Sztuczki, triki i porady... |
Autor |
Wiadomość |
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 22:15
|
|
Sztuczki, triki i porady...
|
Chcę aby tutaj każdy dodał jakiś trik, który ułatwia tworzenie gier, ale jest za krótki żeby robić temat osobny i zaśmiecać forum.
Mój trik: jeśli masz za mało wyborów do swojego zdarzenia, zrób ostatni wybór "dalej" i w nim (lub pod nim) umieść następne wybory (pamiętaj że ostatni musi być "koniec" :)).
Mój drugi trik: gubisz się w mapach? masz ich kilkanaście lub kilkadziesiąt? zrób jedną dużą mapę 500x500 i poukładaj lokację jedna obok drugiej (z przerwą ok 10 czarnych pól), tak zaoszczędzisz na miejscu na mapie :)
Mój trzeci trik: jeśli masz misję ze zbieraniem jakiś przedmiotów, zamiast je tworzyć ustaw zmienną, którą zawsze możesz wywołać wpisując \v[numer zmiennej] - zaczerpnięte od pw115
Jeśli macie jakieś takie krótkie porady to dawać, może na coś wpadliście :D |
Ostatnio zmieniony przez Ayene Wto 01 Mar, 2011 10:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 14:02
|
|
|
Jeśli chcesz, aby przy wyborze widniał portret, tuż przed nim umieść pustą wiadomość z wybranym portretem. W ten sposób koło wyborów będzie portret dowolnej postaci. |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010 12:28
|
|
|
Każdy dźwięk można zatrzymać - prócz BGS. Aby go zatrzymać w dowolnej chwili, wpisz komendę do zdarzenia: Skrypt: możesz tak robić również z innymi dźwiękami. |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010 12:58
|
|
|
Cytat: | Mój drugi trik: gubisz się w mapach? masz ich kilkanaście lub kilkadziesiąt? zrób jedną dużą mapę 500x500 i poukładaj lokację jedna obok drugiej (z przerwą ok 10 czarnych pól), tak zaoszczędzisz na miejscu na mapie :) |
Lepiej zrobić 50 map 10x10 niż jedną 500x500. To nie 2k3, tutaj wielkość map ma znaczenie przy płynnym działaniu gry. :)
Kilka moich 'trików' i wskazówek, trochę bardziej ogólnych:
Nie obieraj sobie zbyt wysokich celów - przecenianie swoich umiejętności to najczęstszy powód nieukańczania gier (tylko kilka procent projektów zostaje ukończonych).
Zanim zaczniesz tworzyć dialogi rozpisz je w wordzie/innym edytorze tekstu. Pomoże ci to zachować składność i przejrzystość rozmów.
Jeśli widzisz, że jakaś część tworzenia gry zabiera ci baaardzo dużo czasu - pomiń ją lub skróć, żeby nie zatrzymywać tempa pracy.
Jeśli robisz coś na siłę - lepiej przestań to robić, inaczej wynik pracy nie będzie emanował pasją i dopracowaniem ze strony autora. |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010 14:14
|
|
|
Moje:
Gdy gra ci się wolno uruchamia, usuń wszystkie przedmioty, umiejętności animacje bronie pancerze itd. chyba że są ci potrzebne to usuń nie potrzebne |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010 14:22
|
|
|
Do powyższego:
Lub zrezygnuj z kilku animacji na mapie!
Albo twórz mniejsze mapy! |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 23 Maj, 2010 09:45
|
|
|
Aby było ci łatwiej, stwórz sobie mapę, która będzie niedostępna dla gracza i tam testuj wszystkie swoje pomysły.
Polecam również stworzyć projekt równoległy, który będzie służył do zdarzeniówek i co ważniejsze - skryptów.
Pamiętaj również o tym, aby stworzyć kopię zapasową gry na dysku lub nośniku! |
________________________ Rebelianci łączcie się! |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 16:17
|
|
|
Mój trik:
Aby zrobić kilkaset broni lub pancerzy, wymyśl sobie np. 12 typów broni i zrób np. miecz po 10 poziomów. O tak:
- Miecz Poziom 1
- Miecz Poziom 2
- Miecz Poziom 3
- Miecz Poziom 4
- Miecz Poziom 5
- Miecz Poziom 6
- Miecz Poziom 7
- Miecz Poziom 8
- Miecz Poziom 9
- Miecz Poziom 10
I następne 10 poziomów innych typów broni lub pancerzy. |
|
|
|
FilipsO
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Sro 25 Sie, 2010 19:01
|
|
|
Mój trik:
jak grzebiesz w skrypcie to skopiuj go do innego projektu na wszelki wypadek gdyby
wywalał error. |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
Moja Gra MMORPG Erathia:
|
|
|
|
Johny
Preferowany:
Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 2
|
Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010 09:45
|
|
|
To ja może też tak ogólnie...
Staraj się by twój projekt był przejrzysty. Podpisuj sensownie mapy, segreguj i dopisuj. Zaoszczędzisz sporo czasu w przyszłośći.
Nie chce ci się to nie rób projektu na siłe. Efekty pracy bywają gorsze.
Nabierz ciepliwośći. Nie śpiesz się z premierą, demem, zapowiedzią czy danym elementem gry. Musisz czerpać satysfakcje z samego procesu tworzenia.
Rób często kopie projektu, grafiki, skryptu.
Rób wszystko by zapewnić komfort graczowi. Czyli żadnych niepotrzebnych dużych map, możliwość pominięcia intra, dialogów i wszystkiego co może być długie.
Wynagradzaj gracza bonusami gdy poświeca swój czas na to czego nie musi, a na przykład odpowiednim komentarzem samego twórcy. |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010 18:35
|
|
|
Cytat: | Nie chce ci się to nie rób projektu na siłe. Efekty pracy bywają gorsze. |
Niekoniecznie.
Miej grę na 2 dyskach.
Nie wydawaj dema bo komentarze mogą zniechęcić do dalszych prac. |
|
|
|
arczaniol1
Preferowany:
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 80 Skąd: Holandia/Lelystad
|
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010 22:53
|
|
|
Moj sposob:
Jezeli zepsujesz gre a nie masz plikow zapasowych wejdz do bazy danych i skopiuj
wszystkie skrypty wklej je do folderu z nowa gra i masz naprawione |
________________________ Wkrotce
|
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010 06:44
|
|
|
Johny
"Nie wydawaj dema bo komentarze mogą zniechęcić do dalszych prac."
Wydaj demo, żeby wiedzieć co poprawić w pełnej wersji gry, nie bój się ciętych komentarzy, one są najbardziej przydatne. ;) |
|
|
|
matijoe
Preferowany:
Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: spróbuj ponownie
|
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011 22:12
|
|
|
Mój trik jeśli nie lubisz grzebać w Postach i nie lubisz marnować czasu zrób folder w którym będziesz trzymał skopiowane Tematy z treścią i screenami. |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011 10:51
|
|
|
Cosik ode mnie:
Cytat: | 1. Rozpisz na kartce statystyki i cenę broni i pancerzy, najlepiej w tabelce. Potem i tak przy wpisywaniu pozmieniasz to, ale zawsze będzie jakiś punkt odniesienia.
2. Staraj się omijać banały - nie każdy bohater musi być sierotą o magicznych zdolnościach, który jest wybrany by ocalić świat.
3. Pozwól sobie na odrobinę humoru, żartobliwy dialog czy opis przedmiotu z pewnością urozmaici grę :)
4. Staraj się tworzyć w miarę realne questy - nikt nie da ci Pradawnego Ostrza Chaosu za zabicie dziesięciu myszy...
5. Staraj się mieć jak najmniej domyślnych rzeczy. Zrób grafikę tytułową, zmień window, daj innego bohatera niż Ralph, najlepiej zrobionego choćby w makerze.
6. Jeśli nie masz facesetów dla każdej postaci, a chcesz odróżnić wypowiedzi bohatera od wypowiedzi NPC, niech NPC wypowiada się na ciemnym tle, a bohater w zwykłym okienku.
7. Twórz elastyczny świat - stosuj przełączniki, zmienne, by bohater, który zabił wodza Orków nie mógł wejść do ich obozu, a ten co darował mu życie miał wyższe ceny w obozie wojskowym. Dobrze jest też przygotowac kilka wariantów dialogów od tego zależnych.
8. Staraj się tworzyć nieliniowo, stwórz w miarę otwarty świat z wieloma mniejszymi zadaniami pobocznymi i różnymi drogami do obrania.
9. Nie twórz "płaskich" postaci. Niech każdy NPC ma za sobą kawałek życia. Niech rybak nie będzie tylko rybakiem siedzącym na brzegu rzeki - niech ma rodzinę, pasję, marzenia...
10. Niech każdy "mówi" odpowiednio. Jeśli jakąś postacią jest starzec, wtrąć czasem "hę?", lub zwroty typu "młodzieńcze", "za moich czasów". Odwrotnie w przypadku dziecka - używaj dźwiękonaśladownictwa: "Plosię pana, ma pan ciukiejki?" |
I to chyba na razie tyle, co wpadło mi do głowy :) |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
|