unoszące się nazwy zdarzeń
# Skrypt wyświetla na mapie nazwy zdarzeń
#--------------------------------------------------------------
# Autor: Woratana [woratana@hotmail.com]
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene [yurika@o2.pl]
#--------------------------------------------------------------
# Umieść skrypt nad Main
#=================================================================
module Ayene   
  KOLOR_CZCIONKI = Color.new(0,0,127, 255)  # Kolor RGB i przezroczystość 0~255
  ROZMIAR_CZCIONKI = 16                     # Rozmiar czcionki
  NAZWA_CZCIONKI = "Arial"                  # Czcionka (folder Fonts)
  KURSYWA = false                           # Kursywa (true / false)
  POGRUBIENIE = false                       # Pogrubienie (true / false)
end

class Sprite_Character < Sprite_Base
#=================================================================
# POCZĄTEK KONFIGURACJI   
#=================================================================
  FLOAT_NAME_SHOW_ALL = false
  # Czy chcesz, aby wyświetlały się nazwy wszystkich zdarzeń?
  # (true - tak / false - nie)
 
  # Jeżeli wybrano u góry false, nazwę zdarzenia można wyświetlić dopisując [FS]
  # w jego edycji...
  # np. Statek[FS] 
  FLOAT_NAME_SHOW_TAG = '[FS]'   
 
  # Jeżeli wybrano u góry true, nazwę zdarzenia można ukryć dopisując [FNS]
  # w jego edycji...
  # np. Statek[FNS] 
  FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG = '[FNS]' 
 
  # Tutaj można ukryć słowa, które mają się nie wyświetlać w nazwie zdarzenia
  # np. FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS = ['[ny]', '[ss]', 'lol']
  # Wówczas w nazwie zdarzenia nie wyświetlą się słowa [ny], [ss] i lol.
  FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS = []
 
  FLOAT_NAME_X_OFFSET = 10 # Przesunięcie nazwy zdarzenia w poziomie (+ / -)
  FLOAT_NAME_Y_OFFSET = 0 # Przesunięcie nazwy zdarzenia w pionie (+ / -)
  FLOAT_NAME_Z = 198 # Przesunięcie nazwy zdarzenia nad (+) lub pod (-) inne zdarzenia.
#=================================================================
# KONIEC KONFIGURACJI 
#================================================================= 
  alias wora_floatevn_sprcha_dis dispose
  alias wora_floatevn_sprcha_upd update
 
  def dispose
    if !@charname_box.nil? and @charname_box.is_a?(Sprite)
      @charname_box.bitmap.dispose
      @charname_box.dispose
    end
    wora_floatevn_sprcha_dis
  end 
 
  def update
    wora_floatevn_sprcha_upd
    if @character.is_a?(Game_Event)
      if @charname_box.nil?
        if (FLOAT_NAME_SHOW_ALL and !@character.event.name.include?(FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG)) or
        (!FLOAT_NAME_SHOW_ALL and @character.event.name.include?(FLOAT_NAME_SHOW_TAG))
          @float_charname = @character.event.name.dup
          not_show_words = FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS.clone.push FLOAT_NAME_SHOW_TAG,
        FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG
          not_show_words.each {|w| @float_charname.gsub!(w) {''} }         
          @charname_box = Sprite.new         
          @charname_box.z = FLOAT_NAME_Z
          bitmap = Bitmap.new(1,1)
          nsize = bitmap.text_size(@float_charname)
          bitmap.dispose         
          @charname_box.bitmap = Bitmap.new(nsize.width, nsize.height)
          @charname_box.bitmap.font.color = Ayene::KOLOR_CZCIONKI
          @charname_box.bitmap.font.size = Ayene::ROZMIAR_CZCIONKI
          @charname_box.bitmap.font.name = Ayene::NAZWA_CZCIONKI
          @charname_box.bitmap.font.italic = Ayene::KURSYWA
          @charname_box.bitmap.font.bold = Ayene::POGRUBIENIE         
          @charname_box.bitmap.draw_text(0, 0, nsize.width, nsize.height, @float_charname)           
        else 
          @charname_box = 0
        end       
      end
      if @charname_box.is_a?(Sprite)
        @charname_box.x = self.x - (@charname_box.width / 2) + FLOAT_NAME_X_OFFSET
        @charname_box.y = self.y - self.oy - @charname_box.height + FLOAT_NAME_Y_OFFSET
      end
    end
  end
end

class Game_Event < Game_Character
  attr_reader :event
end


Demo
niepotrzebne

Screenshot
Spoiler:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

eventname.txt
Pobierz SKRYPT
Pobierz Plik ściągnięto 619 raz(y) 3,22 KB

________________________


 
 
 
KillYou 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 10:17
Mam mały problem. Kiedy otwieram grę wyskakuje mi okno
"Nazwy Zdarzeń" numer 66. Jest tam u mnie jakies charname_box itd.
O co z tym chodzi?
________________________
Pozdrawiam, bo nie chcę zawsze pisać powyżej - KillYou
PS Jeżeli nie rozumiesz (pomoc) co jest napisane powyżej, to wrzucę screeny :)
The Elect
Twórca: KillYou
Pomocnicy Pr0mes, Spino333, Janus, Kacperer
============================================================

============================================================
Tekst Podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków:500

Drogi użytkowniku, jeżeli czytasz te napisy to wejdź w moją galerię!
http://www.ultimateam.pl/...p?p=19178#19178

^_^
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 12:14
Zrób najlepiej screenshota... bo nie wiem za bardzo w czym może być problem.
________________________


 
 
 
KillYou 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 14:45
http://img230.imageshack.us/i/bd2c.jpg/

Poradził mi Spino, obydwaj mamy tak samo, a u mnie tylko ta
jedna linijka nie działa!
WHY?

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 14:50 ]
Sorki, już mi działa! To było związane z napisami końcowymi!
________________________
Pozdrawiam, bo nie chcę zawsze pisać powyżej - KillYou
PS Jeżeli nie rozumiesz (pomoc) co jest napisane powyżej, to wrzucę screeny :)
The Elect
Twórca: KillYou
Pomocnicy Pr0mes, Spino333, Janus, Kacperer
============================================================

============================================================
Tekst Podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków:500

Drogi użytkowniku, jeżeli czytasz te napisy to wejdź w moją galerię!
http://www.ultimateam.pl/...p?p=19178#19178

^_^
 
 
Deegi 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 29
Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 17:29
Mam problem. Na mapie widzę nazwy eventów które są wyłączone (np. npc których jeszcze nie ma). Poza tym czy da się nieco zmniejszyć czcionkę?
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 21:23
Co do wyglądu czcionki to podmieniłam skrypt z pierwszego posta - wymagał niewielkich modyfikacji.
Co zaś tyczy się nieistniejących zdarzeń... muszę trochę nad tym pomyśleć. Jak widzisz Woratana tego nie przewidział ;-)
________________________


 
 
 
KillYou 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 22:34
Deegi, mam ten sam problem, i też to, że zawsze gdy zdarzenie się skończy (usunie)
to jego nazwa nadal zostaje.
________________________
Pozdrawiam, bo nie chcę zawsze pisać powyżej - KillYou
PS Jeżeli nie rozumiesz (pomoc) co jest napisane powyżej, to wrzucę screeny :)
The Elect
Twórca: KillYou
Pomocnicy Pr0mes, Spino333, Janus, Kacperer
============================================================

============================================================
Tekst Podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków:500

Drogi użytkowniku, jeżeli czytasz te napisy to wejdź w moją galerię!
http://www.ultimateam.pl/...p?p=19178#19178

^_^
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 31 Gru, 2009 02:29
Myślałam, myślałam i wymyśliłam, lecz nie jest to zadowalające rozwiązanie, gdyż trzeba trochę się namęczyć. Otóż istnieje odwołanie do skryptu, które zmienia nazwę eventu/zdarzenia, ale tylko na mapie, na którym to odwołanie zostanie zastosowane. Czyli gdy będziemy się znajdować na mapie ID004, to zmienić możemy nazwę zdarzenia tylko z tej mapy - i to jest niestety największy mankament tego rozwiązania.
Niemniej jednak dla tych, którzy uważają, że warto się potrudzić, zamieszczam wspomniane odwołanie:
Kod:
$game_map.events[ID zdarzenia].event.name='Nowa nazwa'

Gdzie:
ID zdarzenia - to ID eventu/zdarzenia
Nowa nazwa - tłumaczyć nie trzeba

Odwołanie można wykorzystać w następujący sposób.
1. Dla zdarzeń, których jeszcze nie ma :arrow: nazwę zdarzenia w edycji dajemy 'Cosik', a po aktywacji konkretnego przełącznika (albo po spełnieniu innego warunku) za pomocą wspomnianego odwołania zmieniamy nazwę na 'Cosik[FS]'.
2. Dla zdarzeń. których już nie ma, a ich nazwa nadal sie wyświetla :arrow: odwrotnie do powyższego przykładu: w edycji 'Cosik[FS]', a po zmianie 'Cosik' lub 'Cosik[FSN]'

1. Uwaga! Jeżeli chcemy, aby nazwa zdarzenia pojawiła się na naszych oczach (zaktualizowała się na bieżąco, a nie po opuszczeniu mapy) po odwołaniu należy umieścić skrypt:
Kod:
$scene = Scene_Map.new


2. Uwaga! Jeśli ktoś chce wykorzystać powyższe odwołanie bez korzystania ze skryptu 'Nazwy zdarzeń', dla poprawnego działania, powinien w Edytorze Skryptów umieścić taki oto skrypt:
Kod:
class Game_Event < Game_Character
  attr_reader :event
end


I to wszystko ;-) Jeżeli za bardzo namieszałam, to wrzucę demo.
________________________


 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Sty, 2010 14:32
Hmm...

@up
Nic nie zrozumialem, i czy jest taki skrypt do XP.
________________________
 
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Sob 30 Sty, 2010 20:50
No mi też taki by się przydał.

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 20:50 ]
A skrypt świetny.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
krychapl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 38
Wysłany: Nie 14 Lut, 2010 18:53
Jak zmienić kolor czcionki na biały bo mam jakiś fioletowy?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Lut, 2010 19:38
krychapl, wszystko jest w instrukcji :!:

11 linijka:
Kod:
KOLOR_CZCIONKI = Color.new(0,0,127, 255)  # Kolor RGB i przezroczystość 0~255

Pierwsze cyfra to Red (R)
Druga - Green (G)
Trzecia - Blue (B)
Stąd nazwa RGB.
________________________


 
 
 
krychapl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 38
Wysłany: Wto 16 Lut, 2010 20:06
Okej dzięki.
 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 18:23
Ja mam problem bo jak znika mi nazwa zdarzenia i wchodze do domu a później wychodze to nazwa znów jest proszę o pomoc...
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010 02:29
Mam Pytanie, a czy Można zrobić by wyglądało to tak Tyle że Kolor w środku biały a na zewnątrz czarny :P czy da rade tak zrobić ? :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene