Zamknięty przez: Nhadala Czw 19 Lip, 2012 11:17 |
Niesamowita Galeria Darkusia |
Autor |
Wiadomość |
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011 23:54
|
|
Niesamowita Galeria Darkusia
|
Hejka jajki.
Nie byłem pewien, gdzie umieścić niniejszy temat [Tutaj / Inne Prace], zdecydowałem się jednak umieścić go tu, jako że mapy będą najpewniej w jakiś sposób użyte w moim projekcie 'Melodia'.
First things first. Parallaxem bawię się od wieków, jednak zwykle były to zabawy w przesuwanie/recolor/obracanie przedmiotów na mapach. Wszystko dalej było kratkowane.
Spiąłem się jednak, znalazłem kilka fajnych tutoriali na obcojęzycznym forum i zabrałem się do ćwiczeń.
Wyniki mojej 'nauki' ujrzeć a ocenić, dane będzie w niniejszym temacie.
Krótkie wyjaśnienie:
W moich projektach [lokacji] używał będę od teraz wszelkich dobrodziejstw GIMP'a, nie tylko kopiowania/zmieniania wielkości/ucinania. Wiele z technik dopiero ćwiczę, dlatego proszę o konstruktywną krytykę.
Na początek najpierwsza próba, sam podkład bez detali.
Zmieniłem tu trawę, wygląd ścieżek oraz dodałem kilka cieni.
Zedytowałem również ściany i dachy domków.
Uwagi:
- Wszystko robiłem 'na szybko', bo byłem ciekaw efektu [jestem niecierpliwy :<]
- Kolorki trawy jak i jej 'sprite' są testowe - planuję umieścić w grze 'animację' trawy poruszanej wiatrem, o ile nie będzie to za mocno lagować. Nie zajmie to wcale dużo czasu.
- Nie, nie porywam się 'z motyką na słońce'. Przy odpowiedniej technice i przestrzeganiu kilku prostych zasad, powyższą lokację wykonać można w mniej niż pół godziny - mi zajęło to troszkę dłużej z powodu eksperymentowania.
Będę wdzięczny za komentarze - 10/10 mile widziane [jestem zdzirą na oklaski.]
Proszę nie komentować tego, że mapa jest pusta - jak już wspominałem, to tylko testy 'podstaw'.
Edit:
Po lewej jest jednokratkowy, pionowy 'pasek' nieobrobionej ścieżki i trawy dla porównania.
Zostawiłem go CELOWO.
[Tak naprawdę go nie zauważyłem, bo pasek narzędziowy w gimpie mi przesłonił D:] |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 00:33
|
|
|
Domyślam się, że to wszystko było robione warstwami, tzn. trawa -> ścieżka -> płoty i mury -> ściany -> dachy (przy czym "->" to wyższa warstwa). Tak robiłeś? |
________________________
|
|
|
|
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 01:02
|
|
|
uczepiłbym się tylko domków, nie podoba mi się ich ułożenie, ale mapa ma klimat ogólnie mi się podoba :) |
________________________
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 12:06
|
|
|
Malian napisał/a: | Domyślam się, że to wszystko było robione warstwami, tzn. trawa -> ścieżka -> płoty i mury -> ściany -> dachy (przy czym "->" to wyższa warstwa). Tak robiłeś? |
Mniej więcej. Nigdy nie pracuje bez warstw, zbyt trudno wtedy poprawiać szczegóły. :<
DarknessXIII napisał/a: | uczepiłbym się tylko domków, nie podoba mi się ich ułożenie, ale mapa ma klimat ogólnie mi się podoba :) |
Jak wspominałem, mappingu nie oceniamy :)
Machnąłem je byle gdzie, to pierwsza tego typu mapka więc śpieszno mi było zobaczyć, jak to będzie wyglądać :) |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011 12:21
|
|
|
PS. Obrazek najlepiej otworzyć w nowej karcie, bo to forum je skurczyło i nic nie widać. |
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011 20:20
|
|
|
No i kolejna mapka - najprawdopodobniej taka prosta 'mini wioska' w okolicy domu bohatera.
Projekt:
Prawie ukończone tło [jeszcze bez cieni]:
Zepsułem z cieniami - narysowałem je bezpośrednio na podkładzie, zamiast na nowej warstwie i potem nie mogłem rozmyć. Kulki takie znaczy wyszły :< |
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011 22:01
|
|
|
Dodane drzewka i inne badziewie.
Rzepola. Maah!
Skok przez płot
Majty suszą
Rębacz
|
|
|
|
RMSmak
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 67
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 11:12
|
|
|
Ustawione rozrzucone elementy vxa.
Nie wiem o co ci chodzi |
________________________ RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz. |
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 13:08
|
|
|
RMSmak napisał/a: | Ustawione rozrzucone elementy vxa.
Nie wiem o co ci chodzi |
To hybryda.
Gimpowane mapy + Elementy wmappowane w VX'ie, żebym nie musiał się bawić dodatkowymi obrazkami.
Czyli ani pełne mappowanie w VX'ie, ani pełne mappowanie przy pomocy panoram.
Taka mieszanka rozumiesz. Dostaję większość plusów z obydwu sposobów i minimum minusów. |
|
|
|
RMSmak
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 67
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 19:58
|
|
|
A to takie buty. |
________________________ RPGMaker jest tylko do JRPG. Kto tego nie rozumie niech znika precz. |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 10:04
|
|
|
Dzięki.
Będę wdzięczny za wytknięcie błędów/propozycje co zmienić.
Propozycje nie muszą być 'proste'. W Gimpie mogę wszystko, łącznie z wieloklatkowymi animacjami trawy, cieni itp. [nad tym się zastanawiam, jeśli opracuję jakoś prosty sposób realistycznego animowania roślin, który nie będzie zżerał 50% czasu spędzonego nad mapą, być może i to wprowadzę]
Jak dla mnie mapy są piękne, a to dlatego, że sam je zrobiłem.
To znaczy, nie jestem obiektywny.
Dlatego tak ważne są dla mnie wasze opinie 'z zewnątrz' |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 17:26
|
|
|
Najpewniej tak.
A chciałbym uniknąć lagów, poza tym przy 4-klatkowych animacjach rozmiar folderu z mapami rośnie czterokrotnie :< |
|
|
|
|