Zamknięty przez: Nhadala Sob 15 Wrz, 2012 00:00 |
Silnik VX`a |
Autor |
Wiadomość |
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 17:38
|
|
|
Jeśli chcesz się naprawdę zająć programowaniem to kup porządne książki. Polecam Symfonię, do c++, mam ją i bardzo jestem zadowolony z zakupu. Jeśli nie chcesz to skorzystaj z tutoriali internetowych, ale są tego pewne minusy:
- poradniki są zazwyczaj dość trudne,
- poradniki nie są kompletne,
- bardzo mało przykładów funkcji i tym podobnych.
To moje doświadczenia z internetowych poradników.
Z wiedzy internetowej będziesz umiał co najwyżej pisać kalkulatory. Chociaż na początku chyba tylko to każdy potrafi zaprogramować :) Dopiero potem przychodzi ochota na coś większego. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
FilipsO
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 19:31
|
|
|
Dzięki Asantos za rady.
A czy w C++ można napisać takiego "RMa"? |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
Moja Gra MMORPG Erathia:
|
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 20:22
|
|
|
W C++ możesz co najwyżej silnik. Sam edytor to najlepiej WinApi`m. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010 07:44
|
|
|
Hej... Ale RM JEST napisany w C++, a wersje 2000/2003 (nie wiem jak z 95) były napisane 2 Delphi (Pascal). Język akurat nie jest ważny. Ważne są tylko umiejętności jego użycia. Znasz już Pascal i umiesz pisać zaawansowane rzeczy w nim? Trzymaj się tego. Nie znasz żadnego? Na początku proponowałbym naukę prostego Pythona. Python w połączeniu z biblioteką pyGame dają całkiem ciekawe możliwości jeśli chodzi o gry. Potem czas przyjdzie na kompilowalne języki takie jak C++ czy Pascal (Python podobnie jak Ruby to tylko interpreter).
Co do silnika VX, to Sabikku się niestety myli. Jasne - starej wersji Ruby się nie przeskoczy (chyba, że komuś chce się bawić w dekompilację/deassemblerację), ale tak naprawdę w Game.exe jest tylko sam interpreter ruby. Sam proces obsługi komend zdarzeń znajduje się w klasach Interpreter w edytorze skryptu.
Podsumowując: Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności. |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010 09:16
|
|
|
Przecież WinApi już z nazwy służy do programowania okienek. Nie mam wiedzy na temat czy da się okienkowo napisać C++`em edytor. Chyba że o stronę graficzną zadbamy WinApi`m a komendy C++, tak to jak najbardziej. Chociaż komendy w silniku też muszą być zapisane - w programie jest tylko komenda ich wywołania.
Chyba że się gdzieś pomyliłem. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010 10:17
|
|
|
Nie, sposób wykonywania komend jest jak najbardziej zapisany w klasach Interpreter. Przykład z makera xp (specjalnie dla was musiałem instalnąć...)
Co robi ten przydługi kod? Ano, odpowiada za komendę "Pokaż wiadomość"/"Show Message". Można go jakoś przyspieszyć? Pewnie tak. Chociaż w tym akurat przypadku nie zauważylibyśmy różnicy. Bardziej trzeba by się zabrać do komend obsługujących grafikę typu pokaż obrazek, zmień pogodę czy przygotuj/wykonaj przejście (tak, KAŻDA komenda zdarzeń ma odpowiadającą procedurę w klasie Interpreter. Problem jest tylko taki, aby ją odnaleźć). |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010 10:42
|
|
|
Cytat: | Co do silnika VX, to Sabikku się niestety myli. Jasne - starej wersji Ruby się nie przeskoczy (chyba, że komuś chce się bawić w dekompilację/deassemblerację), ale tak naprawdę w Game.exe jest tylko sam interpreter ruby. Sam proces obsługi komend zdarzeń znajduje się w klasach Interpreter w edytorze skryptu. |
Eee, ani przez chwilę nie zaprzeczyłem, że interpreter w całości znajduje się w pliku scripts.rxdata, do edycji w edytorze skryptów. Jedyne co powiedziałem, to że to i tak nie ma znaczenia. Zajrzyj do helpa programu (rmxp/vx). Wszystkie elementarne klasy odpowiadające za odtwarzanie dźwięków, wyświetlanie i kontrolowanie grafiki (np. klasy Bitmap, Sprite, Window) są zakodowane (w .dllu). Dla przykładu 'Pokaż obrazek' z poziomu edytora skryptów to utworzenie obiektu klasy Sprite_Picture opartej na zakodowanej klasie Sprite, której nie da się zmodyfikować. Jedyne, co można edytować żeby przyspieszyć - to usunąć niepotrzebne właściwości programu. Nie przyspieszysz nic zachowując aktualne możliwości, bo jak mówiłem, do najważniejszego i tak nie ma dostępu. |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010 14:18
|
|
|
Rave, ja powiedziałem, że C++, według mojego poziomu wiedzy, nie używa się do tworzenia edytorów. Do tego wystarczy WinApi. Ale komendy w edytorze będą już pisane C++`em, a komendy te muszą być zasięgnięte z silnika. Chyba że chcemy mieć silnik scalony z edytorem...
Mój błąd :) Przecież WinApi to biblioteka C++. Ale tak czy inaczej tej biblioteki wykorzystuje się do okienek, a innych bibliotek najlepiej do silnika. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
|