Zamknięty przez: Ayene Sob 03 Lip, 2010 17:03 |
Pomoc |
Autor |
Wiadomość |
protomek2
Preferowany:
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 19 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 10:39
|
|
Pomoc
|
Otóż mam problem:
1.Mam zrobionego npc który daje questa i itemy i teraz podchodzę do niego i on gada witaj witaj bla bla bla i potem mówi co chce czyli zabić królika no i potem jak odejdę to powinienem najpierw zabić królika , ale nawet jeśli go nie zabije to dostaje itemy wystarczy że podejdę i wcisnę "enter" on wtedy gada dzięki za pomoc.Proszę o pomoc tutaj są ssy:
Tu jak wygląda npc:
A tu jak królik:
Bardzo proszę o pomoc.Proszę o pomoc w formie ss'ów. |
________________________ Sokrates
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.
|
Ostatnio zmieniony przez Nhadala Nie 20 Cze, 2010 18:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:07
|
|
|
http://www.speedyshare.co...50/Project2.rar
masz tu demo, zobacz sobie jak to jest ustawione itp
musisz utworzyć item, który musisz przekazać, lub jak nie chcesz to możesz dodać zmienną (ale zostań przy itemach, to jest łatwiejsze)
jak pomogłem, kliknij pomógł (pod postem) |
________________________ Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł". |
|
|
|
protomek2
Preferowany:
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 19 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:13
|
|
|
U ciebie też jest ten błąd jak wcisnę że mam jak nie mam to daje bronze shield... |
________________________ Sokrates
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.
|
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:18
|
|
|
nie ma tego błędu :S masz tutaj inaczej, ze zmienną:
http://www.speedyshare.co...90/Project2.rar
Chcesz to dodaj wybór tak/nie, testowałem i jest dobrze, więc jak jest źle to masz jakiegoś dziwnego makera |
________________________ Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł". |
|
|
|
protomek2
Preferowany:
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 19 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:21
|
|
|
Sory wiem już wcześniej zabiłem tego królika i miałem skórę ale ja chce żeby było na podstawie tego mojego że quest wchodzi do quest loga czyli jak wcisnę "Q" to widać.
@Edit W tym twoim zamiennym jest błąd i daje ciągle po 200G jak wcisnę "enter" |
________________________ Sokrates
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.
|
|
|
|
Draph
Preferowany:
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 18 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:25
|
|
|
Widzę że po zabiciu królika zmieniasz przełącznik 0003 o nazwie "Ukończone". Jednak u NPCa, nie wykorzystujesz tego przełącznika.
Popatrz na stronę nr 2 w NPCu. Uruchamia się i spokojnie wszystko wykonuje.
Więc tak zrób tam sprawdzanie warunku(conditional branch bodajże) i od razu masz podświetlone sprawdzanie przełączników. Ustaw tam aby sprawdzał czy przełącznik nr 0003(Ukończone) jest ON. Jeśli jest włączony to przepisz wszystko co masz dotychczas. Jeśli warunek się nie spełni, to niech NPC powie: "Nie wykonałeś mojego zadania"
U mnie nie ma nic jeśli nie spełnisz warunku, Ty możesz sobie zrobić że NPC coś odpowiada |
________________________ Projekt Time For Resurrection
Projekt Path - PRG Maker XP
|
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:29
|
|
|
http://www.speedyshare.co...07/Project2.rar
masz, teraz powinno być dobrze :S |
________________________ Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł". |
|
|
|
protomek2
Preferowany:
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 19 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 11:48
|
|
|
Próbuje i próbuje i mi nie wychodzi możesz to zrobić na podstawie mojego? Czyli w 4 stronach itd żeby było po kolei co mam zrobić według mojego. |
________________________ Sokrates
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.
|
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010 12:28
|
|
|
Nie chce mi się, dobrze ci zrobiłem, tylko ty wybrzydzasz ;S |
________________________ Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł". |
|
|
|
postrach1992
Preferowany:
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 20 Skąd: Ee... zapomniałem
|
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 10:40
|
|
|
musisz dać warunki
[ Dodano: Nie 20 Cze, 2010 11:42 ]
erenius masz racje bo sprawdzałem twój quest i chodzi dobrze |
________________________
|
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 11:00
|
|
|
protomek2 - oto instrukcja o tym, jak ja to zwykle robię:
1. Wytnij CAŁEGO questa ze zdarzenia, która go daje. (NPC)
2. Kliknij prawym przyciskiem myszy -> Nowe Zdarzenie(New Event) -> Ustaw Warunek(Conditional Branch) i ustaw, na "Gracz posiada: [Tutaj nazwa przedmiotu]"(Np. Item: Potion IN INVENTORY).
3. Wklej wcześniej wyciętego questa w odpowiednie miejsce.
4. W miejsce "Else" wpisujesz odpowiedź typu "Jeszcze nie masz przedmiotu? Pospiesz się" kierowana od NPC.
A tutaj screen jak to powinno wyglądać:
|
|
|
|
|