Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Pon 16 Sty, 2012 14:55
Dodawanie nowych skryptów [VXAce]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 13:42
Dodawanie nowych skryptów [VXAce]
Przedstawiam Wam króciutki tutorial wyjaśniający, w jaki sposób można umieścić w RMVX Ace nowy skrypt. Krok po kroku:

Spoiler:

1. Otwieramy grę w RPG Maker VX Ace

2. Na pasku zadań wyszukujemy Script Editor



3. Po prawej stronie znajduje się okno edycji, zaś po lewej - pogrupowana tematycznie lista skryptów.



4. Zjeżdżamy na sam dół listy (scrollbar)



5. W pustym miejscu pod Materials klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Insert



6. W okienku Name wpisujemy nazwę skryptu (to tylko informacja dla autorów gry, żeby łatwo odnaleźć konkretny skrypt, gdy jest ich zbyt wiele)



7. Przechodzimy do okna edycji (okno po prawej stronie) i wpisujemy lub wklejamy treść skryptu. W Internecie można znaleźć wiele skryptów, które wystarczy po prostu wkleić w tym miejscu.



8. Po wpisaniu, zatwierdzamy zmiany przyciskiem Apply (jeśli nie chcemy zamykać okna Script Editor) lub wciskamy OK.



9. Po zamknięciu okna zapisujemy zmiany i odpalamy grę. Jeśli wklejony skrypt będzie zawierał błędy, kompilator najprawdopodobniej da nam znać już przy samym starcie gry. Zdarza się również, że informacja o błędzie wyskakuje przy uruchomieniu konkretnego skryptu, np. po modyfikacjach przy wejściu do menu. Wyświetlanie takiego komunikatu - co jest bardzo ważne - powoduje zamknięcie okna gry, dlatego zaleca się ostrożność w przerabianiu skryptów, zwłaszcza tych ze standardowego pakietu ;-)


To by było na tyle. Mam nadzieję, że tutek się komuś przyda. W razie czego, odpowiem na dodatkowe pytania :-) Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 18:39
Fajnie, tylko skąd masz VXAce z możliwością dodawania skryptów? Chyba nie... spiraciłaś? Po za tym tutek imho mało przydatny - sposób praktycznie ten sam co w poprzednich RM-ach (XP i VX).
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 18:55
Ale przecież wejść do edytora można. Nie można tylko wcisnąć Apply ;-)

Tutek dodany zgodnie z tradycją, do każdego RM-a jest ten sam, nieznacznie screeny się różnią.
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene