Region standardowo służy do określania grafiki pola walki(Battlebacks).
Można go jednak wykorzystać w innych celach. Np chcemy wykonać jakąś czynność, kiedy gracz będzie na danym regionie.
Przechodzimy w tryb edycji Regionu i po lewej stronie mamy sporo numerków.
Wybieramy numerek np 1 i "budujemy" Regiony tam gdzie nam się podoba.
Robimy nowe zdarzenie równoległe(Parallel Process) i umieszczamy w nim warunek(Conditional Branch).
Wybieramy 4 zakładkę i zaznaczamy skrypt.
Wpisujemy:
Kod:
$game_map.region_id($game_player.x, $game_player.y) == ID
Za "ID" podstawiamy ID wybranego Regionu.
W warunku, wpisujemy co tylko chcemy. Uruchomi się, kiedy gracz będzie na regionie o ID, które wpisaliśmy.
To na tyle. Jeśli są jakieś pytania - pisać śmiało.
Super Może się przydać w np. pomieszczeniach gdzie droga do drugiego wyjścia jest niewidoczna i trzeba szukać ścieżki, ale jak się wejdzie na złe pole to *PLASK* i koniec gry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum