Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Pią 26 Lut, 2010 14:15
Okno w Ruby
Autor Wiadomość
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:01
Identyfikator klasy nie może zawierać spacji ani znaków specjalnych, właśnie tu się pomyliłeś. Zamień:
Kod:
Window Base

na poprawne:
Kod:
Window_Base

Pamiętaj, w programowaniu każda literówka będzie powodować błędy :).
 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:55
Dalej jest to samo... ;/
________________________
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 16:02
Hejka nie zawsze gdy jest problem w linijce nie trzeba jej poprawiać może coś się stało z dalszą częścią skryptu. Pokaż nam cały skrypt. ^^
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 16:03
Zrobiłem (chyba) wszystko jak w tym poradniku jest

Kod:
class Window_okno < Window_Base
  def initialize(0,0,150,150)
  super(x,y,width,height)
  self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
  self.contents.font.name = ("Tahoma")
  self.contents.font.size = 18
  self.back_opacity = 160
  self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("PaperFantasy4.png")
  refresh
  end
end

def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(1, 0, 288, 32, "Test test test", 1)
________________________
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 16:27
Cytat:
Zrobiłem (chyba) wszystko jak w tym poradniku jest

Kod:
class Window_okno < Window_Base
  def initialize(0,0,150,150)
  super(x,y,width,height)
  self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
  self.contents.font.name = ("Tahoma")
  self.contents.font.size = 18
  self.back_opacity = 160
  self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("PaperFantasy4.png")
  refresh
  end
end

def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(1, 0, 288, 32, "Test test test", 1)

\/

Kod:
class Window_okno < Window_Base
  def initialize(x = 160, y = 120, width = 320, height = 240)
    super(x, y, width, height)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = "Tahoma"
    self.contents.font.size = 18
    self.back_opacity = 160
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "Losowy tekst służący do zapełnienia okna", 1)
  end
end

Widzisz różnicę? Przecież masz jak krowie na rowie, gdzie brakuje a gdzie nadmiar endów. :)
 
 
 
David 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 26
  Wysłany: Wto 28 Wrz, 2010 13:45
Błąd
songoxyz napisał/a:
Czy trzeba coś zmienić w main?? Bo wyskakuje mi następujący błąd:
????? 'Main' ? 20 ??? NoMethodError ??????
undefined method 'main' for #<Window_okno:0x46fd170>

Mi to samo. Nie wiem co z tym zrobić:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# &#9632; Main
#------------------------------------------------------------------------------
# &#12288;&#21508;&#12463;&#12521;&#12473;&#12398;&#23450;&#32681;&#12364;&#32066;&#12431;&#12387;&#12383;&#24460;&#12289;&#12371;&#12371;&#12363;&#12425;&#23455;&#38555;&#12398;&#20966;&#29702;&#12364;&#22987;&#12414;&#12426;&#12414;&#12377;&#12290;
#==============================================================================

begin

  # This variable determines the default font type
  $defaultfonttype = "Times New Roman"
  # This variable determines the default font size
  $defaultfontsize = 26

  # &#12488;&#12521;&#12531;&#12472;&#12471;&#12519;&#12531;&#28310;&#20633;
  Graphics.freeze
 
  $data_actors        = load_data("Data/Actors.rxdata")
  $data_classes       = load_data("Data/Classes.rxdata")
  $data_skills        = load_data("Data/Skills.rxdata")
  $data_items         = load_data("Data/Items.rxdata")
  $data_weapons       = load_data("Data/Weapons.rxdata")
  $data_armors        = load_data("Data/Armors.rxdata")
  $data_enemies       = load_data("Data/Enemies.rxdata")
  $data_troops        = load_data("Data/Troops.rxdata")
  $data_states        = load_data("Data/States.rxdata")
  $data_animations    = load_data("Data/Animations.rxdata")
  $data_tilesets      = load_data("Data/Tilesets.rxdata")
  $data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rxdata")
  $data_system        = load_data("Data/System.rxdata")
  Audio.bgm_stop
  Graphics.frame_count = 0
  x = 1 #x pozycji na mapie intra, pamiętaj, że liczony od zera
  y = 1 # jak wyżej, tylko że to y pozycji
  id = 004 # ID mapy (pokazywany w pasku tytułowym właściwości mapki)
  $game_temp          = Game_Temp.new
  $game_system        = Game_System.new
  $game_switches      = Game_Switches.new
  $game_variables     = Game_Variables.new
  $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new
  $game_screen        = Game_Screen.new
  $game_actors        = Game_Actors.new
  $game_party         = Game_Party.new
  $game_troop         = Game_Troop.new
  $game_map           = Game_Map.new
  $game_player        = Game_Player.new
  $game_party.setup_starting_members
  $game_map.setup(id)
  $game_player.moveto(x, y) # posuwamy gracza;)
  $game_player.refresh
  $game_map.autoplay
  $game_map.update
  $scene = Scene_Map.new #pokazujemy mapkę
  # $scene &#12364;&#26377;&#21177;&#12394;&#38480;&#12426; main &#12513;&#12477;&#12483;&#12489;&#12434;&#21628;&#12403;&#20986;&#12377;
  while $scene != nil
    $scene.main
  end
  # &#12501;&#12455;&#12540;&#12489;&#12450;&#12454;&#12488;
  Graphics.transition(20)
rescue Errno::ENOENT
  # &#20363;&#22806; Errno::ENOENT &#12434;&#35036;&#36275;
  # &#12501;&#12449;&#12452;&#12523;&#12364;&#12458;&#12540;&#12503;&#12531;&#12391;&#12365;&#12394;&#12363;&#12387;&#12383;&#22580;&#21512;&#12289;&#12513;&#12483;&#12475;&#12540;&#12472;&#12434;&#34920;&#31034;&#12375;&#12390;&#32066;&#20102;&#12377;&#12427;
  filename = $!.message.sub("Plik lub ścieżka nie istnieje ", "")
  print("Brakuje pliku: #{filename} ")
end



Forum uszkadza skrypt.

Main

A, i jeszcze to:
Spoiler:

Kod:
class Window_okno < Window_Base
  def initialize(x = 160, y = 120, width = 320, height = 240)
    super(x, y, width, height)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.name = "Tahoma"
    self.contents.font.size = 18
    self.back_opacity = 160
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "tekst", 1)
  end
end

________________________
Potrzebuję mappera do gry!
 
 
 
maciek1520 



Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 10
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010 23:26
Cytat:
Schodzimy trochę niżej do linijki 36?
Widzimy:
Kod:
@spriteset.dispose
@message_window.dispose

Piszemy:
Kod:
@okienko.dispose


gdzie piszemy to @okienko.dispose ??
nad czy pod prosze o odp w pw
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 01:52
Bez różnicy, kolejność nie ma najmniejszego znaczenia.
 
 
 
maciek1520 



Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 10
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 12:17
ok dzieki jakos to rozwiazalem sam
a bledem bylo to ze na tej linicjce
Cytat:
@okienko = Window_okno.new

miialem zamiast okienko to okienka. wiec przepraszam za klopot
 
 
Pagding 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 28
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 15:54
Okno nie schodzi mi z mapy, mimo tego, że wszystko dobrze spisałem ;-(
Cytat:

@spriteset = Spriteset_Map.new
@message_window = Window_Message.new
@okienko = Window_okno.new


i

Cytat:

@spriteset.dispose
@message_window.dispose
@okienko.dispose


Może wy znajdziecie mój błąd.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 16:12
Tutaj błędu nie ma, musiałbyś pokazać cały kod bro.
 
 
 
Pagding 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 28
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 18:57
Oto kod:
Cytat:
class Window_okno < Window_Base
def initialize(x = 160, y = 200, width = 220, height =240)
super(x, y, width, height)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = ("Arial")
self.contents.font.size = 18
self.back_opacity = 150
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "Zakazana jaskinia", 0)
end
end
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 23 Gru, 2010 23:00
Tutaj też nie ma żadnego błędu ~~. Miałem na myśli kod Scene_Map.
 
 
 
Lukortech 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 42
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 13:02
5/6 - bo się napracowałeś.
Ale pewnie się przyda. Już zapisuję stronę jako by móc offline'owo oglądać twe wypociny.
________________________
Spoiler:

I'am making the world a better place...

 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011 14:46
Lukortech napisał/a:
5/6 - bo się napracowałeś.
Ale pewnie się przyda. Już zapisuję stronę jako by móc offline'owo oglądać twe wypociny.

On tego nie napisał, tylko skopiował z innej strony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene