Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Seivoth
Nie 18 Paź, 2009 09:39
Przemiana
Autor Wiadomość
kinek 




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 14
  Wysłany: Nie 18 Paź, 2009 09:20
Przemiana
Witam.
W tej poradzie nauczę was jak zrobić zmianę druida w kota i wilka. Przejdźmy od razu do rzeczy:
Spoiler:


...:::1. Postacie:::...
001: Imię
002: Imię (kot)
003: Imię (wilk)
Każda postać prezentuje jedną przemianę.

...:::2. Umiejętności:::...
001: Zamiana w kota
002: Zamiana w wilka
003: Zamiana w człowieka
Każda ma odpowiednie typowe zdarzenie, ale o tym później.

...:::3. Klasy:::...
001: Druid
002: Kot
003: Wilk

...:::4. Przełączniki:::...
0001: Odpalanie T. Zdarzeń (zawsze ON)
0002: Kot
0003: Wilk
Zamiast przełączników można użyć też zmiennej, ale...

...:::5. Zmienne:::...
0001: Druid EXP
0002: Kot EXP
0003: Wilk EXP
0004: Różnica
Wykorzystamy je do ustalania jednakowego poziomu EXPa na wszystkich formach druida.

...:::6. T. Zdarzenia:::...
001: Sprawdź EXP
002: Ustaw EXP
003: Kot
004: Wilk
005: Człowiek
1,2 służą do ustawienia zmiennych i expa na odpowiednim poziomie.
3-5 są to typowe zdarzenia uruchomiane podczas użycia umiejętności.

...:::7. Zdarzenia autostart:::...
Właściwie jedno. Na pierwszej mapie ustawiamy zdarzenie na autostart i dajemy przełącznik 0001: Odpalanie T. Zdarzeń na ON.

...:::8. Typowe zdarzenie 001:::...
Dość proste. Tutaj tylko zmieniamy EXP poszczególnych postaci na zmienne. No więc tak:
Zmienna [Druid EXP] = [Bohater 001: Imię EXP]
Zmienna [Kot EXP] = [Bohater 002: Imię (kot) EXP]
Zmienna [Wilk EXP] = [Bohater 003: Imię (wilk) EXP]

Dzięki temu, zmienne 0001-0003 zawsze będą równe poziomowi doświadczenia poszczególnych form naszego druida.
Czekaj 10
Komenda czekaj aby zdarzenie nie klatkowało gry.

Teraz ustawiamy całe zdarzenie na równoległe, na przełącznik 0001. Dzięki temu zawsze będzie aktywne. Patrz [Dział Screen Shoty: Screen Shot 1].

...:::9. Typowe zdarzenie 002:::...
Najdłuższe typowe zdarzenie... Jestem pewien że dałoby się to zrobić prościej, ale nie wpadłem na to, więc pokażę tak jak jest... Ważne że działa.

Warunek Zmienna [Druid EXP] > [Kot EXP]
Zmienna [Różnica] = Zmienna [Druid EXP]
Zmienna [Różnica] - Zmienna [Kot EXP]
Dzięki temu, gdy zmienna Druid Exp (czyli exp bohatera 001) jest wyższa niż ta od kota, zmienna różnica przyjmie wartość różnicy tych punktów EXP.
Zmień doświadczenie [Imię (Kot)] + Zmienna Różnica

Dzięki temu kocia forma zdobędzie dokładnie tyle expa ile jej brakuje do expa formy człowieka.Koniec <- Koniec warunku

Kopiujemy cały warunek, zmieniamy tylko Kot na Wilk.

Warunek Zmienna [Druid EXP] > [Wilk EXP]
Zmienna [Różnica] = Zmienna [Druid EXP]
Zmienna [Różnica] - Zmienna [Wilk EXP]
Zmień doświadczenie [Imię (Wilk)] + Zmienna Różnica
Koniec
Jak widać, jest to dokładnie to samo, tylko że dla wilka.
Kopiujemy ponownie pierwszy warunek, zmieniamy teraz Druid na Wilk.

Warunek Zmienna [Wilk EXP] > [Kot EXP]
Zmienna [Różnica] = Zmienna [Wilk EXP]
Zmienna [Różnica] - Zmienna [Kot EXP]
Zmień doświadczenie [Imię (Kot)] + Zmienna Różnica
Koniec

Już chyba wiadomo o co w tym chodzi, prawda?

Warunek Zmienna [Wilk EXP] > [Druid EXP]
Zmienna [Różnica] = Zmienna [Wilk EXP]
Zmienna [Różnica] - Zmienna [Druid EXP]
Zmień doświadczenie [Imię] + Zmienna Różnica
Koniec

Warunek Zmienna [Kot EXP] > [Druid EXP]
Zmienna [Różnica] = Zmienna [Kot EXP]
Zmienna [Różnica] - Zmienna [Druid EXP]
Zmień doświadczenie [Imię] + Zmienna Różnica
Koniec

Warunek Zmienna [Kot EXP] > [Wilk EXP]
Zmienna [Różnica] = Zmienna [Kot EXP]
Zmienna [Różnica] - Zmienna [Wilk EXP]
Zmień doświadczenie [Imię (wilk)] + Zmienna Różnica
Koniec

Dzięki temu każda forma ma dokładnie tyle samo expa (tj. jak kot dostanie 5, to wilk i druid też dostaną 5, jak wilk dostanie 200 to kot i druid też dostaną 200).

Czekaj 10
By nie klatkowało.
Całe zdarzenie ustawiamy na równoległe, na przełącznik 0001. Patrz [Dział Screenshoty: Screenshot 2].

...:::10. Typowe zdarzenia 003,004,005:::...
To już jest prościutkie. Ustawiamy animację np. Błyskawica 2.
Potem
Czekaj 30 (1/2 sekundy, jeżeli się nie mylę)
Zmiana drużyny [Imię (kot)] dodaj
Zmiana drużyny [Imię] usuń
Zmiana drużyny [Imię (wilk)] usuń
Dzięki temu będziemy mieli tylko kota w drużynie.
Przełącznik: Kot jest ON
Przełącznik: Wilk jest OFF
Możemy użyć przełącznika do tworzenia potem scen dostępnych tylko dla danej formy.

Typowe zdarzenie 004: Zamiana w wilka
Animacja Błyskawica 2.
Czekaj 30
Zmiana drużyny [Imię (wilk)] dodaj
Zmiana drużyny [Imię] usuń
Zmiana drużyny [Imię (kot)] usuń
Przełącznik: Kot jest OFF
Przełącznik: Wilk jest ON
Tak samo jak dla kota.

Typowe zdarzenie 005: Zamiana w człowieka
Animacja Błyskawica 2.
Czekaj 30
Zmiana drużyny [Imię] dodaj
Zmiana drużyny [Imię (wilk)] usuń
Zmiana drużyny [Imię (kot)] usuń
Przełącznik: Kot jest OFF
Przełącznik: Wilk jest OFF

Patrz [Dział Screenshoty: Screenshot 3-5].

...:::11. Reszta syfu aby działało:::...
W umiejętnościach ustawiamy odpowiednia typowe zdarzenia do odpowiedniej umiejętności.
Tj. Um. Zamiana w Kota, T.Z. Zamiana w Kota itd. Patrz [Dział Screenshoty: Screenshot 6].

W klasach ustawiamy umiejętności:
001: Druid
Umiejętności:
Zamiana w kota
Zamiana w wilka

002: Kot
Umiejętności:
Zamiana w wilka
Zamiana w człowieka

003: Wilk
Umiejętności:
Zamiana w kota
Zamiana w człowieka

...:::Screenshoty:::...
Screenshot 1:

Screenshot 2:

Screenshot 3:

Screenshot 4:

Screenshot 5:

Screenshot 6:


...:::Koniec:::...
Uwaga! Nazwy przełączników, zmiennych i bohaterów w grze demo i na screenach mogą się różnić od tego co jest napisane w poradzie.

PS. Jeżeli nie zrozumiałeś poradnika po przeczytaniu go i po obejrzeniu wersji demonstracyjnej, kontaktuj się ze mną, pisząc na mój e-mail poniżej.


- - -
Autor: Sozan
email: sozan5@gmail.com
Skrypt pobierz stąd: http://www.mediafire.com/?4xd4r5xwyzz
________________________
Z jednego powodu zrobiłem tu kąto, ale przyda się zapewne!;P
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:07, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009 16:28
Obrazki lepiej dawać między znaczniki [img][/img] wtedy od razu się wyświetlają.

Rozbudowany ten tutek, nie robię gry na razie własnej, ale chciałabym przetestować czy wszystko chodzi jak należy. Jak sprawdzę, to może wkleję tutaj sample ^^ no i oczywiście ocenę.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010 13:25
najbardziej w tym tutku podoba mi się zabawa zmiennymi w punktach doświadczenia :-)
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 14:58
Żywcem skopiowane z twierdzy ( rpgmaker.pl )
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
andzio 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 65
Skąd: Prypeć
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010 16:15
Skopiowane ale jest o autorze itp. :-)
mam taki sam temat tyle ,że w dziale xp.

I wszystko napisane tak samo :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene