Dzisiaj dodam skrypcik który w zależności od ustawień zmienia odcień ekranu.
Dzień przeplata nam się z nocą
Skrypt do RPG Makera XP dodajemy nad Main, jak zwykle zresztą ^@^
Spoiler:
Kod:
# Dzień i Noc
# Autor KGC
# Edited by Lartarin the Super Pig ^@^ [www.ultimateam.pl]
#==============================================================================
def self.change_next(duration = KGC::DAYNIGHT_DURATION)
$game_screen.change_daynight_next(duration)
end
def self.now_week
# Zwraca bieżący dzień
if KGC::DAYNIGHT_METHOD == 2
return Time.now.wday
else
return $game_system.daynight_pass_days % KGC::DAYNIGHT_WEEK_NAME.size
end
end
def self.now_week_name
# Zwraca nazwę bieżącego dnia
return KGC::DAYNIGHT_WEEK_NAME[self.now_week]
end
def self.set_default(duration = KGC::DAYNIGHT_DURATION)
$game_screen.set_daynight_default(duration)
end
def self.apply(duration = KGC::DAYNIGHT_DURATION)
$game_screen.apply_daynight(duration)
end
end
@frame_count = Graphics.frame_count
@daynight_tone_duration = 0
end
def tone
if $game_temp.in_battle && KGC::DAYNIGHT_TONE_BACK_ONLY
return @default_tone
else
return @tone
end
end
alias start_tone_change_KGC_DayNight start_tone_change
def start_tone_change(tone, duration)
start_tone_change_KGC_DayNight(tone, duration)
@daynight_tone_target = tone.clone
@daynight_tone_duration = duration
if @daynight_tone_duration == 0
@daynight_tone = @daynight_tone_target.clone
end
end
alias update_KGC_DayNight update
def update
update_KGC_DayNight
if @daynight_tone_duration >= 1
d = @daynight_tone_duration
@daynight_tone.red =
(@daynight_tone.red * (d - 1) + @daynight_tone_target.red) / d
@daynight_tone.green =
(@daynight_tone.green * (d - 1) + @daynight_tone_target.green) / d
@daynight_tone.blue =
(@daynight_tone.blue * (d - 1) + @daynight_tone_target.blue) / d
@daynight_tone.gray =
(@daynight_tone.gray * (d - 1) + @daynight_tone_target.gray) / d
@daynight_tone_duration -= 1
end
if (!$game_temp.in_battle && $game_system.daynight_change) ||
($game_temp.in_battle && $game_system.daynight_change &&
$game_system.daynight_change_battle)
case KGC::DAYNIGHT_METHOD
when 0
update_daynight_pass_time
when 1
update_daynight_step
when 2
update_daynight_real_time
end
end
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 85 Skąd: Nie pamiętam
Wysłany: Czw 21 Sty, 2010 01:10
mam problem bo jak jestem w domku to np. tez mam noc help
________________________ _________________
_________________
Jak kraść to milinony...
Jak ruchać to księżniczki...
_________________
_________________
_________________
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Czw 21 Sty, 2010 09:56
Bo używając skryptów tego typu (które zmieniają odcień ekranu), w każdym pomieszczeniu należałoby wstawić zdarzenie równoległe (parallel process), które zmieniałoby odcień na 0,0,0,0 w ciągu 1 sekundy. Do tego służy polecenie Tint Screen / Odcień Ekranu (albo coś podobnego. Nie mam teraz zainstalowanego XP).
Mam pytanko: Czy ten skrypt jest przyporządkowany do jakiejś zmiennej ?
Chciałem zrobić w grze takie coś że będzie można się przespać i żeby w trakcie spania była zmiana godzin np +4 albo żeby skakało do konkretnej pory dnia np wieczór
ciekawostka :jeżeli usuniesz w skrypcie dane dotyczace walki to będzie chodzić na VX-ie
Spoiler:
Kod:
# Dzień i Noc
# Autor KGC
# Edited by Lartarin the Super Pig ^@^ [www.ultimateam.pl]
#==============================================================================
def self.change_next(duration = KGC::DAYNIGHT_DURATION)
$game_screen.change_daynight_next(duration)
end
def self.now_week
# Zwraca bieżący dzień
if KGC::DAYNIGHT_METHOD == 2
return Time.now.wday
else
return $game_system.daynight_pass_days % KGC::DAYNIGHT_WEEK_NAME.size
end
end
def self.now_week_name
# Zwraca nazwę bieżącego dnia
return KGC::DAYNIGHT_WEEK_NAME[self.now_week]
end
def self.set_default(duration = KGC::DAYNIGHT_DURATION)
$game_screen.set_daynight_default(duration)
end
def self.apply(duration = KGC::DAYNIGHT_DURATION)
$game_screen.apply_daynight(duration)
end
end
@frame_count = Graphics.frame_count
@daynight_tone_duration = 0
end
def tone
if $game_temp.in_battle && KGC::DAYNIGHT_TONE_BACK_ONLY
return @default_tone
else
return @tone
end
end
alias start_tone_change_KGC_DayNight start_tone_change
def start_tone_change(tone, duration)
start_tone_change_KGC_DayNight(tone, duration)
@daynight_tone_target = tone.clone
@daynight_tone_duration = duration
if @daynight_tone_duration == 0
@daynight_tone = @daynight_tone_target.clone
end
end
alias update_KGC_DayNight update
def update
update_KGC_DayNight
if @daynight_tone_duration >= 1
d = @daynight_tone_duration
@daynight_tone.red =
(@daynight_tone.red * (d - 1) + @daynight_tone_target.red) / d
@daynight_tone.green =
(@daynight_tone.green * (d - 1) + @daynight_tone_target.green) / d
@daynight_tone.blue =
(@daynight_tone.blue * (d - 1) + @daynight_tone_target.blue) / d
@daynight_tone.gray =
(@daynight_tone.gray * (d - 1) + @daynight_tone_target.gray) / d
@daynight_tone_duration -= 1
end
if (!$game_temp.in_battle && $game_system.daynight_change) ||
($game_temp.in_battle && $game_system.daynight_change &&
$game_system.daynight_change_battle)
case KGC::DAYNIGHT_METHOD
when 0
update_daynight_pass_time
when 1
update_daynight_step
when 2
update_daynight_real_time
end
end
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum