Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Tankentai Sideview Battlesystem v. 3.3d
Autor Wiadomość
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 21:53
Tankentai Sideview Battlesystem v. 3.3d
Witam :D
W końcu zdecydowałem się na zamieszczenie tego skryptu. Jest to system walki sideview, czyli widzenie od boku.



Instalacja:
Umieść skrypty nad main.
Konfigurowanie skryptu:
Spoiler:


Konfiguracja Enemy Equipped Weapons
Odszukaj poniższą linijkę i dostosuj ją jak chcesz
Kod:
   when 1 # Enemy ID number
      return 200 # Weapon ID number
    when 2
      return 10
    when 34
      return 200

Konfiguracja Animated Battlers:
Charset postaci musi być pojedyńczy, oraz umieszczony w folderze characters i battlers. CHARSETY W TYCH FOLDERACH MUSZĄ BYĆ IDENTYCZNE!! INACZEJ SKRYPT NIE ZADZIAŁA!


Poszukaj w skrypcie "Enemy Animated Battlers" linijki 34
Kod:
module K_ENEMY_BATTLERS
 ENEMY_ID = [1,2,3] # list of enemies with batter sprites(ex. [1,24])
end

Dodajesz ID przeciwników, którzy mają animowane charsety.
ALE TO NIE WSZYSTKO!
W Linijkach 63, 77, 79 musisz ustawić cień battlera
Kod:
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● Enemy Shadow
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Define a separate shadow image file for an enemy battler.
  #
  # return "shadow01" <- Image file name in .Graphics/Characters
  # return "" <- No shadow used.
  alias bubs_eab_shadow shadow
  def shadow
    case @enemy_id
    when 1,2,3 # Ralph, Mercenary, Animated Slime
      return "shadow00"
    end
    bubs_eab_shadow
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; Enemy Shadow Adjustment
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Postive Y-values move the shadow down. Negatives move the shadow up.
  #
  # return [ X-Coordinate, Y-Coordinate]
  alias bubs_eab_shadow_plus shadow_plus
  def shadow_plus
    case @enemy_id
    when 33 # Animated Slime
      return [ 0, 1]
    when 1,2,3 # Ralph, Mercenary
      return [ 0, 5]
    end
    bubs_eab_shadow_plus
  end

Teraz powinno działać, oczywiście jeśli zainstalowaliśmy już skrypt główny :D


Autorzy (Anglojęzyczne)
Spoiler:


Kod:

=begin

  ** CREDITS **

  RPG Tankentai Sideview Battle System & Active Time Battle
 
  Original Script by:
    Enu ( http://rpgex.sakura.ne.jp/home/ )

  English Localization by:
    Kylock
    Mr. Bubble
    Shu

  Contributors & Special Thanks:
   
    The English version of Enu's Sideview has been, all along, a community
    effort to make it as it is today.  I want to thank all RPG Maker forum
    members for reporting bugs and offering solutions to other members of the
    community.  The following list of names are people who have made a
    substantial contribution to the growth of the English version of
    Enu's script:
   
      Mithran (HUGE thanks for taking the time and effort to fix a variety
               of bugs in the SBS and ATB: ATB Force Action, ATB escape
               processing, linked skills and immortality bugs)
      Shu (for translation help)
      Moonlight (for her passionate bug support, many bug fixes, and patches)
      NightWalker (for his community support for this script)
      Enelvon (transformation add-on and support)
      Atoa (community and XP version support)
      AlphaWhelp (code fixes, add-ons, and community support)
      blackmorning (code fix for animated enemy hue change)
      mark paul (ATB code fix)
      Kaduki (Kaduki configuration and sprites)
      Enu (for making an awesome script)
   
  Please take these names to heart because without these people, Enu's
  script wouldn't have evolved to the state it is now.

    Thank you everyone!  Please enjoy using the script!
   
Mr. Bubble

=end



ScreenShot
Spoiler:

________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 15:15
Fajne w demie jest przebicie i moc ziela. Ten skrypt jest dla mnie za trudny. Wzystko by grało gdyby nie

przy przebiciu.
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Pią 04 Cze, 2010 11:12
coś on nie działa... :-/ ( jestem u kolegi , i mu nie działa )...
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Pią 04 Cze, 2010 11:26
a to nie wiem... może czegoś nie zamieściłem? A jesteś pewny, że wszystkie skrypty przekopiowałeś?
PS nie musisz zamieszczać tych skilli, co w demku są, bo to przez nie pewnie jest problem
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010 09:53
Fajnie wygląda na Screenie, szkoda że nie ma takiego na XP... :-)
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010 10:01
Jest takie coś zaraz dam ;-)

Sideview Battle System Tankentai RPG MAKER XP
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 12:38
Ja również mam błąd z tą linijką. Mógłby ktoś zobaczyć o co chodzi?
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 13:31
A ja nie mam żadnego problemu, dziwne...
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 14:48
Słuchajcie, wiem o co chodzi z błędem! Musicie ustawić to, co napisał LostSoul, ten fragment ze skryptu "Enemy Equipped", gdyż jest tam ustawiona broń o ID 200, a takiej broni nie ma w bazie danych i wyskakuje błąd.

I jeszcze moje pytania:
Wie ktoś jak można zrobić różne animacje łuku (inne kolory tych łuków - gdyż jest tylko jeden i nie wiem jak stworzyć więcej rodzai) oraz broń miotaną, np. shuriken, bumerang?

Oraz:
Mam problem, gdyż moi przeciwnicy, kiedy zginą to atakują mnie ich duchy. Coś źle ustawiłem?

A także:
Dlaczego kiedy jest opcja ataku kilkukrotnego to bohaterowie uderzają jak najęci?

Sam dopowiem:
Jest skrypt, który ustawie te ataki jaką bardzo potężne, skrypt nazywa się "Bobs Skill Demo"
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 17:02
Cytat:
A także:
Dlaczego kiedy jest opcja ataku kilkukrotnego to bohaterowie uderzają jak najęci?
opcja ataku kilkukrotnego... chodzi ci o skille. Jak skrypt ci nie pasuje - nie używaj go lub zmodyfikuj tak żeby nie było tyle tego napier... xD

Cytat:
Sam dopowiem:
Jest skrypt, który ustawie te ataki jaką bardzo potężne, skrypt nazywa się "Bub's Skill Demo"
:arrow: MODIFIED. Zmodyfikowałem specjalnie. A skille nie wydają ci się przez to spektakularne? Mogę ci dorobić jakieś słabsze skille tylko daj instrukcję :D

[ Dodano: Pon 07 Cze, 2010 18:04 ]
Asantos napisał/a:
I jeszcze moje pytania:
Wie ktoś jak można zrobić różne animacje łuku (inne kolory tych łuków - gdyż jest tylko jeden i nie wiem jak stworzyć więcej rodzai) oraz broń miotaną, np. shuriken, bumerang?


Spróbuj dodać ten skrypt:
Spoiler:

Kod:
# AlphaWhelp's Throwing addon for Enu's Tankentai SBS
# Version: 0.2
# Changes from 0.1
# Added options for throwing a single or multiple sticky
# Created 3/19/2009 at 2:44 p.m.

module N01
  THROW_RETURN_WEAPON_ELEMENT = 29 # Good for Boomerangs and Chakrams
  THROW_STICKY_WEAPON_ELEMENT = 30 # Good for Bombs and Hatchets
  THROW_MULTIPLE_WEAPON_ELEMENT = 31 # Good for Shuriken and Throwing Knives
  THROW_RETURN_SKILLS = [] # Set Boomerang, etc skill IDs here [1] or [1,2] or [1,2,3]
  THROW_STICKY_SKILLS = [] # Set Bomb, etc skill IDs here " " " " " " "
  THROW_MULTIPLE_SKILLS = [] # Set Shuriken, etc skill IDs here " " " " " "

  THROWING_ANIME = {

  "STICKY_THROW" => ["m_a", 0, 0, 0, 18, -36, 0, 0, 0, false,"WPN_ROTATION"],

  "SHURIKEN_THROW" => ["m_a", 0, 0, 0, 18, 0, 0, 0, 0, false,"WPN_ROTATION"],

  "bow1" => ["sound", "se", 80, 100, "bow1"],

}
  ANIME.merge!(THROWING_ANIME)

  THROWING_ATTACK_ACTION = {
  "THROW_RETURN_ATTACK" => ["BEFORE_MOVE","WPN_SWING_V","bow1","WAIT(FIXED)",
      "START_WEAPON_THROW","12","OBJ_ANIM_WEIGHT","Can Collapse",
      "END_WEAPON_THROW", "12", "COORD_RESET"],

  "THROW_STICKY_ATTACK" => ["BEFORE_MOVE","WPN_SWING_V","bow1","WAIT(FIXED)",
      "STICKY_THROW","12","OBJ_ANIM_WEIGHT",
      "Can Collapse","COORD_RESET"],

  "THROW_MULTIPLE_ATTACK" => ["BEFORE_MOVE","WPN_SWING_V","bow1","WAIT(FIXED)",
      "SHURIKEN_THROW","12","OBJ_ANIM_WEIGHT","WPN_SWING_V","bow1",
      "WAIT(FIXED)","SHURIKEN_THROW","12","OBJ_ANIM_WEIGHT","WPN_SWING_V",
      "bow1","WAIT(FIXED)","SHURIKEN_THROW","12","OBJ_ANIM_WEIGHT",
      "Can Collapse","COORD_RESET"]
}
  ACTION.merge!(THROWING_ATTACK_ACTION)
end

module RPG
  class Weapon
    alias aw_throwing_base_action base_action
    def base_action
      if $data_weapons[@id].element_set.include?(N01::THROW_RETURN_WEAPON_ELEMENT)
        return "THROW_RETURN_ATTACK"
      end
      if $data_weapons[@id].element_set.include?(N01::THROW_STICKY_WEAPON_ELEMENT)
        return "THROW_STICKY_ATTACK"
      end
      if $data_weapons[@id].element_set.include?(N01::THROW_MULTIPLE_WEAPON_ELEMENT)
        return "THROW_MULTIPLE_ATTACK"
      end
      aw_throwing_base_action
    end
    def getid
      case @id
      when 1
        return 1
      else
        return @id
      end
    end
  end
  class Skill
    alias aw_throwing_skill_base_action base_action
    def base_action
      for x in N01::THROW_RETURN_SKILLS
        return "THROW_RETURN_ATTACK" if @id == x
      end
      for x in N01::THROW_STICKY_SKILLS
        return "THROW_STICKY_ATTACK" if @id == x
      end
      for x in N01::THROW_MULTIPLE_SKILLS
        return "THROW_MULTIPLE_ATTACK" if @id == x
      end
      aw_throwing_skill_base_action
    end
  end
end

________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 17:18
Dzięki. Zaraz sprawdzę skrypt. A co jeśli chodzi o postacie duchy? Może zła kolejność skryptów...
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 17:25
Pewnie źle przekopiowałeś, bo jak ja walczę to mnie nie atakują.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 17:47
Już naprawiłem, ale jest jeden problem. Nadal nie wiem dlaczego był błąd. Czy błędem mogło być zmienienie nazwy skryptu? Bardzo w to wątpię, ale nie mogę znaleźć innego wytłumaczenia :)

EDIT: Złapałem skrypcik. Rozumiem, że mam tam ustawić ID umiejętności, która będzie odpowiadała za daną broń? Oczywiście tą animację muszę stworzyć sam :)

Edit2: Już go opanowałem. Tylko niestety, to mnie nie pociesza jeśli chodzi o łuki, gdyż niestety nie da się ich tam ustawić.

Edit3: Już znalazłem specjalny addon do łuków. Wielkie dzięki za pomoc.
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
Lord Khartos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Z domu
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010 18:44
Jak mam zrobić (tzn. gdzie wpisać ID broni i Amunicji). Żeby strzelał z łuku a nie bił nim
przeciwnika. Bo teraz tylko podbiega leje łukiem i wraca. a nie może stać gdzie stał i po prostu strzelić. :-/

20:14
EDIT:
Aha, i czemu przy każdej umiejętności specjalnej, atakuje mi kilka razy? :-?

20:20
EDIT:
Jeszcze coś.
Po 1 nie rozumiem tego co jest wyżej napisane(co najwyżej 35%).
Po 2 Jeżeli bohater przy umiejętności ma podejść bliżej. Czyli zaatakować normalnie.
to jak to zrobić. :-|
________________________
Za późno człowieku, właśnie spojrzałeś.




 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010 21:18
Cytat:
Po 1 nie rozumiem tego co jest wyżej napisane

Cytat:
to jak to zrobić.
:arrow: naciśnij menu start i kliknij taki czerwony kwadrat, a potem drugi, pod którym jest napis wyłącz, wyjmij piłkę i idź pograć z kolegami na boisku.

Nie zabieraj się za ten BS jak go nie ogarniasz. Addon do łuku dodałeś chociaż? O.o
aha co do łuku trzeba zrobić animację w bazie danych, kopiując plik z dema. musi być to samo ID animacji.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene