Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 19 Lip, 2012 10:17
Niesamowita Galeria Darkusia
Autor Wiadomość
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011 22:54
Niesamowita Galeria Darkusia
Hejka jajki.

Nie byłem pewien, gdzie umieścić niniejszy temat [Tutaj / Inne Prace], zdecydowałem się jednak umieścić go tu, jako że mapy będą najpewniej w jakiś sposób użyte w moim projekcie 'Melodia'.

First things first. Parallaxem bawię się od wieków, jednak zwykle były to zabawy w przesuwanie/recolor/obracanie przedmiotów na mapach. Wszystko dalej było kratkowane.
Spiąłem się jednak, znalazłem kilka fajnych tutoriali na obcojęzycznym forum i zabrałem się do ćwiczeń.

Wyniki mojej 'nauki' ujrzeć a ocenić, dane będzie w niniejszym temacie.

Krótkie wyjaśnienie:
W moich projektach [lokacji] używał będę od teraz wszelkich dobrodziejstw GIMP'a, nie tylko kopiowania/zmieniania wielkości/ucinania. Wiele z technik dopiero ćwiczę, dlatego proszę o konstruktywną krytykę.

Na początek najpierwsza próba, sam podkład bez detali.
Zmieniłem tu trawę, wygląd ścieżek oraz dodałem kilka cieni.
Zedytowałem również ściany i dachy domków.


Spoiler:



Uwagi:
- Wszystko robiłem 'na szybko', bo byłem ciekaw efektu [jestem niecierpliwy :<]
- Kolorki trawy jak i jej 'sprite' są testowe - planuję umieścić w grze 'animację' trawy poruszanej wiatrem, o ile nie będzie to za mocno lagować. Nie zajmie to wcale dużo czasu.
- Nie, nie porywam się 'z motyką na słońce'. Przy odpowiedniej technice i przestrzeganiu kilku prostych zasad, powyższą lokację wykonać można w mniej niż pół godziny - mi zajęło to troszkę dłużej z powodu eksperymentowania.

Będę wdzięczny za komentarze - 10/10 mile widziane [jestem zdzirą na oklaski.]

Proszę nie komentować tego, że mapa jest pusta - jak już wspominałem, to tylko testy 'podstaw'.

Edit:
Po lewej jest jednokratkowy, pionowy 'pasek' nieobrobionej ścieżki i trawy dla porównania.
Zostawiłem go CELOWO.

[Tak naprawdę go nie zauważyłem, bo pasek narzędziowy w gimpie mi przesłonił D:]
 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011 23:33
Domyślam się, że to wszystko było robione warstwami, tzn. trawa -> ścieżka -> płoty i mury -> ściany -> dachy (przy czym "->" to wyższa warstwa). Tak robiłeś?
________________________
 
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 00:02
uczepiłbym się tylko domków, nie podoba mi się ich ułożenie, ale mapa ma klimat ogólnie mi się podoba :)
________________________

 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 11:06
Malian napisał/a:
Domyślam się, że to wszystko było robione warstwami, tzn. trawa -> ścieżka -> płoty i mury -> ściany -> dachy (przy czym "->" to wyższa warstwa). Tak robiłeś?


Mniej więcej. Nigdy nie pracuje bez warstw, zbyt trudno wtedy poprawiać szczegóły. :<

DarknessXIII napisał/a:
uczepiłbym się tylko domków, nie podoba mi się ich ułożenie, ale mapa ma klimat ogólnie mi się podoba :)


Jak wspominałem, mappingu nie oceniamy :)
Machnąłem je byle gdzie, to pierwsza tego typu mapka więc śpieszno mi było zobaczyć, jak to będzie wyglądać :)
 
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 11:10
fajna ścieżka.
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 11:21
PS. Obrazek najlepiej otworzyć w nowej karcie, bo to forum je skurczyło i nic nie widać.
 
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011 19:20
No i kolejna mapka - najprawdopodobniej taka prosta 'mini wioska' w okolicy domu bohatera.

Projekt:

Spoiler:



Prawie ukończone tło [jeszcze bez cieni]:
Spoiler:



Zepsułem z cieniami - narysowałem je bezpośrednio na podkładzie, zamiast na nowej warstwie i potem nie mogłem rozmyć. Kulki takie znaczy wyszły :<
 
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011 21:01
Dodane drzewka i inne badziewie.

Rzepola. Maah!


Skok przez płot


Majty suszą


Rębacz
 
 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 10:12
Ustawione rozrzucone elementy vxa.
Nie wiem o co ci chodzi :?:
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 12:08
RMSmak napisał/a:
Ustawione rozrzucone elementy vxa.
Nie wiem o co ci chodzi :?:


To hybryda.
Gimpowane mapy + Elementy wmappowane w VX'ie, żebym nie musiał się bawić dodatkowymi obrazkami.

Czyli ani pełne mappowanie w VX'ie, ani pełne mappowanie przy pomocy panoram.
Taka mieszanka rozumiesz. Dostaję większość plusów z obydwu sposobów i minimum minusów.
 
 
 
RMSmak 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 67
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 18:58
A to takie buty.
________________________
RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz.
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 22:11
No, muszę przyznać, że na prawdę świetne mapki :]
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 09:04
Dzięki.
Będę wdzięczny za wytknięcie błędów/propozycje co zmienić.

Propozycje nie muszą być 'proste'. W Gimpie mogę wszystko, łącznie z wieloklatkowymi animacjami trawy, cieni itp. [nad tym się zastanawiam, jeśli opracuję jakoś prosty sposób realistycznego animowania roślin, który nie będzie zżerał 50% czasu spędzonego nad mapą, być może i to wprowadzę]

Jak dla mnie mapy są piękne, a to dlatego, że sam je zrobiłem.
To znaczy, nie jestem obiektywny.

Dlatego tak ważne są dla mnie wasze opinie 'z zewnątrz' :-)
 
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 15:27
znając życie to wprowadzenie wiatru zżerało by dużo FPS. Poza tym to zbędny bajer, szkoda zabawy (i FPSów).
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 16:26
Najpewniej tak.
A chciałbym uniknąć lagów, poza tym przy 4-klatkowych animacjach rozmiar folderu z mapami rośnie czterokrotnie :<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene