Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 421 Skąd: Reykjavik
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011 20:13
Angius napisał/a:
Cosik ode mnie:
Cytat:
1. Rozpisz na kartce statystyki i cenę broni i pancerzy, najlepiej w tabelce. Potem i tak przy wpisywaniu pozmieniasz to, ale zawsze będzie jakiś punkt odniesienia.
2. Staraj się omijać banały - nie każdy bohater musi być sierotą o magicznych zdolnościach, który jest wybrany by ocalić świat.
3. Pozwól sobie na odrobinę humoru, żartobliwy dialog czy opis przedmiotu z pewnością urozmaici grę :)
4. Staraj się tworzyć w miarę realne questy - nikt nie da ci Pradawnego Ostrza Chaosu za zabicie dziesięciu myszy...
5. Staraj się mieć jak najmniej domyślnych rzeczy. Zrób grafikę tytułową, zmień window, daj innego bohatera niż Ralph, najlepiej zrobionego choćby w makerze.
6. Jeśli nie masz facesetów dla każdej postaci, a chcesz odróżnić wypowiedzi bohatera od wypowiedzi NPC, niech NPC wypowiada się na ciemnym tle, a bohater w zwykłym okienku.
7. Twórz elastyczny świat - stosuj przełączniki, zmienne, by bohater, który zabił wodza Orków nie mógł wejść do ich obozu, a ten co darował mu życie miał wyższe ceny w obozie wojskowym. Dobrze jest też przygotowac kilka wariantów dialogów od tego zależnych.
8. Staraj się tworzyć nieliniowo, stwórz w miarę otwarty świat z wieloma mniejszymi zadaniami pobocznymi i różnymi drogami do obrania.
9. Nie twórz "płaskich" postaci. Niech każdy NPC ma za sobą kawałek życia. Niech rybak nie będzie tylko rybakiem siedzącym na brzegu rzeki - niech ma rodzinę, pasję, marzenia...
10. Niech każdy "mówi" odpowiednio. Jeśli jakąś postacią jest starzec, wtrąć czasem "hę?", lub zwroty typu "młodzieńcze", "za moich czasów". Odwrotnie w przypadku dziecka - używaj dźwiękonaśladownictwa: "Plosię pana, ma pan ciukiejki?"
I to chyba na razie tyle, co wpadło mi do głowy :)
Oh my good! To jest boskie! Może jestem tępy i sam tego nie rozkminiłem ale troche mi to dało do myślenia nad moim projektem. Te rady napewno sie przydadza
pozdr
Dobrze jest zrobić jakąś klasę drugorzędną. Np.
Wiadomość:Czy chcesz zmienić klasę na klasę drugorzędną?
Ustaw zmienną "EXP klasy1" na dotychczasowy exp gracza.
Zmień klasę, level na 1, i najlepiej charset.
I zrób to samo w drugą stronę.
Jak wiadomo, pliki muzyczne, a przede wszystkim empetrójki potrafią znacznie zwiększyć wagę projektu. Jest jednak prosta sztuczka, która pozwala odciążyć dowolny plik muzyczny dwukrotnie! Wystarczy zwiększyć dowolnym programem muzycznym prędkość muzyki o 100%, np. w Audiocity będzie to
efekty -> zwiększ prędkość -> 100%
Zmniejszy to długość pliku dwukrotnie, tym samym zmniejszając wagę.
By w makerze plik odtwarzany był normalnie wystarczy w opcjach odtwarzania muzyki ustawić prędkość (pitch czy tempo zależnie od wersji) na 50%.
Na pomysł wpadł Ludzix, Mertruve (lub skądś to ściągnął). Po więcej tego typu ciekawych porad zapraszam na rmxp.pl!
Porada ode mnie:
Jeśli gra ci się nie odpala, przekopiuj z czystego projektu plik game.rvproj
W moim przypadku działa, nie musisz kopiować wszystkiego na nowy projekt. Jedynie mapa, na której ostatnio był odpalony maker, może być pusta.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Staraj się wszelkie sytuacje w grze przedstawiać w miarę realny sposób. Jeśli bohater trafia do więzienia nagi i pobity, niech nie wyrwie krat i nie udusi strażnika wyprutymi szczurzymi jelitami...
Jeśli walczysz z bossem niech będzie on nieco trudniejszy, niech wymaga sposobu na pokonanie go - osinowy kołek na wampira, wiadro wody na ognistego Djina...
Jeśli kodujesz jakiś projekt - koduj jego kopię. Czy wbudowany encrypter, czy zewnętrzny może zawsze coś namieszać.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum