Był wieczór. Grandis, pewien 12 letni chłopak wracał z targu w mieście Nerrat do swojego domu znajdującego się w pobliskim lesie. Na niebie zobaczył spadającą gwiazdę. "Chcę spotkać prawdziwego przyjaciela" - pomyślał. W tym momencie poczuł wstrząs. Jego epicentrum dobiegało z pobliskiej polany. Grandis postanowił to sprawdzić. Okazało się, że to co chłopiec ujrzał nie było jednak spadającą gwiazdą. Na polanie wylądowała bowiem biała smoczyca. Grandis przestraszył się, gdyż w Alaresii od dawna nie widziano smoków. Jednak smoczyca wypuściła go nie krzywdząc jego osoby. Po powrocie do domu oddał swojemu ojcu zakupy i poszedł spać. Następnego dnia jednak znalazł kartkę informującą go iż tata chłopca został porwany. Grandis postanowił działać i uwolnić tatę, nie spełniając jednocześnie żądań porywaczy. Czy mu się to uda? A może to nie jest takie proste, jak się wydaje? Nie od dziś wiadomo bowiem, że świat nie jest czarno-biały, nawet ten fantastyczny. Przyjaciele mogą okazać się wrogami, a wrogowie mogą chcieć dobrze...
Mechanika gry jest typowa dla gier z programu RPG Maker. Standardowy system walki, jednak nazwy opisy i działanie umiejętności jest zmienione. Co do menu to jest to połączenie CMS ze standardowym systemem. Menu jest zrobione na obrazkach, tak, że w tle widać aktualną mapę, jednak to czego nie da się w stosunkowo łatwy sposób zaprogramować w RM (wyposażenie, zdolności, plecak) zostawiłem dla standardowego systemu. Czyli jest tak pół na pół. Grafika natomiast jest w większości wypadków niestandardowa, choć parę elementów z RTP na pewno się znajdzie. Muzykę też postanowiłem użyć inną niż RTP, więc głowa nie będzie nikogo od tych standardowych utworów boleć.
Postęp prac: +/- 59%
Screeny:
Spoiler:
Mieszkanie pewnej, hm.. niemiłej osoby
W pewnej chwili Grandis wpada do jaskiń i musi sobie radzić sam przez jakiś czas
Inny screen z jaskiń
Góry Wschodnie
Smoczy targ.
I pamiętajcie te mapki są celowo zrobione, tak jak są - wszystkie elementy, które mogą wam się wydać dziwne mają swoją rolę, łącznie ze "skalnymi ścianami" w pierwszym obrazku.
A tu screeny z Gońca:
Spoiler:
Wioska Alerris
Wstęp do pierwszej minigry w grze (zgadywania liczby od 1 do 300 w jednym z mieszkań w Nerracie nie można nazwać minigrą.)
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Jeszcze linku do pobrania nie ma, bo gra nie jest skończona, dema też nie planuję.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Dziękuję. Obecnie pracuję nad titlescreenem na zdarzeniach (używam BetterAEP od Cherry'ego - taki powermode obcięty ze wszystkich funkcji, po za możliwością zrobienia titlescreena). Jakby tu był dział pomoc, to bym się zapytał, bo mam pewien problem, no, ale zamiast tego dam linka do tematu na Gospodzie - może ktoś pomoże?
//EDIT: Asantos - to ty chyba nie widziałeś Tale of Exile.
//EDIT #2: Problem rozwiązany
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Nowy title screen na zdarzeniach. Nie użyłem Powermode, bo na to już za późno (pierwsze 8 zmiennych daaawno zajętych). Kto pierwszy zgadnie jak to zrobiłem dostanie na PW kody do gry (są!).
Z ciekawostek dodam, że robię grę w taki sposób, żeby była kompatybilna z Wine (program umożliwiający uruchamianie windowsowych programów pod Linuksem). Można więc będzie grać w tą grę zarówno na Window$ jak i na Linuksie (powinno się dać na większości dystrybucji, chociaż testowano jak dotąd tylko na openSuSE). Także jak ktoś tutaj ma Linuksa jako drugi system prosiłbym o zgłoszenie się poprzez PW do testów.
Aha i Grandis będzie chodził sobie w tle. Titlescreen podobnie jak menu jest zrobiony na obrazkach, a strzałka wyboru porusza się płynnie w górę i w dół.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Ostatnio zmieniony przez Nhadala Sro 05 Maj, 2010 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Niet. Menu (strzałka+ napisy+ logo) to obrazki. Gdybym zrobił tak jak mówisz, to nie mógłbym osiągnąć fajnego efektu przesuwania mapki w tle bez panoramy razem z ruszającymi się ludkami. No ale kto zgadnie jak zrobiłem Title na zdarzeniach bez użycia Powermode?
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Jak dobrze pójdzie to może niedługo zarzucę zrzutami ekranu. Aktualnie obmyślam minigrę (wyścig), która będzie ukryta (w całej grze będą ze 3 wejścia do niej, jednak trzeba będzie się naszukać - miejsce "wejścia" nie będzie widoczne).
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 19 Maj, 2010 21:43
Niesamowite , co można zrobić mając tylko kilka ciekawych dopracowań, naprawdę świetne, myślę że to nie koniec, i będziesz dalej rozwijać swoje umiejętności ^^. bye
Dziękuję bardzo. Akurat twój post zbiegł się w czasie z publikacją sygnaturki. Proponuję dodać (kto oczywiście chce) do swoich profilów i podpisów na różnych forach i stronach z linkiem do tego tematu lub do podobnego tematu na gospodzie RMA.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum