Witam :D
W końcu zdecydowałem się na zamieszczenie tego skryptu. Jest to system walki sideview, czyli widzenie od boku.
Instalacja:
Umieść skrypty nad main.
Konfigurowanie skryptu:
Spoiler:
Konfiguracja Enemy Equipped Weapons
Odszukaj poniższą linijkę i dostosuj ją jak chcesz
Kod:
when 1 # Enemy ID number
return 200 # Weapon ID number
when 2
return 10
when 34
return 200
Konfiguracja Animated Battlers:
Charset postaci musi być pojedyńczy, oraz umieszczony w folderze characters i battlers. CHARSETY W TYCH FOLDERACH MUSZĄ BYĆ IDENTYCZNE!! INACZEJ SKRYPT NIE ZADZIAŁA!
Poszukaj w skrypcie "Enemy Animated Battlers" linijki 34
Kod:
module K_ENEMY_BATTLERS
ENEMY_ID = [1,2,3] # list of enemies with batter sprites(ex. [1,24])
end
Dodajesz ID przeciwników, którzy mają animowane charsety.
ALE TO NIE WSZYSTKO!
W Linijkach 63, 77, 79 musisz ustawić cień battlera
Kod:
#--------------------------------------------------------------------------
# ● Enemy Shadow
#--------------------------------------------------------------------------
# Define a separate shadow image file for an enemy battler.
#
# return "shadow01" <- Image file name in .Graphics/Characters
# return "" <- No shadow used.
alias bubs_eab_shadow shadow
def shadow
case @enemy_id
when 1,2,3 # Ralph, Mercenary, Animated Slime
return "shadow00"
end
bubs_eab_shadow
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● Enemy Shadow Adjustment
#--------------------------------------------------------------------------
# Postive Y-values move the shadow down. Negatives move the shadow up.
#
# return [ X-Coordinate, Y-Coordinate]
alias bubs_eab_shadow_plus shadow_plus
def shadow_plus
case @enemy_id
when 33 # Animated Slime
return [ 0, 1]
when 1,2,3 # Ralph, Mercenary
return [ 0, 5]
end
bubs_eab_shadow_plus
end
Teraz powinno działać, oczywiście jeśli zainstalowaliśmy już skrypt główny :D
Autorzy (Anglojęzyczne)
Spoiler:
Kod:
=begin
** CREDITS **
RPG Tankentai Sideview Battle System & Active Time Battle
Original Script by:
Enu ( http://rpgex.sakura.ne.jp/home/ )
English Localization by:
Kylock
Mr. Bubble
Shu
Contributors & Special Thanks:
The English version of Enu's Sideview has been, all along, a community
effort to make it as it is today. I want to thank all RPG Maker forum
members for reporting bugs and offering solutions to other members of the
community. The following list of names are people who have made a
substantial contribution to the growth of the English version of
Enu's script:
Mithran (HUGE thanks for taking the time and effort to fix a variety
of bugs in the SBS and ATB: ATB Force Action, ATB escape
processing, linked skills and immortality bugs)
Shu (for translation help)
Moonlight (for her passionate bug support, many bug fixes, and patches)
NightWalker (for his community support for this script)
Enelvon (transformation add-on and support)
Atoa (community and XP version support)
AlphaWhelp (code fixes, add-ons, and community support)
blackmorning (code fix for animated enemy hue change)
mark paul (ATB code fix)
Kaduki (Kaduki configuration and sprites)
Enu (for making an awesome script)
Please take these names to heart because without these people, Enu's
script wouldn't have evolved to the state it is now.
Thank you everyone! Please enjoy using the script!
Mr. Bubble
=end
ScreenShot
Spoiler:
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
a to nie wiem... może czegoś nie zamieściłem? A jesteś pewny, że wszystkie skrypty przekopiowałeś?
PS nie musisz zamieszczać tych skilli, co w demku są, bo to przez nie pewnie jest problem
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Słuchajcie, wiem o co chodzi z błędem! Musicie ustawić to, co napisał LostSoul, ten fragment ze skryptu "Enemy Equipped", gdyż jest tam ustawiona broń o ID 200, a takiej broni nie ma w bazie danych i wyskakuje błąd.
I jeszcze moje pytania:
Wie ktoś jak można zrobić różne animacje łuku (inne kolory tych łuków - gdyż jest tylko jeden i nie wiem jak stworzyć więcej rodzai) oraz broń miotaną, np. shuriken, bumerang?
Oraz:
Mam problem, gdyż moi przeciwnicy, kiedy zginą to atakują mnie ich duchy. Coś źle ustawiłem?
A także:
Dlaczego kiedy jest opcja ataku kilkukrotnego to bohaterowie uderzają jak najęci?
Sam dopowiem:
Jest skrypt, który ustawie te ataki jaką bardzo potężne, skrypt nazywa się "Bobs Skill Demo"
A także:
Dlaczego kiedy jest opcja ataku kilkukrotnego to bohaterowie uderzają jak najęci?
opcja ataku kilkukrotnego... chodzi ci o skille. Jak skrypt ci nie pasuje - nie używaj go lub zmodyfikuj tak żeby nie było tyle tego napier... xD
Cytat:
Sam dopowiem:
Jest skrypt, który ustawie te ataki jaką bardzo potężne, skrypt nazywa się "Bub's Skill Demo"
MODIFIED. Zmodyfikowałem specjalnie. A skille nie wydają ci się przez to spektakularne? Mogę ci dorobić jakieś słabsze skille tylko daj instrukcję :D
[ Dodano: Pon 07 Cze, 2010 18:04 ]
Asantos napisał/a:
I jeszcze moje pytania:
Wie ktoś jak można zrobić różne animacje łuku (inne kolory tych łuków - gdyż jest tylko jeden i nie wiem jak stworzyć więcej rodzai) oraz broń miotaną, np. shuriken, bumerang?
Spróbuj dodać ten skrypt:
Spoiler:
Kod:
# AlphaWhelp's Throwing addon for Enu's Tankentai SBS
# Version: 0.2
# Changes from 0.1
# Added options for throwing a single or multiple sticky
# Created 3/19/2009 at 2:44 p.m.
module N01
THROW_RETURN_WEAPON_ELEMENT = 29 # Good for Boomerangs and Chakrams
THROW_STICKY_WEAPON_ELEMENT = 30 # Good for Bombs and Hatchets
THROW_MULTIPLE_WEAPON_ELEMENT = 31 # Good for Shuriken and Throwing Knives
THROW_RETURN_SKILLS = [] # Set Boomerang, etc skill IDs here [1] or [1,2] or [1,2,3]
THROW_STICKY_SKILLS = [] # Set Bomb, etc skill IDs here " " " " " " "
THROW_MULTIPLE_SKILLS = [] # Set Shuriken, etc skill IDs here " " " " " "
module RPG
class Weapon
alias aw_throwing_base_action base_action
def base_action
if $data_weapons[@id].element_set.include?(N01::THROW_RETURN_WEAPON_ELEMENT)
return "THROW_RETURN_ATTACK"
end
if $data_weapons[@id].element_set.include?(N01::THROW_STICKY_WEAPON_ELEMENT)
return "THROW_STICKY_ATTACK"
end
if $data_weapons[@id].element_set.include?(N01::THROW_MULTIPLE_WEAPON_ELEMENT)
return "THROW_MULTIPLE_ATTACK"
end
aw_throwing_base_action
end
def getid
case @id
when 1
return 1
else
return @id
end
end
end
class Skill
alias aw_throwing_skill_base_action base_action
def base_action
for x in N01::THROW_RETURN_SKILLS
return "THROW_RETURN_ATTACK" if @id == x
end
for x in N01::THROW_STICKY_SKILLS
return "THROW_STICKY_ATTACK" if @id == x
end
for x in N01::THROW_MULTIPLE_SKILLS
return "THROW_MULTIPLE_ATTACK" if @id == x
end
aw_throwing_skill_base_action
end
end
end
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Już naprawiłem, ale jest jeden problem. Nadal nie wiem dlaczego był błąd. Czy błędem mogło być zmienienie nazwy skryptu? Bardzo w to wątpię, ale nie mogę znaleźć innego wytłumaczenia :)
EDIT: Złapałem skrypcik. Rozumiem, że mam tam ustawić ID umiejętności, która będzie odpowiadała za daną broń? Oczywiście tą animację muszę stworzyć sam :)
Edit2: Już go opanowałem. Tylko niestety, to mnie nie pociesza jeśli chodzi o łuki, gdyż niestety nie da się ich tam ustawić.
Edit3: Już znalazłem specjalny addon do łuków. Wielkie dzięki za pomoc.
Jak mam zrobić (tzn. gdzie wpisać ID broni i Amunicji). Żeby strzelał z łuku a nie bił nim
przeciwnika. Bo teraz tylko podbiega leje łukiem i wraca. a nie może stać gdzie stał i po prostu strzelić.
20:14
EDIT:
Aha, i czemu przy każdej umiejętności specjalnej, atakuje mi kilka razy?
20:20
EDIT:
Jeszcze coś.
Po 1 nie rozumiem tego co jest wyżej napisane(co najwyżej 35%).
Po 2 Jeżeli bohater przy umiejętności ma podejść bliżej. Czyli zaatakować normalnie.
to jak to zrobić.
________________________ Za późno człowieku, właśnie spojrzałeś.
naciśnij menu start i kliknij taki czerwony kwadrat, a potem drugi, pod którym jest napis wyłącz, wyjmij piłkę i idź pograć z kolegami na boisku.
Nie zabieraj się za ten BS jak go nie ogarniasz. Addon do łuku dodałeś chociaż? O.o
aha co do łuku trzeba zrobić animację w bazie danych, kopiując plik z dema. musi być to samo ID animacji.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum